دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی پیرامون مقوله چگونه توانستم به کمک ارائه راهکار های جذاب و دانش آموز محور علاقه به درس را در دانش آموزانم نهادینه سازم؟

دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی پیرامون مقوله چگونه توانستم به کمک ارائه راهکار های جذاب و دانش آموز محور علاقه به درس را در دانش آموزانم نهادینه سازم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۴ صفحه

دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی پیرامون مقوله چگونه توانستم به کمک ارائه راهکار های جذاب و دانش آموز محور علاقه به درس را در دانش آموزانم نهادینه سازم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله نهادینه ساختن علاقه به درس در دانش آموزانم به کمک ارائه راهکار های جذاب

دیباچه مطالب پیرامون مقوله نهادینه ساختن علاقه به درس در دانش آموزانم به کمک ارائه راهکار های جذاب

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله نهادینه ساختن علاقه به درس در دانش آموزانم به کمک ارائه راهکار های جذاب

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله نهادینه ساختن علاقه به درس در دانش آموزانم به کمک ارائه راهکار های جذاب

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله نهادینه ساختن علاقه به درس در دانش آموزانم به کمک ارائه راهکار های جذاب

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله نهادینه ساختن علاقه به درس در دانش آموزانم به کمک ارائه راهکار های جذاب

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله نهادینه ساختن علاقه به درس در دانش آموزانم به کمک ارائه راهکار های جذاب

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با نهادینه ساختن علاقه به درس در دانش آموزانم به کمک ارائه راهکار های جذاب

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله نهادینه ساختن علاقه به درس در دانش آموزانم به کمک ارائه راهکار های جذاب

گرد آوری داده‌ها جهت ارائه راه­حل‌ها 

سیف اللهی(۱۳۸۴) بر این باور است که گردآوری داده­ها و اطلاعات، مرحله­ای از اقدام پژوهی است که در آن، محقق جهت پیدا کردن یک یا چند راه­حل، با هدف تبدیل وضع موجود به وضع مطلوب تلاش می­کند. بنابراین، پس از شناسایی عوامل مؤثر در ایجاد بی‌علاقه‌گی دانش‌آموزان نسبت به درس ریاضی، در پی آن بودم تا با استفاده از روش‌های گوناگون، ضمن برطرف نمودن عوامل ایجاد کننده­ی مسأله، در جهت افزایش علاقه‌مندی دانش‌آموزان یاد شده به درس ریاضی و فعالیّت‌های آن نیز گام مؤثری بردارم. بر این اساس، به منظور دست یابی به راه­کارهایی برای حل‌مسأله، مجدداً به جمع­آوری داده‌ها و اطلاعات، با استفاده از روش‌های علمی پرداختم که توضیح آن بدین شرح می‌باشد:

 

الف. مصاحبه  به منظور کسب اطلاعات مفید­تر،

چند سؤال را تنظیم کرده و در ساعت‌های مختلف که وقت آزاد داشتیم، از دانش‌آموزان می‌پرسیدم، سؤالات چنین بود: ۱٫      به نظر شما با چه روش‌هایی می‌توانیم کلاس ریاضی را با نشاط کنیم؟ ۲٫      چگونه می‌توانیم یادگیری درس ریاضی را ساده و آسان کنیم؟

ب. مشاهده

به لحاظ حضور در کلاس همکاران و ارتباط مستقیم با دانش‌آموزان و محیط پیرامون آن‌ها، برخی از اطّلاعات خود را، از طریق مشاهده به دست آوردم. بدین طریق که در ساعت‌هايي، که وقت من آزاد بود، با همکارانم در پایه‌های مختلف هماهنگ می‌کردم و به کلاس آن‌ها می‌رفتم و روش تدریس ایشان و فعالیت دانش‌آموزان را مشاهده نموده و نکاتی که به نظرم، منجر به ایجاد علاقه‌مندی دانش‌آموزان نسبت به درس ریاضی می‌شد، را یادداشت می‌کردم، مانند: استفاده از روش ایفای نقش توسط دانش‌آموزان و ارزش­یابی تشخیصی جهت تعیین نقطه ی شروع تدریس.

ج. پرسش نامه­   

با توجه به این که، پرسش­نامه­ی باز­پاسخ به پاسخ­دهنده اجازه می‌دهد تا به ابراز دامنه­ی گسترده­تری از نظرات خود بپردازد. به منظور نظر­خواهی از اولیا، برای کسب راه­حل‌های مناسب جهت حل مسأله، پرسش­نامه­­ای که شامل سؤالات زیر بود، را تنظیم نموده سپس در اختیار تمامی اولیا­ی دانش‌آموزان قرار دادم تا نظرات خود را در آن مکتوب نمایند. سؤالات بدین گونه بود: ۱٫      به نظر شما با چه روش‌هایی می‌توانیم کلاس ریاضی با نشاط و شاداب داشته باشیم؟ ۲٫      جهت آگاهی از وضعیت درس ریاضی فرزندتان چه روش‌هایی را پیشنهاد می‌دهید؟ چند نمونه از پاسخ اولیا به پرسش­نامه نظرخواهی، چنین بود: نصب فعالیت‌های دانش‌آموزان روی دیوار، یادداشت نتایج فعالیت کلاسی دانش‌آموزان در دفتر فعالیت ریاضی آنان. علاوه بر این، یک پرسش­نامه بازپاسخ دیگر نیز، ویژه همکاران شاغل در آموزشگاه، طراحی نموده و در اختیار ایشان قرار دادم. سؤالات این پرسش­نامه، چنین بود: ۱٫      چگونه می‌توان وسایل کمک آموزشی را برای دانش‌آموزان جذاب نمود؟ ۲٫      به نظر شما چگونه می‌توان نگرش منفی دانش‌آموزان را نسبت به یادگیری درس ریاضی از بین برد؟ نمونه­ای از پاسخ همکاران به پرسش­نامه، چنین بود: ساخت وسایل کمک آموزشی توسط دانش‌آموزان، استفاده از فعالیت‌ها و تکالیف عملکردی، استفاده از روش بارش فکری در تدریس برخی از مفاهیم ریاضی.

د. مطالعه 

با چند تن از اساتید محترم در مورد چگونگی علاقه­مند­کردن دانش‌آموزان به درس ریاضی، مشورت نمودم و ایشان کتاب‌هایی در این زمینه، معرفی کردند. پس از تهیه و مطالعه­ی کتاب‌های مورد نظر، نکاتی که به نظرم مناسب و مفید بود را یادداشت نموده که در راه­حل‌های پیشنهادی به آن‌ها اشاره می گردد.

    ادبیات موضوع

برخی از آثار صاحب نظران و پژوهشگران را در رابطه با درس ریاضی شناسایی نموده و با در نظر گرفتن هدف خاص پژوهش خود، آن‌ها را بررسی، تحلیل و نقد نمودم تا در راستای پژوهش حاضر، از آن‌ها استفاده نمایم. بر این اساس، نتایج بررسی و مطالعات خود را در خصوص پیشینه و یافته‌های دیگران، در دو بخش نظری و عملی ارائه نموده­ام.

 الف: پیشینه نظری

ضرورت نیاز افراد به ریاضی بر همه­ی ما آشکار وغیر قابل انکار است. در بین مؤلفان و نویسندگان نیز، فراوانند  کسانی که در خصوص ضرورت یادگیری مفاهیم ریاضی و کاربرد آن در زندگی، مطالب ارزشمندی را به رشته­ی تحریر درآورده­اند، که در زیر به برخی از آنان اشاره می‌گردد:

مبینی(۱۳۸۰) تأکید زیادی بر نظم و دقّت دارد. وی در کتاب خود تحت عنوان «آموزش ریاضیات قبل از دبستان» چنین بیان داشته است که با تدریس ریاضیات به شناخت توانایی‌ها، استعدادها و علایق، همراه با سعی در جهت رشد و پرورش آن‌ها دست خواهیم یافت. رشد و پرورش این توانایی‌ها، قطعاً با پرورش نظم و دقّت آغاز خواهد شد؛ نظم و دقّت در توجه به اطراف، نظم و دقّت در شنیدن، نظم و دقّت در دیدن، در گفتار و رفتار، در اجرای بازی‌ها و مسئولیت‌ها، تصمیم گیری‌ها، نظم و دقّت در توانایی حل مسائل روزمره.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله نهادینه ساختن علاقه به درس در دانش آموزانم به کمک ارائه راهکار های جذاب دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی   

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله نهادینه ساختن علاقه به درس در دانش آموزانم به کمک ارائه راهکار های جذاب دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی   

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله نهادینه ساختن علاقه به درس در دانش آموزانم به کمک ارائه راهکار های جذاب دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی   

کسب نتایج  پیرامون مقوله نهادینه ساختن علاقه به درس در دانش آموزانم به کمک ارائه راهکار های جذاب   دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله نهادینه ساختن علاقه به درس در دانش آموزانم به کمک ارائه راهکار های جذاب  دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله نهادینه ساختن علاقه به درس در دانش آموزانم به کمک ارائه راهکار های جذاب  دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی

منابع مآخذ

۱ـ خلاقيت رياضي، جرج پوليا، ترجمه پرويز شهرياري انتشارات فاطمي.

۲ـ روش تدريس رياضي، محمد بهروش ـ علي‌اكبر جعفري ـ علي‌اضغر دانش‌فر.

۳ـ مجلات رشد رياضي نشر به وزارت آموزش و پرورش.

۴ـ هاوسون وب ويلسون (۱۹۸۶) رياضيات مدرسه در دهه ۱۹۹۰ ترجمه ناهيد ملكي، نشر مركز.

۵ـ مقاله نقدي بر روش‌هاي آموزش مقدمات رياضيات مدرسه مجله رشد آموزش رياضي.

۶ـ گويا زهرا، تغيير محتواي برنامه درسي رياضيات مدرسه مجله رشد آموزش رياضي.

۷ـ مجموعه مقالات دومين كنفرانس آموزش رياضي كشوري، كرمانشاه.

۸ـ مجموعه مقالات پنجمين كنفرانس آموزش رياضي كشوري، مشهد.

۹ـ رحماني، مهدي، اهداف آموزش رياضي چيست؟

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

18 − 11 =