نمونه اقدام پژوهی کلاس ششم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم گروه گریزی دانش آموزانم را برطرف کنم؟

نمونه اقدام پژوهی کلاس ششم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم گروه گریزی دانش آموزانم را برطرف کنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۲ صفحه

نمونه اقدام پژوهی کلاس ششم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم گروه گریزی دانش آموزانم را برطرف کنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی کلاس ششم ابتدایی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی کلاس ششم ابتدایی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی کلاس ششم ابتدایی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله برطرف کردن گروه گریزی دانش آموزانم

دیباچه مطالب پیرامون مقوله برطرف کردن گروه گریزی دانش آموزانم

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله برطرف کردن گروه گریزی دانش آموزانم

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله برطرف کردن گروه گریزی دانش آموزانم

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله برطرف کردن گروه گریزی دانش آموزانم

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله برطرف کردن گروه گریزی دانش آموزانم

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله برطرف کردن گروه گریزی دانش آموزانم

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با برطرف کردن گروه گریزی دانش آموزانم

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله برطرف کردن گروه گریزی دانش آموزانم

ارزشیابی

فعالیت های دانش آموزان در کلاس شامل : تهیه مقاله – تدوین نرم افزار به صورت پاورپوینت از خلاصه دروس درس- فیلم های آموزشی که از تلویزیون در مورد موضوعات درس ضبط کرده اند با توجه به موضوع کتاب –  یک تکه از روزنامه – تهیه عکس از اینترنت – جمع آوری اخبار   وتهیه آلبوم عکس   – کنفرانس در کلاس و… در تعیین نمره ارزشیابی نقش دارد

در اجرای روش ارزشیابی مراحل زیر انجام می شود که عبارتند از :

در دومین جلسه حضور در کلاس موضوع درس تدریس می شود وشیوه های ارزشیابی به دانش آموزان در جلسه اول معارفه گفته می شود.

اولین ازرشیابی کلاس:

یکی از اولین ارزشیابی های طول سال اولین ارزشیابی است زیرا دانش آموزان معلم  را ومعلم دانش آموزان را ارزشیابی می کند. دانش آموز نوع سوالات معلم – روش ارزشیابی –صحت ارزشیابی  را ومعلم دانش آموزان قوی وضعیف وسطح کلاس را تشخیص می دهد.

– از جلسه دوم به بعد دانش آموزان  کلاس به دو گروه الف وب تقسیم می شوند وهر جلسه از یک گروه درسی پرسیده شود در هر گروه هم  دانش آموزان ضعیف هستند هم قوی . هر جلسه ازیک گروه درسی می پرسم ونمی گویم از جایی که از شما  درس نپرسیده ام درس می پرسم وجلسه بعد از گروه بعدی به این ترتیب همه کلاس همه ی کتاب را  ارزشیابی می شوند .

–  در پایان  هر ماه برترین ها به مدير مدرسه  معرفی می شوند ، البته به دانش آموزان گفته می شود که بدترین ها هم  معرفی خواهند شد ولی هر گز این کار نمی شود اما به صورت خصوصی از اولیا ء آنان دعوت به عمل می آید .

–  معرفی سر صبحگاه – تشویق توسط دانش آموزان – دادن جایزه به برترین ها .

این روش بسیار رقابت بر انگیز  وترغیب کننده است دربین دانش آموزان شور وهیجان ایجاد می کند اینکه بسیاری از دانش آموزان برای اولین بار اسمشان سر صف خوانده می شود ،جایزه می گیرند اسمشان به عنوان دانش  آموز زرنگ روی تابلو می رود.

–  بالای ۱۹ را تشویق یا در صورت امکان به اردو می بریم .

– اگر این نمره شما خوب باشد بیشترین تاثیر را در نمرات مستمر دارد.

– قبل از شروع درس هر جلسه حتما حضور وغیاب  انجام می شد واز علت غیبت دانش آموزان مطلع می شدم واحوالشان را می پرسیدم همین کار باعث می  شد که دانش آموزان احساس ارزش کنند وبداند که معلمش به اوعلاقه مند است وحضورش در کلاس برایم  مهم است.

–  یکی دیگر از کارهایی که با توجه به نظر یکی از همکاران که در جلسه شورای معلمان مطرح نمودند انجام دادم این بود که هر دانش آموز قوی ودرس خوان با دانش آموزی که از نظر درسی ضعیف است کار کند و وضعیت دانش آموز ضعیف بهتر شود به نسبت بهبود وضعیت دانش آموز ضعیف ،دانش آموز قوی را تشویق خواهیم کرد. دانش آموزان درس خوان داوطلبانه وبه اختیار با یک یا دو دانش  آموز ضعیف کار نموده وضعیت درسی بهتر ازقبل شد.

ضرورت فعالیت های گروهی

جانسون و همکارانش ادعا می کنند که بهره گیری از روش های یادگیری مشارکتی دست کم دو دشواری ممکن را از بین می برد: افت پیشرفت تحصیلی و افزوده شدن گوشه گیری، از خود بیگانگی، بی هدف و ناراحت بودن در فعالیت های جمعی و این روشی است بر نگرش مثبت به مدرسه می افزاید، سبب بالا رفتن اعتماد به نفس شده و روابط فردی بین دانش آموزان را بهبود می بخشد.

برای گریز از گوشه گیری گروه های یادگیری، الزامی است گروه ها با یکدیگر ارتباط داشته باشند، کارهایشان را به هم نشان دهند و در صورت نیاز از کارهای یک دیگر دیدن کنند و الگو بگیرند.

فعالیت های گروهی باعث می شود که بیش از حد انتظار بیاموزند زیرا یاد دادن به دیگران به فرد کمک می کند تا آموخته های خود را بهتر بفهمد. افراد دارای مسئولیت متقابل نسبت به یک دیگر می شوند و مهارت های اجتماعی به صورت مستقیم آموخته می شود.

مزایای فعالیت های گروهی

پیشرفت تحصیلی

شرکت فعال تر فراگیران در جریان یادگیری

انگیزش بیش تر برای یادگیری

مسئولیت پذیری بیش تر برای آموختن و یادگیری خویش

پرورش مهارت های همکاری و برقراری ارتباط

علاقه مندی بیش تر به درس و مدرسه

تدارک فرصت های بیش تر برای مشاهده و ارزیابی معلم از یادگیری های دانش آموزان

کسب توانایی ابراز نقاط قوت خود

فراگیری پیوند زدن چند فکر با هم دیگر

افزایش عزت نفس

پرورش مهارت های خود مدیریتی

پرورش تفکر نقاد

توجه به تفاوت سبک های یادگیری

از طریق آموزش جمعی توان خود را برای کار با یک دیگر افزایش می دهند.

احساس لذت دانش آموزان از بخش های یادگیری

اعضای گروه ها از یکدیگر می آموزند.

جمع آوری شواهد دو پیرامون مقوله برطرف کردن گروه گریزی دانش آموزانم نمونه اقدام پژوهی کلاس ششم ابتدایی 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله برطرف کردن گروه گریزی دانش آموزانم نمونه اقدام پژوهی کلاس ششم ابتدایی 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله برطرف کردن گروه گریزی دانش آموزانم نمونه اقدام پژوهی کلاس ششم ابتدایی 

کسب نتایج  پیرامون مقوله  برطرف کردن گروه گریزی دانش آموزانم نمونه اقدام پژوهی کلاس ششم ابتدایی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله برطرف کردن گروه گریزی دانش آموزانم نمونه اقدام پژوهی کلاس ششم ابتدایی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله برطرف کردن گروه گریزی دانش آموزانم نمونه اقدام پژوهی کلاس ششم ابتدایی

منابع قابل استفاده :

– الیس ، سوزان ووالن . آشنایی با یادگیری از طریق همیاری ،ترجمه طاهر رستگار ومجید ملکان،نشرنی ، تهران ،چاپ هفتم ،۱۳۸۲

– بروس ، چویس،ویل ،مارشال ،الگوهای تدریس ۲۰۰۰ ، ترجمه محمد رضا بهرنگی ، نشر کمال تربیت تهران ،چاپ اول ،۱۳۸۰ .

– شعبانی ، حسن ، مهارت های آموزشی ، روش ها وفنون تدریس ، انتشارات سمت ، تهران ،۱۳۸۴ .

– حایری زاده ، قاسم خان ، سودابه ، محمد حسین ، یادگیری از طریق همیاری ، نشرنی ،تهران ، چاپ چهارم ، ۱۳۸۴ .

– کرامتی ، محمد رضا ، الگوهای برتر تدریس ، یادگیری مشارکتی ، نشر فراانگیزش ، مشهد ،چاپ دوم ،۱۳۸۴ .

– رقابت یا رفاقت در کلاس ، مجله روانشناسی تربیتی ، دانشگاه تهران ، سال سی ویکم ، شماره ۲ ، پاییز وزمستان ۱۳۸۰ . ۲۹

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی کلاس ششم ابتدایی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

+ 51 = 57