نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه ششم پیرامون مقوله چگونه توانستم آموزش مصرف بهینه و صرفه جریی و عدم اسراف به دانش آموزان بیاموزم؟

نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه ششم پیرامون مقوله چگونه توانستم آموزش مصرف بهینه و صرفه جریی و عدم اسراف به دانش آموزان بیاموزم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۶ صفحه

نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه ششم پیرامون مقوله چگونه توانستم آموزش مصرف بهینه و صرفه جریی و عدم اسراف به دانش آموزان بیاموزم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه ششم می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه ششم را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه ششم موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله آموزش مصرف بهینه و صرفه جریی و عدم اسراف به دانش آموزان

دیباچه مطالب پیرامون مقوله آموزش مصرف بهینه و صرفه جریی و عدم اسراف به دانش آموزان

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله  آموزش مصرف بهینه و صرفه جریی و عدم اسراف به دانش آموزان

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله آموزش مصرف بهینه و صرفه جریی و عدم اسراف به دانش آموزان

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله آموزش مصرف بهینه و صرفه جریی و عدم اسراف به دانش آموزان

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله آموزش مصرف بهینه و صرفه جریی و عدم اسراف به دانش آموزان

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله آموزش مصرف بهینه و صرفه جریی و عدم اسراف به دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با آموزش مصرف بهینه و صرفه جریی و عدم اسراف به دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله آموزش مصرف بهینه و صرفه جریی و عدم اسراف به دانش آموزان

ارائه اطلاعات( شواهد يك):

گردآوری اطلاعات اغلب از طریق چهار روش میسر می شود. این چهار روش عبارتند از: مصاحبه، مشاهده، پرسش نامه و اسناد و ارقام. هر یک از این چهار روش کاربرد ها و ویژگی هایی دارند که لازم است اقدام پژوهان پیش از آغاز و اقدام به پژوهش با این روش ها آشنایی کافی را کسب کنند. این که چه روشی یا فنونی در اقدام پژوهی کاربرد دارد بستگی به موضوع و هدف آن پژوهش دارد. همه اطلاعاتی که جمع آوری می شود شواهد لازم برای اثبات یا رد چیزی نیستند. به بیان دیگر داده ها (اطلاعات) مترادف با شواهد نیستند. شواهد داده هایی هستند که بدان وسیله می توانیم درباره ی تغییرات چیزی یا رخدادی داوری کنیم پس برای اثبات یا رد چیزی باید شواهد قابل قبول داشته باشیم.

بنا بر این در این قسمت تصمیم گرفتم با دیگر همکاران ،دانش آموزان و اولیای آنها مصاحبه هایی داشته باشم.همچنین پرسشنامه ای تهیه نمودم و آن را در اختیار تنی چند از اولیا و همکاران قرار دادم تا از نظرات آنها استفاده نمایم. خودم نیز به جستجو در بین کتاب های مرجع و همچنین مقالات و گزارشات علوم تربیتی و مدیریت آموزشی پرداختم تا با ارائه راهکار های مناسب این مسئله بغرنج را در بین دانش آموزانم از بین ببرم. بنا بر این در جلساتی دست به اقدامات زیر زده شد.

– تشکیل شورا با معلمان جهت توجیه طرح مذکور

– توجیه دانش آموزان در ارتباط با طرح مذکور

– تهیه دفاتر توسط مدیرودانش آموزان جهت طرح مذکور

– طراحی سؤالاتی پیشنهادی در این زمینه وطرح یک سؤال دریک هفته

– نوشتن پیام هایی ازلابه لای ایده های ما ( بهترین ایده ها ) ونصب بردیوار آموزشگاه جهت اطلاع دانش آموزان پایه های دیگر.

– برپایی نمایشگاهی از وسایل دست ساز دانش آموزان با استفاده ازمواد دورریختنی

سه مسئله مطرح شده در کلاس به همراه ایده های برگزیده :

سؤال ۱– چه راههایی پیشنهاد می کنید تا مصرف آب درمنزل کم ترشود؟

– شیرهای آب را همیشه تعمیر کنیم تا چکّه نکنند.

– قبل از شستن ظرف هاآن ها را تمیزکنیم

– به جای شستن حیاط،باید آن را جاروکرد.

– در فاصله شستن سروبدن درحمام،شیرآب را ببندیم.

– ظرفیت لباس های لباسشویی را کامل کنیم.

– برای مسواک زدن از یک لیوان آب استفاده کنیم.

– برای شستن ماشین از چند سطل آب استفاده می کنیم.

– در صورت امکان ،استفاده ازشیرهای آب اتوماتیک درمنازل.

– تبلیغ الگوی درست مصرف کردن آب ازطریق زدن پیام هایی درمکان های عمومی.

سؤال ۲ – چه راههایی برای کاهش خطرات تصادف برای دانش آموزان پیشنهادمی کنید؟

– کشیدن خطوط عابر پیاده درجلوی آموزشگاه.

– حضورفردی از نیروی انتظامی هنگام تعطیلی مدارس دراطراف مدارس.

– استفاده از سرویس مدارس برای کسانی که راه منزلشان دوراست.

– دوری کردن از کارهای خطرناک مانندبازیگوشی،یاحرف زدن باهم،دویدن درخیابان و…

– حرکت کردن درپیاده رو،عبورازپل هوایی یا زیرگذر.

– رعایت کردن نظم هنگام عبورازخیابان. ( رعایت مقررات عبور ومرور )

– اجرای طرح پلیس مدرسه.یعنی دانش آموزان بزرگتر با پوشیدن کاورمخصوص وداشتن پرچم قرمزبه رد شدن دانش آموزان ازخیابان کمک کنند.

– دعوت از نیروی انتظامی برای آگاهی دادن به دانش آموزان درمراسم آغازین آموزشگاه.

– تقدیرازدانش آموزان فعال وساعی دراین زمینه.

سؤال ۳ – چه راههایی را برای با نشاط کردن و نظافت کلاس ومدرسه خودپیشنهادمی کنید؟

– اجرای ورزش صبحگاهی همراه موزیک.

– برگزاری مراسم خوردن صبحانه ( سفره دوستی ) در کلاس ومدرسه دربعضی از روزهای هفته.

– انتخاب یک روزاز هفته یا ماه برای نظافت مدرسه وکلاس ها توسط دانش آموزان ومعلمان.

– کاشتن گل وگیاه در باغچه مدرسه.

– رنگ آمیزی ونقاشی روی دیوار های مدرسه.

– قرار دادن نمره ای به عنوان رعایت بهداشت،در کارنامه دانش آموزان.

– انتخاب دانش آموزانی به عنوان مأمورسلامت برای راهنمایی بیشتردانش آموزان ودادن کارت تشویق به آن ها.

– نوشتن شعارهای بهداشتی برروی دیوارهای مدرسه.وبرپایی نمایشگاهی ازکارهای نقاشی دانش آموزان دراین زمینه.

– اجرای سرودوآهنگ های شاددرزنگ های تفریح ،دربلندگوی مدرسه.

– برگزاری برنامه های شاد ومفرّح درمناسبت های اعیاد مذهبی.

 یافته های تحقیق

كتاب آسماني قرآن در آيه ۱۴۱ سوره انعام در مورد اسراف نکردن و بهينه مصرف كردن مي فرمايد: «كلوامن ثمره اذا اثمر و اتوا حقه يوم حصاده ولاتسرفوا انه لايحب المسرفين» «و از آن ميوه هنگامي كه به ثمر مي نشيند بخوريد و حق آن را به هنگام درو بپردازيد و اسراف نكنيد كه خداوند اسراف كنندگان را دوست ندارد»

علامه طباطبايي (ره) در توضيح عبارت «لاتسرفوا» نوشته است:

ولا تسرفوا معنايش اين است كه در استفاده از اين ميوه ها و غلات از آن حدي كه براي معاش شما صالح و مفيد است تجاوز نكنيد. درست است كه شما صاحب آن هستيد، ولي نمي توانيد در خوردن و بذل و بخشش آن زياده روي كنيد و يا در غير مصرفي كه خدا معين فرموده به كار ببريد، مثلا در راه معصيت خدا صرف نماييد و همچنين فقيري كه از شما مي گيرد نمي تواند در آن اسراف كند و آن را تضييع نمايد. پس مفهوم آيه مطلق است و خطاب آن شامل همه مردم چه مالك و چه فقير مي شود.

بنابراين از اين آيه شريفه استفاده مي شود كه زياده روي و مصرف گرايي كاري حرام و نكوهيده است.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله آموزش مصرف بهینه و صرفه جریی و عدم اسراف به دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه ششم 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله آموزش مصرف بهینه و صرفه جریی و عدم اسراف به دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه ششم 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله آموزش مصرف بهینه و صرفه جریی و عدم اسراف به دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه ششم 

کسب نتایج  پیرامون مقوله آموزش مصرف بهینه و صرفه جریی و عدم اسراف به دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه ششم 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله آموزش مصرف بهینه و صرفه جریی و عدم اسراف به دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه ششم 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله آموزش مصرف بهینه و صرفه جریی و عدم اسراف به دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه ششم 

منابع

– انبارکی ، میترا ، نوجوانان و مد در ایران ( ۱۳۸۹ )، مجله اینترنی فصل نو،( ۱۳۸۹ ) ، سال پنجم، شماره ۵۴ ، ص ۱۶

– باقری نژاد ، مرتضی ( ۱۳۸۰ ) بررسي جامعه شناختي دانش آموزان پايه هاي دوم و ششم دبيرستانهاي پسرانه شهر كرمان ، پایان نامه کارشناسی ارشد ،سال ۱۳۸۰ ، دانشگاه شهید با هنر کرمان

– حسینی شاهرودی ، سید مرتضی (۱۳۹۰ ) ،ابعاد دین

– حیدری ، محمدرضا ( ۱۳۷۶ ) پژوهشي در نوجوانان ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، سال ۱۳۷۶ ، دانشگاه فردوسي مشهد

– خسروی زاده، ادریس( ۱۳۸۷ )، بررسی جامعه شناختی رذایل اخلاقی .

– سراج زاده سید حسین ( ۱۳۸۷ )، بررسی رابطه دینداری با احساس آنومی و کجروی در میان نمونه ای از دانشجویان، مجله مسائل اجتماعی ایران، سال ۱۶ ، شماره  ۶۳ ، ص ۶۳

– سیف ، علی اکبر ( ۱۳۷۸ )، روشهای اندازه گیری و ارزشیابی، تهران، چاپ نیل

– شایان مهر، علیرضا ( ۱۳۷۷ )، دایرة المعارف تطبیقی علوم اجتماعی، جلد اول، تهران، نشر کیهان،

– شجاعی زند، علیرضا ( ۱۳۸۴ ) ، مدلی برای سنجش دینداری در ایران ، مجله جامعه شناسی ایران ، دوره ی ششم ، شماره ی ۱

– شکوهی ، مسعود( ۱۳۸۸ )، حقیقت مد و رذایل اخلاقی، مجله اینترنی فصل نو، سال ۱۳۸۸ ، سال پنجم

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه ششم و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

40 − = 35