اقدام پژوهی معلم پایه سوم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم حواس پرت فرهاد را در کلاس متمرکز کنم ؟

اقدام پژوهی معلم پایه سوم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم حواس پرت فرهاد را در کلاس متمرکز کنم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۱۸ صفحه

اقدام پژوهی معلم پایه سوم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم حواس پرت فرهاد را در کلاس متمرکز کنم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی معلم پایه سوم دبستان می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی معلم پایه سوم دبستان را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی معلم پایه سوم دبستان موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله متمرکز کردن حواس پرت فرهاد در کلاس

دیباچه مطالب پیرامون مقوله متمرکز کردن حواس پرت فرهاد در کلاس

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله متمرکز کردن حواس پرت فرهاد در کلاس

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله متمرکز کردن حواس پرت فرهاد در کلاس

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله متمرکز کردن حواس پرت فرهاد در کلاس

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله متمرکز کردن حواس پرت فرهاد در کلاس

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله متمرکز کردن حواس پرت فرهاد در کلاس

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با متمرکز کردن حواس پرت فرهاد در کلاس

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله متمرکز کردن حواس پرت فرهاد در کلاس

به طور کلی علل بی دقتی و حواس پرتی را به دو دسته کلی تقسیم می کنند:

۱-حواس پرتی درونی و ذهنی :مانند مشغله های ذهنی دانش آموز

۲-بی دقتی و حواس پرتی بیرونی و محیطی:شامل محیط،خانواده،کتاب و موضوعات آن،معلم و روش تدریس معلم

حواس پرتی بیرونی آسانتر از حواس پرتی درونی برطرف می شود.

باید هر یک از این عوامل را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم تا تشخیص دهیم هر کدام چگونه باعث حواس پرتی و عدم تمرکز می شود ،بعد از اینکه شناخت کافی صورت گرفت و عامل یا عوامل به وجودآورنده عدم تمرکز در فرهاد مشخص شد، بتوانیم راهکارهای مناسب ارائه دهیم.

 

محیط    :     گرمی و سردی هوای کلاس ،  صداهای ناهنجار         نور شدید و ضعیف

خانواده :  اغتشاشات فکری(مشکلات ارتباطی،اقتصادی،اجتماعی،اعتیاد) ، کمبود محبت و نشاط  ، احساس ناامنی  ، مقایسه کودک و نوجوان با همسالان

روشها های تدریس  : عدم استفاده از روشهای فعال  ، عدم استفاده از وسایل کمک آموزشی

کتاب    :  عدم احساس نیاز به مطالب کتاب

معلم    :   توقعات بیش از ظر فیت دانش آموز ، مقایسه دانش آموز با دیگران ،   بازگو کردن مطالب تکراری

دانش آموز    :      درد و رنج،بیماریها ، گرسنگی و تشنگی ،  غم و غصه ، ترس ، خشم و شادی ، اضطراب و نگرانی، فشارهای روانی ،  بی علاقگی ،     عدم آگاهی و آشنایی با روشهای صحیح مطالعه

چگونگی یافتن و انتخاب راه حل ها

برای اینکه علت دقیق عدم تمرکز فرهاد مشخص شود با او مصاحبه کردم و از او خواستم از بین عواملی که باعث عدم تمرکز می شوند مواردی که بیشتر در او این مشکل را به وجود آورده است مشخص کند.

با هم عوامل را بررسی کردیم.از عوامل محیطی هیچ کدام موثر نبود چون شرایط محیطی در این دبیرستان برای دانش آموزان کاملا مساعد است..

عامل بعدی خانواده است که فرهاد شرایط را در خانواده مناسب می داند ولی می گوید گاهی مادرم من را با افراد فامیل مقایسه می کند که باعث اذیت من می شود.

در مورد روشهای تدریس ،چون من از روشهای فعال استفاده می کنم و تمام واحدهای کتاب را به صورت پاورپوینت درآورده و از تصاویر جذاب استفاده کردم،و دانش آمزان به صورت گروهی و شرکت در پرسش و پاسخ و بحثهای گروهی فعال هستند به نظرم مشکل خاصی در این مورد نباشد که فرهاد نیز این مطلب را تایید کرد.

در مورد کتاب می گوید :به آن علاقه ای ندارم و چون فکر می کنم برای من سخت است و یاد نمی گیرم باعث اضطراب من میشود.

در مورد معلم هم چون فرهاد به من علاقه مند است در این مورد هم مشکل خاصی نیست. در مورد عوامل مربوط به دانش آموز داشتن اضطراب و بی علاقگی را نام می برد..بعد از اینکه عوامل به وجودآورنده عدم تمرکز در فرهاد تقریبا مشخص شد حالا باید به فکر راهکارهای مناسب برای ازبین بردن این عوامل باشم.ابتدا پرسشنامه ای تهیه کردم و از فرهاد خواستم بادقت به آن پاسخ دهد.که متن پرسشنامه و پاسخهای فرهاد در ادامه آورده شده است.

۱-قبل از شروع مطالعه به چه نکاتی می پردازد؟آیا در ذهن خود سئوال طرح می کند؟به مرور نکات گذشته می پردازد؟  به مرور نکات گذشته می پردازم.

۲-قبل از شروع مطالعه،تخمین صحیحی نسبت به زمان مطالعه خود دارد؟ خیر

۳-حس و حال او نسبت به شروع مطالعه چگونه است؟ خیلی مشتاق و علاقه مند نیستم.

۴-آیا توجه او به زمان های شروع مطالعه،دقیق است؟در لحظه شروع می کند یا در ساعت های مشخص؟

خیر ، ساعت مشخصی ندارد.

۵-طبق برنامه قبلی درس می خواند؟با درس خاصی که علاقه دارد شروع می کند؟  خیر، با درس خاصی که علاقه دارم شروع می کنم.

۶-روشهای تند خوانی را می داند؟با چشم مطالعه می کند؟ خیر ، زمزمه می کنم.

۷-معیاری برای میزان سرعت خواندن مطالعه خود دارد؟ خیر

۸-کند خوان است؟با صدای بلند می خواند؟به صورت راه رفته درس می خواند؟بله، با صدای بلند، بله

۹-راه حل مطالعه را می داند؟از یک صفحه شروع به خواندن کامل می کند؟یا ابتدا مروری اجمالی می کند؟

بله، ابتدا مروری اجمالی می کنم.

۱۰-در هنگام مطالعه ،یادداشت برداری می کند؟زیر نکات مهم خط می کشد؟بله،زیر نکات مهم خط می کشم.

۱۱-مطالعه مستمر چند ساعته دارد؟زمان معینی ندارد.

۱۲-در زمان استراحت بین مطالعه چگونه عمل می کند؟خوردن، دراز کشیدن

۱۳-با افکار مزاحم چه می کنی؟زمان مطالعه را از من می گیرد،اما فکر می کنم تا تمام شود به نتیجه برسم.

۱۴-حس و افکار منفی در مطالعه چه جایگاهی دارد؟تخیل نامناسب را چگونه دفع کنیم؟زیاد، نمی دانم.

۱۵-اگر شرایط سکوت کامل فراهم نبود چه کنیم؟در این مواقع اصلا نمی توانم درس بخوانم.باید کامل فراهم باشد.                                                                                               ۱۰

۱۶-مکان خاصی برای مطالعه دارد؟ بله، در اتاق خودم

با بررسی پاسخهای فرهاد عواملی که باعث عدم تمرکز در او شده بود مشخص شد که این عوامل عبارتند از:

ا-مقایسه او با همسالان از طرف خانواده

۲-عدم علاقه به موضوع درس حرفه و فن

۳-اضطراب و نگرانی

۴-عدم آگاهی کامل با روشهای صحیح مطالعه

۵-افکار منفی

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله متمرکز کردن حواس پرت فرهاد در کلاس  اقدام پژوهی معلم پایه سوم دبستان

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله متمرکز کردن حواس پرت فرهاد در کلاس اقدام پژوهی معلم پایه سوم دبستان

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله متمرکز کردن حواس پرت فرهاد در کلاس  اقدام پژوهی معلم پایه سوم دبستان

کسب نتایج  پیرامون مقوله متمرکز کردن حواس پرت فرهاد در کلاس  اقدام پژوهی معلم پایه سوم دبستان

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله متمرکز کردن حواس پرت فرهاد در کلاس اقدام پژوهی معلم پایه سوم دبستان

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله متمرکز کردن حواس پرت فرهاد در کلاس اقدام پژوهی معلم پایه سوم دبستان

منابع

۱-قاسمی پویا، اقبال، راهنمای معلمان پژوهنده، ۱۳۸۳

۲-قائمی، علی، زمینه تربیت ، ۱۳۶۵

۳-عمید، حسن، فرهنگ فارسی عمید، ۱۳۶۳

۴-اصغری پور، حمید، کلیات راهنمایی و مشاوره ، ۱۳۸۳

۵-سایت تبیان

۶-سایت زلال

۷-سایت مرکز خدمات مشاوره ای صنعت نفت

برای دانلود اقدام پژوهی معلم پایه سوم دبستان و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

35 + = 43