اقدام پژوهی معاون اجرایی پیرامون مقوله چگونه توانستم نحوه استفاده صحیح از اینترنت را به دانش آموزانم بیاموزم ؟

اقدام پژوهی معاون اجرایی پیرامون مقوله چگونه توانستم نحوه استفاده صحیح از اینترنت را به دانش آموزانم بیاموزم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۶ صفحه

اقدام پژوهی معاون اجرایی پیرامون مقوله چگونه توانستم نحوه استفاده صحیح از اینترنت را به دانش آموزانم بیاموزم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی معاون اجرایی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی معاون اجرایی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی معاون اجرایی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله آموزش استفاده صحیح از اینترنت به دانش آموزانم

دیباچه مطالب پیرامون مقوله آموزش استفاده صحیح از اینترنت به دانش آموزانم

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله آموزش استفاده صحیح از اینترنت به دانش آموزانم

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله آموزش استفاده صحیح از اینترنت به دانش آموزانم

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله  آموزش استفاده صحیح از اینترنت به دانش آموزانم

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله آموزش استفاده صحیح از اینترنت به دانش آموزانم

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله آموزش استفاده صحیح از اینترنت به دانش آموزانم

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با آموزش استفاده صحیح از اینترنت به دانش آموزانم

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله آموزش استفاده صحیح از اینترنت به دانش آموزانم

انتخاب راه حل ها بر اساس اولویت اهمیت اجرا:

اقدام پژوه با توجه به یافته های بدست آمده و تحلیل وضعیت موجود، پیشنهادات و راه حل های ارائه شده را با قضاوت ارزشی سنجیده و با توجه به امکان اجرا و اهمیت اجرای آنها، راه حل ها را به ترتیب زیر بر می گزیند.

۱- آموزش و آگاهی والدین، آموختن نحوۀ برخورد صحیح والدین در مواردی که خطایی از فرزند آنان در استفاده از اینترنت سر می زند.

۲- فرهنگ سازی و ایجاد بستر مناسب برای مواجهه با موقعیت های خاص در دنیای مجازی برای دانش آموزان

۳- هدایت درست و قرار دادن اصولی دانش آموزان در مسیر استفاده از تکنولوژی و ارتباطات جدید توسط دبیران

اعتبار بخشی به راه حل های انتخابی:

اینجانب به عنوان اقدام پژوه نتایج پژوهش انجام شده را با همکاران، مدیر، و مشاور آموزشگاه مورد بحث قرار دادم. در این زمینه مدیر مدرسه، مشاور، معاوت پرورشی قول همکاری را برای اجرای راه حل های انتخابی دادند. و بنا را بر این گذاشتیم که راه حل ها را بر اساس معیارهای زیر به اجرا در آوریم.

  • قابل اجرا در مدرس و منزل باشد.
  • زمان و هزینۀ کافی برای اجرای روشها گرفته شود.
  • استفاده از وسایل و ابزارهای الکترونیکی موجود در مدرسه به هنگام نیاز.
  • کنترل و نظارت مستمر بر اجرای راه حل ها.

نظارت بر اجرای راه حل ها:

  • با والدین ارتباط حضوری و تلفنی در طی هفته برقرار می شود و تغیرات درسی، روحی و اجتماعی دانش آموزان را گزارش می دهند و نسبت به قبل مقایسه می کنند.
  • مدیر مدرسه با همکاری معاون ساعاتی را در بین هفته برای ساعات فوق برنامه و آموزش صحیح در نظر گرفته و هزینه های جاری را تقبل نمودند.
  • دبیران هر درس به تناسب میزان استفاده و ارتباط مطالب هر درس دانش آموزان را به سمت سایتهای مربوط و مفید علمی سوق می دادند.
  • برای جلب اطمینان دانش آموزان به آنها فرصت برای ارائه برخورد مناسب در محیط اینترنت داده شد. به عنوان مثال مسابقه وبلاگ نویسی در بین دانش آموزان برگزار شد.
  • مشاور طی جلساتی دانش آموزانی را که دچار مشکل خاصی در این زمینه بودند فرا می خواند و مشاوره می نمود.
  • در پایان هر ماه گزارش اجمالی بصورت شفاهی در جلسه شورای دبیران در مورد تغییرات اعمال شده ارائه می شد.
  • کتابهایی مربوط به مسائل مورد نظر برای استفاده والدین و دانش آموزان به آنها معرفی شد.

پیشنهاد اقدام پژوه:

سعی کنیم هرچه زودتر فرهنگ صحیح استفاده از رایانه و اینترنت را آموزش دهیم و بستری را فراهم سازیم تا فرزندانمان هرچه زودتر بتوانند از دنیای ارزشمند اینترنت استفاده بهینه کرده و لذت ببرند.

به والدین توصیه می شود:

  • هیچ گاه با فرزندان وارد گود مبارزه نشویم زیرا بازنده ی اصلی این مبارزه بی شک والدین هستند.
  • در صورت استفاده نادرست توسط فرزندان اقدامات زیر انجام شود:
  • تمام اطلاعات نامناسب بدون اطلاع کاربر در اولین فرصت پاک شود. (از طریقHistoryوInternet options)
  • شواهد و قرائنی ارائه گردد که از موقعیت فرزندانمان در استفاده از اینترنت آگاهی داریم.
  • گفتگوی صمیمانه و هشدار دادن به فرزندان
  • از کارهای نادرست پرهیز کنیم. مانند ممنوع کردن استفاده از رایانه، تنبیه، تحریک عواطف و …

گرد آوری شواهد دو

قدم اول را در بررسی وضعیت جدید در کلاس درس برداشتیم . دبیران در تدریس هر درس و دادن فعالیت های خارج از کلاس به این نکته توجه می کردند که سایت های مربوط به مطالب مورد نظر را معرفی کنند و در کنار اینترنت به اهمیت کتابها، نشریات و مجلات علمی هم اشاره نمایند که حتماً مورد استفاده قرار گیرند. والدین هم آموزش وو اطلاعات کافی را در مورد کار با رایانه و پیچیدگی های اینترنت فرا گرفتند. آن دسته از والدینی که به خاطر کم بودن سطح تحصیلات توانایی لازم را برای کنترل اینترنتی نداشتند راههای قابل اجرای دیگری را برای کنترل فرزندان خود انتخاب نمودند. از دانش آموزان نظرسنجی به عمل آمد و بدون قید نام بر روی برگه هایی لیست سایت های مورد استفاده و زمان مراجعه به اینترنت را نوشتند با بررسی آن معلوم شد که نسبت به قبلاً بسیار معقولانه تر به چشم می خورد با صحبت با والدین فهمیدم که مشاجرات و برخوردهای کلامی بین فرزندان و والدین بسیار کمتر شده و روال عادی انجام تکالیف دانش آموزان به آرامی در مدرسه و منزل طی می شود. دانش آموزان حالا دیگر با خطرات واقعی دنیای اینترنت آشنا شده و با ماجراهای تلخ واقعی رو به رو شده و بر اعمال خود کنترل بیشتری داشتند و از روابط نامشروع و عواقب آن حسابی گریزان شده بودند.سطح پیشرفت تحصیلی برخی از دانش آموزان هم سیر صعودی داشته و نمرات بالاتری گرفته اند.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله آموزش استفاده صحیح از اینترنت به دانش آموزانم  اقدام پژوهی معاون اجرایی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله آموزش استفاده صحیح از اینترنت به دانش آموزانم  اقدام پژوهی معاون اجرایی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله آموزش استفاده صحیح از اینترنت به دانش آموزانم  اقدام پژوهی معاون اجرایی

کسب نتایج  پیرامون مقوله آموزش استفاده صحیح از اینترنت به دانش آموزانم  اقدام پژوهی معاون اجرایی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله آموزش استفاده صحیح از اینترنت به دانش آموزانم اقدام پژوهی معاون اجرایی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله آموزش استفاده صحیح از اینترنت به دانش آموزانم  اقدام پژوهی معاون اجرایی

منابع و ماخذ

فرهنگنامه کودکان و نوجوانان- تاریخچه آموزش و پرورش ایران

گسترش اینترنت در جهان- حاکمیت و حکومت بر اینترنت- اینترنت ایران و عرصه اطلاعات- ترجمه مهدی صمدی

تأثیر سازنده اینتر نت بر اخلاق کاربران- میترا دیلمقانی- سید یلیرضا حجازی

آسیب های فرهنگی پژوهشی اینترنت- جهانگیر عیسی- ۲۰/۸/۸۸

اسلوین جیمز (۱۳۸۰) اینترنت و جامعه- عباس گیلوردی و علی رادباوه

ضرورت توجه به تکنولوژی های نوین در آموزش و پرورش- علیرضا مرآتی- مرضیه خمیس آبادی ۸۸

تازه های آماری کاربرد اینترنت در دنیا- ۳۱ دسامبر ۲۰۰۹

مطالعه تأثیر استفاده از اینترنت بر رفتار اطلاع یابی- اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران- ۱۳۸۳

برای دانلود اقدام پژوهی معاون اجرایی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

77 − 71 =