دانلود اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان را به انجام ورزش صبحگاهی علاقه مند نمایم ؟

دانلود اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان را به انجام ورزش صبحگاهی علاقه مند نمایم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۸ صفحه

دانلود اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان را به انجام ورزش صبحگاهی علاقه مند نمایم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند دانلود اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم دانلود اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در دانلود اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به انجام ورزش صبحگاهی

دیباچه مطالب پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به انجام ورزش صبحگاهی

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به انجام ورزش صبحگاهی

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به انجام ورزش صبحگاهی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به انجام ورزش صبحگاهی

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به انجام ورزش صبحگاهی

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به انجام ورزش صبحگاهی

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با علاقه مند کردن دانش آموزان به انجام ورزش صبحگاهی

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به انجام ورزش صبحگاهی

وتحلیل به شرح زیر میباشد:

تجزیه‌وتحلیل اطلاعات :

ناتوانی در یادگیري مهارت هاي ورزشی و عدم اعتمادبه‌نفس/سستی و تنبلی دانش‌آموز/نبود فرهنگ‌سازی در حیطه مسائل ورزشی و نهادینه نشدن امر ورزش در خانواده/رفتار نامناسب مربی تربیت‌بدنی و نداشتن رابطه‌ی گرم بادانش‌آموزان.

پیشینه پژوهش

با توجه به این که تحقیقات صورت گرفته در این زمینه بسیار کم است تحقیق در این زمینه ضرورت دارد. از جمله تحقیقات صورت گرفته در این مورد، کار علی اکبر پیروی در سال ۱۳۸۳، در قالب پایان نامه ی دوره ی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران است. این پژوهش، با عنوان «تأثیر ورزش صبحگاهی بر روحیه و انگیزه ی تحصیلی دانش آموزان پسر دوره ی متوسطه ی منطقه ی ۲ آموزش و پرورش تهران»، به راهنمایی دکتر محمود شیخ و مشاورت دکتر فضل الله باقرزاده اجرا شده است. پژوهشگر، تلاش کرده تا تأثیر ورزش صبحگاهی بر روحیه و انگیزه تحصیلی از میان دبیرستان های پسرانه ی منطقه ۲، سه دبیرستان دولتی و دو دبیرستان غیرانتفاعی را به طور تصادفی انتخاب کرده و از این مدارس، با استفاده از «جدول اونسکی»، ۳۰۰ دانش آموز پسر دوره ی متوسطه را که در سال ۸۲-۱۳۸۱ مشغول به تحصیل بودند، به عنوان نمونه برگزیده است.

با توجه به موضوع تحقیق، به منظور جمع آوری اطلاعات مورد نظر، از پرسش نامه ای استفاده شده که در واقع یک پرسش نامه ی محقق ساخته است و دو بخش دارد: بخش اول، شامل اطلاعات فردی در بخش دوم در برگیرنده ی ۱۴ سؤال در رابطه باموضوع تحقیق است. برای بررسی اعتبار این پرسش نامه از روش آلفای کرونباخ استفاده شد و برای تعیین روایی آن، به چند تن از استادان متخصص مراجعه شد و در نهایت، با لحاظ کردن نظرات استاد راهنما و مشاور، پرسش نامه ی نهایی تدوین گردید. پرسش نامه ها در مدارسی که ورزش صبحگاهی در آن ها صورت می گرفت، توزیع شدند. دانش آموزان ۳۰ دقیقه وقت داشتند تا پرسش نامه ها را تکمیل کنند.

پس از انجام بررسی های اولیه، تعداد ۵۳ پرسش نامه حذف شدند(ناقص بودند) و ۲۴۷ پرسش نامه مورد مطالعه نهایی قرار گرفتند. کلیه ی محاسبات آماری با استفاده از نرم افزار SPSS ده انجام شده اند. این محاسبات شامل آمار توصیفی ساده، درصدی و اصلاح شده به صورت جداول فراوانی، همراه با نمودار ستونی به ازای هر جدول است. هم چنین، شاخص های مرکزی( میانگین، میانه و نما) و شاخص های پراکندگی (انحراف استاندارد واریانس) نیز محاسبه شدند.

نتایج پژوهش نشان می دهند که:

ورزش صبحگاهی به میزان زیادی در کاهش افسردگی دانش آموزان نقش دارند. ۷۶ / ۷۹ درصد از آزمودنی ها به نقش مهم ورزش صبحگاهی در این زمینه اشاره کردند و ۲۱ / ۱۸ درصد آنان ورزش صبحگاهی را در کاهش افسردگی ناچیز شمردند.

ورزش صبحگاهی در تقویت احساسات دانش آموزان نقش به سزایی دارد . ۳۶ / ۷۴ درصد دانش آموزان به نقش مهم ورزش صبحگاهی در تقویت احساسات اشاره داشتند و تنها ۰۹ / ۲۵ درصد آنان، نقش ورزش صبحگاهی را در تقویت احساسات کم و بی تاثیر دانستند.

ورزش صبحگاهی در تقویت صداقت دانش آموزان تقریباً تأثیر دارد. بیش از نیمی از آزمودنی ها، یعنی ۷۴ / ۵۵ درصد از آن ها ، تأثیر ورزش صبحگاهی را بر صداقت ، مثبت اعلام کردند، در حالی که ۴۴ / ۵۴ درصد آنان، نقش ورزش صبحگاهی را در ایجاد یا اثر گذاری بر صداقت کم و ناچیز عنوان کردند. ورزش صبحگاهی تأثیر زیادی بر ایجاد آرامش در دانش آموزان دارد. ۷۸ / ۸۱ درصد آزمودنی ها به نقش مهم ورزش صبحگاهی در ایجاد آرامش اشاره داشتند و کمتر از ۲۰ درصد آنان نقش ورزش صبحگاهی را در ایجاد آرامش کم یا بی تأثیر ارزیابی کردند.

ورزش صبحگاهی تأثیر فوق العاده ای بر کاهش فشارهای روانی دارد. ۲۶ / ۷۱ درصد آزمودنی ها نقش ورزش صبحگاهی را بر کاهش فشار های روانی با اهمیت شمردند، ولی ۹۳ / ۲۷ درصد تأثیر ورزش صبحگاهی را بر این موضوع ناچیز دانستند. ورزش صبحگاهی در ایجاد نشاط و شادابی تأثیر به سزایی دارد. بیش از ۹۰ درصد آزمودنی ها (۰۹ / ۹۱ درصد)، به این موضوع اذعان داشتند و کمتر از ۱۰ درصد، ورزش صبحگاهی را بر شادابی بی تأثیر ارزیابی کردند. ورزش صبحگاهی تأثیر مهمی در ایجاد روابط اجتماعی دارد. ۰۲ / ۶۸ درصد از آزمودنی ها، نقش ورزش صبحگاهی را در ایجاد روابط اجتماعی مهم دانستند، در حالی که ۳۱ / ۳۱ درصد آن را بی تأثیر گزارش کردند.

ورزش صبحگاهی اهمیت متوسطی در پیشرفت درسی دارد. کمتر از نیمی از آزمودنی ها (۷۴ / ۴۵ درصد)، نقش ورزش صبحگاهی را در پیشرفت تحصیلی زیاد دانستند و بیش از نیمی از آنان (۰۲ / ۵۳ درصد)، نقش ورزش صبحگاهی را در پیشرفت تحصیلی کم و یا اصولاً آن را بی تأثیر ارزیابی کردند.

ورزش صبحگاهی تا حدودی بر میزان علاقمندی به درس های دیگر تأثیر دارد. ۰۶ / ۳۸ درصد از آزمودنی ها آن را در این زمینه مؤثر دانستند و ۳۸ / ۶۰ درصد، نقش ورزش صبحگاهی را در تغییر میزان علاقه مندی به درس های دیگر ناچیز اعلام کردند.

ورزش صبحگاهی می تواند تأثیر زیادی بر افزایش سرعت یادگیری داشته باشد. نزدیک به ۶۰ درصد از دانش آموزان، نقش ورزش صبحگاهی را در افزایش یادگیری مهم و مؤثر عنوان کردند، ولی ۰۵ / ۳۸ درصد آن را بی تأثیر دانستند.

ورزش صبحگاهی به طور متوسط بر میزان نکته سنجی دانش آموازن تاثیر دارد. ۶۱ / ۵۰ درصد آزمودنی ها ، نقش ورزش صبحگاهی بر میزان نکته سنجی را مهم و موثر دانستند در حالی که ۷۸ / ۴۸ درصد آن را ناچیز و کم اهمیت اعلام کردند.

ورزش صبحگاهی می تواند در برقراری ارتباط نزدیک تر بین معلم و دانش آموز مؤثر باشد. ۰۵ / ۵۵ درصد آزمودنی ها این موضوع را تأیید کردند، ولی ۵۱ / ۴۲ درصد این ارتباط را ناچیز و کم اهمیت شمردند.

ورزش صبحگاهی تأثیر متوسطی بر افزایش مهارت های درسی و غیر درسی دارد. حدود ۵۰ درصد ازمودنی ها، یعنی ۳۸ / ۴۹ درصد از آن ها، نقش ورزش صبحگاهی را بر افزایش مهارت های درسی و غیر درسی مثبت اعلام کردند و ۷۹ / ۴۹ درصد نیز آن را بی تأثیر دانستند.

با توجه به تحقیقات صورت گرفته در این زمینه توسط نجارزاده و پیری، به نظر می رسد ورزش صبحگاهی بیشتر روی عوامل روحی و روانی تأثیر دارد. نتایجی که از این تحقیق به دست آمده ، بیانگر این واقعیت است که با سازمان دهی مناسب ورزش صبحگاهی در مدارس، می توان دانش آموزان را با روحیه ای مناسب سرکلاس فرستاد و آن ها را حتی برای لحظات بعد از کلاس، از نظر روحی و روانی تقویت کرد.

تحقیقات خارجی که روی ورزش صبحگاهی (به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه) انجام شده اند، تأثیرات مثبت کاهش خشونت و کاهش افسردگی را مطرح می کنند که مطابق با این پژوهش است. بررسی حاضر مؤکد این موضوع است که ورزش صبحگاهی با حرکات نرمشی به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در هر روز می تواند، کم هزینه ترین و مؤثرترین روش برای افزایش روحیه کارایی افراد در هر مقطع باشد. در سال ۹۱ – ۱۹۹۰، «مدرسه ی وودلندهایت»(۱) نتیجه گرفت که ورزش صبحگاهی در مدرسه باعث تشویق دانش آموزان به کسب موفقیت و داشتن زندگی فعال می شود که با یافته های تحقیق حاضر مطابقت دارد. هم چنین یافته های این تحقیق با نتایج به دست آمده از تحقیق سازمان ناسا (۱۹۸۶)، بررسی جواد ناصح (۱۳۷۵) و تحقیق شایسته حسامفر(۱۳۷۶) هم سوست. بنابراین هم سو با نتایج تحقیقات دیگر می توان گفت که ورزش صبحگاهی تأثیر مثبتی بر عوامل روحی و روانی دارد و می تواند بر انگیزه ی تحصیلی دانش آموزان نیز اثر گذار باشد.

در پایان ، پژوهشگر این تحقیق به مربیان و دست اندرکاران ورزش پیشنهاد کرده است، تحقیقاتی با همین هدف روی دانش آموزان دختر، با توجه به تحرک کمتر دختران صورت گیرد. هم چنین توصیه کرده است که این تحقیق در دوره های تحصیلی راهنمایی و ابتدایی نیز انجام شود و نیز با انتخاب نمونه ای وسیع تر، نتایج به دست آمده به جامعه ی بزرگ تری تعمیم داده شود. بدین ترتیب، دید وسیع تر و جامع تر نسبت به ورزش صبحگاهی به ما کمک می کند که با دقت بیشتری در مورد تأثیرآن سخن بگوییم.

راه حل هاي پيشنهادي

▪ اجرای ورزش صبحگاهی:

یکی از عواملی که می تواند در ترغیب وتشویق دانش آموزان به ورزش نقش مهمی ایفا کند ورزش صبحگاهی است که باید قسمتی از مراسم صبحگاهی مدارس را شامل شود.

البته باید توجه داشت که هیچ یک از موارد مطرح شده به تنهایی ویا در زمان کوتاه نتیجۀ قابل توجهی نخواهد داشت.باید فعالیت های مد نظر را بطور گسترده ومتمادی طی چندین سال انجام داد تا نتیجۀ مطلوب حاصل شود.

اهدای جایزه برای شرکت مرتب دانش آموزان در ورزش صبحگاهی

▪ تابلوی اعلانات ورزشی:

یکی از روشهایی که موجب افزایش جاذبه ورزش صبحگاهی در مدارس می شود نصب یک تابلوی اعلانات ورزشی است که می توان از طریق آن اطلاعات جدید ورزشی،اخبار و…. را به دانش آموزان ارائه کرد.

▪ اعلام سایت های مختلف ورزشی:امروزه با گسترش اینترنت در سطح جهان ودست یابی راحت وآسان به آن می توان از این طریق دانش آموزان را به ورزش کردن ترغیب کرد به این صورت که سایتهای ورزشی را به دانش آموزان معرفی نمائیم.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به انجام ورزش صبحگاهی دانلود اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش  

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به انجام ورزش صبحگاهی دانلود اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش  

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به انجام ورزش صبحگاهی دانلود اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش  

کسب نتایج  پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به انجام ورزش صبحگاهی دانلود اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش  

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به انجام ورزش صبحگاهی دانلود اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  علاقه مند کردن دانش آموزان به انجام ورزش صبحگاهی دانلود اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش

«منابع و مآخذ»

۱ – مهريار، امير هوشنگ و يوسفي، فريده،(۱۳۶۹)، اهمیت ورزش صبحگاهی ، شيراز: انتشارات علامه طباطبايي.

۲ – اف. فيت، هاليس (۱۳۶۹)، تربيت بدني و باز پروري براي رشد، سازگاري ، ترجمه‌ي تقي منشي طوسي، مشهد: انتشارات آستان قدس رضوي.

۳ – دلاكاتو، كارل، ورزش صبحگاهی و سلامتی، ترجمه‌ي نيمتاج زرين قلم، چاپخانه‌ي دفتر نشر فرهنگ اسلامي – چاپ اول ، ۱۳۷۱٫

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

6 + 4 =