اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم مهارت سخن گفتن را در دانش آموزم عاطفه رجبی تقویت کنم؟

اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم مهارت سخن گفتن را در دانش آموزم عاطفه رجبی تقویت کنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۸ صفحه

اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم مهارت سخن گفتن را در دانش آموزم عاطفه رجبی تقویت کنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم ابتدایی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم ابتدایی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم ابتدایی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله تقویت مهارت سخن گفتن در عاطفه رجبی

دیباچه مطالب پیرامون مقوله تقویت مهارت سخن گفتن در عاطفه رجبی

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله تقویت مهارت سخن گفتن در عاطفه رجبی

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله تقویت مهارت سخن گفتن در عاطفه رجبی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله تقویت مهارت سخن گفتن در عاطفه رجبی

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله تقویت مهارت سخن گفتن در عاطفه رجبی

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله تقویت مهارت سخن گفتن در عاطفه رجبی

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با تقویت مهارت سخن گفتن در عاطفه رجبی

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله تقویت مهارت سخن گفتن در عاطفه رجبی

ارائه راه حل:

در تجزیه وتحلیل اطلاعات بدست آمده برایحل مشکل عاطفه  راه حل های جدید وجالبی بدست آمده که به ترتیب اولویت عبارتند از:

* حمایت عاطفی و واگذاری مسئولیتهای مناسب باتوجه به میزان توان جسمی و ذهنی عاطفه  جهت تقویت اعتماد به نفس آن

* قرار ندادن عاطفه  در موقعیت هایی که شکست را به دنبال دارد و بالعکس تشویق و زمینه سازی جهت حضور عاطفه  در فعالیت های جمعی و گروهی

* ایجاد آمادگی لازم برای جرأت ورزی در بیان عقاید ونظریات خود ونیز پذیرش نظریات مخالف از طرف مقابل

* مراجعه به پزشک و بررسی وضعیت جسمی عاطفه (در صورت وجود مشکل) و رفع مشکل و اندیشیدن راه جدید

اجرای راه حل:

در اجرای راه حل بر طبق اولویت بندی راه حل اول یعنی:

((حمایت عاطفی و واگذاری مسئولیت های مناسب با توجه به میزان توان جسمی و ذهنی عاطفه  جهت تقویت اعتماد به نفس آن.))

را برگزیدیم و جهت اجرای به منوال زیر اقدام کردیم.

در اولین اقدام از اولیاء عاطفه  دعوت کردیم که به مدرسه آیند ولی تنهامادر عاطفه  به مدرسه آمد بعد ازاحوالپرسی های روزمره خواسته های خود را به ترتیب اولویت های زیربا اودر میان گذاشتم واز او خواستم که آنها را با خانواده در میان بگذارند وحتمأ به آن عمل کنند.

*مسولیت کارهای عاطفه  را به خود او واگذار کنند.

*در کارهای خانه از عاطفه  کمک بخواهند وبه او مسئولیت واگذار کنند.

*فرزند خود را با نام های آقای مهندس ، آقای دکترو… صدا بزنند.

*در جمع هایی که عاطفه  حضور دارد ازاو تعریف وتمجید کنید.

و نیزتصمیم گرفتم خودم در مدرسه کارهای زیر را برای بهبود عاطفه  آنجام دهم

*عاطفه  را به عنوان نماینده ی کلاس معرفی کنم.

*در زنگ ورزش عاطفه  را در بازی ها شرکت دهم و خودم عضو تیم او باشم.

*در زنگ های تفریح از او چشم بر ندارم وسعی کنم با او خلوت کنم وبا او هم صحبت شوم.

*بیشتر او را پای تخته بیاورم و از او سولات شفاهی بپرسم.

*کارهای خارج منزل وبه صورت گروهی (که عاطفه  عضو گروه باشد)به آنها بدهم مانند ساختن بالن.

*و در نهایت مسئولیت هایی در مدرسه به او بدهم که بیشتر با دانش آموزان هم کلام شود. مثلأ شهردار مدرسه

جمع آوری اطلاعات (شواهد۲)

پس از اجرای راه حل ارائه داده شده نوبت به جمع آوری اطلاعات میرسد و ما در این مرحله میخواهیم بدانیم که آیا نتایج خوبی را از این راه حل بدست آورده ایم یا راه حل جدیدی برای مشکل عاطفه  انتخاب کنیم.

معلم: بعد ازتغییر جای عاطفه  به نیمکت اول دیگر در ردیف های آخر او را مشاهده نکرده ام  در زنگ تفریح هنوز هم در گوشه ای می ایستد ولی بعضی وقت ها مشاهده می شود که کنار بچه ها ایستاده و به حرف های آنها گوش می دهد. در زنگ ورزش با بچه ها بازی می کند ولی هنوزم از توپ گریزان است و توپی که به او می سپارند فورأ به فرد دیگری می سپارد تا از مسئولیت آن فرار کند. در دروس شفاهی بهتر شده اما هنوزم اثرات استرس واضطراب در چهره ی او آشکاراست وکار خود را به عنوان نماینده ادامه می دهد و همه ی  دانش آموزان از او راضی هستند.

والدین: در دیداری که با والدین عاطفه  درمدرسه داشتم اظهار داشتند که عاطفه  در جلوی آینه می ایستد و با خود حرف میزند( که این نشانه ی تلاش عاطفه  برای اجتماعی شدن می باشد). وقتی به مهمانی میخواهیم برویم فورأ حاضر وآماده می شود.کارهایی را که به او می دهیم بعضی وقت ها انها را خراب می کند اما بازهم دوست دارد در کارهای خانه به ما کمک کند.گاهی اوقات دوست او عاطفه  به خانه می آید وبا هم بازی می کنند ودرس می خوانند.

دوستان عاطفه  و همکلاسی ها: عاطفه  در درسهایش پیشرفت کرده و در زنگ ورزش با ما بازی می کند.هم گروهی های عاطفه  اظهار داشتند عاطفه  در کارهای گروهی خیلی خوب است و کارهایش را درست انجام می دهد و به ما هم کمک می کند. فاطمه می گوید:من به خانه عاطفه  میروم و با او بازی میکنم ودر درسهایش به او کمک می کنم، عاطفه  با بقیه بچه ها دوست شده و بچه دیگر به او بیمار نمی گویند.

تجزیه وتحلیل اطلاعات گرد آوری شواهد دو :

در اطلاعات به دست آمده از مشاهدات معلم(خودم) و والدین ودیگر دوستان مبنی بر اینکه عاطفه  در اجتماع و گروها حاضر می شود و از با آنها بودن لذت می برد حاکی از آن است که تلاشهایی که انجام داده ایم عاطفه  را از حالت انزوا وکمرویی در آورده ودر حال سوق دادن به سوی اجتماعی شدن می باشد. گرچه نمی توانیم ادعا کنیم که عاطفه   کاملأ بهبود یافته اما این را می توانیم بگوییم که عاطفه  تغییرات چشمگیری داشته و در این راه در حال پیشرفت می باشد و ما برای بهبود کامل عاطفه  همین رویه را در پیش می گیریم به امید آنکه عاطفه   یکی از شخصیت های اجتماعی این مرز وبوم گردد.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله تقویت مهارت سخن گفتن در عاطفه رجبی اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم ابتدایی  

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله تقویت مهارت سخن گفتن در عاطفه رجبی اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم ابتدایی  

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله تقویت مهارت سخن گفتن در عاطفه رجبی اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم ابتدایی  

کسب نتایج  پیرامون مقوله تقویت مهارت سخن گفتن در عاطفه رجبی اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم ابتدایی  

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله تقویت مهارت سخن گفتن در عاطفه رجبی اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم ابتدایی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله تقویت مهارت سخن گفتن در عاطفه رجبی اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم ابتدایی 

فهرست منابع و مــآخذ

  • شفيع آبادي، عبدا… . ناصري، غلامرضا.(۱۳۸۳) . نظريه‌هاي مشاوره و روان درماني. تهران: ناشر مركز نشر دانشگاهي.
  • سيف، علي اكبر.(۱۳۸۴). تغيير ررفتار و رفتار درماني نظريه‌ها و روش‌ها. تهران: نشر دوران.
  • ليندن فيلد، گيل. (۱۳۸۳). اعتماد به نفس برتر . مترجم: حميد اصغري‌پور، نگار اصغري‌پور. تهران: ناشر جوانه رشد.
  • سیف ،عاطفه فاطمه. (۱۳۸۰) روانشناسی تربیتی(اصلاح الگوی رفتاری کودکان): انتشارات دوران.

برای دانلود اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم ابتدایی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

+ 77 = 83