نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه پنجم پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل عدم اعتماد به نفس دانش آموزم رضا جهانبخشی را برطرف سازم؟

نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه پنجم پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل عدم اعتماد به نفس دانش آموزم رضا جهانبخشی را برطرف سازم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۸ صفحه

نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه پنجم پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل عدم اعتماد به نفس دانش آموزم رضا جهانبخشی را برطرف سازم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه پنجم می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه پنجم را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه پنجم موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم اعتماد به نفس رضا جهانبخشی

دیباچه مطالب پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم اعتماد به نفس رضا جهانبخشی

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم اعتماد به نفس رضا جهانبخشی

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم اعتماد به نفس رضا جهانبخشی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم اعتماد به نفس رضا جهانبخشی

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم اعتماد به نفس رضا جهانبخشی

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم اعتماد به نفس رضا جهانبخشی

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با برطرف کردن مشکل عدم اعتماد به نفس رضا جهانبخشی

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم اعتماد به نفس رضا جهانبخشی

پيشينه تحقيق

۱ـ نیسی (۱۳۶۴) در پایان نامه كارشناسی ارشد خود با عنوان «اثرات اعتماد به نفس بر عملكرد دانش آموزان پسر  وپسر سال اول تا سوم دبیرستان» به این نتیجه دست یافت كه افزایش وكاهش اعتماد به نفس دانش آموزان پسر وپسر باعث افزایش و كاهش عملكرد آن ها شده است و بین اعتماد به نفس وعملكرد تحصیلی دانش آموزان پسر  و پسر همبستگی وجود دارد.

۲ـ خیّر (۱۳۶۷) در تحقیق خود كه درباره ۴۳۹ نفر از دانش آموزان دوره ابتدایی كه به دو گروه موفق (۲۱۲ نفر) و ناموفق( ۲۲۷ نفر) تقسیم شده بودند، دریافت كه بین خود پنداری كه بین خودپنداری و گرایش شغلی دانش آموزان همبستگی معنی داری وجود دارد. بدین گونه كه دانش آموزان ناموفق در تحصیل به دلیل عدم موفقیت یك خودپنداری منفی را در خود شكل می هند واحتمالاً به همین دلیل شغلهای «پایین تر» را انتخاب می كنند.

۳ـ پورشافعی (۱۳۷۰) در پایان نامه كارشناسی ارشد خود با عنوان «بررسی رابطه اعتماد به نفس با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر  و پسر سال سوم متوسطه شهرستان قاین» ۱۶۰ نفر در سه رشته تحصیلی فرهنگ و ادب، ریاضی وعلوم تجربی را به روش تصادفی طبقه ای، برگزید و از سیاههٔ اعتماد به نفسكوپر اسمیت برای سنجش اعتماد به نفس آزمودنی ها استفاده نمود و نیز معدل دانش آموزان به عنوان شاخص پیشرفت تحصیلی آنان درنظر گرفته شد. او با استفاده از همبستگی پیرسون به این نتایج دست یافت كه بین میزان اعتماد به نفس دانش آموزان پسر  و پسر از نظر آماری تفاوت معنا داری وجود ندارد. در مورد رابطه بین اعتماد به نفس با پیشرفت تحصیلی، با محاسبه روش همبستگی پیرسون ضریب به دست آمده برای آزمودنی های پسر ۴۶/۰ و برای پسر ان ۴۹/۰ بود كه با مقایسه این ضریب با مقادیر بحرانی ضریب گشتاوری پیرسون، از نظر آماری، معنادار بود. همچنین نتایج آزمون خی دو، با احتمال ۰۱/۰ نیز از این فرض را تایید نمود. بنابراین نتیجه گرفته شده بیانگر این است كه میان اعتماد به نفس دانش آموزان و پیشرفت تحصیلی آنان همبستگی مثبت و معناداری وجود دارد و افرادی كه اعتماد به نفس بالاتری دارند، از نظر میزان پیشرفت در تحصیل نیز در رتبه بالاتری قرار می گیرند.

۴ـ بیابانگرد(۱۳۷۰) در پایان نامه كارشناسی ارشد خود با عنوان «بررسی رابطه بین مفاهیم منبع كنترل، اعتماد به نفس و پیشرفت تحصیلی پسران سال سوم دبیرستان های تهران در سال ۷۰-۶۹» از بین دانش آموزان پسر كلاس سوم دبیرستان در سه منطقه ۴،۱۱و۱۷ آموزش و پرورش تهران و در هر منطقه نیز از هر سه رشته ریاضی فیزیک، علوم تجربی و اقتصاد، ۲۳۰ نفر را به شیوه تصادفی انتخاب نمود و از مقیاس كنترل درونی و بیرونی راتر و پرسشنامه اعتماد به نفسكوپر اسمیت برای سنجش منبع كنترل و اعتماد به نفس استفاده نمود و از معدل نمرات ثلث اول و دوم دانش آموزان در كلیه دروس سال تحصیلی ۷۰-۶۹ برای سنجش پیشرفت تحصیلی استفاده کرد. پس از محاسبه همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره به این نتایج دست یافت: بین منبع كنترل، اعتماد به نفس و پیشرفت تحصیلی ازنظر آماری همبستگی مثبت و معناداری وجود دارد. بین منبع کنترل و اعتماد به نفس از نظر آماری همبستگی مثبت و معناداری وجود دارد. بین منبع كنترل و پیشرفت تحصیلی و نیز بین اعتماد به نفس و پیشرفت تحصیلی از نظر آماری همبستگی مثبت و معناداری بدست آمد.۶ـ احسانی (۱۳۷۱) در پژوهشی كه تحت عنوان «بررسی رابطه اعتماد به نفسو پیشرفت تحصیلی دانش آموزان» انجام داد، ملاحظه نمود كه بین میزان اعتماد به نفس دانش آموزان پسر  و پسر تفاوت معناداری وجود ندارد. اما دانش آموزانی كه سابقه مردودی داشتند از اعتماد به نفس كمتری نسبت به دانش آموزانی كه سابقه مردودی نداشتند، برخوردار بودند.

۶ـ در تحقیقی، فلسفی نژاد (۱۳۷۱)، نتیجه گیری كرد كه تأثیر اعتماد به نفس در سازگاری با محیط كلاس بدون توجه به جنسیت آزمودنی ها از نظر آماری معنادار است. اما هیچ گونه اثر متقابل بین اعتماد به نفس و جنسیت مشاهده نگردید. و درضمن تفاوت معناداری بین اعتماد به نفس پسران و پسر ان مشاهده نشد.

۷ـ پور الصنایع (۱۳۷۱)، به منظور بررسی و مقایسهٔ رابطهٔ اعتماد به نفس دردانش آموزان پسر  موفق و پیشرفت تحصیلی آنها در دو پایگاه اقتصادی بالا و پایین، پژوهشی را به انجام رساند و دریافت كه بین اعتماد به نفس و پیشرفت تحصیلی همبستگی معناداری وجود دارد.

۸ـ بخشی (۱۳۷۲)، با تحقیقی كه تحت عنوان «بررسی ارتباط بین اعتماد به نفس و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر » به انجام رساند، نشان داد كه بین نمرات اعتماد به نفس و معدل درسی آزمودنی ها همبستگی در حد ۲/۰ وجود دارد.

۹ـ ارسطویی ایرانی (۱۳۷۲) در پژوهش خود تحت عنوان «بررسی ارتباط خودپنداره با جنسیت و پیشرفت تحصیلی» به این نتیجه رسید كه بین میزان خود پنداری پسر ان وپسران تفاوت معناداری وجود دارد و خودپنداری دانش آموزان پسر  و پسر موفق بیشتر از میزان خودپنداره دانش آموزان پسر  و پسر ناموفق است و بین میزان خودپنداری دانش آموزان پسر موفق و پسر  موفق تفاوت معناداری وجود ندارد.

۱۰ـ ترخان (۱۳۷۲) دو گروه ۱۰۰ نفری از دانش آموزان عادی و تیز هوش پسر سال اول شهر تهران را بررسی نمود و به این نتیجه رسید كه اعتماد به نفس و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تیزهوش بالاتر از دانش آموزان عادی است و نیز جهت پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان به ترتیب اعتماد به نفس وسپس موضع نظارت اهمیت دارند.

گرد آوري شواهد ۱

با توجه به اطلاعات جمع آوری شده از کتاب ،مجله ،سایت های اینترنتی و …برای گرد آوری شواهد لازم جهت تشخیص مسئله اقدامات زیر را انجام دادم :

۱-مشاهده رفتار دانش آموز در کلاس

در مشاهده رفتار رضا در کلاس متوجه شدم او دانش آموز بسیار آرام و کم حرفی است.بسیار به ندرت در کلاس با من و سایر هم کلاسی هایش صحبت می کند.بیشتر اوقات در کلاس سرش را پایین انداخته و موقع تدریس و یا صحبت من ،به من نگاه نمی کند.اگر سوالی در حین تدریس در کلاس برایش پیش می آید خودش سوالش را مطرح نکرده و گاهی اوقات از دوستش می خواهد که سوال او را مطرح کند.در کلاس تنها با یک نفر که کنارش می نشیند صحبت می کند.در بحث های گروهی و کلاسی و پرسش و پاسخ در کلاس هیچ زمانی داوطلب نیست و تنها زمانی که از او خواسته می شود برایز پاسخ گویی شفاهی در جلوی کلاس حاضر شود بسیار مضطرب و رنگ پریده حاضر می شودو قادر نیست به طور کامل به سوالات پاسخ دهد.

۲-مصاحبه با مدیر و سایر همکاران مدرسه

در صحبتی که با مدیر مدرسه راجع به رضا داشتم،ایشان نیز به این موضوع اشاره کردند که رضا برای شرکت در هیچ یک از فعالیت های پرورشی و مسابقات مختلف فرهنگی – هنری و ورزشی مدرسه داوطلب نیست.حتی زمانی که مسئولیتی به صورت اجباری به او واگذار می شود قادر به انجام درست آن نیست چون نمی تواند با سایر دانش آموزان ارتباط موثر و خوبی داشته باشد.بیشتر اوقات زنگ تفریح در حیاط فقط با یکی از هم کلاسی هایش دیده می شود.زمانی که با او کاری دارم واز او می خواهم به دفتر مدرسه مراجعه کند،پشت در دفتر ایستاده و جرات وارد شدن به داخل را ندارد.در صحبتی که با چند همکار دیگر داشتم آنها نیز اشاره کردند رضا در کلاس بسیار آرام و ساکت است .به هیچ عنوان برای انجام هیچ فعالیتی در کلاس داوطلب نمی شود و در ارزش یابی کتبی نمره بسیار بهتری نسبت به ارزش یابی شفاهی کسب می کند.در گروه های کلاسی بسیار کم فعالیت می کند و نظر می دهد و معمولا نظر سایر دوستانش را تایید می کند.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم اعتماد به نفس رضا جهانبخشی نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه پنجم 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم اعتماد به نفس رضا جهانبخشی نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه پنجم 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم اعتماد به نفس رضا جهانبخشی نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه پنجم

کسب نتایج  پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم اعتماد به نفس رضا جهانبخشی  نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه پنجم

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم اعتماد به نفس رضا جهانبخشی نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه پنجم

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل عدم اعتماد به نفس رضا جهانبخشی نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه پنجم 

فهرست منابع

۱-    شارتيه ، ژان ، «عدم اعتماد به نفس و راه های درمان آن » ، ناشر : مترجم ، ۱۳۷۳ .

۲-    قائمی ، رضا ، «خانواده و نابسامانی های روانی» ، انتشارات اميری ، ۱۳۷۴ .

۳-    شفيع آبادی ، عبدالله ، «راهنمايي و مشاوره کودک» ، انتشارات تهران ، ۱۳۷۲ .

۴-    احمد وند ، محمدرضا ، « روانشناسی بازی» انتشارات پيام نور،۱۳۷۲ .

۵-    حسين نژاد ، محمد ، «مشاوره با کودکان» انتشارات سپند هنر ، تهران ۱۳۷۹ .

۶-    خاکيه ، پرويز ، «روانشناسی کودک» انتشارات آشنا ، تبريز ۱۳۷۲ .

۷- احمد وند ، محمدرضا ، مهجور ، سيامک ، «آشنايي بافعاليت های اجتماعی» انتشارات پيام نور ۱۳۸۰ .

۸-    «ماه نامه رشد آموزش ابتدايي» شماره ۴۱ ، انتشارات کمک آموزشی ، ۱۳۸۰ .

۹-  « ماه نامه رشد آموزشی در رشد تکنولوژی» شماره ۱۲۷ ، انتشارات دفتر کمک آموزشی ۱۳۷۹ .

۱۰- « نشريه ماهانه پيوند» شماره ۲۵۵ ، انتشارات دانشگاه تهران ۱۳۷۹ .

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه پنجم و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

7 + = 9