دانلود اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش پیرامون مقوله چگونه توانستم با نرمش و ورزش باعث کم کردن اضطراب و استرس دردانش آموزانم شوم ؟

دانلود اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش پیرامون مقوله چگونه توانستم با نرمش و ورزش باعث کم کردن اضطراب و استرس دردانش آموزانم شوم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۴ صفحه

دانلود اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش پیرامون مقوله چگونه توانستم با نرمش و ورزش باعث کم کردن اضطراب و استرس دردانش آموزانم شوم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند دانلود اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم دانلود اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در دانلود اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله کاهش استرس در دانش آموزانم با نرمش و ورزش کردن

دیباچه مطالب پیرامون مقوله کاهش استرس در دانش آموزانم با نرمش و ورزش کردن

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله کاهش استرس در دانش آموزانم با نرمش و ورزش کردن

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله کاهش استرس در دانش آموزانم با نرمش و ورزش کردن

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله کاهش استرس در دانش آموزانم با نرمش و ورزش کردن

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله کاهش استرس در دانش آموزانم با نرمش و ورزش کردن

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله کاهش استرس در دانش آموزانم با نرمش و ورزش کردن

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با کاهش استرس در دانش آموزانم با نرمش و ورزش کردن

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله کاهش استرس در دانش آموزانم با نرمش و ورزش کردن

پیشینه تحقیق

مرحوم شهید دکتر رجایی فرموده اند : آن قدری که شما ( معلمان ورزش ) می توانید در میدان ورزشی بچه ها را تربیت کنید در کلاس واقعاً نمی شود آنها را تربیت کرد . برای این که در کلاس – من بارها گفته ام بچه ها خودشان را جمع و جور می کنند و آدم نمی فهمد که ذات آنها چیست ؟

کودکان امروز ، مسئولان امور فردا هستند . اگر آنان را درست تربیت کنیم ، زندگی شاداب خود را در خدمت به جامعه خواهند داشت حرکت و فعالیت های بدنی و ورزش بعنوان یک نیاز اساسی برای بهزیستی افراد بشری و جوامع علمی پذیرفته شده است .

من به عنوان یک معلم دوره ی متوسطه وظیفه خود دانستم که یک معلم ورزش دوره متوسطه باید با تئوریهای روان شناختی بازی اشنا باشد همانطور که فروید ، انگیزه اصلی بازی را تخلیه هیجانی دانسته و معتقد است که بازی با به وجود آوردن آرامش ، موجب کسب لذت و آرامش می شود .

پس من هم به عنوان یک معلم علاقمند به شغلم تصمیم گرفتم برای به دست آوردن شادابی و برطرف کردن اضطراب دانش آموزانم مطالعه و تحقیق کنم به همین دلیل کتاب های روانشناسی ورزشی و زیورهای ورزشی را مطالعه کردم و از سایت های اینترنتی و استفاده از تحقیقات دیگران و کمک گرفتن از همکاران دیگر و مدیر مدرسه سعی کردم مشکل را حل کنم .

توصیف وضع مطلوب

زمانی زنگ ورزش و تربیت بدنی را مطلوب و مناسب می دانم که :

فضای آموزشی کلاسم از هر لحاظ عالی و دارای آرامش باشد .

تمام دانش آموزان سر حال و شاداب و خوشحال باشند .

با لذت و علاقه به گفته هایم گوش فرا دهند و عمل کنند .

مسئولین و اولیاء از کارم راضی باشند .

بچه ها در کارهای گروهی با علاقه و پشتکار شرکت کنند .

به گروه بندی احترام گذاشته و در مسابقات گروهی شرکت کنند و با افراد گروه سازگار باشند .

با بازی های گروهی  و طراحی بازی برای یادگیری به رقابت بپردازند و تلاش کنند تا مراحل را سریع دریافت کنند .

بتوانم در کوتاه ترین زمان حداکثر موفقیت را در مدیریت یادگیری به دست آورم .

دانش آموزان با صفا و صمیمیت و به دور از اضطراب بازی کنند .

از بازی و ورزش لذت ببرند و ورزش وسیله آرامش و تخلیه روحی – روانی باشد .

بتوانم اخلاق ورزشی را در بین دانش آموزانم رواج دهم .

جلوی تمام اخلال گریها را بگیرم .

اضطراب و رفتار مضطربانه

اضطراب یکی از رایجترین واکنشهای کودکان و نوجوانان نسبت به ناراحتیها و ناکامی هاست که به منظور صدمه رساندن به دیگران ، کسب پاداش ، ارضای نیازها یا رفع موانع انجام می شود . چون تمام اعمال و رفتارهای انسان دارای هدف است رفتار مضطربانه نیز هدف دارد هدف ، مهم ترین عامل در توجیه نوع رفتار است . براساس شناخت هدف ، می توان بین اعمال و رفتارهای گوناگون وجه تمایز قائل شد و آنها را در زمره رفتارهای سالم یا مضطربانه برشمرد . ممکن است دو عمل یکسان در یک زمان یا دو هدف متفاوت انجام گیرد که یکی رفتار سالم و دیگری رفتار مضطربانه تلقی شود ، برای مثال کودکی را در نظر آورید که در حیاط مدرسه در حال توپ بازی است . اگر توپش به طور تصادفی و بدون آنکه اراده کند به شیشه پنجره بخورد و آن را بشکند  ،این عمل اضطراب نیست ، در حالیکه اگر توپش به صورت عمدی و به قصد شکستن شیشه بسوی پنجره پرتاب شود ، رفتارش مضطربانه است ، از این رو ، در شناسایی و تعریف اضطراب و رفتار مضطربانه باید هدف از انجام دادن آن عمل مشخص شود .

مهم ترین هدف زندگی ما رسیدن به شادی و نشاط و کم کردن خشم و استرس است . حرکت و فعالیت انسان برای دست یافتن به شادی است . اگر فضای آموزشی ما از نشاط و شادی خاصی برخوردار باشد نتیجه ی آن فراگیرانی شاد و با عزت نفس بالا و آرام خواهد بود و آینده سازان خوبی برای این مرزو بوم خواهند بود .

جمع آوری داده ها و گردآوری اطلاعات (شواهد ۱ )

برای این کار ترجیح دادم نخست با خود دانش آموز صحبت کنم تا نظر خود را بگوید از چهره دانش آموز مشخص بود که در خانواده مشکل دارد و ارتباط بین پدر و مادرش خوب نیست که تأثیر سوئی روی اخلاق دانش آموز گذاشته است ، به خاطر اینکه در خانه آرامش نداشت در مدرسه مدام به دانش آموزان اضطراب می کرد .

با توجه به اینکه خودم به تنهایی نمی توانستم مشکل دانش آموز را حل کنم چون فقط زنگ ورزش با من سر و کار داشت بقیه ی اوقات با معلم مربوطه در کلاس بود و با مدیر و معاون هم در زنگ های صبحگاه و مراسم دیگر ارتباط داشت . تصمیم گرفتم از همه کمک بگیرم .

در مرحله دوم با معلم مربوطه دانش آموز صحبت هایی داشتم و سوال از اضطراب دانش آموز کردم . معلم مربوطه اظهار داشتند که این دانش آموز به بهانه های مختلف دوست دارد دانش آموزان دیگر را اذیت کرده و با اضطراب نظم کلاس را به هم بزند معلوم شد که در زنگ های کلاسی اضطراب دانش آموز زیادتر است اما در زنگ ورزش کمتر است . .

از معلمان سالهای قبل در مورد وضعیت احلاقی این دانش آموز سوال کردم به این نتیجه رسیدم که از همان  سال قبل اخلاق و رفتار او به همین منوال بوده است و در کلاس خیلی اذیت می کرده ولی زنگ های ورزش آرام تر بوده است .

از مدیر و معاون آموزشی مدرسه سوالاتی در مورد وضعیت دانش آموز شد که آنها هم از اخلاق و اضطراب نامبرده راضی نبودند و می گفتند در مراسم صبحگاه یا مراسم مختلفی که برگزار می شود بی نظمی به وجود می آورد .

از دانش آموزان مدرسه در زنگ  تفریح سوالاتی در مورد دانش آموز شد عده ی زیادی شکایت داشتند ، و عده ی کمی تا حدودی راضی بودند .

از مستخدم مدرسه در مورد وضعیت دانش آموز سوال کردم راضی نبود و می گفت حتی این دانش آموز حاضر نیست آشغال خود را در سطل بریزد و اگر تذکر داده شود عصبانی می شود و اضطراب می کند

در جلسه ی شورای معلمان مشکل دانش آموز مطرح شد روی هم رفته معلمان راضی نبودند .

یک روز که از کنار پدر دانش آموز رد می شدم بچه هایی را دیدم که در کوچه بازی می کردند مکث کرده و در مورد فرد مورد نظر سوالاتی پرسیدم معلوم بود زمانی که با بچه ها در کوچه است باز هم اضطراب می کند .

یک روز با مادر دانش آموز صحبت کردم معلوم شد که مادرش هم رضایت از کارش ندارد و گله و شکایت می کرد و می گفت هر زمان  که به خانه اقوام و خویشان هم می رویم با بچه های آنها هم سازش ندارد و به بهانه های مختلف اضطراب می کند .

باز با خود دانش آموز مصاحبه کردم و  از او سوالاتی پرسیدم از جمله : آیا از نظر اقتصادی وضع خوبی دارید ؟ رابطه پدر و مادرت با شما چگونه است ؟ ارتباط پدر و مادرت با هم چگونه است ؟ رفتارت با بقیه ی افراد خانواده چطور است ؟ آیا ورزش و تفریح را دوست داری ؟ آیا اوقات فراغت به تفریح و گردش می روید ؟ چند تا فرزند هستید ؟ سطح سواد پدر و مادرت چقدر است ؟ و ……

از تمام حرفهای دانش آموز نتیجه گرفتم که از نظر اقتصادی وضع خوبی ندارند و پدر و مادرش کم سواد هستند و پدر به خاطر کارهای سنگین و مشکلات مالی مضطرب است و با بقیه ی افراد خانواده هم بد اخلاقی می کند و رفتار او در فرزندشان تأثیر گذاشته و کاری به تفریح و گردش و ورزش ندارند و از نظر اخلاقی به ترتیب فرزندان توجهی نداشته و از لحاظ امنیتی این دانش آموز در خانه احساس آرامش خوبی ندارد .

با توجه به این مشکل با همکاری بقیه ی همکاران و با کمک گرفتن از مشاور اداره ، خانواده دانش آموز ، مطالعه ی کتاب های گوناگون و کتاب های پیوند و …. تصمیم به حل مشکل گرفتم .

تجزیه و تحلیل داده ها (پردازش)

بعد از بررسی های لازم ، علل عمده ای که باعث شده بود دانش آموز مضطرب شود عبارت  بودند از :

۱- مشکل ژنتیکی ۲- جو خانوادگی ۳- مشکلات کاری پدر دانش  آموز ۴- اهمیت ندادن به تفریح و گردش ۵- بی توجهی به امر مهم ورزش ۶- ناشناخته ماندن نیازهای فرزند برای والدین

۷- آشنا نبودن والدین با اصول تربیت

۸-  عدم برخورد مناسب بعضی از معلمان با دانش آموز مضطرب در مقاطع پائین تر

۹-  نا آشنایی برخی از معلمان با روان شناسی تربیتی و شناخت اختلالات رفتاری

۱۰- بی توجهی  خانواده به رشد و سلامت فکری و رفتاری فرزند

۱۱- آشنا نبودن معلمان تربیت بدنی سالهای قبل با روان شناسی بازی و روان شناسی ورزش چون بخش اعظم مشکلات عاطفی دانش آموزان را تشخیص می دهند .

۱۲- آشنا نبودن معلمان و خانواده با تئوریهای روان شناختی بازی

۱۳- تخلیه نکردن انرژیهای مازاد جسمانی و روانی از طریق ورزش

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله کاهش استرس در دانش آموزانم با نرمش و ورزش کردن دانلود اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش  

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله کاهش استرس در دانش آموزانم با نرمش و ورزش کردن دانلود اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش  

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله کاهش استرس در دانش آموزانم با نرمش و ورزش کردن دانلود اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش  

کسب نتایج  پیرامون مقوله کاهش استرس در دانش آموزانم با نرمش و ورزش کردن دانلود اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش  

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله کاهش استرس در دانش آموزانم با نرمش و ورزش کردن دانلود اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  کاهش استرس در دانش آموزانم با نرمش و ورزش کردن دانلود اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش

منابع و مأخذ :

آمو آهولا و براد هتفیلد ، روانشناسی ورزشی ، ترجمه رضا فلاحی و محسن حاجی لو .

ابراهیم دکتر ، خسرو ، زیور ورزش . ش ۲۶ ، فروردین ۸۳٫ .

اصلان خانی دکتر ، علی ، زیور ورزش ، ش ۲۱ ، آبان ۸۲  .

بنایی دکتر ، مهدی ، ورزش ، فوق تخصص ستون فقرات ، انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد ، ش ۲۹۷ .

برگ پلارف ، کوترل ، شماره های ۵ ، ۷، ۸ ، ۹ .

رسایی ، محمد جواد ، عباسعلی گائینی ، سازگاری هورمون ورزش (فصل دوم )

سیف ، علی اکبر ، روانشناسی پرورشی ، انتشارات آگاه ، تهران ۱۳۸۱ .

شفیع آبادی ، عبدالله ، فنون و روشهای مشاوره ، انتشارات ترمه ، تهران ۱۳۷۵ .

قاسمی ، پویا ، اقبال ، راهنمای معلمان پژوهنده ، چاپ پنجم بهار ۸۳ .

کاشف ، مجید ، زیور ورزش ، شماره دوم ، آذر ۱۳۸۴ .

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

61 − = 56