اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه پیرامون مقوله چگونه توانستم به کمک راهکار های جذاب نظم و انضباط را در محیط …….در دانش آموزان نهادینه سازم؟

اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه پیرامون مقوله چگونه توانستم به کمک راهکار های جذاب نظم و انضباط را در محیط …….در دانش آموزان نهادینه سازم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۷ صفحه

اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه پیرامون مقوله چگونه توانستم به کمک راهکار های جذاب نظم و انضباط را در محیط …….در دانش آموزان نهادینه سازم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله ایجادنظم و انضباط در دانش آموزان با راهکارهای جذاب

دیباچه مطالب پیرامون مقوله ایجادنظم و انضباط در دانش آموزان با راهکارهای جذاب

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله ایجادنظم و انضباط در دانش آموزان با راهکارهای جذاب

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله ایجادنظم و انضباط در دانش آموزان با راهکارهای جذاب

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله ایجادنظم و انضباط در دانش آموزان با راهکارهای جذاب

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله ایجادنظم و انضباط در دانش آموزان با راهکارهای جذاب

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله ایجادنظم و انضباط در دانش آموزان با راهکارهای جذاب

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با ایجادنظم و انضباط در دانش آموزان با راهکارهای جذاب

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله ایجادنظم و انضباط در دانش آموزان با راهکارهای جذاب

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها:

مشکل بعضي از دانش آموزان در کارگاه چنان که قبلاٌ ذکر شد بی انضباطی و بدرفتاری دانش آموزان بود و من در صدد پیدا کردن معضل برآمدم و برای رسیدن به راههای مطلوب از روش ۶ پرسش برای تجزیه و تحلیل استفاده کردم.

به شرح ذیل:

۱- چه عواملی باعث شده است که دانش آموزان اینقدر بی انگیزه و گستاخ و . . . شوند؟

۲- چرا دانش آموزان درکارگاه تمایلی به بهبود وضعیت رفتاری کلاس ندارند؟

۳- چگونه می توان این وضعیت نامطلوب را به سمت وضعی مطلوب سوق داد؟

۴- چه کس یا کسانی می توانند مرا در رسیدن به هدفم (راهکاری برای بهبود اوضاع کارگاه) یاری دهند؟

۵- از کجا شروع کنم تا بتوانم دانش آموزان را به بهبود اوضاع مایل کنم؟

۶- از چه زمانی می توانم اقدامات لازم را در بهبود وضع دانش آموزان اجرا کنم؟

تفسیر:

با توجه به شواهد ۱ برای پاسخ به ۶ پرسش این نتایج بدست آمد:

عواملی که دانش آموزان را در کارگاه  را اینگونه بی انگیزه و گستاخ کرده عبارتند از: عدم آگاهی دانش آموزان از اینکه اینگونه رفتارهای آنها چقدر ممکن است در نگرش و دیدگاه دیگران نسبت به آنها و . . . گران تمام شود. علت دیگر این بود که اولیای مدرسه نقطه های مثبت رفتاری دانش آموزان را نمی دیدند و مدام انگشت روی نقاط ضعف آنها می گذاشتند و دائم به قول خود دانش آموزان سر هر مسئله ای به آنها گیر می دادند به حدی که دانش آموزان اعتقاد داشتند سال تحصیلی که تمام است و هر چه بوده گذشته و این مدت باقی مانده هم با بی خیالی می گذرد. به این نتیجه رسیدم که از جمله افرادی که می توانند مرا در امر رسیدن به راهکارهای مطلوب یای دهند، در هر مرحله ای خود دانش آموزان هستند و بعد از ایشان اولیای مدرسه، هنر آموزان و مدیر و اولیای دانش آموزان و برای رسیدن به هدفم با افراد ذیصلاح مشورت کردم. مثلاٌ به پیشنهاد يكي از هنر آموزان تصمیم گرفتيم از نمایش یک فیلم در امر تعلیم و تدریس یک درس استفاده کنيم و به صورت غیر مستقیم اخلاق پسندیده را به آنان آموزش بدهيم. ار آنجایی که دانش آموزان به فیلم علاقه مند هستند، این امر هم در ایجاد رابطه ای دوستانه و ساختن جوی مساعد مرا یاری کرد و هم تقریباٌ نتیجه ی دلخواهی نصیبم شد. دیگر اینکه با ایجاد یک اردوی دوستانه با دانش آموزان توانستيم از خوشان در حل مشکلشان استفاده کنيم. و تشخیص دادم زمان مساعد و مناسب برای اقدام های لازم دقیقاٌ بعد از شناخت معضل و مکان مناسب این کار در مرحله ی اول می تواند خانه و بعد مدرسه و مکان هاب تفریحی و اردوگاهها باشد.

تجزیه و تحلیل داده ها بر اساس نمودار استخوان ماهی:

عدم اعتماد به نفس
عدم همکاری با مدرسه برای بهبود وضع
لجبازی با اولیای مدرسه
عدم تنوع و تفریح
مقایسه های مخرب و مکرر
عدم تشویق
دانش آموزان
روش های نامناسب
عدم توجه به محاسن به جای معایب
بزرگ نمایی معایب و مشکلات
اولیای مدرسه
نامطلوب بودن روشها
تذکرات مستقیم و مکرر
مشکلات اخلاقی تربیتی دانش آموزان سوم انسانی
اولیای دانش آموز
عدم آگاهی از وضع بد بچه ها
عدم آگاهی از روش های صحیح تربیت

 

اجرای راهکار های پیشنهادی و نظارت بر آنها:

راهکارهای پیشنهادی را می توان از درون داده ها چنین بدست آورد و نتیجه گرفت:

۱- گرفتن کمک از خود دانش آموزان در حل معضل خودشان با ایجاد ارتباط و دوستی

۲- مشورت و جلسه با اولیای مدرسه و همکاران و گرفتن ایده های ایشان برای حل معضل

۳- مشورت با اولیای دانش آموزان برای حل معضل

۴- ایجاد انگیزه با ترتیب دادن برنامه های متنوع و برنامه های شاد

۵- تقویت اعتماد به نفس و تشویق و ترغیب ایشان به بهود اوضاع

۶- توجه به محاسن و ندیدن و اغماض عیوب ایشان تا حدی که به مسئله تربیتشان لطمه نزند و به آنها کمک کند.

۷- تغییر روش تربیتی و آموزشی از سنتی به نوین

۱- گرفتن کمک از خود دانش آموزان در حل معضل خودشان با ایجاد ارتباط و دوستی. در این مورد چنانچه به خاطر دارم، در اوایل امر سعی کردم خودم هم کمی خشک برخورد کنم و فکر می کردم اگر با دانش آموزان راحت تر باشم ممکن است مورد سوء استفاده قرار بگیریم و این را یکی از عواملی دیدم که در خراب شدن اوضاع کارگاه و ایجاد فاصله بین من و دانش آموزانم و سخت شدن کار مؤثر بود. به طور مثال زمانی که حتی دانش آموزان  ابراز علاقه به اینجانب می نمودند حال یا به زبان می آوردند یا به هر نحو دیگری، من نیمه ی خالی لیوان را می دیدم و فکر می کردم همه ی این رفتارهای آنها چاپلوسی است و همین امور باعث ایجاد شکاف و مشکل شد. تا اینکه در طی این مدتی که روی این اقدام پژوهی انجام می دادم به این نتیجه رسیدم در یکی از جلسات یکی از دانش آموزان که در برخورد با من رعایت ادب و احترام را می نمود، اما در عین حال شیطنت در وجودش موج می زد و اتفاقاً شخصیتی داشت که حکم رهبر یا معاون رهبر گروه دانش آموزانی شیطان کلاس را داشت آمد و گفت آقا امروز بیایید با هم برویم خانه تا یک مقدار از راه که با هم هم مسیر بودیم همراهیم کرد. بین راه حس کردم او حس نزدیکی بیشتری نسبت به گذشته با من می کند. شاید قبلاً هم بارها می توانسته و دوست داشته بیاید و پیشنهاد همراهی را به من بدهد ولی به دلیل برخورد های خشک و رسمی من به خود این اجازه را نمی داد یا شاید هم این بر می گشت به جو خارج از کلاس و مدرسه و این علت این امر بود به هر حال او چنین جسارتی پیدا کرده بود.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله ایجادنظم و انضباط در دانش آموزان با راهکارهای جذاب اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله ایجادنظم و انضباط در دانش آموزان با راهکارهای جذاب  اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله ایجادنظم و انضباط در دانش آموزان با راهکارهای جذاب اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه 

کسب نتایج  پیرامون مقوله ایجادنظم و انضباط در دانش آموزان با راهکارهای جذاب اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله ایجادنظم و انضباط در دانش آموزان با راهکارهای جذاب اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله ایجادنظم و انضباط در دانش آموزان با راهکارهای جذاب  اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه

منابع ومآخذ:

۱-میرزابیگی،علی،(۱۳۸۲)،نقش هنردرآموزش وپرورش وبهداشت روانی کودکان،تهران، انتشارات مدرسه،چاپ چهارم.

۲-هاجری،ضیاءالدین،(۱۳۷۲)،آنچه یک دبیر بایدبداند،تهران،انتشارات راد،چاپ اول.

(کتاب مذکورترجمه می باشد ،امانام مؤلف درآن نوشته نشده است.)

برای دانلود اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

57 + = 61