اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه پیرامون مقوله چگونه توانستم به کمک راهکار های اثر بخش مشکل وابستگی به والدین و کلاس گریزی کاوه را برطرف نمایم ؟

اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه پیرامون مقوله چگونه توانستم به کمک راهکار های اثر بخش مشکل وابستگی به والدین و کلاس گریزی کاوه را برطرف نمایم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۷ صفحه

اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه پیرامون مقوله چگونه توانستم به کمک راهکار های اثر بخش مشکل وابستگی به والدین و کلاس گریزی کاوه را برطرف نمایم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل وابستگی به والدین و کلاس گریزی کاوه

دیباچه مطالب پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل وابستگی به والدین و کلاس گریزی کاوه

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل وابستگی به والدین و کلاس گریزی کاوه

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل وابستگی به والدین و کلاس گریزی کاوه

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل وابستگی به والدین و کلاس گریزی کاوه

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل وابستگی به والدین و کلاس گریزی کاوه

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل وابستگی به والدین و کلاس گریزی کاوه

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با برطرف کردن مشکل وابستگی به والدین و کلاس گریزی کاوه

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل وابستگی به والدین و کلاس گریزی کاوه

پرسشنامه ارائه شده به معلم

سوالات پرسشنامه به شرح زیر بود :

.۱ بنظر شما چه دلایلی باعث بی علاقگی و گریز از کلاس او شده است ؟

.۲ شما برای رفع این مشکل چه اقداماتی در طول این مدت انجام داده اید؟

.۳ آیا اقدامات شما موثر بوده است ؟ اگر موثر نبوده به چه دلیل ؟

.۴ چه راهکارهایی برای رفع مشکل کلاس گریزی و عدم رغبت رامتین به درس و مدرسه پیشنهاد می کنید ؟

تجزیه وتحلیل  و گردآوری اطلاعات

باتوجه به اطلاعات جمع آوری شده در رابطه با علل  عدم علاقه به درس و کلاس و مشاهده رفتار کاوه در کلاس و مصاحبه ای که با مادر کاوه  داشتم متوجه شدم از مهم ترین دلایل بی علاقگی به درس در کاوه و عدم علاقه به ماندن در کلاس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– نحوه تربیت والدین که ماندن هميشگي و جدانشدن حتي چند ساعت از والدين را یک حسن   می دانند.

-عدم ارتباط صمیمی و دوستانه پدر با فرزندان در منزل و آگاه نبودن از مسایل و مشکلات روزمره آنان.

-عدم ارتباط کاوه با همكلاسي هايش

– عدم انگیزه در کاوه به کلاس درس و مدرسه

ارائه راهکارموقتی

۱-   برای تشویق اوبرای ماندن در کلاس ،جوایزی درقبال پیشرفت تحصیلی( ولوبه مقدارکم )درحضوردانش آموزان به اوداده شود.

۲-   درزنگ های تفریح به اومسولیت( دربان)بدهیم تاخودش مانع رفتن سایردانش آموزان ازمدرسه شود.

۳-   درصورت لزوم ارجاع به مشاور که بنده به دلیل تجربه و علاقه ای که به امر مشاوره داشتم تصمیم گرفتم با او در این امر مشورت و راهنمایی کنم.

۴-   مشاوره و راهنمایی خوددانش آموزونصیحت او

۵-   ارتباط صمیمی ودوستانه آموزگار ان وسایرمعلمان بااو

دلايل انتخاب راه حل

کاوه نيز مانند برخي از كودكان دچار مشكلاتي هم چون ناراحتي، بي قراري ، ترس از مدرسه و حتي بيزاري و تنفر از کلاس و بی علاقگی به درس شده است.ترس غير منطقي کاوه از مدرسه به معني امتناع از مدرسه رفتن و يكي از نشانه هاي اضطراب جدايي از والدين، خانه، خانواده و بخصوص مادر و يا شرايطي است كه به آن وابسته شده است.

دلايل بی علاقگی کاوه به درس و کلاس و ماندن در مدرسه

١-اضطراب جدايي: معمولا مادران بچه هايي كه دچار اضطراب جدايي هستند، شخصيتي افراطي، مضطرب، بيش از حد حمايت كننده، مردد، حساس و عاطفي هستند كه اضطراب خود را با بيان افكار منفي و عمل خود به بچه ها منتقل مي كنند

۲-يادگيري: ترس ويا امتناع از مدرسه بيش از آن كه علت شخصيتي و عاطفي داشته باشد ناشي از يادگيري است مادر يا پدري كه در ارتباط با كودكان خود مفاهيم ويا نكته هاي منفي از مدرسه، تنبيه و توبيخ ها و تجارب ناخوشايند خود را از دوران تحصيل بيان مي كنند و از آن ها مي خواهند كه  مواظب رفتارهايشان باشند خواه ناخواه باعث ترس كودكشان از مدرسه مي شوند.

٣-وابستگي: اضطراب كودك گاهي به دليل وابستگي به مادر محيط خانه،خانواده و يا هر تكيه گاه و پناهگاه ديگر است.معمولا مادران سعي در وابسته كردن كودك به خود دارند و به واكنش هاي عاطفي او نسبت به ترك ،پاسخ مي دهند. بنا بر اين براي پيشگيري از به وجود آمدن اين مشكلات و يا برطرف كردن آن و نيز آماده كردن کاوه براي پذيرش شرايط جديد و مانوس شدن او با محيط دبستان موارد زير را مد نظر قرار مي داديم.

* كم كردن وابستگي کاوه:

بايد مادر کاوه  سعي مي كرد  با استفاده از روش هاي مناسب ( مثل گذاشتن کاوه در خانه اقوام به مدت يكي دو ساعت در روز به صورت پراكنده يا بردن او به پارك و همراه كردن او با كودكان همسن و سال خودش) به تدريج وابستگي کاوه را به خود كم كند.

* ايجاد آمادگي ذهني در کاوه :

بايد سعي مي كردم  با شروع سال تحصيلي ذهن کاوه را نسبت به مدرسه، معلم آماده كنم.به طوري كه با تعريف و تمجيد واقعي و منطبق برواقعيت از مدرسه و معلمان شور و اشتياق مدرسه رفتن را دركودك ايجاد نمايم مادرش نیز بايد سعي مي كرد  به او اطمينان دهد معلمش مهربان است و او را حمايت خواهد كرد.

ايجاد انگيزه:

چند روزی در مشاوره ای که با کاوه داشتم با علاقه و اشتياق زياد در باره آنچه كه او در مدرسه خواهد آموخت مثل خواندن، نوشتن، حساب كردن، شمردن، نقاشي، ورزش كردن حرف زدم. · مادرش نیز بنا بر توصیه من می بایست با كتاب خواندن براي کاوه و هديه دادن كتاب داستان به او علاقه او را به يادگيري خواندن و با سواد شدن افزايش می داد.

اجرای راهکارها

در تاریخ ۰۵/۰۹/۹۵ برای تشویق اوجوایز مختلفی که توسط مدرسه وحتی اولیاتهیه شده بودبه دانش آموزاهداشد.درزنگ های تفریح مسوولیت دربانی رابه اوسپردیم وهمچنین خودمن با او مشاوره کردم ؛بهانه های مختلفی می آورد،گاهی می گفت:« من ازمعلم خوشم نمی آید».«می خواهم جایم راعوض کنم».درعمل به هیچ کدام ازاین هاراضی نمی شدوازجواب دادن طفره می رفت.حتی تهدیدهم اثرنمی کرد. اودلیل آن راخستگی اوعنوان می کردند.وهمچنین نمی تواندبه بازی هایش برسد.

طی دوجلسه مشاوره با این دانش آموز و مادرش که انجام شد.نتیجه ای قابل توجهی  گرفتیم.با اینکه همه ی راهکارها را خود دانش آموز از قبل بلد بود.وهیچ کدام ازراه حل ها او را راضی نمی کرد.طی چندین جلسه دعوت اولیای دانش آموزبه مدرسه وهمچنین مراجعه به خانه آن ها(ازآن جایی که پسران دراین سن وابستگی عاطفی زیادی به مادردارند) کمک قابل ملاحظه ای در حل این مشکل کرد.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل وابستگی به والدین و کلاس گریزی کاوه اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل وابستگی به والدین و کلاس گریزی کاوه اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل وابستگی به والدین و کلاس گریزی کاوه اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه

کسب نتایج  پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل وابستگی به والدین و کلاس گریزی کاوه اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل وابستگی به والدین و کلاس گریزی کاوه اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل وابستگی به والدین و کلاس گریزی کاوه اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه

فهرست منابع

۱-پرینگل،میاکلمر(۱۳۸۶)،نیازهای دانش آموزان،ترجمه نیره ایجادی وجوادشافعی مقدم،تهران،رشد

۲-خوش کام،سیمین(۱۳۸۱)،ترس ازمدرسه،مجله تربیت،شماره۲۸۱،صفحه۴۸

۲-طالعی،سهیلا(۱۳۸۷)، مدرسه گریزی در دانش آموزان را جدی بگیریم،

۳-کریمی،رامین(۱۳۸۷)،آنچه هرمعلمی بایدبداند،تهران،نشربهارسبز

۴-گنج جو،بهروز(۱۳۶۸)،«فوبیای مدرسه»ترس ومدرسه گریزی دانش آموزان،نشریه

اطلاعات،شماره۱۲۴،صفحه

برای دانلود اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

78 − 72 =