اقدام پژوهی کلاس اول دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم به بهبود مهارت اجتماعى مديريت خشم در دانش آموزان کمک کنم؟

اقدام پژوهی کلاس اول دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم به بهبود مهارت اجتماعى مديريت خشم در دانش آموزان کمک کنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۰ صفحه

اقدام پژوهی کلاس اول دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم به بهبود مهارت اجتماعى مديريت خشم در دانش آموزان کمک کنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی کلاس اول دبستان می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی کلاس اول دبستان را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی کلاس اول دبستان موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله بهبود مهارت اجتماعى مديريت خشم در دانش آموزان

دیباچه مطالب پیرامون مقوله بهبود مهارت اجتماعى مديريت خشم در دانش آموزان

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله بهبود مهارت اجتماعى مديريت خشم در دانش آموزان

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله بهبود مهارت اجتماعى مديريت خشم در دانش آموزان

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله بهبود مهارت اجتماعى مديريت خشم در دانش آموزان

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله بهبود مهارت اجتماعى مديريت خشم در دانش آموزان

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله بهبود مهارت اجتماعى مديريت خشم در دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با بهبود مهارت اجتماعى مديريت خشم در دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله بهبود مهارت اجتماعى مديريت خشم در دانش آموزان

ارائه دلایل مشکل خشم:

۱: تفاوت های جنسیتی

پسرها پرخاشگرتر از دخترها هستند. این تفاوت در غالب فرهنگ ها و تقریباً در همه سنین و نیز در غالب حیوانات دیده می شود. پسرهابیش از دخترها خشم بدنی و لفظی دارند. از سال دوم زندگی این تفاوت ها آشکار می شود. براساس مطالعات مشاهده ای در مورد دانش آموزان نوپای بین سنین ۱ تا ۲ سال تفاوت های جنسیتی از لحاظ تعداد خشم بعد از ۱۸ ماهگی ظاهر می شود و قبل از آن اثری از آن نیست. پسرها به خصوص وقتی که به آنان حمله می شود یا کسی مزاحم کارهایشان می شود تلافی می کنند.

۲: عوامل خانوادگی خشم

عوامل خانوادگی به عنوان یکسری از عوامل محیطی در بررسی عوامل تربیتی افراد موثر می‌باشند، چرا که خانواده به عنوان اولین محیط اجتماعی زندگی افراد بسیار حائز اهمیت می‌باشد و خیلی از چیزها را افراد در سالهای اولیه حیات اجتماعی خود در آن می‌آموزند. خانواده می‌تواند از جهات مختلف موجب بروز یا تشدید خشم شود که مهم‌ترین این عوامل عبارت‌اند از:

۱) نحوه برخورد والدین با نیازهای دانش آموز: معمولاً دانش آموزی که وسایل و اسباب بازی مورد علاقه خود را در دست دیگری می‌بیند برانگیخته می‌شود و در صدر گرفتن آن حتی با اعمال خشونت می‌شود.تجربه نشانگر آن است که چنانچه در دانش آموزی همیشه توقعات و انتظارات فرد برآورده شده باشد او بیشتر از کسانی که توقعات و انتظاراتشان برآورده نشده‌است خشمگین و پرخاشگر می‌شود.

۲) وجود الگوهای نامناسب: داشتن الگوی مناسب در زندگی یکی از نیازهای انسان است زیرا انسان‌ها علاقه مند هستند که رفتار و کردار خود را مطابق با کسی که مورد علاقه خودشان است انجام دهند و چنین کسانی را راهنما و الگوی زندگی خود قرار دهند بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بیشتر دانش آموزان پرخاشگر والدین خشن و متخاصمی داشته‌اند یعنی نه تنها دانش آموز آنها از محبت لازم برخوردار نبود از الگوی خشم موجود در خانواده نیز تأثیر پذیرفته بود. دیکتاتوری خانواده‌هایی که تابع اصول دیکتاتوری هستند معمولاً رشد فرزندانشان را محدود می‌کند در این نوع از خانواده یک نفر حاکم بر اعمال و رفتار دیگران است که غالبا پدر چنین نقشی را دارد اما گاهی اوقات مادر، خواهران و برادران بزرگ‌تر نیز با دیکتاتوری رفتار می‌کنند در این گونه خانواده‌ها فرد دیکتاتور تصمیم می‌گیرد، هدف تعیین می‌کند، راه نشان می‌دهد، وظیفه معلوم می‌کند، برنامه می‌ریزد و همه باید به طور مطلق مطابق میل او رفتار کند و حق اظهارنظر از آن اوست. دانش آموز‌هایی که در محیط دیکتاتوری پرورش پیدا می‌کنند ظاهراً حالت تسلیم و اطاعت در رفتارشان مشاهده می‌شود و همین حالت آنهارا به هیجان و اضطراب وا می‌دارد. این دانش آموز‌ها در مقابل دیگران حالت دشمنی و خصومت به خود می‌گیرند و به دانش آموز‌های هم سن و سال خود یا کمتر از خود صدمه می‌رسانند این افراد از تعصب خاصی نیز برخوردارند و از به سر بردن با دیگران عاجز هستند، در کارهای گروهی نمی‌توانند شرکت کنند و از اعتماد به نفس ضعیفی برخوردارند و در امور زندگیشان بی لیاقتی خود را نشان می‌دهند و اغلب در کارها با شکست روبرو می‌شوند.

۳) تأثیر رفتار پرخاشگرانه: عده‌ای از افراد پرخاشگر و زورگویی را تقبیح نمی‌کنند بلکه آنرا نشانه شهامت و قدرت خود می‌دانند این افراد اعمال پرخاشگرانه خود و دیگران را مثبت موجه و حتی لازم می‌دانند و به آن صحه می‌گذارند.

۴) تشویق رفتار پرخاشگرانه: در مواقعی که رفتار پرخاشگرانه توسط والدین و دیگر افراد سبب تقویت مثبت و تثبیت این رفتار می‌شود. گاه با والدین یا مربیانی روبرو می‌شویم که به بهانه آموزش دفاع از خود به دانش آموزی می‌گویند «از کی نخوری» «توسری نخوری» و… که به طور وضوح به جای نشان دادن رفتارهای منطقی در مقابل برخورد با موانع شخصی را به خشم بی مورد تشویق می‌کنند.

۵) تنبیه والدین و مربیان: والدین و مربیان که در برابر خشم و خشونت دانش آموز عصبانی می‌شوند به صورت پرخاشگرانه اورا تنبیه می‌کنند از تشدید این رفتار در او موثرند درچنین مواقعی تنبیه عامل فزاینده و تقویت کننده خشم است زیرا علاوه بر اینکه سبب خشم و احتمالاً خشم دانش آموز می‌شود، شخص تنبیه کننده الگوی نامناسبی برای خشم دانش آموز می‌شود.

اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

پس با توجه به سند تحول بنیادین مسئولیت معلم مسئولیت خطیری است که معلم به عنوان محور تعلیم و تربیت است با شادابی دانش آموزانم خیلی خوشحال بودم ، هر زمان نام کلاس را می آوردم شور و شعف غیر قابل وصفی را در این دانش آموزان مشاهده می کردم . مشاهده می کردم که خود دانش آموزان پرخاشگر به صورت مستقیم دانش آموزانی دیگر را راهنمایی می کنند و از تند خویی و تندی کردن به دوستان و همکلاسان منع می کردند از اولیاء دانش آموزان دعوت کردم و با توجه به جداول تهیه شده از اول سال از پیشرفت فرزندشان سوال کردم خیلی رضایت بخش بود . مدیر و معون و بقیه ی مربیان این دانش آموز از اصلاح رفتار او رضایت کامل داشتند و می گفتند که هشتاد درصد تغییر کرده است ، حتی گروههای آموزشی که قبلاً از رفتار دانش آموز خبر داشتند موقعی در آخر سال این دانش آموز فعال و با نشاط و شاداب دیدند تعجب کردند و مشاوران در مراحل آخر موقعی با دانش آموزان مشاوره کرد رضایت کامل داشت . پس روی هم رفته تمام عوامل دست اندکار برای آرام کردن این دانش آموزان رضایت کامل داشتند . پس نتیجه گرفتم به جواب سوالم که چگونه می توانم خشم را در دانش آموزان ابتدایی برطرف کنم رسیدم و خیلی خوشحال هستم که گاهی در جهت سلامتی و نشاط و شادابی این دانش آموز و خوشحالی اولیاء برداشتم ، و این همه را مدیون تلاش و پشتکار خود و همکاران و ولی دانش آموز و مدیر دبستان و مشاور می باشم .

اگر دانش‌آموزان در دبستان نظم و انضباط را رعایت کنند نتیجه آن مسئولیت‌پذیری آنها خواهد بود. این دانش‌آموزان با رعایت حقوق تمامی افراد و برخوردهای منطقی با مخالفین و احترام متقابل، از عصاره بدست آمده از رعایت رفتار و عمل به آن در سطح دبستان و بعد از آن پیاده کردن کاربردی‌تر در سطح اجتماع رفتار می‌کنند که می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات و کشمکشهای موجود در داخل اجتماعات انسانی باشد.

اگر به دانش‌آموزان بی‌انضباط و یا کم‌ فعال دبستان مسئولیتی را بدهیم و اجازه دهیم آن را تجربه کنند قطعاً این دانش‌آموزان از نظر انضباطی بهبودی پیدا خواهند کرد فقط این کار مستلزم فرآیند آزمایش و خطاست.

این مسئولیت‌ها باید از کوچک شروع شود و پس از آنکه دانش‌آموز از خود قابلیت ایفای مسئولیت را نشان داد مسئولیت‌های مهم داده شود. دانش‌آموز، با احساس مسئولیت کردن، به بحث و تصمیم‌گیری و مشارکت در دبستان می‌پردازد که باعث ایجاد دبستان‌ای نتیجه‌بخش می‌شود و محیط بهتری را برای آموزش فراهم می‌کند.رابطه نظم و انضباط با مسئولیت‌پذیری، رابطه‌ای متقابل است.

بعضی‌ها بر این باورند که برقراری نظم و انضباط در مدارس امروزی با توجه به اجتماعی که در آن قرار داریم خیلی مشکل است. دبستان‌ای که نتوان در آن نظم را برقرار کرد، طبق مباحث قبلی این دبستان موفق نخواهد بود. نه دانش‌آموز درس خواهد خواند و نه نظم کلاس را رعایت خواهد کرد.

خیلی از معلمان مدارس ما از مشکل بی‌انضباطی زجر می‌کشند زیرا عاقبت بی‌انضباطی را درس نخواندن می‌دانند. انضباط و تعلیم و تربیت ارتباط خیلی نزدیکی دارند و بعضی دیگر از معلمان با مدیریت خوب کلاس، انضباط را یک معضل نمی‌دانند.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله بهبود مهارت اجتماعى مديريت خشم در دانش آموزان اقدام پژوهی کلاس اول دبستان

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله بهبود مهارت اجتماعى مديريت خشم در دانش آموزان اقدام پژوهی کلاس اول دبستان 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله بهبود مهارت اجتماعى مديريت خشم در دانش آموزان اقدام پژوهی کلاس اول دبستان 

کسب نتایج  پیرامون مقوله بهبود مهارت اجتماعى مديريت خشم در دانش آموزان اقدام پژوهی کلاس اول دبستان 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله بهبود مهارت اجتماعى مديريت خشم در دانش آموزان اقدام پژوهی کلاس اول دبستان 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله بهبود مهارت اجتماعى مديريت خشم در دانش آموزان اقدام پژوهی کلاس اول دبستان

منابع ومآخذ:

۱-میرزابیگی،علی،(۱۳۸۲)،نقش هنردرآموزش وپرورش وبهداشت روانی دانش آموزان،تهران، انتشارات دبستان،چاپ چهارم.

۲-هاجری،ضیاءالدین،(۱۳۷۲)،آنچه یک معلم بایدبداند،تهران،انتشارات راد،چاپ اول.

(کتاب مذکورترجمه می باشد ،امانام مؤلف درآن نوشته نشده است.)

برای دانلود اقدام پژوهی کلاس اول دبستان و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

54 − = 52