نمونه اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی پیرامون مقوله چگونه توانستم ضعف و کم کاری دانش آموزان در ساعت انشا رابه صورت موشکافانه ای ،مورد کنکاش قرار دهم ؟

نمونه اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی پیرامون مقوله چگونه توانستم ضعف و کم کاری دانش آموزان در ساعت انشا رابه صورت موشکافانه ای ،مورد کنکاش قرار دهم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۱۹ صفحه

نمونه اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی پیرامون مقوله چگونه توانستم ضعف و کم کاری دانش آموزان در ساعت انشا رابه صورت موشکافانه ای ،مورد کنکاش قرار دهم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله  کنکاش قرار دادن ضعف و کم کاری دانش آموزان در ساعت انشا

دیباچه مطالب پیرامون مقوله کنکاش قرار دادن ضعف و کم کاری دانش آموزان در ساعت انشا

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله کنکاش قرار دادن ضعف و کم کاری دانش آموزان در ساعت انشا

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله کنکاش قرار دادن ضعف و کم کاری دانش آموزان در ساعت انشا

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله کنکاش قرار دادن ضعف و کم کاری دانش آموزان در ساعت انشا

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله کنکاش قرار دادن ضعف و کم کاری دانش آموزان در ساعت انشا

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله کنکاش قرار دادن ضعف و کم کاری دانش آموزان در ساعت انشا

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با کنکاش قرار دادن ضعف و کم کاری دانش آموزان در ساعت انشا

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله کنکاش قرار دادن ضعف و کم کاری دانش آموزان در ساعت انشا

«تجزیه وتحلیل اطلاعات»

پس ازمطالعه ی دقیق نوشته ها ومدارکی که جمع آوری کرده بودم تک تک آنها را به دقت مورد تجزیه وتحلیل قرار دادم.

نواقص وکمبودهای کلاس انشاونگارش تااندازه ای آشکارشده همچنین اصول تدریس انشا ونگارش نیز تعیین گردید وراه های گوناگون روش تدریس انشا ونگارش  فهرست شد.

خلاصه یافته های حاصل ازاین تجزیه وتحلیل به شرح ذیل می آید:

«خلاصه ی یافته های اولیه»

۱-   ضعف واژگان پایه دانش آموزان

۲-   آموزش ندیدن بسیاری ازدبیران ونخواندن روش تدریس های تخصصی

۳-   آشنا نبودن تعدادی ازدبیران باادبیات کودک ونوجوان

۴-   نبود تنوع درتدریس انشا

۵-   تخصصی نبودن تدریس دردوره ی ابتدایی

۶-   ناآشنایی برخی ازطراحان کتاب دوره ی راهنمایی به این امر

۷-   نبود معیار استانداردومشخص برای ارزشیابی درس انشا

۸-   آشنا نبودن باسلاین وعلایق وظرفیت فکری دانش آموزان درهنگام گفتن موضوع انشا

۹-   ناآشنایی بسیاری ازدبیران انشا باانواع نگارش

۱۰-  دادن درس انشا به صورت اضافه کار به دبیران غیر تخصصی

«چند نکته درباره ی نگارش»

نوشتن شکل پیچیده ی زبان است.بین قدرت نوشتن وتوانایی خواندن ودرک مطلب رابطه ای مستقیمی  وجوددارد پس دانش آموز می تواند به خوبی ازعهده ی این مهارت برآید که درارکان دیگر زبان توانایی لازم راکسب کرده باشد.اوزمانی  می تواند خوب بنویسد  که درگوش دادن ،سخن گفتن وخواندن مهارت کافی داشته باشد.

مهارت درنوشتن ونگارش مستلزم داشتن اطلاعات مقدماتی وتوانایی  تبادل افکار واندیشه هاست اطلاعات راازطریق تحصیلات ومطالعه می توان به دست آورد وتوانایی برقراریارتباط نیز ازطریق خواندن ،نوشتن وگفتگو کردن به دست می آید.

«اصول ومبانی انشا»

درس انشا ونگارش نیز مانند هردرس دیگری اصول ومبانی مخصوص به خود دارد که می توان به موارد ذیل اشاره کرد.

۱-   داشتن تفکر خلاق وپویا

۲-   تنها ذوق واستعداد کافی نیست باید قواعد این کار رانیز یادبگیریم.

۳-   استفاده بیشتر ازقالب های مرسوم نگارشی

۴-   تجزیه انشا به اجزای گوناگون مانند جمله نویسی،واژه شناسی و…  .

۵-   دادن موضوعاتی که دانش آموز درباره ی آن اطلاعاتی داشته باشد.

۶-   داشتن طرح درس برای انشا ونگارش

«انواع انشا»

انشا اقسام گوناگونی دارد که به اختصار به تعدادی  ازآنها اشاره می شود:

۱-   انشای توصیفی

۲-   انشای تخیلی

۳-   جان بخشیدن به اشیاء

۴-   گزارش نویسی

۵-   داستان نویسی

۶-   شرح حال نویسی

۷-   نامه نگاری

۸-   خاطره نویسی

۹-   خلاصه نویسی

۱۰-  و…  .

«معیارهای ارزشیابی»

برخی ازمعیارهای ارزشیابی انشا به شرح ذیل می آید:

۱-   نوآوری وابتکار

۲-   پروراندن موضوع وفهم آن

۳-   ارتباط وهماهنگی مطالب وجملات

۴-   رعایت نکات دستوری ونگارشی

۵-   خوانایی وتمیزی

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله کنکاش قرار دادن ضعف و کم کاری دانش آموزان در ساعت انشا نمونه اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله کنکاش قرار دادن ضعف و کم کاری دانش آموزان در ساعت انشا نمونه اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله کنکاش قرار دادن ضعف و کم کاری دانش آموزان در ساعت انشا نمونه اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

کسب نتایج  پیرامون مقوله کنکاش قرار دادن ضعف و کم کاری دانش آموزان در ساعت انشا نمونه اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله  کنکاش قرار دادن ضعف و کم کاری دانش آموزان در ساعت انشا نمونه اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  کنکاش قرار دادن ضعف و کم کاری دانش آموزان در ساعت انشا نمونه اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی 

«فهرست منابع»

۱-پورمقدم،حسین قاسم،مظفریان،منوچهر،کتاب معلم فارسی اول ودوم راهنمایی-انتشارات فراین –چاپ دوم-۱۳۷۸

۲- اسلامی ندوشن،محمدعلی،نامه ی نامور،انتشارات علامه طباطبایی،۱۳۷۳

۳-یغما-عادل-کاربرد روشها والگوهای تدریس –انتشارات مدرسه۱۳۷۲

۴-حسین زاده-احمد-فعالسازی دانش آموزان دردرس انشا-گزارش نهایی معلم پژوهنده

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

+ 59 = 67