اقدام پژوهی مشاور پیرامون مقوله چگونه توانستیم با استفاده از مشارکت اولیا در برنامه های آموزشگاه زمینه پیشرفت دانش آموزان را بهبود بخشیم ؟

اقدام پژوهی مشاور پیرامون مقوله چگونه توانستیم با استفاده از مشارکت اولیا در برنامه های آموزشگاه زمینه پیشرفت دانش آموزان را بهبود بخشیم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۵ صفحه

اقدام پژوهی مشاور پیرامون مقوله چگونه توانستیم با استفاده از مشارکت اولیا در برنامه های آموزشگاه زمینه پیشرفت دانش آموزان را بهبود بخشیم ؟  نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی مشاور می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی مشاور را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی مشاور موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله استفاده از مشارکت اولیا در برنامه های آموزشگاه در زمینه پیشرفت دانش آموزان

دیباچه مطالب پیرامون مقوله استفاده از مشارکت اولیا در برنامه های آموزشگاه در زمینه پیشرفت دانش آموزان

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله استفاده از مشارکت اولیا در برنامه های آموزشگاه در زمینه پیشرفت دانش آموزان

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله استفاده از مشارکت اولیا در برنامه های آموزشگاه در زمینه پیشرفت دانش آموزان

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله استفاده از مشارکت اولیا در برنامه های آموزشگاه در زمینه پیشرفت دانش آموزان

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله استفاده از مشارکت اولیا در برنامه های آموزشگاه در زمینه پیشرفت دانش آموزان

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله استفاده از مشارکت اولیا در برنامه های آموزشگاه در زمینه پیشرفت دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با استفاده از مشارکت اولیا در برنامه های آموزشگاه در زمینه پیشرفت دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله استفاده از مشارکت اولیا در برنامه های آموزشگاه در زمینه پیشرفت دانش آموزان

موانع مشارکت اولیا در مدرسه

چنانچه مشارکت را گذر از تفکر سنتی اداره ی امور به حساب آوریم ، بدیهی است برای تحقق آن دشواری هایی وجود داشته باشد . مشارکت نگاه قدرت طلبانه و ساختارهای سنتی اداره را به مبارزه می طلبد بنابراین طبیعی است خود این ساختارها از جمله موانع اصلی مشارکت به حساب آیند .

موانع مشارکت اولیا در امور مدرسه در قالب انجمن اولیا و مربیان را می توان از دو منظر مورد توجه قرارداد.

۱- موانع مشارکت اولیا از سوی مدرسه

۲- موانع مشارکت از سوی اولیا

موانع مشارکت از سوی مدرسه

در هر مجموعه ای مدیر به عنوان اثر گذار ترین عامل در موفقیت آن در دست یابی به اهداف قلمداد می شود .

از این رو نگاه مدیر مدرسه به انجمن اولیا و مربیان و مشارکت اولیا در امور مدرسه نقش اساسی در نزدیکی یا دوری اولیا به مدرسه ایفا می کند .

نگاه مشارکت جویانه ی مدیران موجب استفاده ی مطلوب از ظرفیت ها ی اولیا می گردد و آ نها نیز با نگاه خدمت به فرزندان خویش با مدرسه ارتباط صمیمی برقرار نمو ده ، در رفع موانع و مشکلات آموزشی و پرورشی ، از هر گونه اقدامی دریغ نمی کنند . بر عکس ، نگاه منفی مدیران به مشارکت اولیا موجب فاصله گرفتن آنها از مدرسه می شود و عملاً حل مسائل و مشکلات آموزشی و پرورشی مدرسه به آسانی صورت نمی گیرد .

به طور خلاصه موانعی که از سوی مدرسه بر سر راه مشارکت اولیا در امور ایجاد می شود ، به قرار زیر است :

۱- نگاه سنتی مدیر به اداره ی مدرسه

۲-آشنا نبودن مربیان به مزایای مشارکت اولیا

۳- احساس ناتوانی در هدایت اولیا به سمت فعالیت های آموزشی و پرورشی

۴- ترس از مداخله ی بیجای اولیا در امور مدرسه

۵- نگاه منفی مدیر به حضور اولیا در مدرسه

۶- ترس از کم شدن قدرت مدیر یا به عبارتی قدرت طلبی مدیر

۷- نگاه سنتی به انجمن اولیا و مربیان مدرسه

۸- عدم انگیزه ی مدیر در جلب مشارکت اولیا موانع مشارکت از سوی اولیا

عدم مشارکت اولیا در امور مدرسه به عوامل متعددی بستگی دارد که از جمله ی مهم ترین آنها عوامل فرهنگی و اجتماعی و عدم آگاهی اولیا نسبت به حقوق خویش است . بسیاری از اولیا معتقدند که مسئولان مدرسه ارزشی برای عقاید و نظریا ت آموزشی و پرورشی آنها قائل نیستند . بسیاری از اولیا نیز تعلیم و تربیت را وظیفه ی دولت می دانند و هر گونه مسئولیتی در این زمینه را از خود سلب می کنند . برخی به تجربه دریافتند که مسئولان مدرسه از طریق انجمن اولیا و مربیان مدرسه تنها نگاه اقتصادی به آنها دارند و در دیگر امور هیچ حقی برایشان قائل نیستند .

عواملی از این نوع و عدم آگاهی اولیا نسبت به حقوق خویش و فرزند خود موجب گردیده است که ارتباط اولیا و مربیان از انسجام لازم برخوردار نباشد . در نتیجه ی این امر عدم موفقیت لازم در تعلیم و تربیت کودکان، نوجوانان و جوانان بوده است .

به طور خلاصه برخی موانع مشارکت از سوی اولیا عبارتند از:

۱-عدم آگاهی از مزایای مشارکت

۲-عدم آگاهی از حقوق خویش در قبال مدرسه

۳- ترس از درخواست کمک مالی به مدرسه

۴- ترس از موضع گیری خشونت آمیز مسئولین مدرسه در قبال ارائه ی عقاید و نظریات آموزشی و پرورشی

۵- نداشتن فرصت مشارکت

۶- عدم آگاهی نسبت به چگونگی مشارکت

۷- باور داشتن به مسئولیت پذیر بودن فرزند

۸- احساس بی توجهی نسبت به عقاید و نظریات آنها توسط مسئولین مدرسه

۹- فقدان مکان مناسب برای حضور اولیا در مدرسه

۱۰- برقراری ارتباط با مربیان

یافتن راه حل ها

برای از بین بردن عوامل موثر بر افت تحصیلی و مشارکت والدین  راه هایی وجود دارد که بر اساس بحث و گفت و گو با همکاران ومطالعه و تجربه   آنها را گردآوری نمودیم. در حقیقت دراجرای راه حل ها عواملی باید به وجود بیایندتا معلول از بین برودکه   آن ها را در نموداری به نام نمودار عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی نوشتیم.

با توجه به این نکات برای از بین بردن یا کاهش اثر، انتخاب کرده بودیم راه حل ها را نوشتیم.

۱- زمان کافی برای مشارکت اولیا وجود داشته با شد . در این جهت ، دولت می تواند با تصویب قانونی ، حضور اولیا ، به ویژه پدران را در زمان برگزاری انتخابات انجمن اولیا و مربیان مدرسه و نیز تشکیل جلسات عمومی انجمن در طی سال ، به مدت ۸ ساعت قانون مند نموده جزء زمان کار آنها به حساب آورد .

۲- باز نگری در قوانین و مقررات موجود در زمینه ی ارتباط اولیا با مدارس و تدوین قوانین مرتبط با موضوع ، در سطحی بالاتر از آموزش و پرورش ، از جمله در هیأ ت محترم دولت یا مجلس محترم شورای اسلامی ، با توجه به نیاز ها و الزامات فرا روی جامعه

۳- هدایت قانون مند مدیران آموزش و پرورش از جمله مدیرا ن مدارس در جهت جلب مشارکت های اولیا و ارزیابی از عملکرد آنها در این زمینه

۴- پخش برنامه های مناسب از طریق رسانه های ارتباط جمعی ، به ویژه تلویزیون ، برای تبیین مزایای مشارکت اولیا در امور مدرسه

۵- افزایش منابع و امکانات انجمن اولیا و مربیان برای اجرای برنامه های مرتبط با جذب مشارکت های اولیا

۶- آگاه ساختن دبیران در مورد توانایی و ظرفیت عظیم اولیا در آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان

۷- آموزش دبیران در جهت تقویت مهارتهای ارتباطی آنان با اولیا برای شناخت بهتر انتظارات و نیازهای طبقات مختلف اجتماعی

۸- ایجاد تغییر و تحول در نحوه ی تشکیل انجمن اولیا و مربیان در مدرسه

۹- قدردانی از فعالیت ها و همکاری های اولیا در مدرسه

۱۰- استفاده مناسب از توانایی های تخصصی و مهارتهای اولیا

۱۱ – تقویت مهارتهای آموزشی و پرورشی اولیا

۱۲- ایجاد تحول در جامعه ی محلی اطراف مدرسه ، بازدید دبیران از خانه دانش آموزان پر مسئله ،حضور داوطلبان در مدرسه و …

انتخاب طرح جدید و اجرای آن

پس از بررسی کامل متوجه شدیم که برای رسیدن به هدفمان روش های بسیاری وجود دارد که دیگران هم استفاده کرده و گاهاً نیز موفق شده اند. اما ما  روش زیر را برای دستیابی به هدفمان پیدا کردم که خیلی سریع می توانستیم با اجرای آن به بسیاری از عوامل اثرگذار بر پیشرفت تحصیلی دست پیدا کنیم که هنوز در هیچ جایی و کتاب و تحقیقی نوشته نشده    است

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله استفاده از مشارکت اولیا در برنامه های آموزشگاه در زمینه پیشرفت دانش آموزان  اقدام پژوهی مشاور 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله استفاده از مشارکت اولیا در برنامه های آموزشگاه در زمینه پیشرفت دانش آموزان  اقدام پژوهی مشاور 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله استفاده از مشارکت اولیا در برنامه های آموزشگاه در زمینه پیشرفت دانش آموزان  اقدام پژوهی مشاور 

کسب نتایج  پیرامون مقوله استفاده از مشارکت اولیا در برنامه های آموزشگاه در زمینه پیشرفت دانش آموزان  اقدام پژوهی مشاور 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله استفاده از مشارکت اولیا در برنامه های آموزشگاه در زمینه پیشرفت دانش آموزان اقدام پژوهی مشاور 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  استفاده از مشارکت اولیا در برنامه های آموزشگاه در زمینه پیشرفت دانش آموزان اقدام پژوهی مشاور 

فهرست منابع

  • صفوی،امان الله.(۱۳۷۵). کلیات روشها و فنون تدریس،تهران، انتشارات معاصر،چاپ ششم.
  • پارسا،محمد.(۱۳۵۷).نظریه های یادگیری و آموزشی،دانشگاه تربیت دبیر ،چاپ اول.
  • قانمی،علی.(۱۳۷۸).خانواده و مسانل مدرسه ای کودکان،نشر آرین، چاپ سوم.

۴-سیف ،علی اکبر.(۱۳۸۰).روشهای اندازه گیری وارزشیابی آموزشی،نشر دوران،چاپ چهارم.

۵-قاسمی پویا،اقبال.(۱۳۸۲). راهنمای پژوهش در عمل،پژوهشکده تعلیم و تربیت،چاپ چهارم.

۶-نصیریان،،شهناز.(۱۳۸۲). ارانه ی راهکارهای مناسب جهت کاهش افت تحصیلی دانش آموزان، انتشارات آموزش وپرورش.

۷-مبینی پویا،محمد رضا.(۱۳۸۶٫ راهنمای نوشتن چکیده ی مقاله،  سه شنبه،دوم بهمن ۱۳۸۶

۸-رحیمی،عبدالکریم.(۱۳۸۶). عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان،چهارشنبه،نوزدهم دیماه۱۳۸۶

برای دانلود اقدام پژوهی مشاور و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

− 4 = 2