اقدام پژوهی پایه پنجم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل ناخن جویدن و استرس را در بهنام بهبود بخشم ؟
اقدام پژوهی پایه پنجم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل ناخن جویدن و استرس را در بهنام بهبود بخشم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۶ صفحه
اقدام پژوهی پایه پنجم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل ناخن جویدن و استرس را در بهنام بهبود بخشم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر
تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی پایه پنجم دبستان می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی پایه پنجم دبستان را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.
مطالبی که در اقدام پژوهی پایه پنجم دبستان موجوداست عبارت است از :
اقدام پژوهی پیرامون مقوله بهبود بخشیدن مشکل ناخن جویدن و استرس در بهنام
دیباچه مطالب پیرامون مقوله بهبود بخشیدن مشکل ناخن جویدن و استرس در بهنام
چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله بهبود بخشیدن مشکل ناخن جویدن و استرس در بهنام
بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله بهبود بخشیدن مشکل ناخن جویدن و استرس در بهنام
شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله بهبود بخشیدن مشکل ناخن جویدن و استرس در بهنام
جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله بهبود بخشیدن مشکل ناخن جویدن و استرس در بهنام
تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله بهبود بخشیدن مشکل ناخن جویدن و استرس در بهنام
ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با بهبود بخشیدن مشکل ناخن جویدن و استرس در بهنام
ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله بهبود بخشیدن مشکل ناخن جویدن و استرس در بهنام
راهبردهای پیشگیرانه و درمانی در ناخن جویدن کودکان
۱- رفتار ناخن جویدن را به خوبی تحلیل و توصیف کنیم.
۲- ارتباط ناخن جویدن با سایر مسائل پیرامون آن را مورد بررسی قرار دهیم به این معنا که علت مستقرکننده و آشکارکننده، و تشدیدکننده را بررسی کنیم.
۳- رفتار ناخن جویدن را مورد توجه قرار دهیم نه شخصیت کودک را.
۴- زمینههای پرورشی عزت نفس را در کودک تقویت کنیم.
۵- به اوقات فراغت کودک توجه داشته باشیم.
۶- کودک را وارد مسائل و مشکلات خانوادگی نکینم.
۷- از سرزنش و تهدیدکردن و ترساندن جداً پرهیز کنیم.
۸- از درمان خرافی در این رابطه اجتناب کنیم.
۹- از طریق مشورت با مشاور و روانشناس راهبرد درمانی برای کنترل و درمان رفتار ناخن جویدن کسب کنیم.
۱۰- با استفاده از راهبردهای تغییر رفتار مثل تقویت رفتارهای ناهمساز، تقویت رفتارهای دیگرسیری یا اشباع، ایجاد مشغولیت برای کودک و… در جهت کاهش و از بین رفتن این رفتار کمک کنیم.
۱۱- واکنشهای غیرمنطقی خود در قبال ناخن جویدن را کنترل کنیم.
۱۲- به مسائل بهداشتی کودک و نظافت جسمانی کودک توجه کنیم.
۱۳- زمینههای موفقیت را در کودک تقویت کنیم.
۱۴- مسائل و مشکلات خانوادگی را مورد توجه و درمان قرار دهیم.
۱۵- اصل تفاوتهای فردی کودک را باور داشته باشیم و انتظارات خود را از کودک منطقی کنیم.
۱۶- آموزش مهارتهای زندگی را برای کودک طراحی کنیم.
ارزشيابي تأثير اقدام جديد و تعيين اعتبار آن:
نتيجه كليه اقدامات و كارهاي انجام شده در مورد بهنام چنين شد كه او توانست عادت بد ناخن جويدن را كنار بگذارد و خودش هم اين مسأله كه را اذعان دارد كه ديگر تصميم گرفت اين كار را انجام ندهد و در درسهايش هم پيشرفت كرده است و ديگر آن دانشآموز هفتههاي اول سال تحصيلي نيست كه مرتباً انگشتش در دهانش باشد. اين راه حلها تا زماني كه والدين محيط امن را براي فرزندان در خانه فراهم آورند از اعتبار بالايي برخوردار است. شاكر خداي بزرگي هستم كه به من كمك كرده است مشكل يكي از بندههاي پاك و معصوم را درمان كنم انشاءالله روزي فرا خواهد رسيد كه بهنام هم مشكل يكي از بندگان خدا را برطرف كند و شادي و نشاط و اعتماد به نفس را به او بازگرداند.
۱ـ كمبود وقت به علت چند پايه بودن كلاسها
۲ـ نداشتن مشاور د رمدرسه
۳ـ داشتن مشكل اقتصادي خانواده بهنام
۴ـ اختلاف بين پدر و مادر بهنام
۵ـ مسن بودن پدر بهنام و بيتوجهي او در برخورد با مشكلات فرزند خويش.
۶ـ عدم همكاري لازم از سوي والدين بهنام.
در زمينه پيشگيري اقدامات متعددي را بايد انجام داد كه اهم آن اقدامات مربوط به شرح زير ميباشند:
ـ دادن امنيت زيستي، رواني، عاطفي و اجتماعي به كودك.
ـ شيوهي تربيت ما بايد به گونهاي باشد كه فرزند بر خود و اعضايش مسلط شود و مدير خود باشد.
ـ پذيرش كودك، احترام و محبت به او در حد متعادل.
ـ از تهديدها، تنبيهها، درگيريها، تبعيضها در محيط زندگي بپرهيزيم تا زمينه براي احساس ناامني و نگراني او فراهم نشود.
ـ سطح توقع خود را از كودك كم كنيم.
ـ مشغول كردن كودك به خواندن، نوشتن، بازي كردن و بالاخره سرگرم كردن اعضايش از طريق فعاليتهاي مدرسهاي، ورزشي، فني و …
ـ پي بردن به مشكل كودك و توجه به حل آن ميتواند بزرگترين گام براي از بين بردن اختلال ناخن جويدن باشد.
جمع آوری شواهد دو پیرامون مقوله بهبود بخشیدن مشکل ناخن جویدن و استرس در بهنام اقدام پژوهی پایه پنجم دبستان
اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله بهبود بخشیدن مشکل ناخن جویدن و استرس در بهنام اقدام پژوهی پایه پنجم دبستان
اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله بهبود بخشیدن مشکل ناخن جویدن و استرس در بهنام اقدام پژوهی پایه پنجم دبستان
کسب نتایج پیرامون مقوله بهبود بخشیدن مشکل ناخن جویدن و استرس در بهنام اقدام پژوهی پایه پنجم دبستان
راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله بهبود بخشیدن مشکل ناخن جویدن و استرس در بهنام اقدام پژوهی پایه پنجم دبستان
فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله بهبود بخشیدن مشکل ناخن جویدن و استرس در بهنام اقدام پژوهی پایه پنجم دبستان
ـ سروري، محمد حسين ( ۱۳۷۷)، روان شناسي تجربي، انتشارات اميركبير
ـ قائمي، علي ( ۱۳۶۸) ترس و اضطراب در كودكان، تهران، انتشارات امير.
ـ فرقاني رئيسي، شهلا. شناخت مشكلات رفتاري در كودكان و نوجوانان. تهران، نشر معاونت پرورشي وزارت آموزش و پرورش.
ـ ويكس ـ نلسون، ريتا، اختلالهاي رفتاري كودكان، مترجم، محمد تقي منشي طوسي. ناشر: انتشارات آستان قدس رضوي، چاپ هشتم ۱۳۸۷٫
ـ سي. كيت كانرز و جوليت ال. جت، اختلال نارسايي توجه بيش فعالي، ترجمه: دكتر حميد عليزاده، قربان همتي، صديقه رضايي، انتشارات دانژه ۱۳۸۷٫
ـ جمشيدي، ابولفضل، بررسي افت تحصيلي.
برای دانلود اقدام پژوهی پایه پنجم دبستان و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.
توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004
دیدگاهی بنویسید