اقدام پژوهی آموزگارابتدایی پایه اول پیرامون مقوله چگونه توانستم نارسا خوانی ریحانه را کاهش دهم ؟

اقدام پژوهی آموزگارابتدایی پایه اول پیرامون مقوله چگونه توانستم نارسا خوانی ریحانه را کاهش دهم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۸ صفحه

اقدام پژوهی آموزگارابتدایی پایه اول پیرامون مقوله چگونه توانستم نارسا خوانی ریحانه را کاهش دهم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی آموزگارابتدایی پایه اول می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی آموزگارابتدایی پایه اول را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی آموزگارابتدایی پایه اول موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله کاهش نارسا خوانی ریحانه

دیباچه مطالب پیرامون مقوله کاهش نارسا خوانی ریحانه

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله کاهش نارسا خوانی ریحانه

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله کاهش نارسا خوانی ریحانه

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله کاهش نارسا خوانی ریحانه

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله کاهش نارسا خوانی ریحانه

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله کاهش نارسا خوانی ریحانه

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با کاهش نارسا خوانی ریحانه

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله کاهش نارسا خوانی ریحانه

انواع نارسا خوانی

عمده ترین دسته بندی نارسا خوانی شامل دو گروه است

.الف- نارسا خوانی بینایی    ب-نارسا خوانی شنوایی

   نارسا خوانی بینایی

مایکل باست وجانسون عقیده دارندکه نارساخوانان بینایی اختلالاتی در ادراک و حافظه ی بینایی دارند.این افراد معمولادر جهت یابی ،تمیز اندازه وشکل،تشخیص کلمه بعنوان یک کل وپردازش بینایی وتجسم فضایی دچار دشواری هستند.،لذا نمیتوانند حروف وکلمات را ازیکدیگرتمیز دهند،یا از روی کلمات، آنها راکپی کنند.

ازطرف دیگر می دانیم که کودکان با آسیبهای بینایی در حرکات چشمهایشان از طرف راست به چپ یا چپ به راست وتعقییب حروف وکلمات چاپ شده دارای مشکل هستندو معمولا آنها چشمهایشان را روی خط جلو وعقب می برند.

نکته:نقص در فرایند بینایی باید مورد توجه باشد و لذا اجرای آزمون بینایی برای تشخیص مشکلات بینایی کودکان  بعنوان بخشی از فرایندتشخیص بسیار حائز اهمیت است.

  نارسا خوانی شنوایی

کودکان با نارسا خوانی شنوایی میتوانند محرکهای بینایی را تشخیص دهند،اما نمی توانندبین حروف وصدای آنها ارتباط مناسب برقرار کنند.این گروه معمولا در تشخیص صداهای گفتاری،ترکیب صداها،نامگذاری،پردازش شنیداری،توالی حافظه ی شنیداری،هجی یا ترکیب صداها برای خواندن کل کلمه مشکل دارند.تحقیقات نشان می دهد که فرایند شنوایی در کودکان نارسا خوان کندتر از کودکان عادی است. ونیز این کودکان به زمان بیشتری برای فرابری آگاهیها از طریق شنوایی وبینایی نیاز دارندکندی فرایند شنوایی،زمان لازم برای ورود اطلاعات به حافظه ی کوتاه مدت را نمی دهد،بدن ترتیب بسیاری از مطالب که به کودک عرضه می شودبدون اینکه وارد حافظه ی کوتاه مدت شود از دست می رود و لذا به حافظه ی بلند مدت نیز منتقل نمیشود.

پیشنهادهای  آموزشی

معلمان عزیزاین را در نظر داشته باشند که درمان نارسا خوانی پرزمان ترین درمان میباشد،لذا نکات قبل از درمان در زیر توصیه میگردد.

۱-آموزش باید انفرادی و با توجه به نارساییهای کودک تنظیم شود.

۲-آموزش باید از سطحی از سلسله مراتب یادگیری که درآن کودک مشکل دارد،شروع شود.

۳-آموزش براساس آمادگی وانگیزش کودک تنظیم شود.

۴-آموزش بر اساس تحمل کودک تنظیم شود.

۵-استفاده از روش آموزش چند حسی

۶-عدم برنامه ریزی صرفا بر اساس ناتوانی کودک

چگونگی اجرای تغییر پیشنهادی

بعد از تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده از وضعیت این دانش آموز برای معالجه آن مدتها ذهن مرا به خود مشغول می کرد که با این دانش آموز چگونه رفتار نمایم تا بتوانم تا حدودی در اختلالات تکلمی آن موثر باشم و بتوانم با آن ارتباط عاطفی برقرار نمایم و تغییراتی در بین این دانش آموز به وجود آورم و با توجه به موارد یاد شده در لکنت زبان و جنبه های مختلف آن مورد های زیر را در این پژوهش انتخاب نمودم چون احساس می کردم با این کارها و شناخت روحیه ی این دانش آموز می توانم اعتماد به نفس وی را بیشتر کنم.

۱-    تشویق

۲-    مسئولیت پذیری

۳-    ارتباط عاطفی با کودکان و نوجوانان

برای اینکه حس مسئولیت را در آن تقویت نمایم و بتواند یا اولیای مدرسه رابطه ی کلامی داشته باشد و آن را به عنوان عضوی از جامعه احساس مسئولیت پرورش نمایم وی را به عنوان مبصر در کلاس معرفی کردم و تکالیف دانش آموزان را گروه بندی کرده و بیشترین تکالیف را به این دانش آموز داده تا از این طریق بتوانم از هیجانات روحی و استرس آن بکاهم و بتواند اختلال گفتاریش را کم کند.

انتخاب راه جدید موقتی

۱-  برای اینکه بتوانم ریحانه را از نظر روحی و روانی تقویت نمایم تصمیم گرفتم که ارتباط عاطفی با او داشته باشم ریحانه که در ردیف وسط کلاس بود جدا و در ردیف اول کلاس پیش خودم نشاندم.

۲-  تصمیم گرفتم ارتباط بیشتر و تنگاتنگی در محیط مدرسه و خارج از مدرسه ( تلفنی با خانواده اش) داشته باشم و او را مورد حمایت خویش قرار دهم.

چگونگی نظارت بر راه حل جدید

در این مرحله تلاش می کنم از همان آغاز کار بر چگونگی پیشرفت کار به طور روزانه نظارت و دقت داشته باشم. این کار موجب می شود ضمن پیشگیری ، پیش بینی هایی انجام شده در صورت لزوم تغییرات لازم را در عمل به وجود آورم.

۱-  با پیشگیری هایی را که در مورد آن کردم دیدم که از نظر لکنت زبانی تحت تاثیر برخوردها و توصیه های مهم من به ریحانه قرار گرفته است و دیدم در رفتار و کلامش نسبت به روزها و ماههای قبل تغییراتی به وجود آمده است و نتیجه گرفتم که اگر این کار را ادامه دهم موثر و مفید خواهد شد.

۲-  از گوشه گیری ، هیجانات روحی و استرس آن کم شده و خود را در حضور جمع نشان می دهد. این شادی و نشاط را در چهره و برخوردها و علاقمندی به کلاس و درس مشاهده نمودم.

۳-  از همکاران خویش در این مورد سوالاتی پرسیدم که گفتند نسبت به وضعیت قبلی بهتر شده ، واز این وضعیت خیلی راضی بودند.

۴-    ریحانه را در فعالیتهای گروهی شرکت دادم و مسئولیتهایی را به او سپردم

۵-    از تحقیر کردن، توسط دانش آموزان دیگر جلوگیری کردم

۶-    در فعالیتهای درسی ، ریحانه را به عنوان سر گروه مورد تشویق قرار دادم.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله کاهش نارسا خوانی ریحانه اقدام پژوهی آموزگارابتدایی پایه اول

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله کاهش نارسا خوانی ریحانه اقدام پژوهی آموزگارابتدایی پایه اول

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله کاهش نارسا خوانی ریحانه اقدام پژوهی آموزگارابتدایی پایه اول

کسب نتایج  پیرامون مقوله کاهش نارسا خوانی ریحانه اقدام پژوهی آموزگارابتدایی پایه اول

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله کاهش نارسا خوانی ریحانه اقدام پژوهی آموزگارابتدایی پایه اول

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله کاهش نارسا خوانی ریحانه اقدام پژوهی آموزگارابتدایی پایه اول

فهرست منابع:

۱- بني اسدي ، حسين (۱۳۸۴) ، آشنايي با طرح ارزشيابي توصيفي ؛ تهران : آزمون نوين.

۲- تبريزي ، مصطفي (۱۳۸۴) ، درمان اختلالات ديكته نويسي ؛ تهران : انتشارات فراروان ، چاپ دهم.

۳- تبريزي ، مصطفي (۱۳۸۰) ، درمان اختلالات رياضي ؛ تهران : انتشارات فراروان ، چاپ پنجم.

۴- حاجي اسحاق ، سهيلا ، (۱۳۸۲) ، آموزش راههاي يادگيري (الگوي يادسپاري) ؛ همدان : انتشارات ميهن نو.

۵-حبيب الله پور ، منيژه و محمدي رودباري ، فرشته (۱۳۸۱)  ، برگزيده هاي پژوهشي در عمل ، كارشناسي تحقيقات سازمان آ. پ مازندران ، چاپخانه نيما.

۶- كرك ، ساموئل ، چالفانت ، جميز (۱۳۷۷) ، ناتوانيهاي يادگيري تحولي و تحصيلي ، (ترجمه: رونقي ، سيمين و همكاران) ، انتشارات آموزش و پرورش استثنايي ، چاپ اول.

۷- مردادی، رضا … [و دیگران] ( ۱۳۸۷)، فرهنگ واژه ها و اصطلاحات در تریحانهم و تربیت؛ اصفهان: نشر آموخته، چاپ اول.

فهرست مجلات:

۱-حميد جعفريان ، يسار (۱۳۸۶) سفيد ، خاكستري ، سياه در زنگ املاء ؛ مجله ي آموزش ابتدايي ۴ ، ماه دي ، شماره مسلسل ۸۹ ، ص ۱۹٫

۲-خرده بينان ، ماه منير (۱۳۸۰) ، مجله رشد آموزش ابتدايي ۵ ؛ ماه بهمن ، شماره مسلسل ۳۹ ، ص ۶۰

برای دانلود اقدام پژوهی آموزگارابتدایی پایه اول و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

54 − 52 =