اقدام پژوهی معلم پایه سوم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم (نریمان : اسم مستعار) در درس ریاضی را برطرف نمایم؟

اقدام پژوهی معلم پایه سوم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم (نریمان : اسم مستعار) در درس ریاضی را برطرف نمایم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۸ صفحه

اقدام پژوهی معلم پایه سوم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم (نریمان : اسم مستعار) در درس ریاضی را برطرف نمایم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی معلم پایه سوم دبستان می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی معلم پایه سوم دبستان را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی معلم پایه سوم دبستان موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله حل مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در درس ریاضی

دیباچه مطالب پیرامون مقوله حل مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در درس ریاضی

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله حل مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در درس ریاضی

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله حل مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در درس ریاضی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله حل مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در درس ریاضی

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله حل مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در درس ریاضی

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله حل مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در درس ریاضی

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با حل مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در درس ریاضی

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله حل مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در درس ریاضی

تاریخچه آموزش و پرورش کودکان ناشنوا  و کم شنوا در ایران

۲۴ تا ۳۰ سپتامبر هر سال از سوی مجامع جهانی به عنوان هفته جهانی ناشنوایان نامگذاری شده است. هدف از این نامگذاری ارتقای فرهنگ ارتباط با ناشنوایان،‌ دانسته هایی از زبان اشاره و آگاهی دولت ها و همچنین عموم مردم از مشکلاتی است که این قشر با آن روبرو هستند.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران “ایسکانیوز”، با آنکه حدود ۴۰۰ سال به طور پراکنده و ۲۰۰ سال به طور انسجام یافته در دنیا ناشنوایان کار آموزشی و تربیتی کرده اند در ایران سال ۱۳۰۳ را می توان آغاز آموزش ناشنوایان به طریق علمی به حساب آورد. آغازگر و پیشگام تنریمانم و تربیت کودکان ناشنوا در ایران زنده یاد جبار عسگرزاده (باغچه بان) و محل شروع آن تبریز بود.

در سال ۱۳۳۴ کلنگ نخستین ساختمان ویژه ناشنوایان در یوسف آباد زده شده و سال ۱۳۳۶ این مدرسه با ظرفیت ۱۲۰ دانش آموز افتتاح و بهره برداری شد. در سال ۱۳۴۱ ساختمان دیگری در ضلع جنوبی آموزشگاه در چهار طبقه با بیست کلاس ضد صوت، کلینیک سنجش شنوایی،‌ سالن اجتماعات،‌ ناهارخوری و کتابخانه آماده بهره برداری شد و تعداد دانش آموزان به ۲۲۰ نفر رسید.

متاسفانه زندگی سراسر تلاش استاد باغچه بان در دوران آموزشی ناشنوایان باغچه بان، بیش از ۹ ماه به طول نینجامید و در چهارم آذرماه ۱۳۴۵ در ۸۰ سالگی چشم از جهان فرو بست و مدیریت مدارس باغچه بان را به فرزند تحصیل کرده و جوان خود سپرد.

در سال ۱۳۴۷ هنوز دفتر آموزش کودکان استثنایی تاسیس نشده بود که واحد شماره دو باغچه بان را به فرزند تحصیل کرده و جوان خود سپرد. کتاب های درسی خاص ناشنوایان و روش های تدریس آنان با موافقت و هزینه سازمان برنامه و بودجه چاپ و تکثیر و در مدارس ناشنوایان توزیع می شد و برنامه تربیت معلم تحت نظر دفتر آموزش کودکان استثنایی قرار گرفت. در سال ۱۳۴۷ دفتر آموزش استثنایی تاسیس و متولی آموزش استثنایی در کشور شد.

از سال ۱۳۴۸ معلمان دوره دیده و متخصص ناشنوایان هر ساله حدود ۳۰ نفر بین نواحی آموزشی تهران و شهرستان های کشور توزیع می شدند. این معلمان در مراکز آموزشی از پیش تاسیس شده مشغول فعالیت شدند یا با حمایت اداره کل آموزش و پرورش در مدارس عادی موفق به ایجاد کلاس ضمیمه شدند. تا سال ۱۳۵۰ یازده باب آموزشگاه و ۴۴ کلاس ضمیمه خاص ناشنوایان در سراسر کشور وجود داشت که در مهرماه سال ۵۴ به ۲۸ باب آموزشگاه و ۱۱۰ کلاس خاص افزایش یافت. در واقع در طول چهار سال تعداد دانش آموزان ناشنوای تحت پوشش چهار برابر و به عدد یک هزار و ۹۳۶ نفر رسید.مدارس ناشنوایان تهران از سال ۱۳۶۳ تحت پوشش مجموعه آموزشی باغچه بان قرار گرفتند و در زمان تشکیل سازمان آموزش و پرورش استثنایی حدود ۲۷ باب آموزشگاه خاص ناشنوایان فعالیت داشتند.

گروه آموزش و توان بخشی ناشنوایان همچون سایر گروه های آموزشی از ابتدای تاسیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی آغاز به کار کرد و در طول دوران ۲۳ ساله فعالیت دفتر آموزش کودکان استثنایی، کارآمدترین واحد آموزشی بود.با ایجاد مدیریت سنجش و پیگیری در ساختار تشکیلاتی سازمان، امر سنجش شنوایی دانش آموزان گسترش بیشتری و با اجرای طرح سنجش کودکان بدو ورود به دبستان پیش از پیش به توسعه آموزش و جذب دانش آموزان ناشنوا کمک کرد.با تاسیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، گام های علمی برای تالیف کتب درسی خاص گروه های مختلف استثنایی از جمله ناشنوایان برداشته شد که در مرحله نخست برای نوآموزان پیش دبستانی آماده و توزیع شد و مناسب سازی کتب درسی ادامه پیدا کرد.

با آنکه شروع آموزش رسمی کودکان استثنایی از جمله ناشنوایان با محور تلفیقی بوده است با این خصوصیت که کلاس خاص در مدارس عادی تشکیل شود اما به خاطر ناآشنایی آموزش عادی با آموزش استثنایی و فقدان امکانات مناسب و عدم رعایت استانداردهای آموزشی در مدارس،‌ آموزش استثنایی به سوی تمرکز و تجمیع پیش رفت.اینک از آغاز آموزش ناشنوایان به شکل آموزشگاهی آن در ایران حدود ۸۴ سال می‌‏گذرد. این مدت در مقابل سابقه این نوع آموزش در جهان که از شروع آن بیش از ۲۰۰ سال می گذرد زیاد طولانی نیست. گروه آموزشی دانش آموزان ناشنوا در سازمان آموزش و پرورش استثنایی اینک با تعداد ۱۸ هزار و ۲۶۶ دانش آموز ناشنوا و کم شنوا در دو هزار و ۴۳۶ کلاس در کشور مشغول فعالیت است.همچنین با توجه به سیاست یکپارچه‌‏سازی آموزش و توان بخشی مبتنی بر جامعه و نزدیک شدن دانش آموزان استثنایی به جامعه عادی،‌‏ هم اینک تعداد پنج هزار و ۲۸۷ نفر دانش آموز کم شنوا که از بهره هوشی و استعداد تحصیلی خوبی برخوردارند طی ضوابطی بین دانش‌‏آموزان عادی تلفیق و مشغول تحصیل هستند.به امید روزی که هیچ ناشنوایی بدون تکلم نباشد و هیچ کودک استثنایی بدون آموزش نماند.

اهمیت موضوع :

در يك جمع بندي كلي مي توان گفت كه دانش آموزان كم شنواي تلفيقي از پيشرفت تحصيلي خوبي برخودارنـد و بـه خوبي مي توانند با همكلاسي هاي عادي خود به رقابت بپردازند و از امكانات آموزشي بهره ببرند . پيشرفت آموزشـي اين افراد نتيجه عوامل زيادي است . اين عوامل به ترتيـب اهميـت؛ عبارتند از : -۱ استفاده از وسايل كمك شنيداري همچون سمعك؛ -۲ سابقه تدريس و تجربه معلم؛ -۳ دريافت خدمات توان بخشي همچون تربيت شنوايي و گفتـار درمـاني؛ -۴ ميـزان افـت شنوايي؛ -۵ سن ابتلا به كم شنوايي؛۶ – وضعيت اجتماعي – اقتصادي خانواده؛ -۷ نگرش معلم و -۸ نریمانيت شغلي معلم

هر فرد مبتلا به آسيب شنوايي بايد در دريافت زبان گفتاري با استفاده از تحريكات شنيداري تقويت شده و كمك گرفتن از اطلاعات بينايي حاصل از گفتارخواني بر آسيب خويش پيروز شود . اگر فرد مبتلا به آسيب شـنوايي كـودك باشـد، مبارزه ادراكي روي اكتساب زبان و عملكرد آموزشگاهي او اثر مي گذارد . هدف نهايي مداخلـة شـنيداري وتربيـت شنوايي ، افزايش توان استفاده مؤثر كودك از علائم صوتي براي يادگيري زبان ،برقراري ارتبـ اطي كارآمـد و كـسب مهارتهاي آموزشگاهي است .

 گرد آوری ( شواهد ۱)

مواجهة انسان با دنياي كنوني و تغييرات سريع در زمينه علم و فن آوري ، نيازروزافزون دانش آمـوزان بـه دانـش رياضـيات را مي طلبد . چه ، دانش آموزان به كمك آن قدرت تفكر منطقي خويش را تقويت مـي كننـد و ضـمن نيازهـاي زنـدگي خـويش ، مقدمات لازم براي اكتساب مفاهيم دوره هاي بالاتر را فراهم مي سازند مساله عدم علاقه مندی دانش آموزم را به درس ریاضی را با جمعی از همکاران با سابقه در میان گذاشته و با هم به بحث و گفتگو پرداختیم .همه ی همکاران با علاقه ی بسیار در بحث شرکت کردند و نظرات مفیدی ارایه نمودند. با یکی از اساتید صاحب نظر شهرمان نیز موضوع را در میان گذاشتم ایشان مشتاقانه مطالب نوشته شده را مطالعه و نظر خود را بیان نمودند .با مراجعه به کتاب ها و نشریات گوناگون هم به مطالب جالب و قابل توجه در این زمینه دست یافتم پس از گفتگو های بسیار در زمینه ی علل ضعف و مشکلات یادگیری تعدادی از دانش آموزان در درس ریاضی مطالب جمع آوری شده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت مشکلاتی که در این باره وجود داشت ،نظیر روش تدریس معلم ،تفاوت های فردی دانش آموزان ،مسائل کمک آموزشی ،محیط فیزیکی کلاس و … فهرست گردید .

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله حل مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در درس ریاضی اقدام پژوهی معلم پایه سوم دبستان 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله حل مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در درس ریاضی اقدام پژوهی معلم پایه سوم دبستان 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله حل مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در درس ریاضی اقدام پژوهی معلم پایه سوم دبستان 

کسب نتایج  پیرامون مقوله حل مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در درس ریاضی اقدام پژوهی معلم پایه سوم دبستان 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله حل مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در درس ریاضی اقدام پژوهی معلم پایه سوم دبستان 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله حل مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در درس ریاضی اقدام پژوهی معلم پایه سوم دبستان 

منابع مآخذ

۱ـ خلاقيت رياضي، جرج پوليا، ترجمه پرويز شهرياري انتشارات فاطمي.

۲ـ روش تدريس رياضي، محمد بهروش ـ علي‌اكبر جعفري ـ علي‌اضغر دانش‌فر.

۳ـ مجلات رشد رياضي نشر به وزارت آموزش و پرورش.

۴ـ هاوسون وب ويلسون (۱۹۸۶) رياضيات مدرسه در دهه ۱۹۹۰ ترجمه ناهيد ملكي، نشر مركز.

۵ـ مقاله نقدي بر روش‌هاي آموزش مقدمات رياضيات مدرسه مجله رشد آموزش رياضي.

۶ـ گويا زهرا، تغيير محتواي برنامه درسي رياضيات مدرسه مجله رشد آموزش رياضي.

۷ـ مجموعه مقالات دومين كنفرانس آموزش رياضي كشوري، كرمانشاه.

۸ـ مجموعه مقالات پنجمين كنفرانس آموزش رياضي كشوري، مشهد.

۹ـ رحماني، مهدي، اهداف آموزش رياضي چيست؟

۱۰ـ تبريزي، غلانریمان، ناتواني در يادگيري رياضي دانش‌آموزان ابتدايي.

برای دانلود اقدام پژوهی معلم پایه سوم دبستان و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

44 + = 48