اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه پیرامون مقوله چگونه توانستم رفتار های نابهنجار، منفعلانه و توهین آمیز شهاب را کنترل نمایم؟

اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه پیرامون مقوله چگونه توانستم رفتار های نابهنجار، منفعلانه و توهین آمیز شهاب را کنترل نمایم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۰ صفحه

اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه پیرامون مقوله چگونه توانستم رفتار های نابهنجار، منفعلانه و توهین آمیز شهاب را کنترل نمایم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله کنترل رفتارهای نابهنجار و توهین آمیز شهاب

دیباچه مطالب پیرامون مقوله کنترل رفتارهای نابهنجار و توهین آمیز شهاب

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله کنترل رفتارهای نابهنجار و توهین آمیز شهاب

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله کنترل رفتارهای نابهنجار و توهین آمیز شهاب

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله کنترل رفتارهای نابهنجار و توهین آمیز شهاب

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله کنترل رفتارهای نابهنجار و توهین آمیز شهاب

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله کنترل رفتارهای نابهنجار و توهین آمیز شهاب

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با کنترل رفتارهای نابهنجار و توهین آمیز شهاب

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله کنترل رفتارهای نابهنجار و توهین آمیز شهاب

يافته هاي علمی

به طور كلى، عوامل مؤثر بر پرخاشگرى را به سه دسته مى توان تقسيم كرد:

الف – عوامل زيست شناختى

۱٫مواد زيست شيميايى: در اين زمينه، مى توان به تحقيقات جالين و مك نرى كه در پژوهش هاى خود به اين نتيجه رسيدند كه افزايش تستوسترون در سطح خون موجب پرخاشگرى مى شود يا كاهش سروتونين موجب تغييرات بدخلقى مى گردد و بر بروز رفتارهاى هيجانى از جمله پرخاشگرى تاثير دارد، اشاره كرد;

۲٫گرما: براى مثال، پژوهش هاى بارون و بل در ۱۹۷۷;

۳٫برانگيختگى جنسى: براى مثال، پژوهش هاى بارون وبريانت (Bryant, J. H. ;1972)

۴٫الكل: براى مثال، پژوهش هاى لئونارد (Leonard, D. G. B. 1983)

ب – عوامل روان شناختى

۱٫افسردگى: براى مثال، پژوهش هاى بوهيم (Bohime, D. 1966)

۲٫الگوى شخصيت: براى مثال، پژوهش هاى ماتيوس) ;(Mattews, K.A.1989)

۳٫تاثير حرمت خود: براى مثال، پژوهش هاى رنزى ;(Renzi, D. 1984)

۴٫تاثير احساس گناه: (۳۸) براى مثال، پژوهش هاى مانزى (Manzy, H. 1991)

ج – عوامل فرهنگى – اجتماعى – اقتصادى و محيطى

۱٫خانواده: براى مثال، پژوهش هاى فريم ;(Frame, N. 1974)

۲٫تسليح: وقتى فرد مسلح باشد، امكان رفتار پرخاشگرانه در او تقويت مى شود.براى مثال، پژوهش هاى بركوويتز در ۱۹۷۴;

۳٫فقر: براى مثال، پژوهش هاى ويليامز ;(Williamz, R. L. 1984)

۴٫تاثيرات الگويى: براى مثال، پژوهش هاى بندورا در ۱۹۷۳;

۵٫تاثيرات پاداش و تاييد اجتماعى: براى مثال، پژوهش هاى بندورا در ۱۹۷۳ كه در نظريه يادگيرى اجتماعى مطرح شد;

۶٫تاثيروسايل ارتباطجمعى: براى مثال، پژوهش هاى بركوويتز در ۱۹۸۴٫ (۳۹

عوامل خانوادگی پرخاشگری

عوامل خانوادگی به عنوان یکسری از عوامل محیطی در بررسی عوامل تربیتی افراد موثر میباشند، چرا که خانواده به عنوان اولین محیط اجتماعی زندگی افراد بسیار حائز اهمیت میباشد و خیلی از چیزها را افراد در سالهای اولیه حیات اجتماعی خود در آن می آموزند. خانواده میتواند از جهات مختلف موجب بروز یا تشدید پرخاشگری شود که مهمترین این عوامل عبارتند از: ۱) نحوه برخورد والدین با نیازهای فرد: معمولا کودکی که وسایل و اسباب بازی مورد علاقه خود را در دست دیگری می بیند برانگیخته میشود و در صدر گرفتن آن حتی با اعمال خشونت می شود.تجربه نشانگر آن است که چنانچه در کودکی همیشه توقعات و انتظارات فرد برآورده شده باشد او بیشتر از کسانی که توقعات و انتظاراتشان برآورده نشده است خشمگین وپرخاشگر می شود. ۲) وجود الگوهای نامناسب، داشتن الگوی مناسب در زندگی یکی از نیازهای انسان است زیرا انسانها علاقه مند هستند که رفتار و کردار خود را مطابق با کسی که مورد علاقه خودشان است انجام دهند و چنین کسانی را راهنما و الگوی زندگی خود قرار دهند بررسی های انجام شده نشان میدهد که بیشتر نوجوانان پرخاشگر والدین خشن و متخاصمی داشته اند یعنی نه تنها کودک آنها از محبت لازم برخوردار نبود از الگوی پرخاشگری موجود در خانواده نیز تاثیر پذیرفته بود. دیکتاتوری خانواده هایی که تابع اصول دیکتاتوری هستند معمولا رشد فرزندانشان را محدود می کند در این نوع از خانواده یک نفر حاکم بر اعمال و رفتار دیگران است که غالبا پدر چنین نقشی را دارد اما گاهی اوقات مادر، خواهران و برادران بزرگتر نیز با دیکتاتوری رفتار می کنند در این گونه خانواده ها فرد دیکتاتور تصمیم می گیرد، هدف تعیین می کند، راه نشان میدهد، وظیفه معلوم میکند، برنامه می ریزد و همه باید به طور مطلق مطابق میل او رفتار کند و حق اظهارنظر از آن اوست. بچه هایی که در محیط دیکتاتوری پرورش پیدا می کنند ظاهرا حالت تسلیم و اطاعت در رفتارشان مشاهده می شود و همین حالت آنهارا به هیجان و اضطراب وا می دارد. این بچه ها در مقابل دیگران حالت دشمنی و خصومت به خود میگیرند و به بچه های هم سن و سال خود یا کمتر از خود صدمه می رسانند این افراد از تعصب خاصی نیز برخوردارند و از به سر بردن با دیگران عاجز هستند، در کارهای گروهی نمی توانند شرکت کنند و از اعتماد به نفس ضعیفی برخوردارند و در امور زندگیشان بی لیاقتی خود را نشان میدهند و اغلب در کارها با شکست روبرو می شوند. ۳) تاثیر رفتار پرخاشگرانه: عده ای از افراد پرخاشگر و زورگویی را تقبیح نمی کنند بلکه آنرا نشانه شهامت و قدرت خود می دانند این افراد اعمال پرخاشگرانه خود و دیگران را مثبت موجه و حتی لازم می دانند و به آن صحه می گذارند. ۴) تشویق رفتار پرخاشگرانه: در مواقعی که رفتار پرخاشگرانه توسط والدین و دیگر افراد سبب تقویت مثبت و تثبیت این رفتار می شود. گاه با والدین یا مربیانی روبرو می شویم که به بهانه آموزش دفاع از خود به کودکی می گویند “از کی نخوری” “توسری نخوری” و… که به طور وضوح به جای نشان دادن رفتارهای منطقی در مقابل برخورد با موانع شخصی را به پرخاشگری بی مورد تشویق می کنند. ۵) تنبیه والدین و مربیان: والدین و مربیان که در برابر پرخاشگری و خشونت کودک عصبانی می شوند به صورت پرخاشگرانه اورا تنبیه می کنند از تشدید این رفتار در او موثرند درچنین مواقعی تنبیه عامل فزاینده و تقویت کننده پرخاشگری است زیرا علاوه بر اینکه سبب خشم و احتمالا پرخاشگری کودک می شود، شخص تنبیه کننده الگوی نامناسبی برای پرخاشگری کودک می شود .(اکبری-۸۱ ص۱۹۷و۱۹۸)

عوامل محیطی (اجتماعی – فرهنگی)

عواملی که در پیرامون زندگی انسان هستند می توانند در بروز یا تشدید پرخاشگری و تخفیف یا تعدیل آن اثر گذار باشند، برخی از اینگونه عوامل عبارتند از: ۱) زندگی در ارتفاع خیلی بلند و تغذیه ناقص؛ پژوهش های به عمل آمده در میان سرخپوستان قبیله کولا در میال آندورپرو، که به پرخاشگرترین انسانهای روی زمین شهرت دارند حاکی از آن است که پرخاشگری این قبیله سه دلیل دارد: الف: زندگی در ارتفاعات خیلی بلند کمبود مواد غذایی و بالاخره تغذیه ناقص. ب: جویدن برگ کوکا که محتوی کوکائین و نوع مخدر است و سبب  می شود مصرف کنندگان آن موقتا احساس آرامش می کنند اما اثرات مصرف دراز مدت آن برای سوخت و ساز بدن زیان آور است. ج: هنجار بودن پرخاشگری، در جامعه ای ممکن است پرخاشگری یک رفتار “هنجاری” تلقی شود لذا در مقایسه با جوامعی که چنین وضعیتی را ندارند.

۲) تقویت پرخاشگری به علت ضرر و زیان اجتماعی- فرهنگی در بعضی مواقع به علت جنگ یا عوامل دیگر پرخاشگری در جامعه تقویت می شود بدیهی است در چنین وضعیت پرخاشگری با فراوانی بیشتر در افکار با تخیلات و اعمال افراد آن جامعه مشاهده می شود چون جامعه به دلیل مقتضیات زمانی و مکانی خود پرورش آن را ضروری می داند.

۳) مشاهدات اجتماعی، مشاهده وقایع و اتفاقاتی که در جامعه رخ میدهد مانند درگیری های اجتماعی محدودیت های اجتماعی تبعیضات بی عدالتی ها…. سبب ایجاد خشم و پرخاشگری می شود.

۴) نقش رسانه های گروهی، از عوامل اجتماعی- فرهنگی دیگر که در پیدایش و تقویت پرخاشگری نقش دارند. رسانه های گروهی به ویژه تلویزیون است درجه تاثیر پذیری افراد از برنامه های تلویزیون به شرایط اجتماعی- اقتصادی بسیاری از عوامل دیگر بستگی دارد اثر فیلم های خشونت آمیز در ایجاد رفتار خشونت آمیز و پرخاشگرانه در مطالعات محققین مورد تائید قرار گرفته است.

۵) نقش بازیهای ویدئویی در پرخاشگری، پژوهش در این زمینه با عنوان (تاثیر بازیهای ویدئویی) ب پرخاشگری دانش آموزان پسر سال پنجم مقطع ابتدایی شهرستان خرم آباد به روش تجربی صورت گرفته است. یافته ها نشان میدهد که گروههای آزمایش که پرخاشگرانه بازی کرده بودند نسبت به گروه گواه افزایش معنی داری پرخاشگری نشان دادند در نتیجه انجام بازیهای ویدئویی پرخاشگرانه پرخاشگری بعدی را به خصوص در بین نوجوانان افزایش می دهد(اکبری، ۸۱ –ص ۱۹۹و ۲۰۰ ) ( http://omidhoseiny.blogfa.com/post/7/)

زیان های پرخاشگری

علی رغم تمامی مسائل ذکر شده پرخاشگری همیشه اوقات نیز زیان آور و مضر نیست بلکه پرخاشگری از حد اعتدال خارج نشود و هدف آن تسلط بر مشکلات زندگی و ترقی و تعالی و آلایش انسان باشد نه تنها سودمند است بلکه ضروری نیز هست. قرار دادن حدو مرز برای پرخاشگری مضر و سودمند قدری مشکل به نظر می رسد لذا کودکی که بر علیه بزرگترهایش سرکشی می کند پرخاشگر است ولی در عین حال نشان می دهد که انگیزه ای اورا به سوی استقلال که جزء ضروری و با ارزش رشد اوست رهبری می کند درباره مفیرد و لازم بودن عمل پرخاشگری فوید معتقد است که اگر انسان برای ابزار پرخاشگری اجازه نیابد نیروی پرخاشگری اش انباشته می شود و سرانجام به شکل خشونت مفرط یا بیماری روانی ظاهر می شود. در واقع به تعبیر او برای پالایش روانی سه راه حل وجود دارد که به طور مستقیم و غیرمستقیم با پرخاشگری در ارتباط است این سه راه حل عبارتند از: الف: صرف نیرو در فعالیت های بدنی از قبیل بازیهای ورزشی جست و خیز، مثبت زدن به کیسه بوکس و غیره ب: اشتغال به پرخاشگری خیالی و غیر مخرب ج: اعمال پرخاشگری مستقیم حمله به ناکام کننده صدمه زدن به اوناراخت کردن او ناسزا گفتن به او و جزء اینها آیا پرخاشگری قابل کنترل است؟ اکثر پژوهشگران معتقدند که عوامل محیطی باعث کسب و نگهداری رفتارهای پرخاشگرانه می شود به نظر آنها تغییرات مناسب در موقعیتهای محیطی سبب از بین رفتن زمینه های ایجاد کننده ی پرخاشگری و خشونت در رفتار نوجوانان و نوجوانان می شود همچنین با دادن شخصیت مثبت و منطقی به نوجوانان عدم تبعیض میان آنها عدم تحقیر نوجوانان دادن مسئولیتها در خد توان به افراد پرخاشگر صحبت کردن با آنها آگاه کردن آنها در مورد خطرات پرخاشگری ایجاد رابطه صمیمی و عاطفی باآنها و توجه به مشکلات آنها تشویق کردن آنها به کارهای گروهی و جمعی و در پایان با شناسایی روحیات فرد برخورد صحیح با آن می توان در شناسایی عواملی که پرخاشگری را ایجاد یا تشدید می کنند اقدام کرد./ ( http://omidhoseiny.blogfa.com/post/7/)

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله کنترل رفتارهای نابهنجار و توهین آمیز شهاب اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله کنترل رفتارهای نابهنجار و توهین آمیز شهاب  اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله کنترل رفتارهای نابهنجار و توهین آمیز شهاب اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه 

کسب نتایج  پیرامون مقوله کنترل رفتارهای نابهنجار و توهین آمیز شهاب اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله کنترل رفتارهای نابهنجار و توهین آمیز شهاب اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله کنترل رفتارهای نابهنجار و توهین آمیز شهاب اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه

منابع

  1. فر هنگ شميم (امير كبير سابق ) تاليف علي اصغر شميم
  2. كتاب رفتار هاي بهنجار ونابهنجار تاليف دكتر شكوهي نوابي نژاد
  3. جزوه طراحي مسائل آموزشي استاد غفاريان

برای دانلود اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

51 − 49 =