نمونه اقدام پژوهی پایه ششم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستیم دانش آموزان خود را از دیگر ارزیابی به خود ارزیابی سوق دهیم ؟

نمونه اقدام پژوهی پایه ششم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستیم دانش آموزان خود را از دیگر ارزیابی به خود ارزیابی سوق دهیم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۴۱ صفحه

نمونه اقدام پژوهی پایه ششم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستیم دانش آموزان خود را از دیگر ارزیابی به خود ارزیابی سوق دهیم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی پایه ششم دبستان می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی پایه ششم دبستان را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی پایه ششم دبستان موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله سوق دادن دانش آموزان از دیگر ارزیابی به خود ارزیابی

دیباچه مطالب پیرامون مقوله سوق دادن دانش آموزان از دیگر ارزیابی به خود ارزیابی

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله سوق دادن دانش آموزان از دیگر ارزیابی به خود ارزیابی

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله سوق دادن دانش آموزان از دیگر ارزیابی به خود ارزیابی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله سوق دادن دانش آموزان از دیگر ارزیابی به خود ارزیابی

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله سوق دادن دانش آموزان از دیگر ارزیابی به خود ارزیابی

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله سوق دادن دانش آموزان از دیگر ارزیابی به خود ارزیابی

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با سوق دادن دانش آموزان از دیگر ارزیابی به خود ارزیابی

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله سوق دادن دانش آموزان از دیگر ارزیابی به خود ارزیابی

شیوه گرد آوری اطلاعات (شواهد ۱ )

معلم ها می توانند دانش آموزان را کمک کنند تا در انتخاب استراتژی های یادگیری، توانمند شوند. آنها می توانند به دانش آموزان کمک کنند تا این پرسش ها را بپرسند و جواب آنها را بیابند: چگونه می توانم آنچه می دانم را دنبال کنم؟ چگونه تصمیم می گیرم که در چه مسیری ادامه دهم؟ تا چه زمان باید این نگرش را دنبال کنم؟ چه زمان باید به استراتژی دیگری سوئیچ کنم؟ بعد از این چه چیزی را باید تست کنم؟

تمام این پرسش ها دانش آموزان را کمک می کند تا موضوعات جدید را کشف کنند و بتوانند آنچه که از یک مسئله را یادگرفته اند به مسئله دیگر انتقال دهند. برای تشویق دانش آموزان به طرح این پرسش ها، اول از همه خودشان باید مدلی شوند برای دانش آموزان و دوم اینکه از طریق بحث و گفتگوهای دسته جمعی، زمینه ای را فراهم کنند تا دانش آموزان بلند فکر کرده و فرایند فکری شان را برای دیگران توضیح دهند. همچنین معلمان با مشاهده عملکرد دانش آموزان می توانند دریابند که چه زمان آنها نیاز به تشویق داشته و یا اگر درمانده شدند، استراتژی های جدید یادگیری را به آنان بگویند. پژوهش حاضر دربین دانش آموزان کلاس ………. آموزشگاه ……      می باشد .امسال هم طبق سالهای قبل برای اینکه بدانم چرا دانش آموزان به  دیگر ارزیابی می پردازند وچه کار کنم که دانش آموزان از این حالت خارج شوند وبا دید دیگری به درس نگاه کنند به اهمیت خود ارزیابی و درس و کلاس   پی ببرند ابتدا از خود آنها خواستم که نظرشان را درباره خود ارزیابی  بنویسند وبگویند چه  انتظاری از کلاس   درس  دارند ودوست دارند از چه روشی برای تدریس استفاده شود.  بعداز نظر خواهی از دانش آموزان با مشاور وهمکارانم در باره  دیگر ارزیابی  صحبت نمودم سپس از تعدادی از اولیاء دانش آموزان دعوت به عمل آمده وعلل دیگر ارزیابی   فرزندشان را نسبت به دیگران جویا شدم. تا بتوانم دانش آموزانم را به خود ارزیابی شرکت در کار گروهی ترغیب نمایم.

تجزیه وتحلیل داده ها

پس از بررسی نظرات ومطالعه کتاب ها ومجلات مختلف و همفكري ومشاوره با مشاور در مدرسه  وساير همكاران  درباره علت عدم علاقه دانش آموزان به درس و کلاس به نتایجی دست یافتم که به شرح ذیل  می باشد:

نظرات همکاران:

–  نداشتن انگیزه

– توجه بیش از حد به مسائل جانبی وحاشیه ای (تفریح  ومیهمانی ، شب نشینی و…)

– توجه ،علاقه وتحت تاثیر برنامه های تلویزیونی وماهواره ای  قرار گرفتن

– تحت تاثیر محیط قرار گرفتن

– نداشتن برنامه ریزی وعدم رسیدگی به  موقع به  والدین به وضعیت درسی دانش آموزان

– عدم علاقه به مطالعه

– نداشتن انگیزه وهدف

– صرف اوقات زیادی از شبانه روز برای دیدن برنامه های تلویزیونی

– سطح تحصیلات خانواده

نظر خواهی از دانش آموزان برای من بسیار حائز  اهمیت بود به همین دلیل از آنها خواستم که نظرات ،خواسته ها  وعلت عدم علاقه شان    را  بدون نوشتن مشخصاتشان روی برگه ای برایم بنویسند. البته نظر خواهی از دانش آموزان فقط اختصاص به  پایه ششمی ها نداشت بلکه از پایه های پایین تر هم نظر سنجی به عمل آمد.  علاوه بر نظر خواهی از کلیه  دانش آموزان با چند تن از دانش آموزان ممتاز ودرس خوان ودانش آموزان ضعیف  مصاحبه ای ترتیب دادم که  مختصری از گزارش به شرح ذیل می باشد.

نظرات دانش آموزان :

الف- نظر دانش آموزان ممتاز ودرس خوان:

-نحوه تدریس معلم

– خشک وبی روح بودن کلاس

– ترس ودلهره واضطراب دانش آموزان از پرسش های کلاسی

-زمان کم وحجم زیاد دروس

ب- نظر دانش آموزان ضعیف

– نداشتن انگیزه ودرک درست وروشن از آینده

– عدم علاقه به مطالعه و عدم آگاهی به نحوه صحیح مطالعه

– تحت تاثیر محیط قرار گرفتن

– نداشتن علاقه به کلاس ودرس

موارد ذکر شده مهمترین مسائل دانش آموزان بود  که حالا جزئی از دغدغه های ذهنی من شده بود وباید تا جایی که می توانستم در بهبود وضعیت تلاش می کردم.

یافته های علمی

خود ارزیابی بد است بله ! درست خوانده اید! «خود ارزیابی بد است»، هیچ گونه اشتباه چاپی رخ نداده است و یا علامت سؤال(؟) از قلم نیفتاده است. آموزه های علم روانشناسی تربیتی، با خود ارزیابی از هر نوع آن مخالف است.

خود ارزیابی موضوعی بسیار مهم در مباحث سیاسی، اقتصادی، هنری، تربیتی و غیره است. شاید تصور دنیایی بدون خود ارزیابی غیرممکن به نظر برسد. خود ارزیابی جز جدایی ناپذیر زندگی مردم شده و در همه ابعاد زندگی ریشه دوانیده است. در شرایطی که خود ارزیابی امری پذیرفته شده در جامعه امروزی است چگونه می توان با آن مخالفت کرد؟ آیا خود ارزیابی بد است؟ اغلب مردم برای این سؤال که «درباره خود ارزیابی چه فکر می کنند؟» پاسخی تکراری دارند، ابتدا خود ارزیابی را به دو نوع خود ارزیابی سالم- ناسالم (یا خوب- یا بد و یا مثبت- منفی) تقسیم کرده و بعد توضیح می دهند که خود ارزیابی سالم خوب است و یا خود ارزیابی نباید ناسالم باشد. به عبارت بهتر، این تصور وجود دارد که دو نوع خود ارزیابی وجود دارد که فقط یکی سازنده و مؤثر است.

خود ارزیابی، ابزاری انگیزشی است که در شرایط و موقعیت های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. خود ارزیابی، شایع ترین ابزار انگیزشی است و برای خیلی ها، تنها ابزار است. برای افزایش تولید و توسعه اقتصادی خود ارزیابی را توصیه می کنیم، برای بهبود کیفیت کالاها، چاره کار را در خود ارزیابی می بینیم. در سیاست هم اعتقادی جدی به خود ارزیابی وجود دارد، خود ارزیابیی که گاه به افراطی غیرقابل کنترل کشیده می شود. در تربیت و بخصوص تربیت رسمی (آموزش و پرورش) هم که خود ارزیابی حرف اول را می زند. بهترین توصیه مدارس و معلمان برای ایجاد انگیزه تحصیلی در دانش آموزان، ایجاد و تقویت حس خود ارزیابی است. برای والدین هم استفاده از خود ارزیابی امری روزمره و ضروری محسوب می شود.

در هر حال، خود ارزیابی آن قدر عمومیت دارد که کمتر کسی در ضرورت استفاده از آن شک می کند. بدیهی و عادی تلقی کردن خود ارزیابی، منجر به شبهه و غفلتی بزرگ می شود. بزرگترین شبهه درباره خود ارزیابی آن است که تعریف مشخص و شفافی درباره آن وجود ندارد؛ این موضوع بسیار بیش از آنچه فکر می کنید مهم است. همه فقط به کاربردهای خود ارزیابی و سالم و ناسالم بودن آن می اندیشند و کسی به معنا و مفهوم آن اهمیتی نمی دهد. این نقیصه هم در سطح عامه دیده می شود و هم در سطح خاص (مقامات و افراد تاثیرگذار

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله سوق دادن دانش آموزان از دیگر ارزیابی به خود ارزیابی نمونه اقدام پژوهی پایه ششم دبستان

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله سوق دادن دانش آموزان از دیگر ارزیابی به خود ارزیابی نمونه اقدام پژوهی پایه ششم دبستان

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله سوق دادن دانش آموزان از دیگر ارزیابی به خود ارزیابی نمونه اقدام پژوهی پایه ششم دبستان

کسب نتایج  پیرامون مقوله سوق دادن دانش آموزان از دیگر ارزیابی به خود ارزیابی نمونه اقدام پژوهی پایه ششم دبستان

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله  سوق دادن دانش آموزان از دیگر ارزیابی به خود ارزیابی نمونه اقدام پژوهی پایه ششم دبستان

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  سوق دادن دانش آموزان از دیگر ارزیابی به خود ارزیابی نمونه اقدام پژوهی پایه ششم دبستان

منابع قابل استفاده :

– الیس ، سوزان ووالن . آشنایی با یادگیری از طریق همیاری ،ترجمه طاهر رستگار ومجید ملکان،نشرنی ، تهران ،چاپ هفتم ،۱۳۸۲

– بروس ، چویس،ویل ،مارشال ،الگوهای تدریس ۲۰۰۰ ، ترجمه محمد رضا بهرنگی ، نشر کمال تربیت تهران ،چاپ اول ،۱۳۸۰ .

– شعبانی ، حسن ، مهارت های آموزشی ، روش ها وفنون تدریس ، انتشارات سمت ، تهران ،۱۳۸۴ .

– حایری زاده ، قاسم خان ، سودابه ، محمد حسین ، یادگیری از طریق همیاری ، نشرنی ،تهران ، چاپ …. ، ۱۳۸۴ .

– کرامتی ، محمد رضا ، الگوهای برتر تدریس ، یادگیری مشارکتی ، نشر فراانگیزش ، مشهد ،چاپ دوم ،۱۳۸۴ .

– خود ارزیابی یا رفاقت در کلاس ، مجله روانشناسی تربیتی ، دانشگاه تهران ، سال سی ویکم ، شماره ۲ ، پاییز وزمستان ۱۳۸۰ . ۲۹

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی پایه ششم دبستان و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

62 − 55 =