دانلود اقدام پژوهی معلم استثنایی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموز کم توان ذهنی به نام رضا جوشقانی را به درس خواندن علاقه مند کنم ؟

دانلود اقدام پژوهی معلم استثنایی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموز کم توان ذهنی به نام رضا جوشقانی را به درس خواندن علاقه مند کنم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۸ صفحه

دانلود اقدام پژوهی معلم استثنایی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموز کم توان ذهنی به نام رضا جوشقانی را به درس خواندن علاقه مند کنم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند دانلود اقدام پژوهی معلم استثنایی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم دانلود اقدام پژوهی معلم استثنایی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در دانلود اقدام پژوهی معلم استثنایی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله ایجادعلاقه درس خواندن در دانش آموز کم توان ذهنی

دیباچه مطالب پیرامون مقوله ایجادعلاقه درس خواندن در دانش آموز کم توان ذهنی

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله ایجادعلاقه درس خواندن در دانش آموز کم توان ذهنی

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله ایجادعلاقه درس خواندن در دانش آموز کم توان ذهنی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله ایجادعلاقه درس خواندن در دانش آموز کم توان ذهنی

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله ایجادعلاقه درس خواندن در دانش آموز کم توان ذهنی

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله ایجادعلاقه درس خواندن در دانش آموز کم توان ذهنی

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با ایجادعلاقه درس خواندن در دانش آموز کم توان ذهنی

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله ایجادعلاقه درس خواندن در دانش آموز کم توان ذهنی

اجرای راه حل های انتخاب شده

قبل از اجرای راه حل های انتخاب شده جدولی برای تشویق رضا و ثبت میزان پیشرفت او ، ترسیم کردم و در کنار تابلو نصب کردم تا رضا هم آن را ببیند، قرار شد که هر املائی که از رضا گرفته می شود، نمره او در جدول نوشته شود. در مرحله اول برای تقویت توالی دیداری کلماتی مانند “مارد ” به جای “مادر” یا کلمه ی “نوازد “به جای”نوزاد “، فعالیتهای زیر انجام گرفت:

الف- روبروی رضا ایستاده و چند حرکت بدنی انجام داده و از رضا خواسته شده تا او همان حرکات را به ترتیب انجام دهد و این امر دو باره انجام شد و تا نتیجه خوبی گرفته شد.

ب- روی یک کارت مقوایی کلماتی  مانند مادر، نوزاد ، دارا ، سامان  نوشته شده بود  به رضا نشان دادم و سپس آنها را مخفی کردم و از او خواستم که آن کلمات را به ترتیب بازگو کند. و سپس آن حروف کلمات را به ترتیب بنویسید در این مرحله زمان زیادی صرف شد سعی کردم کلمات بیشتری با رضا کار کنم تا ترتیب و توالی را خوب یاد بگیرد.

در پایان این مرحله یعنی تقویت توالی حافظه املائی از کلماتی که امکان بر عکس نوشتن حروف باشد از رضا گرفته شد ونتیجه بررسی یادداشت شد، تقریباً نتیجه خوبی بدست آمد و فقط ۲ غلط املائئ داشت.

تصمیم گرفتم برای گرفتن نتیجه بهترمرحله (ب)  را بار دیگر با رضا کار کنم این کار انجام شد و دوباره از رضا املاءگرفته شد، این بار دیگر غلطی نداشت و نتیجه خوبی گرفته شد.

۲- برای تقویت حافظه دیداری رضا از مراحل ذیل استفاده شد.

الف: ابتدا دو تصویر را انتخاب کرده و یک به یک به رضا دادم و بعد تصویرها را مخفی کردم و از او خواستم که آن تصویر را نام ببرد بعد روش بالا را با سه – چهار تصویر انجام دادم تا حافظه دیداری رضا بالا برود. دو سه مرتبه این روش انجام شد تا نتیجه خوبی داد.

ب: در مرحله بعدی چند کارت تهیه کرده و روی هر کارت کلمه ای که مربوط به  کلمات کتابش باشد نوشته ، کارت ها را به رضا دادم تا واژه ها را به خاطر بسپرد و بعد کارت ها را از او گرفته و دور از چشم او یکی  دو کارت را برداشتم و بقیه را به رضا نشان دادم و بعد از او خواستم تا کارت مربوط به واژه که برداشته شده را معرفی کند. مرتبه اول که این کار را انجام شد، رضا واژه هایی را گفت که اصلاً در بین کارتها نبود. تصمیم گرفتم واژه هایی را انتخاب کنم که در یک گروه باشد(مثلاً از گروه میوه : سیب- گلابی – هلو – موز- پرتقال) تا بتواند جواب دهد. این روش نتیجه خوبی در بر داشت. در ادامه این مرحله یک واژه که ربطی به بقیه واژه ها نداشت به واژه ها اضافه کردم و همان واژه ها اضافه شده و واژه دیگری را برداشتم. به همین ترتیب هرمرتبه یک واژه غیر مرتبط اضافه می کردم . خوشبختانه نتیجه خوبی در برداشت.

این مرحله طی ۴ جلسه ۱۵ دقیقه ای انجام گرفت تا حافظه دیداری رضا افزایش یابد.

ج- بعد از این مراحل واژه هایی را که املای صحیح آنها به حافظه دیداری ربط داشت انتخاب کردم و به رضا دادم تا واژه ها را بخواند بعد کارتها را مخفی کردم و ازوی خواستم تا املای صحیح آن را با انگشت در هوا و بعد روی کاغذ بنویسد. وی در انجام این تمرین موفق بود . با انجام این تمرین روزانه ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بعد از گذشت یک هفته دانش آموز پیشرفت خوبی داشت.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله ایجادعلاقه درس خواندن در دانش آموز کم توان ذهنی دانلود اقدام پژوهی معلم استثنایی 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله ایجادعلاقه درس خواندن در دانش آموز کم توان ذهنی دانلود اقدام پژوهی معلم استثنایی 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله ایجادعلاقه درس خواندن در دانش آموز کم توان ذهنی دانلود اقدام پژوهی معلم استثنایی 

کسب نتایج  پیرامون مقوله ایجادعلاقه درس خواندن در دانش آموز کم توان ذهنی دانلود اقدام پژوهی معلم استثنایی 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله ایجادعلاقه درس خواندن در دانش آموز کم توان ذهنی دانلود اقدام پژوهی معلم استثنایی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  ایجادعلاقه درس خواندن در دانش آموز کم توان ذهنی دانلود اقدام پژوهی معلم استثنایی  

فهرست منابع:

– کریمی،یوسف( ۱۳۹۲ ). روانشناسی اجتماعی: نظریه ها،مفاهیم وکاربردها. تهران: نشرارسباران.

– کریمی،یوسف( ۱۳۹۰ ). روانشناسی اجتماعی: نظریه ها،مفاهیم وکاربردها(چاپ یازدهم).تهران: نشرارسباران.

– کریمی،ي. ( ۱۳۸۹ ). روانشناسی اجتماعی: نظریه ها،مفاهیم وکاربردها(چاپ یازدهم).تهران: نشرارسباران.

– وینرایت،ویلیام(بیتا). عقل ودل. ترجمه: محمدهادي شهاب( ۱۳۹۴ ). قم: انتشارات پژوهشگاه علوم ومعارف اسلامی.

برای دانلود اقدام پژوهی معلم استثنایی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

− 2 = 6