نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه ششم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم دقت و تمرکز ارشیا دانش آموز کم بینا را در درس ریاضی بالا ببرم ؟

نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه ششم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم دقت و تمرکز ارشیا دانش آموز کم بینا را در درس ریاضی بالا ببرم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۴ صفحه

نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه ششم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم دقت و تمرکز ارشیا دانش آموز کم بینا را در درس ریاضی بالا ببرم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه ششم دبستان می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه ششم دبستان را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه ششم دبستان موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله بالا بردن دقت و تمرکز ارشیا دانش آموز کم بینا در درس ریاضی

دیباچه مطالب پیرامون مقوله بالا بردن دقت و تمرکز ارشیا دانش آموز کم بینا در درس ریاضی

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله بالا بردن دقت و تمرکز ارشیا دانش آموز کم بینا در درس ریاضی

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله بالا بردن دقت و تمرکز ارشیا دانش آموز کم بینا در درس ریاضی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله بالا بردن دقت و تمرکز ارشیا دانش آموز کم بینا در درس ریاضی

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله بالا بردن دقت و تمرکز ارشیا دانش آموز کم بینا در درس ریاضی

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله بالا بردن دقت و تمرکز ارشیا دانش آموز کم بینا در درس ریاضی

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با بالا بردن دقت و تمرکز ارشیا دانش آموز کم بینا در درس ریاضی

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله بالا بردن دقت و تمرکز ارشیا دانش آموز کم بینا در درس ریاضی

بیان مسأله

اصطلاح اختلال ریاضی در مورد دانش آموزانی بکار می رود که علیرغم داشتن هوش طبیعی،و سلامتی کامل در بینایی و شنوایی،در انجام مهارتهای محاسباتی ضعیف هستند. در این گروه کودکان نقص جدی در یادگیری مهارت های ریاضی از شناخت اعداد گرفته تا عملیات ریاضی و مسائل مربوط به ادراک فضایی و حل مسئله وجود دارد . معمولا این مشکل به حدی است که در تحصیل و زندگی روز مره مرتبط با مهارت های ریاضی ایجاد اختلال کرده است .در حدود ۶ درصد کودکان در سنین مدرسه دچار اختلال ریاضی هستند.نیمکره راست مغز: قدرت حل معما ، خلاقیت و کشف کردن ،جهت یابی دارد.حس لامسه و درک اشیا سه بعدی به این قسمت مربوط است. این نیمکره به فرآیندهای ادارکی، تصور، تجسم، خیال پردازی، شناخت رنگ و موسیقی و هنر،  می پردازد و کل نگر است. نیمکره راست ابتداء کل را می بینید و بعد اجزا آنرا تشخیص می دهد سمت راست مغز اساس خلاقیت را تشکیل می دهد. اکثر سیاستمداران و هنرمندان راست مغزهستنند.

نیمکره چپ مغز قدرت درک ریاضیات و فلسفه،نظم و طبقه بندی و پردازش اطلاعات را دارد.  با جزئیات سرو کار دارد. مرکز به یاد سپردن کلمات و اعداد است. این بخش از مغز ریاضی دانان و فلاسفه و زبان شناسان، فعالتر و بر نیمکره راست ، غالب است. این نیمکره به فعالیتهایی همچون ریاضیات، زبان و منطق، حافظه، طبقه بندی ها تحلیل و …اختصاص دارد. و به جزئیات امور توجه دارد .نیمکره چپ مغز ، ابتدا اجزا را دیده و سپس آنها را ترکیب نموده و کل را می سازد .نیمکره چپ مغز، مربوط به  هوش است.اکثر حسابداران، وکلا و طراحان بیشتر از سمت چپ مغز خود استفاده میکنند . برتری یک نیمکره از مغز بر دیگری به معنی عدم استفاده ازنیمکره دیگر نیست، و هر دو نیمکره با هم ارتباط دارند، و در مجموع فعالیت دو نیمه مغز با هم ٬ شخصیت فرد را می سازند.

 گرد آوری ( شواهد ۱)

مساله عدم علاقه مندی دانش آموزم را به درس ریاضی را با جمعی از همکاران با سابقه در میان گذاشته و با هم به بحث و گفتگو پرداختیم .همه ی همکاران با علاقه ی بسیار در بحث شرکت کردند و نظرات مفیدی ارایه نمودند. با یکی از اساتید صاحب نظر شهرمان نیز موضوع را در میان گذاشتم ایشان مشتاقانه مطالب نوشته شده را مطالعه و نظر خود را بیان نمودند .با مراجعه به کتاب ها و نشریات گوناگون هم به مطالب جالب و قابل توجه در این زمینه دست یافتم پس از گفتگو های بسیار در زمینه ی علل ضعف و مشکلات یادگیری تعدادی از دانش آموزان در درس ریاضی مطالب جمع آوری شده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت مشکلاتی که در این باره وجود داشت ،نظیر روش تدریس معلم ،تفاوت های فردی دانش آموزان ،مسائل کمک آموزشی ،محیط فیزیکی کلاس و … فهرست گردید .

الف. شاخص‌های کیفی وضع موجود      

به منظور آگاهی بیش­تر از میزان علاقه­ی دانش­آموزان و به خصوص ارشیا نسبت به درس ریاضی، دفترچه­ای به نام ثبت فعالیت‌های ریاضی تهیه نموده و هر ورق آن را به دانش­آموزی اختصاص دادم و هنگامی که دانش‌آموزان فعالیت‌های مختلف گروهی و فردی در کلاس انجام می‌دادند، با دقت، رفتار آنان را مشاهده نموده و یادداشت می‌کردم. بعد از دو ماه و چند روز:

با مشاهده­ی فعالیت‌های دانش‌آموزانم و به خصوص ارشیا در زنگ ریاضی و بررسی یادداشت‌های روزانه­­ پژوهشی خود، چنین دریافتم:ارشیا برای شرکت در فعالیت‌های گروهی مربوط به درس ریاضی از خود رغبتی نشان نمی‌داد. در انجام تمرین‌های ریاضی دقّت کافی را نداشت در انجام فعالیت‌های عملکردی درس ریاضی، با دوستان خود همکاری نمی کرد. در تمیز نگه­داشتن کتاب ریاضی چندان کوشا نبود. به وسایل کمک آموزشی هنگام تدریس ریاضی توجه نداشت.

با بررسی مراجعات مکرر مادر ارشیا به کلاسم، و گله مندی از فرزندش در رابطه با درس ریاضی دریافتم:از نتایج آزمون‌های مداد-کاغذی درس یاد شده ناراضی بود . نسبت به درس ریاضی ابراز بی­علاقه­گی می کرد .انجام تکالیف ریاضی در منزل، با تأخیر و نارضایتی اولیا همراه بود. تکالیف ریاضی با کمک بزرگ­ترهای خود انجام می شد.

با نظر­سنجی از ارشیا در مورد میزان علاقه­ی او نسبت به درس ریاضی دریافتم: نسبت به یادگیری درس ریاضی نگرش مثبتی نداشت .

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله بالا بردن دقت و تمرکز ارشیا دانش آموز کم بینا در درس ریاضی  نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه ششم دبستان

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله  بالا بردن دقت و تمرکز ارشیا دانش آموز کم بینا در درس ریاضی نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه ششم دبستان

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله بالا بردن دقت و تمرکز ارشیا دانش آموز کم بینا در درس ریاضی  نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه ششم دبستان

کسب نتایج  پیرامون مقوله بالا بردن دقت و تمرکز ارشیا دانش آموز کم بینا در درس ریاضی  نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه ششم دبستان

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله بالا بردن دقت و تمرکز ارشیا دانش آموز کم بینا در درس ریاضی نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه ششم دبستان

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله بالا بردن دقت و تمرکز ارشیا دانش آموز کم بینا در درس ریاضی نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه ششم دبستان

منابع مآخذ

۱ـ خلاقيت رياضي، جرج پوليا، ترجمه پرويز شهرياري انتشارات فاطمي.

۲ـ روش تدريس رياضي، محمد بهروش ـ علي‌اكبر جعفري ـ علي‌اضغر دانش‌فر.

۳ـ مجلات رشد رياضي نشر به وزارت آموزش و پرورش.

۴ـ هاوسون وب ويلسون (۱۹۸۶) رياضيات مدرسه در دهه ۱۹۹۰ ترجمه ناهيد ملكي، نشر مركز.

۵ـ مقاله نقدي بر روش‌هاي آموزش مقدمات رياضيات مدرسه مجله رشد آموزش رياضي.

۶ـ گويا زهرا، تغيير محتواي برنامه درسي رياضيات مدرسه مجله رشد آموزش رياضي.

۷ـ مجموعه مقالات دومين كنفرانس آموزش رياضي كشوري، كرمانشاه.

۸ـ مجموعه مقالات پنجمين كنفرانس آموزش رياضي كشوري، مشهد.

۹ـ رحماني، مهدي، اهداف آموزش رياضي چيست؟

۱۰ـ تبريزي، غلارضا، ناتواني در يادگيري رياضي دانش‌آموزان ابتدايي.

۱۱ـ قديري، هراتي، آزمايشگاه رياضي.

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه ششم دبستان و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

48 − = 46