اقدام پژوهی معاون پرورشی مدرسه پیرامون مقوله چگونه توانستم علاقه مندی به شرکت در نماز جماعت را در دانش آموزانم نهادینه سازم ؟

اقدام پژوهی معاون پرورشی مدرسه پیرامون مقوله چگونه توانستم علاقه مندی به شرکت در نماز جماعت را در دانش آموزانم نهادینه سازم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۹ صفحه

اقدام پژوهی معاون پرورشی مدرسه پیرامون مقوله چگونه توانستم علاقه مندی به شرکت در نماز جماعت را در دانش آموزانم نهادینه سازم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی معاون پرورشی مدرسه می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی معاون پرورشی مدرسه را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی معاون پرورشی مدرسه موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله نهادینه ساختن شرکت در نماز جماعت در دانش آموزان

دیباچه مطالب پیرامون مقوله نهادینه ساختن شرکت در نماز جماعت در دانش آموزان

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله نهادینه ساختن شرکت در نماز جماعت در دانش آموزان

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله نهادینه ساختن شرکت در نماز جماعت در دانش آموزان

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله نهادینه ساختن شرکت در نماز جماعت در دانش آموزان

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله نهادینه ساختن شرکت در نماز جماعت در دانش آموزان

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله نهادینه ساختن شرکت در نماز جماعت در دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با نهادینه ساختن شرکت در نماز جماعت در دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله نهادینه ساختن شرکت در نماز جماعت در دانش آموزان

 راه حل های انتخابی و قابل اجرا

  • برگزاری جلسه با اولیا جهت توجیه وبالا بردن اطلاعات وآگاهی های لازم در مورد اهمیت موضوع
  • دادن تحقیق به دانش آموزان جهت بالا بردن آگاهی های دانش آموزان از آثار و پاداش های نماز جماعت
  • توجه به رویکرد الگویی و استفاده از تشویق های کلامی
  • استفاده از روش‌های غیر مستقیم و جذاب جهت رفع اشکال های دانش‌آموزان در زمینه ی نماز و اصلاح رفتار های نادرست آنها
  • استفاده از برگه‌هایي تحت عنوان تقدیر و تشکر از همکاران شرکت کننده در نماز جماعت توسط دانش آموزان
  • برگزاری نمایشگاه نماز

 اجراي راه حل های انتخابی و دلایل انتخاب این روش ها

۱- برگزاری جلسه با اولیای دانش آموزان جهت توجيه و دادن اطلاعات و آگاهی های لازم در مورد اهمیت موضوع

بعد از بررسی پرسشنامه ها متوجه شدم که برخی از دلایل عدم علاقه و شرکت دانش آموزان در نماز و نماز جماعت مربوط به اولیا میشود حال برای اینکه دو محیط خانه ومدرسه هم جهت حرکت کنند و هر یک اثر آموزشي و تربیتی یکدیگر را خنثی نکنند باید با اولیا ارتباط مستمر داشته باشم تا در پرتو آن، سیاست ها و برنامه های آموزشی و تربیتی را هم سو وهم جهت نمایم چرا که اگر رفتار یکسان، مناسب و هماهنگ بین اولیا و دبیران در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان وجود نداشته باشد دچار سر در گمی میشوند و حالت های عاطفی و روانی خاصی به سراغ آن ها می آید و ممکن است به افسردگی منجر شود که بدون شک برای خانواده و جامعه مشکلات زیادی را به وجود می آورد به خاطر همین جلسه ای با اولیای دانش آموزان برگزار کردم و هدفم را از برگزاری این جلسه برای اولیا توضیح دادم. با توجه به مطالعات و اطلاعاتی که در زمینه تربیت دینی دانش آموزان داشتم وقتی مراحل تربیت دینی از جمله آموزش نماز را از دید گاه ائمه و روانشناسان و متخصصین و همچنین اثرات مثبت تربیت درست دینی و اثرات منفی عدم تربیت دینی دانش آموزان را در این سن برای اولیا توضیح دادم و در مورد اهمیت نماز جماعت و اینکه بسیاری از مشکلات اخلاقی و رفتاری دانش آموزان را با تربیت صحیح دینی و جذب آن ها به نماز جماعت میتوان حل کرد را به اولیا توضیح دادم همه ی ا ولیا قانع شدند و به اشتباه خودشان پی بردند و تشکر کردند وقرار شد که در این زمینه خودشان نیز مشوق خوبی برای بچه هایشان باشند و نکات مثبت بچه هایشان را از قبیل خواندن نماز مخصوصا شرکت در نماز جماعت مسجد یا نماز جمعه و احترام به بزرگتر ها و…….هر ماه به صورت کتبی یا شفاهی به من اطلاع دهند و دانش آموزان مورد تشویق قرار گیرند و همچنین سعی کنند به بچه هایشان کمک کنند تا زودتر در مدرسه حاضر شوند و در نماز جماعت شرکت کنند.

۲-دادن تحقیق به دانش آموزان جهت بالا بردن آگاهی های دانش آموزان از آثار و پاداش های نماز جماعت:

یکی دیگر از دلایلی که دانش آموزان مطرح کرده بودند عدم آگاهی از پاداش های نماز جماعت و اهمیت خواندن نماز بود واینکه قبول هر چیزی مشروط بر شناخت کامل از آن چیز میباشد و اگر برای شناخت وآگاهی در هر موضوعی خود دانش آموزان دخالت کنند یادگیری و آگاهی بهتر صورت میگیرد به همین دلیل قرار شد هر کدام از دانش آموزان در مورد اهمیت نماز و مخصوصا نماز جماعت تحقیق کنند که این کار انجام شد و هر روز تعدادی از دانش آموزان تحقیقات خودشان را در کلاس ارائه می دادند و در این مورد با دانش آموزان بحث وگفتگو میکردیم و دانش آموزان مورد تشویق قرار میگرفتند به فعالیت های آنان کارت امتیاز داده میشد و در پوشه ی نماز بایگانی می شد. قرار شد که بعد از عید از فعالیت هایی که دانش آموزان در مورد نماز انجام می دهند نمایشگاهی برگزار کنیم. با این فعالیت با توجه به این که آگاهی و اطلاعات دانش آموزان در مورد اهمیت نماز و نماز جماعت بالا رفته بود تا حدودی توانستم انگیزه و رغبت دانش آموزان را بالا ببرم.

۳- توجه خاص به رویکرد الگویی و استفاده از تشویق های کلامی:

رویکرد دیگری كه در این مورد مطرح است رویکرد الگویی اطرافیان مخصوصا پدر و مادر و دبیران در تربیت دینی می باشد کودک یک مقلد کامل است بنابر این رفتار بزرگتر ها به ویژه دبیران برای او حجت و الگوی مناسب میباشد. او سخن دبیر را در دنیای ذهن خود وحی منزل می داند و حتی از سخن والدین برتر میشمارد. دبیر با اعمال و رفتار مناسب خود سرمشق خوبی برای وی خواهد بود

۴- استفاده از روش های غیر مستقیم و جذاب جهت رفع اشکال های دانش آموزان در زمینه نماز واصلاح رفتار های نا درست آنها:

یکی دیگر از مشکلاتی که دانش آموزان مطرح کرده بودند برخورد نا مناسب برخی از نمازگزاران بیان شده بود. به همین علت چند روز بچه ها را در نماز جماعت زیر نظر گرفتم و دیدم اغلب برخورد های نا مناسب آنها به خاطر جا گرفتن و یا هماهنگ نبودن بعضی از بچه ها با امام جماعت بود که باعث اعتراض دوستان آنها میشود و با هم درگیر میشوند به همین علت تلاش کردم از روش های غیر مستقیم و جذاب مثل نمایش و خاطره گویی این اشکالات بچه ها را برطرف کنم و آن هارا به طور غیر مستقیم متوجه اشتباهاتشان کنم. در واقع بعضی از احکام نماز و نماز جماعت را به آن ها آموزش دهم.

۵- استفاده از برگه هایی تحت عنوان تقدیر و تشکر از همکارانی که در نماز جماعت شرکت میکنند توسط خود دانش آموزان:

برای اینکه به بچه ها بفهمانم که همیشه نباید بزرگتر ها کوچکتر ها را تشویق کنند و به کار های خوب دعوت کنند بلکه کو چکتر ها نیز میتوانند این کار را انجام دهند کار هایی را تحت عنوان تقدیر و تشکر از همکارانی که در نماز جماعت شرکت میکردند تهیه نمودم و در اختیار بچه ها قرار دادم که هر همکاری که در نماز جماعت شرکت میکردند از دانش آموزان کلاس در نماز خانه از این کارت ها دریافت میکرد و این کار هم مورد استقبال همکاران قرار گرفته بود.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله نهادینه ساختن شرکت در نماز جماعت در دانش آموزان  نهادینه ساختن شرکت در نماز جماعت در دانش آموزان

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله نهادینه ساختن شرکت در نماز جماعت در دانش آموزان  نهادینه ساختن شرکت در نماز جماعت در دانش آموزان

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله نهادینه ساختن شرکت در نماز جماعت در دانش آموزان  نهادینه ساختن شرکت در نماز جماعت در دانش آموزان

کسب نتایج  پیرامون مقوله نهادینه ساختن شرکت در نماز جماعت در دانش آموزان  نهادینه ساختن شرکت در نماز جماعت در دانش آموزان

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله نهادینه ساختن شرکت در نماز جماعت در دانش آموزان نهادینه ساختن شرکت در نماز جماعت در دانش آموزان

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  نهادینه ساختن شرکت در نماز جماعت در دانش آموزان  نهادینه ساختن شرکت در نماز جماعت در دانش آموزان

منابع و مآخذ

۱-        قرآن مجید

۲-        باهنر، ناصر: آموزش مفاهیم دینی همگام با روان شناسی رشد، تهران، شرکت چاپ و نشر بین الملل سازمان تبلیغات اسلامی، (۱۳۸۷)

۳-        بهزادی چینجانی، زهرا: تعلیم و تربیت فرزندان و خانواده، ماهنامه تربیت، سال شانزدهم، ص ص ۶۵-۶۳، (ویژه نامه تابستان ۱۳۸۰)

۴-        جمشیدی، نرگس: نقش والدین و معاونان در گرایش دینی کودکان و نوجوانان، مجموعه مقالات هشتمین اجلاس سراسری نماز (ص ص ۸۴-۶۷)، تهران، ستاد اقامه نماز، (۱۳۷۷)

۵-        خزائی، علیرضا: نقش دبیران در توسعه ی باورهای دینی و رشد اخلاقی جامعه، مجموعه مقالات برگزیده ی همایش دبیر، فرهنگ، توسعه، اداره کل آموزش و پرورش استان، (اردیبهشت ۱۳۸۰)

۶-        دیلمی، حسن، هزار و یک نکته درباره نماز، تهران، ستاد اقامه نماز، (۱۳۷۸)

۷-        زهادت، عبدالمجید، تعلیم و تربیت در نهج البلاغه، چاپ اول، ص ۱۵۹، بی تا

۸-        ساکی، رضا: اقدام پژوهی راهبردی برای بهبود آموزش و تدریس، تهران، وزارت آموزش و پرورش، پژوهشکده تعلیم و تربیت، (۱۳۸۳)

۹-        عزیزی، عباس: جامع آیات و احادیث موضوعی نماز، ج ۱ و ۲، قم، انتشارات نبوغ، (۱۳۷۹)

برای دانلود  نهادینه ساختن شرکت در نماز جماعت در دانش آموزان و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

+ 29 = 36