اقدام پژوهی معلم دبستان پایه چهارم پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل ناخن جویدن و استرس را در دانش آموز گلاره جلالی بهبود بخشم؟

اقدام پژوهی معلم دبستان پایه چهارم پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل ناخن جویدن و استرس را در دانش آموز گلاره جلالی بهبود بخشم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۳ صفحه

اقدام پژوهی معلم دبستان پایه چهارم پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل ناخن جویدن و استرس را در دانش آموز گلاره جلالی بهبود بخشم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی معلم دبستان پایه چهارم می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی معلم دبستان پایه چهارم را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی معلم دبستان پایه چهارم موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله بهبود بخشیدن مشکل ناخن جویدن و استرس در گلاره جلالی

دیباچه مطالب پیرامون مقوله بهبود بخشیدن مشکل ناخن جویدن و استرس در گلاره جلالی

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله  بهبود بخشیدن مشکل ناخن جویدن و استرس در گلاره جلالی

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله بهبود بخشیدن مشکل ناخن جویدن و استرس در گلاره جلالی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله بهبود بخشیدن مشکل ناخن جویدن و استرس در گلاره جلالی

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله بهبود بخشیدن مشکل ناخن جویدن و استرس در گلاره جلالی

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله بهبود بخشیدن مشکل ناخن جویدن و استرس در گلاره جلالی

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با بهبود بخشیدن مشکل ناخن جویدن و استرس در گلاره جلالی

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله بهبود بخشیدن مشکل ناخن جویدن و استرس در گلاره جلالی

اجراي راه جديد: براي تغيير رفتار او اقدمات زير را بعمل آوردم.

جلسه مشاوره با خانواده:

با اطلاع قبلي به منزل گلاره رفته‌ام. چون براي حل مشكل گلاره به خانه اش رفتم از انجام اين كار خيلي خوشحال شد.اين خوشحالي در چهره اش موج مي‌زد. در اين جلسه با والدين گلاره، درباره وظايف والدين نسبت به فرزندان و ايجاد يك محيط سالم و آرام در خانه كه جزء وظايف والدين مي باشد صحبت كردم . وجود درگيري و اختلاف در خانواده، باعث از بين رفتن اعتماد به نفس در فرزند مي شود و نگراني و اضطراب را در او افزايش مي دهد. كه مبادرت به ناخن جويدن مي‌كند تا به نظر خودش به آرامش لازم دسترسي پيدا كند.

مسئوليت دادن و شركت دادن او در كارها و مسابقات متعدد ورزشي و فرهنگي.

براي اينكه ذهن او را نسبت به وقايع و اتفاقات بد منزل دور كنم مسئوليت كار كتابخانه را به او دادم. و در انجام بعضي از كارهاي كلاسي بيشتر از او استفاده مي كردم.به او بيشتر محبت مي كردم. مثل يك دوست با او رفتار كردم.در مسابقات از او استفاده مي‌كردم خيلي خوشحال شده بود كمتر دستش به دهانش مي رفت.

جلسه مشاوره با شوراي اسلامي و انجمن اوليا و مربيان مدرسه:

يكي از جلسه هاي انجمن اوليا و مربيان را به اين موضوع اختصاص دادم. و از آنها خواستم كه به كمك يكديگر بتوانيم مشكل گلاره را درمان كنيم.

  1. قرار شد در موقعيت هاي مناسب مدرسه به او كمك ويژه‌اي شود.

از دانش آموزان خواستم به گلاره محبت كنند به او احترام بگذارند و با دوست شوند و تا او به سراغ ناخن جويدن نرود.

گردآوري شواهد شماره دو

از زمان شروع اقدام پژوهي چند ماهي مي گذرد.اولين چيزي كه شنيدن آن خيلي خوشحالم كرد دانش آموزان اظهار داشتند خانم اجازه، گلاره ديگر ناخن هايش را نمي‌خورد، دانش‌آموزي كه ماه‌هاي قبل دائماً در حال ناخن جويدن بود. الان رفتارش تغيير پيدا كرده است والدين او هم اين را تائيد مي‌كنند.

اضطراب گلاره روز به روز کاهش یافت و دیگر به ناخن خوردن روی نمی آورد . به درس و مدرسه علاقه دو چندانی پیدا کرده بود . و همواره در آرامش به سر می برد.

ناخن جویدن، یک اختلال عادتی است که اغلب در کودکان و گاهی در بزرگسالان بروز می کند.افراد مبتلا به اختلال هنگام جویدن ناخن متوجه عمل خود نیستند.بعضی از افراد مبتلا، به جویدن ناخن و بعضی دیگر به جویدن اطراف ناخن می پردازند و عده ای نیز هر دو عمل را انجام می دهند.

▪ زمان شروع

این اختلال احتمالا از ۴ یا ۵ سالگی شروع و در ۱۰ تا ۱۵ سالگی به شدت خود می رسد و اکثر مبتلایان به این اختلال را کودکان ۹ تا ۱۱ ساله تشکیل می دهند.

▪ میزان شیوع

میزان شیوع این اختلال در بین دخترها بیشتر از دخترها است.درمیان بیماران عقب مانده ذهنی که از ضریب هوشی پایین برخوردارند بسیار کم دیده می شود اما موارد شدید آن در بعضی از عقب مانده های ذهنی که دارای ضریب هوشی ۶۸ به بالا هستند زیاد دیده شده است.به طوری که بعضی از آنها آن قدر ناخن های خود را می جوند که به گوشت رسیده و از آن خون جاری می شود. البته اکثر روانپزشکان معتقدند رابطه مستقیمی بین فشارهای روحی و ناخن جویدن وجود دارد به عبارت دیگر با افزایش فشارهای روحی این اختلال نیز تشدید می شود.

▪ عوارض

جویدن ناخن علاوه بر صدمه زدن به صفحه ناخن و تغییر شکل آنها،، قدرت انجام دادن بسیاری از کارهای ظریف را از انسان سلب می کند.

همچنین بزاق دهان نقش مخربی بر ناخن و بافتهای اطراف آن داشته و رطوبت ناشی از آن مکان مناسبی را برای رشد باکتریها و قارچها فراهم می آورد.

▪ علل ناخن جویدن

۱) عصبانیت بیش از حد که ناشی از فشار روحی و اضطراب باشد.

۲) دلواپسی و تضادهای فکری مخصوصاً زمانی که کودک در موقعیت های حساس، ترس آور، بلاتکلیفی و حالات هیجانی دیگر قرار می گیرد.

۳) تقلید از دیگران که به صورت عادت درآمده باشد.

۴) واکنش برای تخلیه هیجانات و تمایلات ناخودآگاه فرد.

▪ والدین برای کمک به کودک چه کارهایی باید انجام دهند:

۱) به جای پرداختن به عمل شخص باید به خود او توجه کرده به عبارت دیگر درمان اساسی با شناخت علل آن امکان پذیر است.

۲) چون ناخن جویدن ناخودآگاه و براثر فشار اضطراب است با روش های خوشایند فرد را از عمل خود آگاه سازید.

۳) هیجان پذیری فرد را با ایجاد بهداشت روانی در زندگی او کاهش دهید.

۴) در افراد بزرگسال سعی کنید ریشه ناراحتی را پیدا کنید.

۵) اوقات فراغت فرد مبتلا را با فعالیت های مورد علاقه او پر کنید.

۶) هر بار که فرد در ترک عادتش موفقیتی به دست می آورد، با ابراز مریمیت و خوشحالی او را به خاطر اراده اش تشویق کنید.

▪ والدین چه کارهایی را نباید انجام دهند:

۱) سرزنش، تهدید، تنبیه و تحقیر کودک هیچ اثر درمانی نخواهد داشت بلکه این عادت را تشدید می کند.

۲) مالیدن داروهای تلخ و بدمزه فلفل، رنگ و… برای ترک ناخن جویدن موثر نبوده بلکه با ایجاد احساس گناهکاری و اضطراب در فرد سبب می شود بیشتر به این عمل بپردازد.

۳) در کودک ایجاد ترس نکنند زیرا این عمل باعث تشدید ناخن جویدن و همچنین اختلالات دیگری می شود.

 

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله بهبود بخشیدن مشکل ناخن جویدن و استرس در گلاره جلالی اقدام پژوهی معلم دبستان پایه چهارم 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله بهبود بخشیدن مشکل ناخن جویدن و استرس در گلاره جلالی اقدام پژوهی معلم دبستان پایه چهارم 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله بهبود بخشیدن مشکل ناخن جویدن و استرس در گلاره جلالی اقدام پژوهی معلم دبستان پایه چهارم  

کسب نتایج  پیرامون مقوله بهبود بخشیدن مشکل ناخن جویدن و استرس در گلاره جلالی اقدام پژوهی معلم دبستان پایه چهارم 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله  بهبود بخشیدن مشکل ناخن جویدن و استرس در گلاره جلالی اقدام پژوهی معلم دبستان پایه چهارم

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  بهبود بخشیدن مشکل ناخن جویدن و استرس در گلاره جلالی اقدام پژوهی معلم دبستان پایه چهارم

منابع:

ـ سروري، محمد حسين ( ۱۳۷۷)، روان شناسي تجربي، انتشارات اميركبير

ـ قائمي، علي ( ۱۳۶۸) ترس و اضطراب در كودكان، تهران، انتشارات امير.

ـ فرقاني رئيسي، شهلا. شناخت مشكلات رفتاري در كودكان و نوجوانان. تهران، نشر معاونت پرورشي وزارت آموزش و پرورش.

ـ ويكس ـ نلسون، ريتا، اختلال‌هاي رفتاري كودكان، مترجم، محمد تقي منشي طوسي. ناشر: انتشارات آستان قدس رضوي، چاپ هشتم ۱۳۸۷٫

ـ سي. كيت كانرز و جوليت ال. جت، اختلال نارسايي توجه بيش فعالي، ترجمه: دكتر حميد عليزاده، قربان همتي، صديقه مریميي، انتشارات دانژه ۱۳۸۷٫

ـ جمشيدي، ابولفضل، بررسي افت تحصيلي.

نشريه ماهانه آموزشي ـ تربيتي پيوند، انتشارات انجمن اولياء و مربيان اسفند (۸۸).

برای دانلود اقدام پژوهی معلم دبستان پایه چهارم و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

42 − = 33