اقدام پژوهی پایه ششم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم با استفاده از تخته هوشمند و محتوا سازی دانش آموزان را به درس خواندن راغب کنم؟
اقدام پژوهی پایه ششم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم با استفاده از تخته هوشمند و محتوا سازی دانش آموزان را به درس خواندن راغب کنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۲ صفحه
اقدام پژوهی پایه ششم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم با استفاده از تخته هوشمند و محتوا سازی دانش آموزان را به درس خواندن راغب کنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر
تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی پایه ششم ابتدایی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی پایه ششم ابتدایی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.
مطالبی که در اقدام پژوهی پایه ششم ابتدایی موجوداست عبارت است از :
اقدام پژوهی پیرامون مقوله راغب کردن دانش آموزان به درس خواندن با استفاده از تخته هوشمند
دیباچه مطالب پیرامون مقوله راغب کردن دانش آموزان به درس خواندن با استفاده از تخته هوشمند
چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله راغب کردن دانش آموزان به درس خواندن با استفاده از تخته هوشمند
بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله راغب کردن دانش آموزان به درس خواندن با استفاده از تخته هوشمند
شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله راغب کردن دانش آموزان به درس خواندن با استفاده از تخته هوشمند
جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله راغب کردن دانش آموزان به درس خواندن با استفاده از تخته هوشمند
تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله راغب کردن دانش آموزان به درس خواندن با استفاده از تخته هوشمند
ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با راغب کردن دانش آموزان به درس خواندن با استفاده از تخته هوشمند
ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله راغب کردن دانش آموزان به درس خواندن با استفاده از تخته هوشمند
گرد آوری شواهد یک :
از چهار راه مذکور اطلاعات جمع آوری شد:
بی نظمی در کلاس هنگام تدریس معلمان ، بازرسی از کلاس ، تمرین و در زنگ تفریح (مشاهده)
بی علاقگی نسبت به تکالیف در منزل (مصاحبه با معلمان)
غیبت غیرموجه مکرر در اوایل سال (مشاهده و مصاحبه با معلمان)
عدم تمرکز حواس (حواس پرتی) با کوچکترین محرک خارجی (مصاحبه با معلمان)
نداشتن برنامه درسی در منزل (مصاحبه با اولیاء)
تنبلی و بی حوصلگی دانش آموز در امور کلاس (مشاهده)
کلاس خسته کننده است (مصاحبه با برخی از دانش آموزان)
مواردی که در آزمون و مطالعه مورد بررسی قرار گرفت همگی مؤیّد موارد مذکور بود.
تجزیه و تحلیل داده ها و یافته های تحقیق
۱) باید در کیفیت کار کلاس تجدید نظر کرد و به شاخصهای نشاط در چارچوب آن مفهوم بخشید.
۲) اگر قرار است پیشرفتی در جامعه حاصل شود باید از مدرسه شروع شود. معلم مدرسـه عـامل بسیـار مهمـی است کـه میتواند جمعیت کثیری را تحتتأثیر قرار دهد. معلم میتواند مدرسه را به یک جایگاه ارزشی مبدل ساخته و با راهکارهای مختلف با ایجاد شادی و نشاط مدرسه را جایگاه رشد و بالندگی دانشآموزان سازد و به آنها احساس اعتماد، سربلندی، توانایی و غرور هدیه کند.
۳) استفاده از روشهای فعال تدریس
معلمانی که از روشهای فعال استفاده میکنند، کلاسهای شادتری دارند. مشارکت دانشآموزان در کلاس و آموختن آنها را از کسالت و بیحالی رها ساخته، شادابی و نشاط را تقویت میکند.
۴) کار آموزش و پرورش آموزش ارزشهای انسانی همچون، ایمان، عشق، امید، جوانمردی وششم به دانشآموزان است.
۵) آموزش ارزشهای انسانی با سادگی و جذابیت با استفاده از کتابها، فیلمها، نمایشها وششم همراه است.
۶) تشویق دانشآموزان به خلاقیت و نوآوری و ایجاد زمینههایی برای بروز استعداد آنها
راه حل های پیشنهادی:
روش تدریس مشارکتی (فراگیر- مدار)
تشکیل گروههای درسی
استفاده از روش خود ابرازی برای همه دانش آموزان
تغییر شرایط فیزیکی کلاس
تشویق دانش آموزان با روشهای مختلف
استفاده از وسایل کمک آموزشی ، تکنولوژی آموزشی،برد هوشمند
دادن تکالیف متنوع درسی
ایجاد اعتماد به نفس در دانش آموزان
تولید محتوا ی درسی برای دانش آموزان
مدل مفهومی مدرسه هوشمند
مدرسه هوشمند براساس مدل مفهومي شامل ابعاد اصلي زير است:
۱) زير ساخت توسعه يافته فناوري اطلاعات
۲) محيط يادددهي و يادگيري مبتني بر محتواي چندرسانهاي
۳) مدیریت مدرسه توسط سیستم یکپارچهی رایانه
۴) توانمندسازي معلمان در حوزه فناوری اطلاعات
۵) برقراري ارتباط یکپارچه رايانهاي با مدارس ديگر
مدل مفهومي مدرسه هوشمند
زير ساخت توسعه يافته فناوري اطلاعات
در مدرسه هوشمند سختافزار، نرمافزار، ارتباطات و تجهيزات كمك آموزشي از جمله الزامات اصلي است و در ساخت مدرسه هوشمند بايد بر اساس نيازمنديها و احتياجات فرآيند ياددهي يادگيري توسعه يابد. در مدارس هوشمند حداكثر استفاده از زيرساخت و تجهيزات موجود بايد صورت گيرد و وجود سختافزار و نرمافزار به خودي خود، به معني هوشمندشدن مدرسه نيست. در مدارس هوشمند، زيرساختي حائز اهميت است كه در ارتقاي فرآيند ياددهي- يادگيري موثر باشد.
.محيط يادددهي و يادگيري مبتني بر محتواي چند رسانهاي
استفاده از محتواي چندرسانهاي و الكترونيكي در فرآيند ياددهي- يادگيري، ركن اصلي هوشمندسازی مدارس است. با استفاده از محتواي چندرسانهاي طيف وسيعتري از حواس دانشآموزان در فرآيند ياددهي- يادگيري درگير شده و اين فرآيند تعميق ميشود. دراين مدارس محتواي الكترونيكي مبتني بر برنامه درسي در فرآيند ياددهي- يادگيري توسط معلمان مورد استفاده قرار ميگيرد. همچنين دانشآموزان نيز در يادگيري از محتواي چندرسانهاي به صورت خودآموز استفاده ميكنند.
جمع آوری شواهد دو پیرامون مقوله راغب کردن دانش آموزان به درس خواندن با استفاده از تخته هوشمنداقدام پژوهی پایه ششم ابتدایی
اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله راغب کردن دانش آموزان به درس خواندن با استفاده از تخته هوشمند اقدام پژوهی پایه ششم ابتدایی
اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله راغب کردن دانش آموزان به درس خواندن با استفاده از تخته هوشمند اقدام پژوهی پایه ششم ابتدایی
کسب نتایج پیرامون مقوله راغب کردن دانش آموزان به درس خواندن با استفاده از تخته هوشمند اقدام پژوهی پایه ششم ابتدایی
راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله راغب کردن دانش آموزان به درس خواندن با استفاده از تخته هوشمند اقدام پژوهی پایه ششم ابتدایی
فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله راغب کردن دانش آموزان به درس خواندن با استفاده از تخته هوشمند اقدام پژوهی پایه ششم ابتدایی
۱- باهنر، ناصر: آموزش مفاهیم مدرسه شاد همگام با روان شناسی رشد، تهران، شرکت چاپ و نشر بین الملل سازمان تبلیغات اسلامی، (۱۳۸۷)
۲- بهزادی چینجانی، زهرا: تعلیم و تربیت فرزندان و خانواده، ماهنامه تربیت، سال شانزدهم، ص ص ۶۵-۶۳، (ویژه نامه تابستان ۱۳۸۰)
۳- جمشیدی، نرگس: نقش والدین و معلمان در ایجاد محیط شاد و پویا ، مجموعه مقالات هشتمین اجلاس سراسری نماز (ص ص ۸۴-۶۷)، تهران، ستاد اقامه نماز، (۱۳۷۷)
۴- خزائی، علیرضا: نقش معلمان در فضای شاد دانش آموزان، مجموعه مقالات برگزیده ی همایش معلم، فرهنگ، توسعه، اداره کل آموزش و پرورش استان، (اردیبهشت ۱۳۸۰)
برای دانلود اقدام پژوهی پایه ششم ابتدایی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.
توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004
دیدگاهی بنویسید