نمونه اقدام پژوهی دبیر دین و زندگی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان را به نماز و فرائض دینی جذب نمایم ؟

نمونه اقدام پژوهی دبیر دین و زندگی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان را به نماز و فرائض دینی جذب نمایم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۲ صفحه

نمونه اقدام پژوهی دبیر دین و زندگی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان را به نماز و فرائض دینی جذب نمایم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی دبیر دین و زندگی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی دبیر دین و زندگی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی دبیر دین و زندگی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله جذب دانش آموزان به نماز و فرائض دینی

دیباچه مطالب پیرامون مقوله جذب دانش آموزان به نماز و فرائض دینی

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله جذب دانش آموزان به نماز و فرائض دینی

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله جذب دانش آموزان به نماز و فرائض دینی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله جذب دانش آموزان به نماز و فرائض دینی

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله جذب دانش آموزان به نماز و فرائض دینی

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله جذب دانش آموزان به نماز و فرائض دینی

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با جذب دانش آموزان به نماز و فرائض دینی

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله جذب دانش آموزان به نماز و فرائض دینی

اجرای بهترین راه حل و اقدام :

برای اجرای بهتر این امر بنده شخصا به خرید جوایز و هدایا برای دانش آموزان رفتم و جوایزی را انتخاب کردم که دانش آموزان بیشتر دوست داشتند و همچنین از پیشنماز  مسجد محل که فردی بود که دانش آموزان او را دوست داشتند دعوت کردیم تا در این مراسم شرکت و سخنرانی کند و همچنین به او گفته شد که در حین صحبت دانش آموزان را با احکام و نماز خواندن با انجام مسابقه آشنا کند . همچنین برای آشنا شدن بیشتر دانش آموزان با احکام نماز یک حلقه نرم افزار را طراحی کرده و دراختیار دانش آموزان قرار دادم که این نرم افزار به صورت تصویری احکام را آموزش می دهد .

هم چنین یک مسابقه مقاله نویسی و نشریه دیواری در مورد اهمیت نماز جماعت برگزار کردم و جوایز ارزنده ای را نیز برا آنان در نظر گرفتم و گروهی از نمازگزاران را به اردوی یک روزه بردیم و از دبیران دیگر نیز خواستم تا در کلاس پیگیر کارها باشند . وقتی علاقه ی دانش آموزانم را به معلم خاص می دیدم بیشتر با آن معلمان صحبت می کردم که در مورد اهمیت نماز در کلاس صحبت کنند .

اهدای جایزه و معرفی دانش آموزانی که بیشترین شرکت را ، هر ماه در نماز جماعت داشتند . در برنامه ی صبحگاه ، اجرای تلاوت همگانی قرآن و زیارت عاشورا را در روزهای سه شنبه و شرکت در جلسات آموزش خانواده و صحبت درباره اهمیت نماز و تاثیر آن در دوره نواجوانان از رفتارهای نابهنجار و استفاده از عطر و عنبر جهت خوشبو کردن نماز خانه .

گرفتن عکس از نمازگزاران و نصب آن در تابلوی اعلانات و دادن مسئولیت به همه ی دانش آموزان علاقه مند در روزهای مختلف مانند : انتظامات زنگ نماز ، مسئولین بهداشت ، مکبر و …
دعوت از مسئولین امور تربیتی و شرکت آنان در نماز جماعت مدرسه و اهدای جایزه به نمازگزاران و شرکت دانش آموزان در نماز جمعه ی شهر .

تا این که این عمل من باعث شد تا اکثریت دانش آموزان در نمازخانه حاضر شوند حتی بدون حضور معلمان یا کادر دفتری مدرسه نماز جماعت را برگزار کنند .

اکثر دانش آموزاني که به آنها مسئولیت داده بودیم ،وظیفه ي خود را به نحو احسن انجام می دادند واگر کسی كم کاری می کرد ، او را تشویق به انجام کار بیشتر و بهتر کرده و بچه های دیگر را به کمک او می فرستادیم.

در نهایت سعی کردم رابطه ام را با تک تک دانش آموزانم نزدیک کنم به طوری که دانش آموزان و گاه اولیای آنها با من تماس در رابطه با کار فرزندشان داشتند .

همچنین برای قدر دانی از زحمات دانش آموزانی که در برگزاری نماز جماعت فعال بودند و مدرسه را تحقق این هدف یاری کردند اردویی تحت عنوان اردوی نماز تدارک دیده شد

گرد آوری اطلاعات ( شواهد۲ )

پس از اجرای برنامه ونظارت کامل بر اجرای درست آن ، اطلاعاتم را از راههای زیر بدست آوردم تا بفهمم چقدر در اجرا موفق بوده ایم :

۱- مشاهدة تعداد شرکت کنندگان ووضعیت روحی آنان.

۲-  از طریق شمارش کارتهایی که بعضی مواقع به آنها می دادم یا گرفتن آمار در بین نماز.

۳-  مصاحبه با مدیر ، همکاران ، والدین وبرادران وخواهران دانش آموزان.

هر روز شاهد افزایش تعداد بیشتری از شرکت کنند گان در نماز بودم . از مشاهده ي وضعیت روحی آنان می فهمیدم که خوشحالند و با اشتیاق در نماز شرکت می کنند . شمارش آمار دانش آموزان در بین نماز نیز شاهدی براين افزایش بود و همچنین دیگر تاخیر زیادی از حضور دانش آموزان در نماز جماعت دیده نمی شد و اکثر دانش آموزان به موقع در نماز خانه حضور پیدا می کردند .
اولین هفته ي اجرای طرح به طور میانگین ۶۰ تا ۷۰ نفر شرکت کننده داشتیم که در مقایسه با قبل از اجرای طرح كه ۴۰ الی ۵۰ نفر بوده ، رشد نسبتا خوبی داشته ایم . این آمار در هفته ي سوم به ۹۰ تا ۱۰۰ نفر رسید .

در هفته های بعد که از تشویق ها کاستیم و کمتر در بین نماز مسابقه برگزار می کردیم ، شرکت کنندگان سیری نزولی داشته و به طور میانگین در آن هفته از۱۰۰ نفر به ۸۰ نفر کاهش پیدا کردند و این نشان می دهد که تعداد ی از آنان احتمالاً فقط به خاطر جایزه و مسابقه به نماز جماعت می آمدند.
با توسعة تبلیغات وهمکاری خانواده ها ، دوباره سیر صعودی شروع شد ودر هفته های بعد به ۱۳۰ نفر رسیدند . آمار دو ماه بعد از اجرای طرح نیز نشان می داد که شرکت کنندگان به ۱۴۰ تا ۱۴۵ نفر رسیده بودند. .

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله جذب دانش آموزان به نماز و فرائض دینی نمونه اقدام پژوهی دبیر دین و زندگی 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله جذب دانش آموزان به نماز و فرائض دینی نمونه اقدام پژوهی دبیر دین و زندگی 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله جذب دانش آموزان به نماز و فرائض دینی نمونه اقدام پژوهی دبیر دین و زندگی 

کسب نتایج  پیرامون مقوله جذب دانش آموزان به نماز و فرائض دینی نمونه اقدام پژوهی دبیر دین و زندگی 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله  جذب دانش آموزان به نماز و فرائض دینی نمونه اقدام پژوهی دبیر دین و زندگی 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  جذب دانش آموزان به نماز و فرائض دینی نمونه اقدام پژوهی دبیر دین و زندگی  

فهرست منابع

– جمشیدی، نرگس: نقش والدین و مربیان در گرایش دینی کودکان و نوجوانان، مجموعه مقالات هشتمین اجلاس سراسری نماز (ص ص ۸۴-۶۷)، تهران، ستاد اقامه نماز، (۱۳۷۷)

– خزائی، علیرضا: نقش معلمان در توسعه ی باورهای دینی و رشد اخلاقی جامعه، مجموعه مقالات برگزیده ی همایش معلم، فرهنگ، توسعه، اداره کل آموزش و پرورش استان، (اردیبهشت ۱۳۸۰)

– دیلمی، حسن، هزار و یک نکته درباره نماز، تهران، ستاد اقامه نماز، (۱۳۷۸)

– زهادت، عبدالمجید، تعلیم و تربیت در نهج البلاغه، چاپ اول، ص ۱۵۹، بی تا

– ساکی، رضا: اقدام پژوهی راهبردی برای بهبود آموزش و تدریس، تهران، وزارت آموزش و پرورش، پژوهشکده تعلیم و تربیت، (۱۳۸۳)

–  عزیزی، عباس: جامع آیات و احادیث موضوعی نماز، ج ۱ و ۲، قم، انتشارات نبوغ، (۱۳۷۹)

– قائمی، علی: اقامه ی نماز در دوران کودکی و نوجوانی، تهران، ستاد اقامه نماز، صص ۶۶-۱۰، (۱۳۷۵)

– قرائتی، محسن: پرتوی از اسرار نماز، تهران، مرکز فرهنگی درسهایی از قرآن، (۱۳۸۶)

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی دبیر دین و زندگی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

74 − = 67