اقدام پژوهی مشاور پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزانم را با روش های آموزش صحیح مطالعه آشنا نمایم ؟

اقدام پژوهی مشاور پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزانم را با روش های آموزش صحیح مطالعه آشنا نمایم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۷ صفحه

اقدام پژوهی مشاور پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزانم را با روش های آموزش صحیح مطالعه آشنا نمایم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی مشاور می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی مشاور را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی مشاور موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله آشنا ساختن دانش آموزانم با روش های آموزش صحیح مطالعه

دیباچه مطالب پیرامون مقوله آشنا ساختن دانش آموزانم با روش های آموزش صحیح مطالعه

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله آشنا ساختن دانش آموزانم با روش های آموزش صحیح مطالعه

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله آشنا ساختن دانش آموزانم با روش های آموزش صحیح مطالعه

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله آشنا ساختن دانش آموزانم با روش های آموزش صحیح مطالعه

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله آشنا ساختن دانش آموزانم با روش های آموزش صحیح مطالعه

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله آشنا ساختن دانش آموزانم با روش های آموزش صحیح مطالعه

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با آشنا ساختن دانش آموزانم با روش های آموزش صحیح مطالعه

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله آشنا ساختن دانش آموزانم با روش های آموزش صحیح مطالعه

ارائه راه حلهای پیشنهادی

بعد از جمع آوری اطلاعات و بررسی جوانب مسأله، راه حل هایی به ذهنم رسید که به تهیه فهرست آن اقدام نموده تا مناسبترین راه حل را برای اقدام انتخاب نمایم.

مهمترین این راه حل ها عبارت بودند از:

  1. تهیه بروشورهایی ساده با موضوعات روشهای مطالعه و یادگیری، مدیریت زمان، برنامه ریزی و روشهای آن- شناخت هدف، تمرکز حواس و نقش آن در یادگیری.
  2. جلسات راهنمایی گروهی و کارگاه آموزشی آشنایی با راهبردهای یادگیری- روشهای مفید مطالعه
  3. ۳٫ تهیه برنامه مطالعه روزانه و هفتگی کتب و مجلات درسی و غیر درسی
  4. ۴٫ ثبت نام و عضو کردن و مشترک نمودن دانش آموزان در کتب و مجلات درسی و غیر درسی
  5. ۵٫ آوردن کتب و مجلات درسی و غیر درسی و چیدن در کتابخانه کلاسی
  6. ۶٫ دعوت از کارشناسی برای جلسه با اولیاء و توجیه کردن خانواده ها و نقش کتب و مجلات درسی و غیر درسی در پیشرفت تحصیلی فرزندانشان.

انتخاب راه حل پیشنهادی

با توجه به بررسیهای انجام گرفته و وضعیت دانش آموزان و راهنمایی گرفتن از همکاران و آموزگار   از بین کلیه راه حلهای ممکن برای کاهش عدم یادگیری این دانش آموزان چند روش که به نظر می رسید نتایج بهتری به دنبال داشته باشند انتخاب گردید و زمینه را برای اجرای آن فراهم نمودیم

از جمله این راههای منتخب عبارت بودند از:

  1. ۱٫ آوردن کتب و مجلات درسی و غیر درسی و چیدن در کتابخانه کلاسی
  2. ثبت نام و عضو کردن و مشترک نمودن دانش آموزان در کتب و مجلات درسی و غیر درسی
  3. جلسات راهنمایی گروهی و کارگاه آموزشی آشنایی با راهبردهای یادگیری- روشهای مفید مطالعه
  4. ۴٫ تهیه برنامه مطالعه روزانه و هفتگی کتب و مجلات درسی و غیر درسی
  5. اقدام راه حل پیشنهادی

به نظر می رسد کتب و مجلات درسی و غیر درسی در اکثر مدارس جایی برای خود در بین دانش آموزان باز کرده باشد. در نگارش ، چاپ و انتشار کتب و مجلات درسی و غیر درسی یقیناً باید علاقه و نیاز های مخاطبان مد نظر قرار گرفته شده باشد. در این میان عوامل متعددی سبب علاقه مندی دانش آموزان نسبت به این رسانه آموزشی می شود که به برخی از آنها به شرح زیر اشاره می شود :

۱- خانواده : خانواده به عنوان نخستین پایگاه آموزش وپرورش و از اساسی ترین عوامل تشکیل دهنده شخصیت کودک است. اگر به خانواده به عنوان یک عامل اساسی در ایجاد علاقه نسبت به مطالعه توجه کنیم ، ابتدا باید در یک تقسیم بندی کلی خانواده ها را به سه دسته تقسیم کنیم :

– خانواده هایی که به مطالعه عادت داشته و به رشد فکری فرزندان خود علاقه مندند.

– خانواده هایی که تحصیل کرده هستند اما به کتابخوانی و مطالعه علاقه ای ندارند.

– خانواده هایی که سواد چندانی نداشته یا بی سوادند و معمولاً سرگرم گذران زندگی روزمره خود هستند.

خانواده هایی که به علت فقر فرهنگی یا بی سوادی به مطالعه بی علاقه اند نمی توانند در علاقه مند کردن و ایجاد انگیزه نسبت به خواندن در فرزندانشان نقشی چندانی داشته باشند. از طرف دیگر اگر والدین به مطالعه علاقه مند باشند فرزندان هم با کتاب و مطالعه بهتر و بیشتر آشنا شده و به آن عادت می کنند. دسته ای از پدر ومادران ، بی آن که خود متوجه باشند پیوسته در برابر کودک خود مطالعه می کنند کودک نیز ناخودآگاه به سوی مطالعه و کتابخوانی هدایت می شود. در اینجا حس تقلید خودنمایی می کند حسی که در کودکان بسیار نیرومند است. خانواده هایی که هنوز نسبت به مطالعه غیردرسی دانش آموزان به دید منفی نگاه می کنند معتقدند که مطالعه مجلات و کتب غیردرسی ، دانش آموزان را از مطالعه مواد درسی باز داشته و مانع آموزش دروس مدرسه ای می شود. گاهی در مدارس شاهد مراجعه اولیایی هستیم که از دست فرزندشان به جهت مطالعه کتب و مجلات غیردرسی نزد مربیان مدرسه گلایه می کنند و خواستار نصیحت دانش آموزشان در خصوص مطا لعه کتب درسی هستند !

۲- مدرسه : مدرسه به عنوان ……ین مرکز تربیتی پس از خانواده ، تأثیر به سزایی در تشویق  دانش آموزان به مطالعه دارد. اگر در این محیط زمینه های لازم جهت بروز استعداد های نهفته دانش آموزان فراهم شود و روش های صحیح مطالعه آموزش داده شود شاهد شکوفایی کودکان خواهیم بود. در این میان نقش مدیر و آموزگاران غیر قابل انکار است. تأثیری را که مدیر بر همکاران خود دارد موقعیت تربیتی او را بیشتر نمایان می کند رفته رفته موضع گیری های مثبت یا منفی او ، جنبه سمبل والگو پیدا می کند و به اندازه نفوذی که در روح و ذهن افراد دارد ، آنها را متأثر کرده و تغییر می دهد. آموزگاران ارتباط نزدیکتر و بیشتری با دانش آموزان دارند این ارتباط سبب می شود تا از یک سو الگوی رفتاری آنها باشند از سوی دیگر معلم می تواند اصول صحیح انجام امور مختلف و از همه مهمتر شیوه های مطالعه و کتابخوانی را به دانش آموزان آموزش دهد. متأسفانه به ندرت برخی از مربیان مدرسه نیز با دیدگاه اولیایی که وصف آنها در بالا اشاره شد هم عقیده اند. اینان تبلیغات لازم را جهت علاقه مند کردن دانش آموزان به مطالعه کتب و مجلات غیردرسی به عمل نیاورده و آموزش های لازم در این زمینه را به آنها نمی دهند و حتی دانش آموزان را از مطالعه منابع غیردرسی باز می دارند.

۳- دانش آموزان : کودکان بیشتر سرمشق هایی را مورد تقلید قرار می دهند که شبیه خود آنها باشد همسالان می توانند معلمان کارایی برای تدریس موضوعات درسی باشند. در میان همسالان ، برخی از آنها به عنوان سرمشق اثر بخش ترند به طوری که هر چه میزان هوش ، موفقیت تحصیلی و اجتماعی کودکی بیشتر باشد میزان تقلید همسالان از او بیشتر خواهد بود. با توجه به نقش الگوپذیری در دانش آموزان نقش معلم ، همسالان ، پدر و مادر، برادر وخواهر به عنوان الگوهای رفتاری در آموزش امور مختلف به خوبی قابل درک و تأمل است. بی شک از دانش آموزی که اولیای مخالف مطالعات غیردرسی داشته باشد نمی توان انتظار علاقه مندی نسبت به مطالعه غیردرسی داشت. از طرف دیگر اگر دانش آموز در محیط مدرسه از سوی معلم خود جهت مطالعه کتب درسی و غیردرسی آموزش لازم را ندیده باشد، طبعاً نسبت به مطالعه و کتابخوانی حس خوبی نخواهد داشت. گاهی والدین و مربی دانش آموز با مطالعات غیردرسی او مخالف نیستند ، اما روش مناسبی را در علاقه مند کردن وی به مطالعه به کار نمی برند و بعضاً با روش اجبار می خواهند دانش آموز را به کتابخوانی مشتاق نمایند که صد البته نتیجه چنین تصمیمی پیشاپیش متصور است. درچند سال اخیر شاهد اشتراک بیشتر کتب و مجلات درسی و غیر درسی در بین دانش آموزان بخصوص در دوره ابتدایی بوده ایم. به راستی این میزان افزایش اشتراک در تکمیل آموزش های مدرسه تاثیرگذار بوده است؟

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله آشنا ساختن دانش آموزانم با روش های آموزش صحیح مطالعه اقدام پژوهی مشاور

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله آشنا ساختن دانش آموزانم با روش های آموزش صحیح مطالعه اقدام پژوهی مشاور

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله آشنا ساختن دانش آموزانم با روش های آموزش صحیح مطالعه اقدام پژوهی مشاور

کسب نتایج  پیرامون مقوله آشنا ساختن دانش آموزانم با روش های آموزش صحیح مطالعه اقدام پژوهی مشاور

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله  آشنا ساختن دانش آموزانم با روش های آموزش صحیح مطالعه اقدام پژوهی مشاور

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  آشنا ساختن دانش آموزانم با روش های آموزش صحیح مطالعه اقدام پژوهی مشاور

منابع و مآخذ

۱- آقازاده، محرم؛ راهنمای روشهای نوین تدریس، نشر آییژ، چاپ سوم ۱۳۸۶

۲- احياي نقش راهنمايي و مشاوره اي معلمان؛ گروه مولفان: زير نظر سيد مختار موسوي؛ انتشارت تزكيه ، تهران، ۱۳۸۲

۳- پژوهش در كلاس درس، ديويد هاپكينز، ترجمه وفايي و مرعشي، انتشارات دفتر پژوهش هاي فرهنگي، چاپ اول، ۱۳۸۴

۴- ژان پیاژه،گفتگوی آزاد،کلود برنگیه، ترجمه محمود منصور و دادستان، چاپ دریا،۱۳۵۸،ص۱۳۷

۵- سنه، افسانه و آقازاده، محرم؛ فرهنگ مطالعه و پژوهش، موسسه فرهنگی منادی تربیت، چاپ ……۱۳۸۰

۶- شجری، رضا؛ ادبیات کودکان در ایران، چاپ شریف، نوبت اول۱۳۸۴٫

برای دانلود اقدام پژوهی مشاور و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

24 − 18 =