اقدام پژوهی پایه پنجم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم تمركز حواس را در دانش آموزان بهبود بخشم ؟

اقدام پژوهی پایه پنجم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم تمركز حواس را در دانش آموزان بهبود بخشم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۳ صفحه

اقدام پژوهی پایه پنجم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم تمركز حواس را در دانش آموزان بهبود بخشم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی پایه پنجم ابتدایی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی پایه پنجم ابتدایی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی پایه پنجم ابتدایی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله بهبود بخشیدن تمركز حواس در دانش آموزان

دیباچه مطالب پیرامون مقوله بهبود بخشیدن تمركز حواس در دانش آموزان

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله بهبود بخشیدن تمركز حواس در دانش آموزان

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله بهبود بخشیدن تمركز حواس در دانش آموزان

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله بهبود بخشیدن تمركز حواس در دانش آموزان

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله بهبود بخشیدن تمركز حواس در دانش آموزان

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله بهبود بخشیدن تمركز حواس در دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با بهبود بخشیدن تمركز حواس در دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله بهبود بخشیدن تمركز حواس در دانش آموزان

اجـراي راه حـل هـا

اجراي موارد زير پس از اعتباريابي صورت پذيرفت.

۱)  توجه به تفاوت هاي فردي دانش آموزان ومشخص کردن تيپ هاي شخصيتي آن ها.

فروانی

مولفه ها

بصري سمعي لمسي جنبشي کل
درصد ۰۹/۳۴ ۴۷/۲۰ ۷۲/۲۲ ۷۲/۲۲

جدول شماره ۲- فراواني تيپ هاي شخصيتي

۲- کنترل دانش  آموزان شلوغ وممانعت از صحبت هاي بي مورد آنها در کلاس.

۳- تغيير روش تدريس معلم

۴- استفاده از وسايل کمک آموزشي

۵- استفاده از نمايش وبازي در تبيين مطالب

۶ – استفاده از شعر ونقاشي وتقويت قدرت تخيل دانش آموزان در تفهيم موضوع درسي

۷- توجه به تغذيه مناسب دانش آموزان وا ختصاص زمان معين براي صرف صبحانه

۸- عدم استفاده دانش آموزان از وسايل فانتزي

۹- هماهنگي با دفتر مدرسه وهمکاران جهت حفظ آرامش محيط بيرون کلاس

ارائه اطلاعات(شواهد ۲ )

در اواخر سال تحصيلي باتوجه به فعاليت هاي انجام شده درکلاس وبا توجه به نظرهمکاران وخود دانش آموزان نتايج زير حاصل شد دانش آموزان:

۱) تمرکز لازم جهت شرکت در کلاس را داشتند وکتاب هايشان رابه طور منظم درکلاس مي آوردند.

۲) درفعاليت هاي آموزشي وگروهي شرکت مي کردند.

۳) توانايي لازم براي پاسخگويي به سوالات ارزشيابي تکميلي را داشتند.

۴) انگيزه لازم براي حضور در کلاس را داشتند واز کلاس لذت مي بردند.

۵) انگيزه تميز ومرتب نگه داشتن دفتر  و کتاب را در خود تقويت کردند.

۶) جهت برقراري سکوت در کلاس با ما همکاري لازم را انجام دادند.

۷) به ساختن وسايل کمک آموزشي علاقه نشان داده ومبادرت مي ورزيدند.

۸) از وسايل فانتزي استفاده ي محدودتري مي کردند.

باتوجه به شاخص هاي کمي وکيفي طرح مي توان نتيجه گرفت : که استعدادهاي زيستي، بلوغي وبه کارگيري تعدادي از راهبردهاي معين به دانش آموزان کمک مي کند تا علاقه وانگيزشان نسبت به درس بالا رود ودر نتيجه تمرکز بيشتري هنگام حضور در کلاس داشته باشند.

انسان ، به سبب ويژگيهاي بي نظيرش در ميان همه موجودات ، عنوان اشرف مخلوقات را به خود اختصاص داده است. او استعداد خاص تفكر و يادگيري دارد كه به او اجازه مي دهد اعمال خاص انجام دهد .

نتايج اعمالش را پيش بيني و ارزيابي كند .تغيير و تحولات گوناگون و سريعي را در عرصه علم و فناوري به وجود آورد. آنچنان كه به قول تافلر دنيا را به دهكده اي تبديل كند كه اطلاعات را در سريع ترين زمان ممكن از قاره اي به قاره ديگر انتقال دهد .

بنابراين بر اثر پيشرفت سريع و غير قابل انتظاري كه در قلمرو دانش و فناوري طي چند قرن اخير نصيب انسان شده است حجم اطلاعات و دانسته هاي بشري روز به روز به طور سر سام آوري در حال افزايش است.

بر دانش آموزان و دانشجويان لازم است كه هرچه سريعتر خود را با اين تغيير و تحولات همگام سازند. در اين راستا، بسياري از دانش آموزان و دانشجويان كوشش زياد مي كنند .

بسيار مطالعه مي كنند اما به دليل عدم توانايي در تمركز حواس، هنگام مطالعه نمي توانند به نتيجه د لخواه دست يابند. وجود چنين مشكلي در ميان دانش آموزان و دانشجويان ما باعث شد تا به نگارش اين مقاله بپردازم.

اميدواريم دانش آموزان و دانشجويان گرانقدر با مطالعه اين گفتار و اتخاذ روشها و پيشنهادهاي ذكر شده براي پيشگيري از حواس پرتي و پرورش تمركز حواس هنگام مطالعه، همواره رشد و بالندگي آنها باشيم.

تمركز در لغت يعني تراكم ، فشردگي مجموعه، چكيده، تمركز در اصطلاح يعني حفظ و نگهداري توجه و تمركز حواس ، روي موضوعي معين ، بدون تمركز حواس ، يادگيري مثمر ثمر نخواهد بود . بنابر اين همه افراد توانايي تمركز دارند و چون تمركز نسبي است يعني كسي نمي تواند ادعا كند كاملا حواس پرت است ويا هميشه تمركز حواس دارد.

تمركز گاهي ساده است و گاهي مشكل. تمركز در موضوع هايي كه نياز به تفكرو تجزيه و تحليل دارند مشكل و تمركز در موضوعه هايي كه جنبه ي تفريحي و سرگرمي دارند ، بسيار آسان است. به همين دليل دانش آموزان ساعت درسي تربيت بدني( ورزش) را بهتر از ساعت كلاس درس رياضي دوست دارند . اغلب آنها در ساعت در س رياضي غيبت مي كنند اما در ساعت درس تربيت بدني كمتر غيبت مي كنند. بعلاوه برقراري تمركز حواس هنگام مطالعه كتابهاي پليسي و داستاني خيلي آسانتر از كتابهاي رياضي، فيزيك، جغرافيا و … است.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله بهبود بخشیدن تمركز حواس در دانش آموزان اقدام پژوهی پایه پنجم ابتدایی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله بهبود بخشیدن تمركز حواس در دانش آموزان اقدام پژوهی پایه پنجم ابتدایی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله بهبود بخشیدن تمركز حواس در دانش آموزان اقدام پژوهی پایه پنجم ابتدایی

کسب نتایج  پیرامون مقوله بهبود بخشیدن تمركز حواس در دانش آموزان اقدام پژوهی پایه پنجم ابتدایی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله بهبود بخشیدن تمركز حواس در دانش آموزان اقدام پژوهی پایه پنجم ابتدایی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله بهبود بخشیدن تمركز حواس در دانش آموزان اقدام پژوهی پایه پنجم ابتدایی

پيشنهادا ت:

۱- سعي كنيد با ايجاد انگيزه هاي نيرومند و در نظر گرفتن اهدافي كه برايتان مهم و جالب توجه است نسبت به مطالعه در خود شوق و علاقه ايجاد كنيد. زيرا علاقه داشتن نسبت به موضوعي سبب تمركز حواس در هنگام مطالعه آن موضوع مي شود.

۲-موقعيتهايي كه نمي توانيد در آنها تمركز حواس داشته باشيد ، تجزيه و تحليل كنيد ، احساسات خود را مورد برسي قرار دهيد و بدانيد كه چه عواملي افكار شما را دگرگون مي كنند. افكار منفي و بيمارگونه را از خود دور كنيد و هر موقعيت را تا حدي كه مي توانيد به طور منطقي تعبير و تفسير كنيد.

۳-موضوعهاي مطالعاتي خود را تقسيم بندي كنيد يعني هر موضوعي را كه مي خواهيد مطالعه كنيد، آن را به قسمتهاي كوچكتر تقسيم كرده و به تدريج در زمانهاي مختلفي آنها را مطالعه كنيد.

۴-هر وقت مصمم شديد مطالعه كنيد يا كار ديگري انجام دهيد ، بكوشيد بر عزم خود پا بر جا باشيد تا آن كار را به اتمام برسانيد.

۵-زمانهاي مطالعه خود را با فعاليتهاي متنوع تقسيم نمائيد تا اينكه بتوانيد تمركز حواس خود را براي مدت زمان طولاني تري حفظ كنيد و مطالعه را در آن ساعت از روز انجام دهيد كه براي شما مناسب تر است.

برای دانلود اقدام پژوهی پایه پنجم ابتدایی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

96 − = 94