اقدام پژوهی کلاس پنجم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکلات رفتاری دانش آموزم حمیدرضا را کاهش دهم و او را به درس علاقه مند نمایم؟

اقدام پژوهی کلاس پنجم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکلات رفتاری دانش آموزم حمیدرضا را کاهش دهم و او را به درس علاقه مند نمایم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۴ صفحه

اقدام پژوهی کلاس پنجم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکلات رفتاری دانش آموزم حمیدرضا را کاهش دهم و او را به درس علاقه مند نمایم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی کلاس پنجم ابتدایی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی کلاس پنجم ابتدایی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی کلاس پنجم ابتدایی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله کاهش مشکلات رفتاری دانش آموزم حمیدرضا

دیباچه مطالب پیرامون مقوله کاهش مشکلات رفتاری دانش آموزم حمیدرضا

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله کاهش مشکلات رفتاری دانش آموزم حمیدرضا

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله کاهش مشکلات رفتاری دانش آموزم حمیدرضا

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله کاهش مشکلات رفتاری دانش آموزم حمیدرضا

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله کاهش مشکلات رفتاری دانش آموزم حمیدرضا

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله کاهش مشکلات رفتاری دانش آموزم حمیدرضا

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با کاهش مشکلات رفتاری دانش آموزم حمیدرضا

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله کاهش مشکلات رفتاری دانش آموزم حمیدرضا

تجزيه و تحليل وتفسيرها:

حمیدرضا  نوجوانی است كه در گوشه كلاس می نشيند با صدای بلند خود را معرفی می كند. ديگران را مسخره مي كند، بيشتر مواقع سرش درد مي كند .حتي با معلم خود لج باز است و مزاحمت ايجاد مي كند. او بد اخلاق است از نظر درسي ضعيف است . بي حوصله ا ست .. پررواست .  به ديگران حسودی مي كند.با بررسي رفتار هاي حمیدرضا اين سوال ايجاد گرديد كه چرا اين چنين مي كند؟ هدف او از اين كارها چيست؟ با اين كارها مي خواهد چه بگويد؟ چه عللي باعث شده كه خود را به اين صورت مطرح كند.به نظر مي رسد زمان خاصی براي بروز نا بهنجاری های او وجود ندارد واو در موقعيت های مختلف از خود رفتارهاي نا بهنجار را نشان مي دهد . واز اينكه نظم كلاس به هم مي خوردخوشحال می شودواین واقعاً ناراحت كننده است . ولی تحقيقات متعددنيز نشان می دهند كه با نوجوان بايد با ملايمت ومحبت رفتارنمود . ونبايد دانش آموزان تنبيه يا تحقير شوند.

واقعيت اين است كه من گير كرده بودیم كه چكار بكنم . چند بار مادرش را به مدرسه دعوت كردم ، چندين بار تذكر دادم .ولی هيچ كدام مشكل را حل نكرد. تمامی معلمان و مادر ش عقيده داشتند كه اورا به حال خود رها كنم . چون استدلال می كردند كه اصلاح شدنی نيست . مسئله را با دو تن از مشاوران در ميان گذاشتیم . آنها را هنماييهای لازم جهت تغيير رفتار ارائه نمودند. سپس به دنبال كتابهای روانشناسی رفتم تا ببينم مشكل چيست ؟ وچگونه میتوانم مشكل را حل نمايم؟ با صحبتهايی كه  با مادر حمیدرضا انجام دادم. فهميدم كه والدين ، با ايشان بد رفتاری می كنند . وبه خواسته های او چندان توجهی نمی كنند وبعد از اینکه كه برادرش متولد شده است . والدين او بيشتر به برادرش سرگرم شده اند واورا فراموش كرده اند . بنابراين مورد بی مهری والدين قرار گرفته است . در نتيجه به خاطر ناكامی در جلب محبت ، مجبور شده است به پرخاشگری ولج بازی دست بزند . اين عمل خود ، دوباره روابط والدين را با ايشان تيره تر كرده است . و در نتيجه به او بر چسب های منفی متعددی توسط والدين زده شده است . به اين ترتيب يك نوجوان معصوم ، به يك فرد نابهنجار تبديل شده است . وقتی چنين نوجوانانی به مدرسه مي روند . در مدرسه نيز مورد بی مهری معلم مدرسه قرار می گيرند و بيشترسعی مي كنند ازدست چنين دانش آموزی خلاص شوند ودر مدرسه نيز برچسبهای منفي به نوجوان زده می شود و به اين ترتيب سر نوشت نوجوان تغيير مي كند و در نهايت علاوه از مشكلات فردی ، مشكلات اجتماعی نيز افزايش می يابد. به اين ترتيب برای حل مشكل بايد از يك جايی آغاز می كردم . تا با ايشان بتوانم رابطه دوستی بر قرار نمايم تا به ايشان بفهمانم كه ايشان نزد من ودیگرمعلمان مدرسه طرد شده نيست. ولی نمی توانستم بطور مستقيم به او بگویم كه می خواهم با تو دوست شوم . اولين قدم پيدا كردن ويژگی های مثبت بود با مطا لعه كتابهای روانشناسی ورا هنمايی همكاران و اساتیدمشاوره ، فهميدم كه ابتدا بايد نگرش را نسبت به خود و معلم ووالدين او تغيير دهم . برای اينكار بايد نكات مثبت را پيدا می كردیم وتغيير نگرش را از نقاط قوت او شروع می كردم .حمیدرضا به خاطر اينكه بعد از او برادرش به دنيا آمده بود و والدينش از روی نا آگاهی به وی بی توجه شده بودند و برای جلب توجه والدين رفتارهای نابهنجاررا پيشه خود ساخته است .به همين خاطر اولين كاری كه انجام دادم ايشان را به عنوان سرگروه ومسئول پخش تغذیه آموزشگاه انتخاب نمودم. اما دانش آموزان دیگر از اين كار من ناراحت شدند ومی گفتند كه حمیدرضا آنهارا اذيت خواهد كرد . ولی بنده دانش آموزان را قانع كردم كه ما از قبل نمی توانيم در مورد كسی داوری كنيم. اتفاقاً به نظر مان با توجه به شناختی كه از حمیدرضا دارم فكر می كنم شايستگی  پذیرش مسئولیت درمدرسه  را دارد و به شكل بهتری کارها رااداره خواهد كرد . با اين حرفها می خواستم احساس مسئوليت وهمكاری را در ايشان شكوفا نمايم .ولی با اينحال با همکلاسیهای خود  در گير بود . ولی آنها را به آرامش دعوت می كردم سپس مادر ش را به مدرسه دعوت كردم واز ايشان خواستم كه بين فرزندان فرق نگذارند وبه او بيشتر توجه ومحبت نمايد وبا ايشان بد رفتاری نكنند.در گام بعدی چون ايشان صدای نسبتاً خوبی داشت همچنين اگرکوچکترین رفتار خوبی از ايشان ديده می شد مورد تشويق قرار می گرفت . تا رفتارهای مثبت او تقويت شود دروسش نسبتاًخوب شده بود رفته رفته رفتارهای منفی او كاهش می يافت ودرسش نيزنسبت به گذشته بهتر مي شد. احساس كردم كه او ديگر ترس از اينكه سرش درد خواهد كرد رااز سرش بيرون كرده است . بعد از چند روز بطورخصوصی در مورد سردردش جویا شدیم . ايشان جواب داد كه سردردش خوب شده است . وبه اين ترتيب ،با تشويق به موقع ومداوم ، توجه زياد ورها نكردن دانش آموزان به حال خود، محبت كردن به دانش آموزان جهت ايجاد نگرش مثبت به ديگران ، تقويت نكات مثبت جهت تغيير نگرش نسبت به خود ، ايجاد انگيزه با دادن جايزه جهت تقويت درسی ، استفاده از والدين جهت تغيير نگرش نسبت به آنان ، مسئوليت دادن جهت تقويت نكات مثبت وی، صبرو حوصله ودلسوزی نسبت به دانش آموزان باعث گرديد كه رفتارهای ايشان تا حد زيادی بهبود يابد.

انتخاب راه جدید به صورت موقّت

برای رفع اختلالات رفتاری ، ابتدا بهتر است علل اختلالات مشخص شود تا راه حلهایی  جهت بهبود اختلالات رفتاری تعیین گردد.

با توجّه به سوابق خانوادگی (حمیدرضا )، به خاطرتولد فرزند پنجم ، او مورد بی مهری و کم توجهّی والدین قرار گرفته است . و از این کار والدین دچار نارضایتی شده و نسبت به آنان احساس خصومت کرده است . و به همین علت دچار پرخاشگری شده و برای جلب توجه والدین ، رفتار های نابهنجاری را از خود نشان داده است . پرخاشگری و نابهنجاری باعث شده ، والدین علاوه از بی مهری ، وی را تنبیه و تحقیر کرده و برچسب های منفی بزنند ؛ به این خاطر رفتارهای منفی در ایشان درونی شده است . بنابر این فشارهای روحی و روانی شدیدی بر او تحمیل شده و ایشان دچار سر درد عصبی گردیده است . به نظر می رسد مشکل تا حدّی شناسایی شده است .  بعد از شناسایی مشکل باید به دنبال راه حل رفت . برای این کار به سراغ محققان و مشاوران و کتابهای روانشناسی و تحقیقات و مقالات مراجعه کردیم. وازسردرداواستفاده کردم وباصحبت باپدرش اورابه روانشناس ومشاوربالینی ارجاع دادم وایشان نیزبرنامه هایی رابرای بهبودوضعیت اوارائه کردندکه واقعا موثربود

  آموزش درمانی

« آ موزش درمانی عبارت است ازمجموعه ی  اصول وروش های  آ موزشی و روا نشناسی که می تواند افراد معلول جسمانی ، روانی ، ذهنی و عاطفی را  تا حد امکان به عضو مفید و کارآمد جامعه تبدیل کند .در آموزش درمانی تطابق با محیط خانه ومدرسه و تغییر نگرش کودک  نسبت به یادگیری مسئله اساسی است .  » ( میلانی فر، ۱۳۷۰ ص  ۱۸۴)

روشهای درمان حسادت :

آگاه كردن نوجوان ازاينكه مورد توجه ومحبت والدين قرار دارد، رعايت عدالت وانصاف در روابط ، محبت به نوجوان وقتی كه تنهاست، ايجاد زمينه اعتماد وتوجه ، سپردن نوجوان كوچكتر به نوجوان  حسود برای مراقبت ونگهداري ، جرأت دادن ، جايگزين كردن احساسات خشم آلود نوجوان ، كمك به نوجوان برای برون ريزی احساسات حسادت ، مطلع ساختن نوجوان از مدتي قبل ، قصه گفتن مادر به نوجوان وتسلی دادن به او ، تبديل حسادت به مساعدت وصميميت بحث درباره ضررها وخسارات حسد ، استفاده از نقاشی وبازی درمانی به آموزش دادن به نوجوانان مبنی براينكه اشيا ووسايل خود را به رخ ديگران نكشند، آموختن انجام اعمال نيك به نوجوان ، افزايش اعتماد به نفس ، عدم دخالت والدين در دعواهای نوجوانان ، ايجاد روابط خانوادگي مطلوب وتقويت روح همكاری ومساعدت در نوجوانان در خانه ومدرسه.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله کاهش مشکلات رفتاری دانش آموزم حمیدرضا اقدام پژوهی کلاس پنجم ابتدایی  

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله کاهش مشکلات رفتاری دانش آموزم حمیدرضا اقدام پژوهی کلاس پنجم ابتدایی  

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله کاهش مشکلات رفتاری دانش آموزم حمیدرضا اقدام پژوهی کلاس پنجم ابتدایی

کسب نتایج  پیرامون مقوله کاهش مشکلات رفتاری دانش آموزم حمیدرضا اقدام پژوهی کلاس پنجم ابتدایی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله کاهش مشکلات رفتاری دانش آموزم حمیدرضا اقدام پژوهی کلاس پنجم ابتدایی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله کاهش مشکلات رفتاری دانش آموزم حمیدرضا اقدام پژوهی کلاس پنجم ابتدایی

منابع :

۱-    لورابرک .(۱۳۸۹). روانشناسی رشد . (مترجم: یحیی سیدمحمدی )(تهران :نشر ارسباران .

۲- کریمی،دکتریوسف.(۱۳۸۹).اختلالات رفتاری .  تهران : نشرساوالان.

۳- شعاری نژاد، علی اكبر.(۱۳۸۲). روانشناسی يادگيری . تهران: انتشارات توس

۴-  شفيع آبادی، عبداله.(۱۳۷۴).راهنمايی ومشاوره کودکان. تهران: انتشارات سمت.

۵-  قاسمی پويا، اقبال. (۱۳۸۱). راهنمای عملی پژوهش در عمل. تهران: چاپ افست.

۶- مير كمالی.سيد محمد.(۱۳۸۹). روابط انسانی در آموزشگاه. تهران: یسطرون.

برای دانلود اقدام پژوهی کلاس پنجم ابتدایی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

+ 63 = 73