اقدام پژوهی آموزگار پایه سوم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان را به نماز ترغیب کنم؟

اقدام پژوهی آموزگار پایه سوم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان را به نماز ترغیب کنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۸ صفحه

اقدام پژوهی آموزگار پایه سوم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان را به نماز ترغیب کنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی آموزگار پایه سوم ابتدایی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی آموزگار پایه سوم ابتدایی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی آموزگار پایه سوم ابتدایی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله ترغیب دانش آموزان پایه سوم به نماز

دیباچه مطالب پیرامون مقوله ترغیب دانش آموزان پایه سوم به نماز

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله ترغیب دانش آموزان پایه سوم به نماز

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله ترغیب دانش آموزان پایه سوم به نماز

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله ترغیب دانش آموزان پایه سوم به نماز

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله ترغیب دانش آموزان پایه سوم به نماز

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله ترغیب دانش آموزان پایه سوم به نماز

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با ترغیب دانش آموزان پایه سوم به نماز

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله ترغیب دانش آموزان پایه سوم به نماز

انتخاب راه حل

پس از تفسیر و تجزیه وتحلیل  اطلاعات ، راه حل های زیر به دست آمد ؛

۱- جذاب کردن نمازخانه با استفاده از رنگ های شادوجذاب .

۲ – شرکت مدیر ، معاون و معلمین درکنار دانش آموزان در نماز جماعت .

۳ – اختصاص بهترین  زمان  برای  برگزاری  نماز جماعت .

۴ – داشتن رفتار وگفتگوی صمیمی با دانش آموزان درخصوص نماز .

۵ – اقامه ی نماز در منزل توسط والدین .

۶ – اجرای مسابقات مختلف درخصوص نماز و اهداء جوایز ارزنده به دانش آموزان برتر .

۷ – بیان ضرورت واهمیت نماز برای دانش آموزان و اولیای آن ها .

۸ – بیان داستان ها و قصه های مختلف ، جذاب و تأثیرگذار در خصوص نماز.

۹ – برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی و آموزش غیرمستقیم نماز با استفاده از این اردوها .

۱۰ – استفاده از دانش آموزان برای اذان گفتن ، مکبر شدن و …  به طور چرخشی .

۱۱ – دادن الگوی عملی به دانش آموزان .

۱۲ – قرار دادن بخشی ازکتاب خانه به کتاب های مفید ومناسب درخصوص نماز.

۱۳ – استفاده از نظرات و سلیقه های دانش آموزان در تزئین نمازخانه ی مدرسه .

۱۴ – استفاده از تشویق مناسب ، مؤثر و به موقع جهت افزایش همکاری دانش آموزان دراجرای نماز .

۱۵ – اختصاص زمان کوتاهی از کلاس ها جهت آموزش نماز به بچه ها.

۱۶ – استفاده از روش محبت به جای زور و اجبار برای شرکت دانش آموزان در نماز.

۱۷ – برگزار کردن جشن نماز در مدرسه و دعوت از اولیای دانش آموزان .

۱۸ –  فرهنگ سازی وسیع درخصوص نماز در بین دانش آموزان مخصوصاٌ خانواده های آنان.

۱۹ – دعوت از روحانی محل جهت برگزاری نماز .

۲۰ – بردن دانش آموزان به مسجد برای شرکت در نماز جماعت محله .

۲۱ – پذیرایی از دانش آموزان با شیرینی وشکلات و … در اعیاد و مناسبت های مذهبی بین دو نماز.

۲۲- استفاده از محتوای آموزشی نماز

انتخاب راه حل یا راه حل ها

راه حل های ۱ ، ۲ ، ۴ و ۵   باتوجه به خصوصیات ذاتی و تأثیر پذیری شدید آنان از محیط واطرافیان مورد تأیید قرارگرفته و آن ها را به مرحله ی اجرا در می آورم .

با توجه به اینکه راه حل های ۶ ، ۷ ، ۸ ، ۱۰ ، ۱۲ و ۱۴  جنبه ی آموزش غیرمستقیم دارند و تأثیر گذاری بسیار بالای این نوع آموزش این راه حل ها تأییدشده و به مرحله ی اجرا درمی آورم .

راه حل ۱۱ ،  باتوجه به فرمایش پیامبر اسلام (ص) که فرمودند: قلب دانش آموزان رقیق‌تر و آماده پذیرش خیر است، وقتی خداوند مرا برای بشارت و انذار مردم مبعوث کرد، سالخورده‌ها با من مخالفت کردند، اما دانش آموزان با من پیمان بستند» (به نقل از محجه البیضاء، جلد ۳)،«این فرمایش رسول اکرم (ص) نشان دهنده تربیت پذیری و الگو پذیری دانش آموزان است».(ابطحی، ۱۳۷۶،ص۱۰۰).  تأیید شده و به مرحله ی اجرا در می آورم.

راه حل های ۱۳ ، ۱۶ ، ۱۷ و ۲۱   با توجه به این که دانش آموزان در سنین دانش آموزی ونوجوانی دوست دارند به آنان بها داده شود و مورد توجه اطرافیان مخصوصاٌ معلمان قرارگیرندتأثیرگزاری این راه حل ها زیاد بوده ومورد تأیید وبه مرحله ی اجرا درمی آورم .

راه حل ۱۸  ،  تهاجم فرهنگی  همه جانبه و عظیم دشمنان حتی در روستاهای کوچک و دور افتاده هم رخنه کرده و ازهمان دوران دانش آموزی ، فرهنگ غنی نماز و اسلام را از بچه ها دور نگه داشته وآنان را بافرهنگ فاسد خود پرورش می دهند و متأسفانه خانواده ها هم در این تهاجم ، آگاهانه یا ناآگاهانه مسیر ولوازم پیروزی دشمنان اسلام را فراهم می کنند. به همین دلیل این راه حل تأیید شده و به مرحله ی اجرا در می آورم.

راه حل ۳ ، به دلیل این که زمان برگزاری نماز جماعت طی بخشنامه ای از سوی اداره اعلام می شود و مدیر مدرسه طبق قانون اختیار انتخاب زمان برگزاری نماز جماعت را ندارد ؛ مورد تأیید قرار   نمی گیرد.

راه حل : ۲۲ : برای اجرای این راه حل محتوای آموزشی با موضوع نماز برای دانش آموزان تهیه کرده و به آنان نشان دادم.

درمجموع راه حل های   ۱ ، ۲ ، ۴ ، ۵ ، ۶ ، ۷ ، ۸ ، ۱۰ ، ۱۱ ، ۱۲ ، ۱۳ ، ۱۴ ، ۱۵ ، ۱۶ ، ۱۷ ، ۱۸ و ۲۱  مورد تأیید واقع شده و بقیه ی راه حل ها رد می شوند .

اعتباربخشی راه حل یا راه حل ها

راه حل ها را در اختیار پیش نماز مدرسه که ازبین همکاران انتخاب شده است ، قرار دادم و نظرشان را در خصوص مفید بودن آن ها جویاشدم ، ایشان پس از بررسی و دقت درراه حل های انتخاب شده آن ها را تأیید کردند.

همچنین در جلسه ی شوراي معلمان راه حل ها ی انتخاب شده را جهت اعتبار بخشی و نظرخواهی همکاران مطرح کردم کلیه ی حاضران درجلسه راه حل ها را مناسب دانسته و در اجرای آن ها قول همکاری دادند.به مدت سه هفته راه حل ها را روی کلیه ی دانش آموزان شرکت کننده در نماز جماعت اجرا کردم که نتیجه ی بسیار خوبی داشت .

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله ترغیب دانش آموزان پایه سوم به نماز اقدام پژوهی آموزگار پایه سوم ابتدایی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله ترغیب دانش آموزان پایه سوم به نماز  اقدام پژوهی آموزگار پایه سوم ابتدایی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله ترغیب دانش آموزان پایه سوم به نماز  اقدام پژوهی آموزگار پایه سوم ابتدایی

کسب نتایج  پیرامون مقوله ترغیب دانش آموزان پایه سوم به نماز اقدام پژوهی آموزگار پایه سوم ابتدایی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله ترغیب دانش آموزان پایه سوم به نماز اقدام پژوهی آموزگار پایه سوم ابتدایی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله ترغیب دانش آموزان پایه سوم به نماز اقدام پژوهی آموزگار پایه سوم ابتدایی

منابع

۱- اصول تربیت، دكتر علی اصغر احمدی، تهران سازمان انجمن اولیاء و مربیان

۲- خانواده و فرزندان در دوره راهنمایی تحصیلی، تألیف استادان طرح جامع آموزشی خانواده

۳- مسائل جوانان و کودکان، دكتر محمد خدایاری فرد، گروه تحقیقات و تألیفات اداره چاپ و توزیع

۴- خانواده و نماز، به قبم جمعی از نویسندگان، مدیریت آموزش تحقیقات و تألیفات

۵- نماز در سیمای خانواده، ویراستار دكتر محمدرضا سنگری

۶- روشهای پرورش احساس مذهبی نماز در كودكان و نوجوان ، دكتر افروز

برای دانلود اقدام پژوهی آموزگار پایه سوم ابتدایی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

56 + = 60