اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم علل مدرسه گریزی علیرضا را کاهش دهم؟

اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم علل مدرسه گریزی علیرضا را کاهش دهم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۱۵ صفحه

اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم علل مدرسه گریزی علیرضا را کاهش دهم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم دبستان می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم دبستان را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم دبستان موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله کاهش علل مدرسه گریزی علیرضا

دیباچه مطالب پیرامون مقوله کاهش علل مدرسه گریزی علیرضا

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله کاهش علل مدرسه گریزی علیرضا

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله کاهش علل مدرسه گریزی علیرضا

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله کاهش علل مدرسه گریزی علیرضا

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله کاهش علل مدرسه گریزی علیرضا

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله کاهش علل مدرسه گریزی علیرضا

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با کاهش علل مدرسه گریزی علیرضا

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله کاهش علل مدرسه گریزی علیرضا

اجرای راهکارها

برای تشویق اوجوایز مختلفی که توسط مدرسه وحتی اولیاتهیه شده بودبه دانش آموزاهداشد.درزنگ های تفریح مسوولیت دربانی رابه اوسپردیم وهمچنین خودمن بااوصحبت کردم ؛بهانه های مختلفی می آورد،گاهی می گفت:« من ازمعلم خوشم نمی آید».«می خواهم جایم راعوض کنم».درعمل به هیچ کدام ازاین هاراضی نمی شدوازجواب دادن طفره می رفت.حتی تهدیدهم اثرنمی کرد.درکل اجرای این راهکارهافقط به این منجرشدکه دانش آموزهفته هایی که شیفت صبح بودتقریبا”تاآخرزنگ درمدرسه می ماندولی شیفت های بعدازظهراصلا”راضی نبودبه مدرسه بیاید.اولیلی اودلیل آن راخستگی اوعنوان می کردند.وهمچنین نمی تواندبه بازی هایش برسد.

به آخرین راه حل فکرکردیم .ارجاع به مشاور.طی دوجلسه مشاوره بااین دانش آموزکه درمرکزمجتمع انجام شد.نتیجه ای قابل توجهی نگرفتیم.همه ی راهکارها راخوددانش آموزازقبل بلدبود.وهیچ کدام ازراه حل هااوراراضی نمی کرد.طی چندین جلسه دعوت اولیای دانش آموزبه مدرسه وهمچنین مراجعه به خانه آن ها(ازآن جایی که پسران دراین سن وابستگی عاطفی زیادی به مادردارند)متوجه وابستگی شدیداین دانش آموزبه مادرش شدیم که ماجراازاین قراربودکه شیفت های بعدازظهرکه دانش آموزبه مدرسه می آمدمادرهمراه ۲دخترش که بزرگترازبرادرشان بودندبرای خریدبیرون می رفتندوموقع مراجعه بچه به خانه آن هادرخانه نبودند.ویاموقعی هم که درخانه بودند شب برای اوتعریف می کردندکه بعدازظهربه کجاهارفتیم وازاین موارد……..  .واولیااین مواردراازمامخفی می کردند.خوددانش آموزهم اعتراف به این موردنمی کرد.فرزندشان هم وقتی به مدرسه می آمد دراسترس این بودکه نکندمادروخواهرهایم به جایی بروندومن رانبرند.

برای حل این مسأله، من که قبلا”رابطه دوستی خوبی بادانش آموزبرقرارکرده بودم علت راازطریق مصاحبه بادانش آموز وکمک معاون آموزگار(باتوجه به رفتارپراسترسی که درکلاس داشت) دریافتم۰بادعوت ازمادردانش آموزبه مدرسه وقول گرفتن ازاودرحضورفرزندش که دیگربعدازظهرهابه جایی نرودحتی ایشان ۲جلسه هم دردفترمدرسه نشست تاخیال فرزندش راحت شود.روزبعدمن که ضمانت قول مادرش رابرعهده داشتم، به جای اودردفترمنتظرماندم وزنگ های تفریح اوبه دفترسرمی زد تاببیندکه من هستیم یانه.

باکمک مدیر ان جلسه به اومسوولیت دربانی دادیم ومن هم دردفترمدرسه بودم وقراربودکه به اوبه دفترسربزندکه یادش رفت وازروزبه بعدبودکه اودیگردرکلاس درس حاضر   می شد.البته  به اولیا به خصوص به مادرش توصیه کردیم که حتی الامکان بعدازظهرهاازمنزل خارج نشودویانیم ساعت مانده به وقت تعطیلی مدرسه درخانه حاضرباشدودرخانه حرف ازبرنامه های خریدودیدوبازدیدبعدازظهرنزنند(معمولا”خانم های خانه داربعدازظهرها برنامه ی خریدودیدوبازدیددارند).

شواهد۲

دانش آموز علیرضا درطول یک هفته بعدازاجرای راهکارهای پیشنهادی، حضوردرکلاسش منظم بود.به گفته پدرومادرش دیگرکمتربهانه می گرفت.حتی تنهایی ویابادوستانش به مدرسه می رفت . مدیر مدرسه  هم ازرفتاروآرامش اودرکلاس ومدرسه رضایت داشت.

ارزشیابی تأثیراقدام جدید وتعیین اعتبارآن

آماده ساختن کودک برای زندگی درخارج ازمحیط خانوادگی،یکی ازبزرگترین وظایف اجتماعیِ پدرومادراست وکیفیت روابط خانوادگی،تأثیرعمیق وپایداری برتحول روانی کودکان برجامی گذارد.خانواده ای که ازتوان وامکانات لازم برخورداراست تاوظایف پدرومادریش رابه نحوی مطلوب وباموفقیت انجام دهد،درهریک ازاعضایش احساس ایمنی،وابستگی ورفاقت ایجادمی کند؛همچنین احساس داشتن هدف ،جهت ،پیشرفت وارزش فردی رادرآنان به وجودمی آورد.این امربرای کودک ازاهمیت خاصی برخورداراست؛زیراخانواده بین او ودنیای گسترده،درحکم سپر،صافی وپل عمل می کند.بنابراین،خانواده نقش منحصربه فردی درپی ریزی اساس سازگاری فردباجامعه ایفامی کند.قابلیت های پیوستگی،همکاری،خلاقیت اززندگی خانوادگی نشأت می گیرد(پرینگل،۱۳۸۹).

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله  کاهش علل مدرسه گریزی علیرضا اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم دبستان 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله کاهش علل مدرسه گریزی علیرضا اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم دبستان  

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله کاهش علل مدرسه گریزی علیرضا  اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم دبستان 

کسب نتایج  پیرامون مقوله کاهش علل مدرسه گریزی علیرضا  اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم دبستان 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله کاهش علل مدرسه گریزی علیرضا اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم دبستان 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله کاهش علل مدرسه گریزی علیرضا اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم دبستان

فهرست منابع

۱-پرینگل،میاکلمر(۱۳۸۶)،نیازهای کودکان،ترجمه نیره ایجادی وجوادشافعی مقدم،تهران،رشد

۲-خوش کام،سیمین(۱۳۸۱)،ترس ازمدرسه،مجله تربیت،شماره۲۸۱،صفحه۴۸

۲-طالعی،سهیلا(۱۳۸۷)، مدرسه گریزی در کودکان را جدی بگیریم،بازیابی شده درتاریخ۱۹/۳/۹۱در  سایتwww.sohila.blogfa.com

۳-کریمی،رامین(۱۳۸۷)،آنچه هرمعلمی بایدبداند،تهران،نشربهارسبز

۴-گنج جو،بهروز(۱۳۶۸)،«فوبیای مدرسه»ترس ومدرسه گریزی کودکان،نشریه اطلاعات،شماره۱۲۴،صفحه۱

برای دانلود اقدام پژوهی آموزگار پایه چهارم دبستان و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

61 + = 66