اقدام پژوهی معاون آموزشی پیرامون مقوله چگونه می توانم زمینه های خلاقیت دانش آموزان را در محیط آموزشی پرورش دهم؟

اقدام پژوهی معاون آموزشی پیرامون مقوله چگونه می توانم زمینه های خلاقیت دانش آموزان را در محیط آموزشی پرورش دهم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در  ۲۳صفحه

اقدام پژوهی معاون آموزشی پیرامون مقوله چگونه می توانم زمینه های خلاقیت دانش آموزان را در محیط آموزشی پرورش دهم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی معاون آموزشی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی معاون آموزشی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی معاون آموزشی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله پرورش خلاقیت دانش آموزان در محیط آموزشی

دیباچه مطالب پیرامون مقوله پرورش خلاقیت دانش آموزان در محیط آموزشی

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله پرورش خلاقیت دانش آموزان در محیط آموزشی

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله پرورش خلاقیت دانش آموزان در محیط آموزشی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله پرورش خلاقیت دانش آموزان در محیط آموزشی

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله پرورش خلاقیت دانش آموزان در محیط آموزشی

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله پرورش خلاقیت دانش آموزان در محیط آموزشی

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با پرورش خلاقیت دانش آموزان در محیط آموزشی

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله پرورش خلاقیت دانش آموزان در محیط آموزشی

تجزیه و تحلیل داده ها و یافته های تحقیق

۱) باید در کیفیت کار کلاس تجدید نظر کرد و به شاخص‌های نشاط در چارچوب آن مفهوم بخشید.

۲) اگر قرار است پیشرفتی در جامعه حاصل شود باید از مدرسه شروع شود. معلم مدرسـه عـامل بسیـار مهمـی است کـه می‌تواند جمعیت کثیری را تحت‌تأثیر قرار دهد. معلم می‌تواند مدرسه را به یک جایگاه ارزشی مبدل ساخته و با راهکارهای مختلف با ایجاد شادی و نشاط مدرسه را جایگاه رشد و بالندگی دانش‌آموزان سازد و به آنها احساس اعتماد، سربلندی، توانایی و غرور هدیه کند.

۳) استفاده از روش‌های فعال تدریس

معلمانی که از روش‌های فعال استفاده می‌کنند، کلاس‌های شادتری دارند. مشارکت دانش‌آموزان در کلاس و آموختن آنها را از کسالت و بی‌حالی رها ساخته، شادابی و نشاط را تقویت می‌کند.

۴) کار آموزش و پرورش آموزش ارزش‌های انسانی همچون، ایمان، عشق، امید، جوانمردی و… به   دانش‌آموزان است.

۵) آموزش ارزش‌های انسانی با سادگی و جذابیت با استفاده از کتاب‌ها، فیلم‌ها، نمایش‌ها و… همراه است.

۶) تشویق دانش‌آموزان به خلاقیت و نوآوری و ایجاد زمینه‌هایی برای بروز استعداد آنها

راه حل های پیشنهادی:

روش تدریس مشارکتی (فراگیر- مدار)

تشکیل گروههای درسی

استفاده از روش خود ابرازی برای همه دانش آموزان

تغییر شرایط فیزیکی کلاس

تشویق دانش آموزان با روشهای مختلف

استفاده از وسایل کمک آموزشی ، تکنولوژی آموزشی،برد هوشمند

دادن تکالیف متنوع درسی

ایجاد اعتماد به نفس در دانش آموزان

تولید محتوا ی درسی برای دانش آموزان

مدل مفهومی مدرسه هوشمند

مدرسه هوشمند براساس مدل مفهومي شامل ابعاد اصلي زير است:

۱)     زير ساخت توسعه يافته فناوري اطلاعات

۲)     محيط يادددهي و يادگيري مبتني بر محتواي چندرسانه‌اي

۳)     مدیریت مدرسه توسط سیستم یکپارچه‌ی رایانه

۴)     توانمندسازي معلمان در حوزه فناوری اطلاعات

۵)     برقراري ارتباط یکپارچه رايانه‌اي با مدارس ديگر

  مدل مفهومي مدرسه هوشمند

زير ساخت توسعه يافته فناوري اطلاعات

در مدرسه هوشمند سخت‌افزار، نرم‌افزار، ارتباطات و تجهيزات كمك آموزشي از جمله الزامات اصلي است و در ساخت مدرسه هوشمند بايد بر اساس  نيازمندي‌ها و احتياجات فرآيند ياددهي يادگيري توسعه يابد. در مدارس هوشمند حداكثر استفاده از زيرساخت و تجهيزات موجود بايد صورت ‌گيرد و وجود سخت‌افزار و نرم‌افزار به خودي خود، به معني هوشمندشدن مدرسه نيست. در مدارس هوشمند، زيرساختي حائز اهميت است كه در ارتقاي فرآيند ياددهي- يادگيري موثر باشد.

.محيط يادددهي و يادگيري مبتني بر محتواي چند رسانه‌اي

استفاده از محتواي چندرسانه‌اي و الكترونيكي در فرآيند ياددهي- يادگيري، ركن اصلي هوشمند‌سازی مدارس است. با استفاده از محتواي چندرسانه‌اي طيف وسيع‌تري از حواس دانش‌آموزان در فرآيند ياددهي- يادگيري درگير شده و اين فرآيند تعميق مي‌شود. دراين  مدارس محتواي الكترونيكي مبتني بر برنامه درسي در فرآيند ياددهي- يادگيري توسط معلمان مورد استفاده قرار مي‌گيرد. همچنين دانش‌آموزان نيز در يادگيري از محتواي چندرسانه‌اي به صورت خودآموز استفاده مي‌كنند.

مدیریت مدرسه توسط سیستم یکپارچه‌ی رایانه‌ای

فناوري اطلاعات مي‌تواند مديران مدارس را در انجام ماموريت‌ها و وظايف آموزشي و اداري خود ياري نمايد.  استفاده از سيستم‌هاي مديريت مدرسه، باعث مي‌شود مديران مدارس از امور جاري فراغت يافته و اوقات خود را صرف برنامه‌ريزي، نظارت و تصميم‌گيري هوشمندانه‌تر مدارس نمايند. اولويت مدارس هوشمند، ارتقاي فرآيند ياددهي-يادگيري است. ليكن پياده‌سازي و بهره‌گيري از سيستم‌هاي مديريت مدرسه نيز در مسير هوشمند سازی مدارس، بايد مورد توجه قرار گيرد.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله پرورش خلاقیت دانش آموزان در محیط آموزشی اقدام پژوهی معاون آموزشی 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله پرورش خلاقیت دانش آموزان در محیط آموزشی اقدام پژوهی معاون آموزشی 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله پرورش خلاقیت دانش آموزان در محیط آموزشی اقدام پژوهی معاون آموزشی 

کسب نتایج  پیرامون مقوله پرورش خلاقیت دانش آموزان در محیط آموزشی اقدام پژوهی معاون آموزشی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله پرورش خلاقیت دانش آموزان در محیط آموزشی اقدام پژوهی معاون آموزشی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله پرورش خلاقیت دانش آموزان در محیط آموزشی اقدام پژوهی معاون آموزشی

منابع و مآخذ

۱-        باهنر، ناصر: آموزش مفاهیم مدرسه شاد  همگام با روان شناسی رشد، تهران، شرکت چاپ و نشر بین الملل سازمان تبلیغات اسلامی، (۱۳۸۷)

۲-        بهزادی چینجانی، زهرا: تعلیم و تربیت فرزندان و خانواده، ماهنامه تربیت، سال شانزدهم، ص ص ۶۵-۶۳، (ویژه نامه تابستان ۱۳۸۰)

۳-        جمشیدی، نرگس: نقش والدین و معلمان در ایجاد محیط شاد و پویا ، مجموعه مقالات هشتمین اجلاس سراسری نماز (ص ص ۸۴-۶۷)، تهران، ستاد اقامه نماز، (۱۳۷۷)

۴-        خزائی، علیرضا: نقش معلمان در فضای شاد دانش آموزان، مجموعه مقالات برگزیده ی همایش معلم، فرهنگ، توسعه، اداره کل آموزش و پرورش استان، (اردیبهشت ۱۳۸۰)

۵-        ساکی، رضا: اقدام پژوهی راهبردی برای بهبود آموزش و تدریس، تهران، وزارت آموزش و پرورش، پژوهشکده تعلیم و تربیت، (۱۳۸۳)

 

برای دانلود اقدام پژوهی معاون آموزشی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

18 − = 14