اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه پنجم پیرامون مقوله چگونه توانستم علل ضعف تعدادی از دانش آموزان در درس ریاضی را بررسی کنم؟

اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه پنجم پیرامون مقوله چگونه توانستم علل ضعف تعدادی از دانش آموزان در درس ریاضی را بررسی کنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۱۴ صفحه

اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه پنجم پیرامون مقوله چگونه توانستم علل ضعف تعدادی از دانش آموزان در درس ریاضی را بررسی کنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه پنجم می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه پنجم را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه پنجم موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله علل ضعف تعدادی از دانش آموزان در درس ریاضی

دیباچه مطالب پیرامون مقوله علل ضعف تعدادی از دانش آموزان در درس ریاضی

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله  علل ضعف تعدادی از دانش آموزان در درس ریاضی

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله علل ضعف تعدادی از دانش آموزان در درس ریاضی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله علل ضعف تعدادی از دانش آموزان در درس ریاضی

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله علل ضعف تعدادی از دانش آموزان در درس ریاضی

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله علل ضعف تعدادی از دانش آموزان در درس ریاضی

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با علل ضعف تعدادی از دانش آموزان در درس ریاضی

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله علل ضعف تعدادی از دانش آموزان در درس ریاضی

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) :

مساله عدم علاقه مندی دانش آموزان به درس ریاضی را با جمعی از همکاران با سابقه در میان گذاشته و با هم به بحث و گفتگو پرداختیم .همه ی همکاران با علاقه ی بسیار در بحث شرکت کردند و نظرات مفیدی ارایه نمودند. با یکی از اساتید صاحب نظر شهرمان نیز موضوع را در میان گذاشتم ایشان مشتاقانه مطالب نوشته شده را مطالعه و نظر خود را بیان نمودند .با مراجعه به کتاب ها و نشریات گوناگون هم به مطالب جالب و قابل توجه در این زمینه دست یافتم پس از گفتگو های بسیار در زمینه ی علل ضعف و مشکلات یادگیری تعدادی از دانش آموزان در درس ریاضی مطالب جمع آوری شده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت مشکلاتی که در این باره وجود داشت ،نظیر روش تدریس معلم ،تفاوت های فردی دانش آموزان ،مسائل کمک آموزشی ،محیط فیزیکی کلاس و … فهرست گردید .

خلاصه یافته های اولیه :

– معلمین ما معمولا در کلاس درس متکلم وحده هستند و درس ریاضی که مخصوصا در پایه پنجم باید با روش های گوناگون تشریحی،تشبیهی،استفاده از مثال ،تجربه و مشاهده های عینی ،استفاده از مدل و کاوشگری و…) تدریس شود به روش زبانی و قاعده گویی محدود شده است

-معلم آن طور که باید آموزش لازم را ندیده به طور مثال با اصول یادگیری آشنا نیست که بتواند از آن در امر تدریس بهره گیرد .

-وسایل کمک آموزشی که نقش مهمی در ارائه مفهوم ریاضی دارند به حد کافی در اختیار معلم و دانش آموز نیست .

-تراکم بیش از حد جمعیت در کلاس

-عدم ارتباط ریاضی در پایه های مختلف

-نقش خود دانش آموز در گیرایی مفاهیم از نظر رشد جسمی و هوش

نکاتی چند در باره آموزش ریاضی :

در حین مطالعه و جمع آوری اطلاعات در پی مطالبی بودم که مرا در امر تدریس و رفع مشکلات یادگیری کودکان راهنما باشد که به نظریه اسکینر در کتاب نظریه های یادگیری برخوردم او معتقد است یادگیری در صورتی به بهترین وجه انجام می گیردکه

الف ) اطلاعاتی که قرار است آموخته شوند در گام های کوچک ارائه گردد.

ب ) به یادگیرندگان درباره ی یادگیریشان بازخورد فوری داده شود. یعنی بلافاصله پس از یک تجربه یادگیری به آنان گفته شود که اطلاعات مورد نظر را درست یادگرفته اند یا از آن لحاظ اشکالاتی دارند.

ج) یادگیرندگان بتوانند با سرعت متناسب خود یاد بگیرند.

او با تجربه ی دست اول متوجه شد که این اصل در کلاس های درس به کار برده نمی شوند . او در رابطه با دیداری که از یکی از کلاس های درس پسرش در سال ۱۳۸۷ به عمل آورد چنین اظهار نظر کرد :«در ۱۱ آبان من به عنوان پدری که از کلاس درس فرزندش دیدار می کند در صندلی آخر یک کلاس درس ریاضی نشسته بودم .ناگهان وضعیت کاملا مبهم به نظر رسید درآن جا بیست موجود فوق العاده با ارزش وجود داشتند معلم کلاس تقریبا بر خلاف تمامی آنچه که ما درباره یادگیری می دانیم عمل کرد .قابل ذکر است که معمول ترین روش یادگیری روش سخنرانی است و در این روش هر سه اصل بالا زیر پا گذاشته می شود .در زمان حال و در بعضی از مدارس فعلی ما نیز غالبا از کودکان مدارس ابتدایی خواسته می شود به جای یادگیری مفاهیم ریاضی از طریق بررسی ماهیت اعداد و نیز تفهیم مفاهیم به کمک معلم مجموعه های تازه ،لغات و اعمال ریاضی جدید را به ذهن بسپارند .در امر تدریس هر مفهوم درس ریاضی سیر تفکر دانش آموز را نیز باید مدنظر قرار داد که مراحل آن به شرح زیر می باشد:

آمادگی : در این مرحله از تدریس معلم می کوشد اولا“ رغبت دانش آموزان را نسبت به موضوع درس برانگیزد ،ثانیا هدف درس را روشن نماید ،ثالثا معلومات فبلی دانش آموزان را بررسی کرده و مطالب جدید را بر پایه معلومات قبلی او تدریس کند .

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله علل ضعف تعدادی از دانش آموزان در درس ریاضی اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه پنجم

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله علل ضعف تعدادی از دانش آموزان در درس ریاضی اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه پنجم

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله علل ضعف تعدادی از دانش آموزان در درس ریاضی اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه پنجم 

کسب نتایج  پیرامون مقوله علل ضعف تعدادی از دانش آموزان در درس ریاضی اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه پنجم

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله علل ضعف تعدادی از دانش آموزان در درس ریاضی اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه پنجم

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله علل ضعف تعدادی از دانش آموزان در درس ریاضی اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه پنجم

 فهرست
۱٫ آقایی، محمد مهدی.(۱۳۸۸).چگونه توانستم دیدگاه منفی یکی از دانش آموزان در درس ریاضی را به نگرش مثبت تبدیل نمایم؟(اقدام پژوهی). چاپ نشده. قم: مرکز تحقیقات.
۲٫بابایی، زینب.(۱۳۸۸). راهکارهای افزایش علاقه­مندی دانش آموزان به درس ریاضی(اقدام پژوهی). چاپ نشده. قم: مرکز تحقیقات.
۳٫بروور،ای.دبیلیو.،دوژونج، ژ.ا. و استوت، و.ژ(۲۰۰۱). به سوی یادگیری برخط (الکترونیکی)، گذر از تدریس سنتی و راهبردهای ارتباطی آن. ترجمه مشایخ، فریده و بازرگان، علی(۱۳۸۳). تهران: موسسه انتشارات آگاه.

برای دانلود اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه پنجم و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

− 3 = 2