نمونه اقدام پژوهی دبیر عربی پیرامون مقوله چگونه توانستم نمرات درس دانش آموزان سال دوم مدرسه را افزایش دهم؟

نمونه اقدام پژوهی دبیر عربی پیرامون مقوله چگونه توانستم نمرات درس دانش آموزان سال دوم مدرسه را افزایش دهم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۲ صفحه

نمونه اقدام پژوهی دبیر عربی پیرامون مقوله چگونه توانستم نمرات درس دانش آموزان سال دوم مدرسه را افزایش دهم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی دبیر عربی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی دبیر عربی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی دبیر عربی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله افزایش نمرات درس دانش آموزان سال دوم مدرسه

دیباچه مطالب پیرامون مقوله افزایش نمرات درس دانش آموزان سال دوم مدرسه

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله افزایش نمرات درس دانش آموزان سال دوم مدرسه

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله افزایش نمرات درس دانش آموزان سال دوم مدرسه

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله افزایش نمرات درس دانش آموزان سال دوم مدرسه

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله افزایش نمرات درس دانش آموزان سال دوم مدرسه

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله افزایش نمرات درس دانش آموزان سال دوم مدرسه

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با افزایش نمرات درس دانش آموزان سال دوم مدرسه

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله افزایش نمرات درس دانش آموزان سال دوم مدرسه

ر وش جمع آوری اطلاعات(شواهد ۱ ):

۱٫مصاحبه (دانش آموزان واولیاء).

  1. پرسشنامه

چگونگی انجام کار:

باتوجه به نمرات دانش آ موزان وموقعیت کلاس وپرسشنامه جمع آوری شده از اولیاءراه حل های زیررا بررسی کردم.

  1. استخراج کلیه افعال درس هرجلسه .
  2. انجام مسابقه فردی وگروهی ساخت صیغه های فعل درکلاس.
  3. آموزش از طریق ایماءواشاره.(ایجاد رمز به خصوص برای هر صیغه(
  4. تشویق سرگروه ها برای کار با افراد ضعیف.
  5. جابجایی ساعت تدریس هفتگی در برنامه روزانه.

نتایج حاصل از فرم نظر سنجی(شواهد ۲ ):

– نحوه تدریس معلم. (۰ )

-سخت بودن عربی پایه دوم.( ۰ )

– عدم انگیزه دانش آموزان واولیاء ایشان جهت فراگیری زبان عربی به عنوان زبان دوم. ( ۰ )

– عدم تکرار و تمرین در منزل. ( ۵۴ )

– عدم جایگزینی صحیح در برنامه هفتگی.( ۷۲ )

– استفاده بدون برنامه از تلویزیون-کامپیوتروماهواره. (۴۵ )

– عدم پیگیری اولیاء.( ۹ )

– کم بودن ساعات تدریس درس عربی.( ۴۵ )

باتوجه به بررسی های انجام شده با هماهنگی با کادردفتری جای درس عربی را در برنامه هفتگی به دوساعت اول روز یکشنبه انتقال دادیم.

جهت تدریس درس جدید از دانش آموزان می خواستم درمنزل مروری بر درس جدید داشته باشند

کلیه لغات جدید وافعال جدیدی که دردرس می بیننددردفتر عربی یادداشت کنند در ابتدای کلاس پس از تدریس قواعد باکمک البوم افعال ضمن قرائت درس جدید ازآنها می خواستم افعال جدیدرابا نوع فعل وصیغه برای کلاس مشخص کنند.

متن درس هم با کمک دانش آموزان ترجمه می شدومن صرفاًمتون ترجمه شده را تصحیح می کردم.کم کم این کار باعث ترغیب وتشویق دانش آموزان جهت مشارکت در تدریس شد تا جایی که دانش آموزانی داوطلب تدریس می شدند .

همانطور که می دانیم در تدریس به روش بازی،روابط اجتماعی فراگیران،مشارکت پذیری واعتماد وروحیه ی تعاون تقویت می شود.بازی برنامه ایی متعادل وفرآیند محور فراهم می آوردکه همه ی اهداف رشد را تحقق می بخشد.ودر عین حال به ارتقای مهارت های جسمی،گفتاری واجتماعی یاری می رسا ند.

فعالیت های گروهی وانفرادی باز باخورد های فوری برای معلم در توجه نشان دادن به هر فراگیر فراهم می آورد.مهم تر از همه ،یادگیری را برای فراگیران لذت بخش می سازد ودرآن ،انگیزه ای مداوم برای آموزش های مدرسه ای به وجود می آورد.(به نقل ازکتاب آموزش وپرورش در پیش  دبستان،نوشته وینتا کول،ترجمه فرحنده مفیدی تهران:سمت، ۱۳۷۴)

دانش آموزان از نظر علایق وتوانایی ها متفاوت اند.بنابراین عده زیادی ازآنها تمایل زیادی به بازی دارند وهر فعالیتی را درقالب بازی دوست دارند .معلم بایداز این موقعیت برای آموزش مفاهیم استفاده کند البته این روش تا حدودی دشوا ر است اما اثربخشی آن در یادگیری قابل توجه است.

بنابراین روش دیگری که پس ازخاتمه درس اجراء می شد مسابقه فردی یا گروهی بود .درمسابقه فردی دو نفر از دانش اموزان شرکت می کردند افعال خاصی از آنها خواسته می شدبا زمان مشخص وشخص برنده توسط دانش آموزان تشویق می شد.

در مسابقه گروهی فعل خاصی ازگروها خواسته می شد گروهی که زودتر پاسخ رامی نوشت باگفتن کلمه سُک سُک زمان را خاتمه می دادودرصورتی که پاسخ درست می داد نمره تشویقی می گرفت.

۱٫ارتباط نزدیکی بین آموخته های قبلی دانش آموزان با مطالب درس جدید وجود دارد.

  1. مشارکت دانش آموزان در تدریس های به تعمیق آموخته های اوکمک شایانی می کند.

۳٫انجام بازی فردی وگروهی کلاس راشاداب وازدلزدگی نسبت به درس عربی می کاهد.

۴٫عامل تشویق تاثیر محسوسی در بهبود فرآیند یادگیری دارد.

  1. استفاده از وسایل کمک آموزشی در یادگیری دانش اموزآن نقش مثبت دارد.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله افزایش نمرات درس دانش آموزان سال دوم مدرسه نمونه اقدام پژوهی دبیر عربی 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله افزایش نمرات درس دانش آموزان سال دوم مدرسه نمونه اقدام پژوهی دبیر عربی 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله افزایش نمرات درس دانش آموزان سال دوم مدرسه نمونه اقدام پژوهی دبیر عربی 

کسب نتایج  پیرامون مقوله افزایش نمرات درس دانش آموزان سال دوم مدرسه نمونه اقدام پژوهی دبیر عربی 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله  افزایش نمرات درس دانش آموزان سال دوم مدرسه نمونه اقدام پژوهی دبیر عربی 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  افزایش نمرات درس دانش آموزان سال دوم مدرسه نمونه اقدام پژوهی دبیر عربی

منابع :

www.sid.ir

www.noormags.com

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی دبیر عربی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

9 + 1 =