اقدام پژوهی معلم دبستان پایه پنجم پیرامون مقوله چگونه توانستم با طرح سوالات جذاب و کاربردی در افزایش سطح یادگیری دانش آموزانم موثر باشم ؟

 اقدام پژوهی معلم دبستان پایه پنجم پیرامون مقوله چگونه توانستم با طرح سوالات جذاب و کاربردی در افزایش سطح یادگیری دانش آموزانم موثر باشم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۰ صفحه

اقدام پژوهی معلم دبستان پایه پنجم پیرامون مقوله چگونه توانستم با طرح سوالات جذاب و کاربردی در افزایش سطح یادگیری دانش آموزانم موثر باشم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند  اقدام پژوهی معلم دبستان پایه پنجم می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم  اقدام پژوهی معلم دبستان پایه پنجم را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی معلم دبستان پایه پنجم موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله موثر بودن طرح سوالات جذاب و کاربردی در افزایش سطح یادگیری دانش آموزانم

دیباچه مطالب پیرامون مقوله موثر بودن طرح سوالات جذاب و کاربردی در افزایش سطح یادگیری دانش آموزانم

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله موثر بودن طرح سوالات جذاب و کاربردی در افزایش سطح یادگیری دانش آموزانم

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله موثر بودن طرح سوالات جذاب و کاربردی در افزایش سطح یادگیری دانش آموزانم

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله موثر بودن طرح سوالات جذاب و کاربردی در افزایش سطح یادگیری دانش آموزانم

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله موثر بودن طرح سوالات جذاب و کاربردی در افزایش سطح یادگیری دانش آموزانم

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله موثر بودن طرح سوالات جذاب و کاربردی در افزایش سطح یادگیری دانش آموزانم

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با موثر بودن طرح سوالات جذاب و کاربردی در افزایش سطح یادگیری دانش آموزانم

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله موثر بودن طرح سوالات جذاب و کاربردی در افزایش سطح یادگیری دانش آموزانم

یافته های علمی

فلسفه ارزشیابی

آموزش و پرورش را می توان بصورت فرآیندی تعریف کرد که برای تغییر و تعدیل رفتار دانش آ؛موزان ، با توجه به هدف های معین طرح ریزی شده است. نقش معلم در این فرآیند عبارتست از فراهم ساختن شرایط و امکانات به گونه ای که تغییرات مطلوب در رفتار دانش آموز ایجاد شود .این تغییرات که با توجه به برنامه، وسائل، روش هاو هدف های آموزش و پرورش در رفتار دانش آموزان ایجاد می شود، یادگیری نام دارد. ارزشیابی بخشی از فرآیند آموزش و پرورش آست که بر اساس آن اطلاعات لازم در مورد یادگیری یا آموخته های دانش آموز جمع آوری و تجزیه و تحلیل می شود تا میزان تحقق هدف های پیش بینی شده مورد قضاوت قرار گیرد.

از نقطه نظر فلسفی، ارزشیابی در آموزش و پروش بر دو دیدگاه استوار است: روان سنجی و طرح هیئت کلی. طرفداران روان سنجی معتقدند که هرگاه چیزی یا صفتی وجود داشته باشد اندازه معینی بر آن مترتب است که می توان برای آن کمیتی قائل شد و هر آنچه که دارای کمیت باشد قابل اندازه گیری است. بنابراین هوش، استعداد، معلومات، مهارت در کار و مانند اینها صفاتی هستند که وجود آنها را در اشخاص نمی توان منکر شد و چون سطح این خصایص با توجه به تعریف هر یک از آنها در اشخاص مختلف متفاوت است، بنابراین می توان برای آنها کمیت قائل شد، لذا می توان آنها را اندازه گیری کرد و مورد ارزشیابی قرار داد. طرفداران این نظریه به استفاده از آزمون های مختلف که نتایج آنها را بصورت کمی می توان بیان کرد اعتقاد فراوان دارند.

طرفداران نظریه طرح و هیئت کلی در پی آنند که تصویری جامع و توصیف کننده از خصایص فرد بدست آورند. اینان با استفاده از تمامی روش ها و امکاناتی که در مورد ویژگیهای فرد اطلاعات مهمی در اختیار پژوهشگر می گذارد و سرانجام تصویری کلی و جامعی از وی بدست می دهد، به توصیف و ارزشیابی می پردازند. در این روش بر خلاف نظریه روان سنجی چونی و چرایی ویژگیهای آدمی، بیش از چندی آن مورد توجه است.

روان سنجی بر روشی سازمان یافته و مشخص استوار است و قضاوتی که بر این اساس انجام می گیرد قاطعانه تر است. اما باید دانست که با توجه به پیچیدگی انسان و پویایی وی هرگز نمی توان درباره اش قاطعانه حکم کرد، هر چند روشی که بکار گرفته می شود معتبر و سازمان یافته باشد.(پاشا شریفی، حسن ۱۳۸۱)

اصول ارزشیابی

باید این مطلب مهم را در نظر داشت که جوامع پیشرفته بشری با عنایت به توسعه آموزش و پرورش خود توانسته اند پله های ترقی و توسعه همه جانبه را به پیمایند.در توسعه آموزش و پرورش ملاکها و فاکتورهای متعددی نقش دارند .مهمترین آن نظام ارزشیابی در آموزش می باشد .آموزش را می توان به عنوان فرایند کنش متقابل معلم و دانش آموز تعریف کرد که به موجب آن تجارب مناسب یادگیری برای رسیدن دانش آموزان به هدف های آموزش و پرورش فراهم می شود . در آموزش و پرورش سنتی ارزشیلبی به عنوان آخرین حلقه های فرایند یاددهی ،یادگیری تلقی می شود که در پایان دوره آموزشی برای جدا کردن دانش آموزان با توانایی یادگیری متفاوت به کار می رفت . امروزه ارزشیابی را بخش جدایی ناپذیر فرایند یاددهی – یادگیری می داند که همراه با آموزش و در ارتباط تنگا نتگ با آن ، به گونه ای مستمر انجام می گیرد و به جای تاکید بر طبقه بندی دانش آموزان و مقایسه آنان با یکدیگر ، هدایت یادگیری آنان را مرکز توجه خود قرار می دهد.

به منظورنظام بخشی به فعالیت های ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با توجه به رویکردها ونگرش های نوین درتعلیم وتربیت.اصول زیرتحت عنوان (اصول حاکم برارزشیابی پیشرفت تحصیلی ) تعیین شده است:

۱- جدایی ناپذیری ارزشیابی ازفرایند یاددهی-یادگیری:

ارزشیابی دانش آموزان باید به عنوان بخش جدایی ناپذ یر فرآیند یاددهی-یادگیری ونه به عنوان نقطه پایانی آن تلقی شود.

۲- استفاده ازنتایج ارزشیابی دربهبود فرآیند یاددهی-یادگیری واصلاح برنامه ها وروشها.
هدف غایی ارزشیابی ، اصلاح وبهبود فرآیند یاد دهی-یادگیری است ونتایج ارزشیابی ها بایددراصلاح برنامه ها وروشها مورداستفاده قراگیرد.

۳- هماهنگی میان هدف ها محتوا روش های یاددهی-یادگیری و فرآیند ارزشیابی:
در ارزشیابی باید تناسب و هماهنگی بین هدف ها، محتوا و روش های یاددهی- یادگیری مربوط به هردرس مورد توجه قرار گیرد.

۴- توجه به آمادگی دانش آموزان:

در طراحی و اجرای انواع برنامه های ارزشیابی باید به آمادگی های جسمانی ، عقلی ، عاطفی و روانی دانش آموزان توجه شود.

۵- توجه به رشد همه جانبه دانش آموزان:

در ارزشیابی باید به جنبه های مختلف رشد بدنی، عقلی ،عاطفی، اجتماعی، اخلاقی و حرکتی دانش آموزان توجه شود.

۶- توجه همه جانبه به دانش ها، نگرش ها و مها رت ها:

در ارزشیابی، متناسب با محتوای آموزش و پرورش باید به حیطه دانش ها، نگرش ها و مهارتهای دانش آموزان توجه شود.

۷- توجه به ارزشیابی دانش آموز از یادگیری های خود (خود ارزشیابی):

در ارزشیابی باید شرایطی فراهم شود که دانش آموز نیز بتواند از یادگیریها و عملکرد های خود و دیگر دانش آموزان ارزشیابی کند.

۸- ارزشیابی از فعالیتهای گروهی:

در نظام ارزشیابی ،علاوه بر ارزش یابی فردی، باید از فعالیتهای گروهی نیز ارزشیابی به عمل آید.
۹- توجه به فر آیند های فکری منتهی به تولید پاسخ:

در ارزشیابی باید علاوه بر پاسخ نهایی، به فرآیندی که منجر به تولید پاسخ شده است توجه کرد.
۱۰-  تاکید بر نو آوری و خلاقیت :

در ارزشیابی باید با تاکید بر روش حل مساله ، زمینه رشد و شکوفایی دانش آموزان را فراهم کرد.
۱۱- تنوع روش ها و ابزار های اندازه گیری و سنجش پیشرفت تحصیلی:

با توجه به اهداف ، ماهیت و نوع موارد ارزشیابی ، از انواع مختلف روش ها و ابزارهای ارزشیابی (مانند پرسش های شفاهی ،آزمون های عملی ،انواع پرسش های عینی و انشایی، روشهای مشاهده رفتار ، پوشه های مجموعه کار ، ارایه مقالات و طرح ها ، گزارش مربوط به فعالیت های تحقیقاتی ، ارزشیابی عملکردی ، ارزشیابی مستمر ، انواع دست ساخته ها ، روش خود سنجی و …) استفاده می شود.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله موثر بودن طرح سوالات جذاب و کاربردی در افزایش سطح یادگیری دانش آموزانم اقدام پژوهی معلم دبستان پایه پنجم 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله موثر بودن طرح سوالات جذاب و کاربردی در افزایش سطح یادگیری دانش آموزانم اقدام پژوهی معلم دبستان پایه پنجم 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله موثر بودن طرح سوالات جذاب و کاربردی در افزایش سطح یادگیری دانش آموزانم اقدام پژوهی معلم دبستان پایه پنجم 

کسب نتایج  پیرامون مقوله موثر بودن طرح سوالات جذاب و کاربردی در افزایش سطح یادگیری دانش آموزانم اقدام پژوهی معلم دبستان پایه پنجم

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله  موثر بودن طرح سوالات جذاب و کاربردی در افزایش سطح یادگیری دانش آموزانم اقدام پژوهی معلم دبستان پایه پنجم

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله موثر بودن طرح سوالات جذاب و کاربردی در افزایش سطح یادگیری دانش آموزانم  اقدام پژوهی معلم دبستان پایه پنجم

فهرست منابع

۱)     ساکی- رضا (۱۳۸۳) اقدام پژوهی: راهبردی برای بهبود آموزش و تدریس، انتشارات دپژوهشکده تعلیم و تربیت

۲) پاشا شریفی- حسن (۱۳۸۱) شیوه های ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان. شرکت چاپ ونشر کتاب های درسی ایران

۳)  سیف- علی اکبر( ۱۳۸۷) روانشناسی تربیتی. انتشارات سمت

۴) آریانپور_ امیر حسین (۱۳۵۸) پژوهش . تهران، امیر کبیر

۵)  مقاله کابوس خفته امتحان (۸/۳/۸۵) روزنامه اطلاعات، شماره ۲۳۶۳۹صفحه۵

۶)   سایت    http://www.cerativity.ir

برای دانلود اقدام پژوهی معلم دبستان پایه پنجم و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

+ 22 = 24