اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی پیرامون مقوله چگونه توانستم هویت ملی_اسلامی دانش آموزانم را با بکارگیری از آیات قرآنی و منشور حقوق بشر کورش در درس تقويت كنم ؟

اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی پیرامون مقوله چگونه توانستم هویت ملی_اسلامی دانش آموزانم را با بکارگیری از آیات قرآنی و منشور حقوق بشر کورش در درس تقويت كنم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۴ صفحه

اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی پیرامون مقوله چگونه توانستم هویت ملی_اسلامی دانش آموزانم را با بکارگیری از آیات قرآنی و منشور حقوق بشر کورش در درس تقويت كنم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله تقویت هویت ملی_اسلامی دانش آموزانم با بکارگیری از آیات قرآنی و منشور حقوق بشر

دیباچه مطالب پیرامون مقوله تقویت هویت ملی_اسلامی دانش آموزانم با بکارگیری از آیات قرآنی و منشور حقوق بشر

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله تقویت هویت ملی_اسلامی دانش آموزانم با بکارگیری از آیات قرآنی و منشور حقوق بشر

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله تقویت هویت ملی_اسلامی دانش آموزانم با بکارگیری از آیات قرآنی و منشور حقوق بشر

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله تقویت هویت ملی_اسلامی دانش آموزانم با بکارگیری از آیات قرآنی و منشور حقوق بشر

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله  تقویت هویت ملی_اسلامی دانش آموزانم با بکارگیری از آیات قرآنی و منشور حقوق بشر

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله تقویت هویت ملی_اسلامی دانش آموزانم با بکارگیری از آیات قرآنی و منشور حقوق بشر

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با تقویت هویت ملی_اسلامی دانش آموزانم با بکارگیری از آیات قرآنی و منشور حقوق بشر

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله تقویت هویت ملی_اسلامی دانش آموزانم با بکارگیری از آیات قرآنی و منشور حقوق بشر

چگونگی اجرای راه جدید

دانش آموزان با تهیه ی منشور کورش ازطریق اینترنت وتهیه ی عکس های تاریخی درارتباط بادرس ونیز تحلیل داستان بردیا وزندگی کورش مرا درساخت نرم افزار یاری نموده بودندوسایر فعالیت هایی که به دانش آموزانم داده بودم انجام گرفت ودانش آموزان ابتدا زندگی کورش وداستان بردیا را ازطریق نمایش اجرا کردند.گروهی دیگری ازدانش آموزان چگونگی تصرف شهربابل بزرگترین شهردنیای کهن به دست کورش بدون خون ریزی وقتل وکشتار ،بیان نمودند.گروهی نیز ترجمه منشور حقوق بشر کورش و تفسیر واژه ی ذوالقرنین درقرآن  کریم را قرائت کردندوسپس با هم به تحلیل وتفسیر آن پرداختیم .پس از اجرای فعالیت های دانش آموزان ازطریق رایانه ونرم افزار ساخته شده نکات تکمیلی درس جدید که در زمینه ی اهمیت آثار تاریخی به ویژه منشور حقوق بشر کورش بوده را ارائه دادم . توصیف وضع موجود جامعه بشری وظلم وستم آمریکاوصهیونیست ها درجهان اسلام وتهاجم فرهنگی ،بازگوکردن وقایع ملی-اسلامی وتحلیل وتفسیر آثارملی ازمحورهای مهم تدریسم بوده ودانش آموزان با شورورغبت خاصی درجریان تدریس وکارهای تحقیقاتی شرکت نموده بودند.احساس غرور وافتخار وشناخت هویت های ملی-اسلامی وتاریخی ،رضایت خاطری بود که دانش آموزان داشتند. مدیرمدرسه ضمن تشویق همه ی دانش آموزان تشکیل کتابخانه ی کلاسی   را ،ازطریق شورای مدرسه باتامین هزینه تقبل نموده بودندتا ازاین طریق شیوه های کهن وکتاب محوری کلاس هارخت بربندد ویادگیری عینی وکاربردی شود ودرزندگی دانش آموزان تجربه وتوانمندی ارزشمندی محسوب گردد.

*جمع آوري اطلاعات(۲) (شواهد)

گرچه ازرفتار های دانش آموزان پیدا بود که درفهم تاریخی شان وتحلیل متون  وآثار تاریخی تغییراتی به وجود آمده است ، برای این که مشخص شود این شیوه ی تدریس که فراتر ازکتاب وکاربردی وبه همراه تحلیل وتفسیر تاریخی بوده تاثیرگذاربوده یا نه  تصمیم گرفتیم درباره ی آنچه انجام داده ایم اطلاعات عینی جمع آوری کنیم .در جلسه ای با مدیر ومعاون مدرسه راه هایی را برای مطلع شدن ازنتایج کارپیش بینی کردیم.ازآن جمله بود:۱-مقایسه سوالات طراحی شده ی شیوه ی تدریس جدید با گذشته۲-بررسی نمرات دانش آموزان پیش از آموزش وپس ازآن.۳-نظر خواهی ازاساتید تاریخ و والدینی که دراین زمینه اطلا عاتی دارند.۴-نظر خواهی از دانش آموزان درباره ی نحوه ی تدریس درس جدید وارائه مطالب تاریخی خارج از متن کتاب.۵-بررسی مقایسه ای میزان شناخت دانش آموزان ازواژه ی “ذوالقرنین ومنشور کورش” قبل از تدریس وپس از تدریس

تجدید نظر در روش های انجام گرفته واعتبار بخشی آن

پس از این که اطلاعات لازم درباره ی چگونگی اجرا ونتایج جمع آوری شد.با توجه به نظرهاوانتقادهای اظهارشده،دریک جلسه با دبیران مدرسه ومدیر ومعاون نواقص طرح برطرف شد.شواهد نشان داد که هرپنج روش تاثیر گذاربوده وهرچه دبیران تاریخ فراتر ازمتن کتاب به تحلیل وتفسیر وقایع وآثار تاریخی  بپردازند فهم  ودرک تاریخی واهمیت  وجایگاه علم مطالعات اجتماعي  برای دانش آموزان ما  مشخص تر  می شود ودر مطالعه انواع علم تاریخ(نقلی-روش ترکیبی -روش تحلیلی ) چگونگی تحقیق  وبررسی را می آموزند .بامقایسه سوالات گذشته وشیوه ی جدید به این نتیجه رسیدیم که سوالات سبک قبلی درسطح دانش وغیرکابردی بوده ودرشیوه ی جدید سوالات درسطح ارزشیابی وتجزیه وتحلیل وخلاقیت بوده  است.به عنوان نمونه سوالاتی از شیوه ی تدریس قدیم وجدید ذکر می شود:

سوالات سبک قدیم:

۱-نام دو پسر کورش چه بود؟۲-کورش درکجا کشته شد؟۳-بزرگترین قبیله ی پارس ها چه نام داشت؟۴-داستان بردیا راشرح دهید.

سوالات سبک جدید:

۱-به نظر شما چرا مورخان کورش را به خردمندی توصیف کرده اند؟۲-ذوالقرنین درقرآن کیست؟ونظر علامه طباطبایی را بنویسید.۳-شما ضمن شرح داستان بردیا چه نکات ارزشمندی ازاین ماجرا می گیرید؟۴-وضع موجود حقوق بشردرجامعه جهانی امروز را بیان کنید.۵-منشور حقوق بشر کورش را به طور خلاصه ذکرکنید وسپس آن راتفسیر وتحلیل نمائید.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله تقویت هویت ملی_اسلامی دانش آموزانم با بکارگیری از آیات قرآنی و منشور حقوق بشر اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله تقویت هویت ملی_اسلامی دانش آموزانم با بکارگیری از آیات قرآنی و منشور حقوق بشر اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله تقویت هویت ملی_اسلامی دانش آموزانم با بکارگیری از آیات قرآنی و منشور حقوق بشر اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی

کسب نتایج  پیرامون مقوله  تقویت هویت ملی_اسلامی دانش آموزانم با بکارگیری از آیات قرآنی و منشور حقوق بشر اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله تقویت هویت ملی_اسلامی دانش آموزانم با بکارگیری از آیات قرآنی و منشور حقوق بشر اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  تقویت هویت ملی_اسلامی دانش آموزانم با بکارگیری از آیات قرآنی و منشور حقوق بشر اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی

منابـع و ماخذ

  1. آژند،یعقوب(۱۳۸۱)، تاریخ نگاری در ایران،نشرگسترده،تهران.
  2. احمدی نژاد ،محمود(۱۳۸۹)، سخنرانی همایش شاهنامه فردوسی
  3. زرین کوب،عبدالحسین(۱۳۷۵)،تاریخ درترازو، چاپ چهارم ،انتشارات امیرکبیر،تهران.
  4. سجادی،صادق(۱۳۸۰)، تاریخ نگاری در اسلام،سمت،دانشگاه تهران.
  5. فرانسس روزنتان(۱۳۷۵)، تاریخ تاریخ نگاری در اسلام، ترجمه اسدالله آزاد ، انتشارات آستان قدس رضوی ،مشهد.
  6. طباطبایی علامه ،(۱۳۷۲)، تفسیر المیزان،سوره کهف،نشرامیرکبیر،تهران
  7. هاتف نیا ،فاطمه (تاریخ ۱۳۸۷/۰۲/۱۹ ) ، بررسي هويت ملي و ديني و ابعادآن، آ روزنامه آفرینش ،روزنامه مستقل سراسري صبح ايران.

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

15 − 14 =