اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش پیرامون مقوله چگونه توانستم در کنار تربیت بدنی دانش آموزانی عاری از هر گونه مشکل اخلاقی داشته باشم؟

اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش پیرامون مقوله چگونه توانستم در کنار تربیت بدنی دانش آموزانی عاری از هر گونه مشکل اخلاقی داشته باشم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۷ صفحه

اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش پیرامون مقوله چگونه توانستم در کنار تربیت بدنی دانش آموزانی عاری از هر گونه مشکل اخلاقی داشته باشم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله حل مشکل اخلاقی دانش آموزان در کنار تربیت بدنی

دیباچه مطالب پیرامون مقوله حل مشکل اخلاقی دانش آموزان در کنار تربیت بدنی

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله حل مشکل اخلاقی دانش آموزان در کنار تربیت بدنی

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله حل مشکل اخلاقی دانش آموزان در کنار تربیت بدنی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله حل مشکل اخلاقی دانش آموزان در کنار تربیت بدنی

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله حل مشکل اخلاقی دانش آموزان در کنار تربیت بدنی

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله حل مشکل اخلاقی دانش آموزان در کنار تربیت بدنی

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با حل مشکل اخلاقی دانش آموزان در کنار تربیت بدنی

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله حل مشکل اخلاقی دانش آموزان در کنار تربیت بدنی

تجزیه و تحلیل داده ها (پردازش)

بعد از بررسی های لازم ، علل عمده ای که باعث شده بود دانش آموز پرخاشگر شود عبارت  بودند از :

۱- مشکل ژنتیکی ۲- جو خانوادگی ۳- مشکلات کاری پدر دانش  آموز ۴- اهمیت ندادن به تفریح و گردش ۵- بی توجهی به امر مهم ورزش ۶- ناشناخته ماندن نیازهای فرزند برای والدین

۷- آشنا نبودن والدین با اصول تربیت

۸-  عدم برخورد مناسب بعضی از دبیران با دانش آموز پرخاشگر در مقاطع پائین تر

۹-  نا آشنایی برخی از دبیران با روان شناسی تربیتی و شناخت اختلالات رفتاری

۱۰- بی توجهی  خانواده به رشد و سلامت فکری و رفتاری فرزند

۱۱- آشنا نبودن دبیران تربیت بدنی سالهای قبل با روان شناسی بازی و روان شناسی ورزش چون بخش اعظم مشکلات عاطفی دانش آموزان را تشخیص می دهند .

۱۲- آشنا نبودن دبیران و خانواده با تئوریهای روان شناختی بازی

۱۳- تخلیه نکردن انرژیهای مازاد جسمانی و روانی از طریق ورزش

پس از مطالعه کتاب ها و مشورت با همکاران و مشاور و اولیاء دانش آموز به این نتیجه رسیدم که باید عوامل مخلی که باعث پرخاشگری دانش آموز شده از میان برداشت پس باید :

دبیر ورزش باید  با روانشناسی ورزش و روانشناختی بازی آشنا باشد تا نیازهای عاطفی دانش آموز را شناسایی کند .

درس تربیت بدنی و ورزش فرصت خوبی است تا مربی آگاه بتواند در محیط باز و به نسبت غیر رسمی ، به مشاهده رفتارهای کودک از قبیل (پرخاشگری – استرس و … ) بپردازد رفتارهایی که اگر در جهت پیشگیری از آن و یا رفع هر چه زودتر آن از طریق برنامه های ورزشی و یا مشاوره اقدام نشود ، سالهای بعد بسیار دیر خواهد بود و سلامت روان کودک را در معرض آسیبهای جدی قرار خواهد داد .

– باید بچه ها به اهمیت ورزش کردن و تأثیرات آن پی ببرند .

– تا جایی که امکان دارد به خانواده دانش آموز کمک شود .

– باید از مجموعه رفتارهای به هنجار و نابهنجار افراد حداقل شناخت را حاصل کرد .

– همکاری والدین و دبیر در این زمینه باید فعالانه و مستمر باشد .

– میزان پذیرش فرد پرخاشگر در مدرسه از طرف دبیر و همسالان مورد بررسی قرار گیرد .

– رفتار اجاتماعی فرد ارزیابی شد ه و جهت اصلاح آن اقدام جدی صورت گیرد .

– مصاحبه ی فرد پرخاشگر به صورت انفرادی صورت گیرد .

– خانواده ی فرد پرخاشگر را به طرف تفریحات سالم و ورزش سوق داد .

– امیدوار کردن دانش آموز به آینده و تشویق و ترغیب او در رابطه با انجام کارهای خوب .

– مقایسه نکردن دانش آموز با بقیه ی دوستان و همسالان

– آرامش دادن به دانش آموز و استفاده کردن از او جهت سرگروه کلاس و دادن مسئولت به او

در آخر در یک جلسه با دبیران از آنها کمک گرفته که چه عللی باعث کم کردن پرخاشگری می شود هر کدام جوابی دادند .

دبیر ریاضی : ارتباط دوستی با دانش آموز و  اهداء جایزه

دبیر ادبیات :  با استفاده از جملات مثبت او را تشویق کرد .

دبیر زبان : دعوت از اولیاء و دلیل پرخاشگری و بعد کمک به آن

دبیر دین و زندگی : گفت باید نکات منفی را یادداشت کنیم و به صورت غیر مستقیم از طریق داستان و شعر به او کمک کنیم .

دبیر عربی : اگر علت کمبود محبت است به او کمک کنیم .

دبیر فیزیک : از دوستان می خواهیم با او رفتار خوبی داشته باشند و در مقابل رفتارش عکس العمل نشان ندهند .

یکی از دبیران از من انتقاد کرد و گفت به دانش آموز توجه زیادی کرده ای باید کمتر او را مورد توجه قرار دهید .

ارائه ی راه حل های مناسب

کمک گرفتن از اولیاء دانش آموز : جلسات متعددی با همکاری مدیر مدرسه برای اولیاء دانش آموز گذاشته شد و در زمینه مشکل فرزندشان صحبت شد چون آموزشهای مفید بدون حمایت والدین غیر ممکن است .

همکاری خود دانش آموز : در جلسات متعدد با دانش آموز مشکل دار مصاحبه به عمل آمد از طریق برخورد خوب او را راهنمایی کردم که از چه روشهایی برای اصلاح کارش استفاده کند .

کمک گرفتن از همکاران : از دبیر مربوطه و بقیه ی همکاران خواستم که حرکات و رفتار دانش آموز را زیر نظر داشته باشند و در جهت رفع مشکل به او کمک کنند .

دعوت از مشاور : در یک جلسه با همکاری مدیر مدرسه از مشاور اداره دعوت کرده و در حضور دانش آموز با او صحبت هایی داشت .

کمک گرفتن از معاون پرورشی : از معاون پرورشی خواسته شد که در تمام مراسمی که گذاشته می شود دانش آموز شرکت فعال داشته باشد و مورد تقدیر و تشکر قرار گیرد .

تشویق های متنوع : تأکید فراوان روان شناسان بر تشویق به جهت تأثیر معجره آسای آن است اگر تشویق به موقع انجام شود ، در رفتار شاگرد دگرگونی جدی ایجاد می کند و مسیر زندگی او را تغییر می دهد . روایت است که رسول خدا (ص) عمامه ی خود را برای تشویق حضرت علی (ع) بر سر وی قرار دادند (بحار الانوار ، موسسه الوفاء جلد ۱۶)

ویلیام جیمز : « عمیق ترین انگیزه در نهاد آدمی ، عطش مورد تحسین قرار گرفتن است » (بی آزار شیرازی ، مصطفی ، قرآن و تبلیغ )

معرفی دانش آموز به کانونهای ورزشی مخصوصاً شنا و ورزشهای گروهی مثل والیبال و فوتسال و …

برگزاری مسابقات گروهی : برای اینکه در دانش آموز هیجان و نشاط بوجود آید در مسابقات گروهی شرکت داده شود .

بازی های متنوع : دکتر مظلومی : « بازی های بچه های در ابتدا آشنایی با محیط ، سپس تجربه برای به کار گیری کاربردها و سپس فرهنگ سازی و بالاخره هم تعلیم و تربیت است . »

کارل گروس : « بازی وسیله ای برای آمادگی فرد جهت زندگی در بزرگسالی است »

گذاشتن وقت : توجه مربی به روند کار هر دانش آموز بسیار حائز اهمیت است بنابراین باید روند کار هر دانش آموز را به دقت بررسی کنیم نقاط قوت دانش آموز را بشناسیم توانائی هایش را به او بگوئیم تا روی آن بیشتر متمرکز شود .

آموزش و بالا بردن سطح آگاهیهای مردم در زمینه فواید و اهمیت ورزش از طریق وسایل ارتباط جمعی

آموزش ورزش و فعالیت های ورزشی براساس اصول صحیح با توجه به ویژگیهای جسمانی و روانی  دانش آموزان

آموزش ضمن خدمت مربیان ورزش ، بهداشت به عنوان عوامل تقویت کنندة رفتار دانش آموزان

نصب و تعبیه امکانات ورزشی در پارکها و محلا ت نظیر حلقه های بسکتبال ، میزهای پینگ پنگ جهت استفاده خانواده های کم درآمد

دعوت از اولیاء دانش آموز مشکل دار و پر کردن پرسشنامه و جداول مخصوص

چگونگی اجرای راه حل های جدید و پیشنهادی

کمک گرفتن از اولیاء : با صحبت کردن با اولیاء چند راه حل به آنها پیشنهاد دادم : ۱- با آرامش با فرزند خود رفتار کنند ۲- در حضور فرزند با هم بحث و جدل نداشته باشند ۳- فرزند خود را به تفریح و گردش ببرند . ۴- در ورزشهای متنوع مخصوصاً والیبال ، فوتسال ، شنا با خاطر آرامش و نشاط فرزندشان را شرکت دهند ۵- به محیط های آرام و دور از جنجال بیشتر بروند نه به جاهایی که باعث پرخاشگری بیشتر می شود ۶- در مقابل رفتارهای خوشایند او را تشویق کنند و جایزه تعیین کنند ۷- از طریق داستانهای شیرین و آموزنده او را تشویق کنند . ۸- از دوستانش بخواهند که با او صمیمی رفتار کنند .

همکاری خود دانش آموز : از دانش آموز خواستم که مثل بقیه ی دوستانش آرامش داشته باشد و اگر نداشته باشد چه عواقبی در آینده به دنبال دارد . همیشه او را تشویق می کردم و از مدیر و معاون هم خواستم که او را تشویق کنند .

 

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله حل مشکل اخلاقی دانش آموزان در کنار تربیت بدنی اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله حل مشکل اخلاقی دانش آموزان در کنار تربیت بدنی اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش  

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله حل مشکل اخلاقی دانش آموزان در کنار تربیت بدنی اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش  

کسب نتایج  پیرامون مقوله حل مشکل اخلاقی دانش آموزان در کنار تربیت بدنی اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش  

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله حل مشکل اخلاقی دانش آموزان در کنار تربیت بدنی اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله حل مشکل اخلاقی دانش آموزان در کنار تربیت بدنی اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش 

منابع و مأخذ :

آمو آهولا و براد هتفیلد ، روانشناسی ورزشی ، ترجمه رضا فلاحی و محسن حاجی لو .

ابراهیم دکتر ، خسرو ، زیور ورزش . ش ۲۶ ، فروردین ۸۳٫ .

اصلان خانی دکتر ، علی ، زیور ورزش ، ش ۲۱ ، آبان ۸۲  .

بنایی دکتر ، مهدی ، ورزش ، فوق تخصص ستون فقرات ، انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد ، ش ۲۹۷ .

برگ پلارف ، کوترل ، شماره های ۵ ، ۷، ۸ ، ۹ .

رسایی ، محمد جواد ، عباسعلی گائینی ، سازگاری هورمون ورزش (فصل دوم )

سیف ، علی اکبر ، روانشناسی پرورشی ، انتشارات آگاه ، تهران ۱۳۸۱ .

ساکی ، رضا ، اقدام پژوهی .

www.hamshahary.news .com

شفیع آبادی ، عبدالله ، فنون و روشهای مشاوره ، انتشارات ترمه ، تهران ۱۳۷۵ .

قاسمی ، پویا ، اقبال ، راهنمای دبیران پژوهنده ، چاپ پنجم بهار ۸۳ .

کاشف ، مجید ، زیور ورزش ، شماره دوم ، آذر ۱۳۸۴ .

مجلات پیوند ، سال های متعدد .

مجلات رشد ، آموزشی ، راهنمایی و مشاوره خانواده .

نقیب زاده ، میر عبدالحسین دکتر ، نگاهی به فلسفه آموزش پرورش .

نشریه های تربیت .

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

55 − = 54