اقدام پژوهی معاون اجرایی مدرسه پیرامون مقوله چگونه توانستم وظایف و مسئولیت های خودم را در راستای معاونت اجرایی به صورت بهینه نهادینه سازم ؟

اقدام پژوهی معاون اجرایی مدرسه پیرامون مقوله چگونه توانستم وظایف و مسئولیت های خودم را در راستای معاونت اجرایی به صورت بهینه نهادینه سازم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۶ صفحه

اقدام پژوهی معاون اجرایی مدرسه پیرامون مقوله چگونه توانستم وظایف و مسئولیت های خودم را در راستای معاونت اجرایی به صورت بهینه نهادینه سازم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

 

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی معاون اجرایی مدرسه می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی معاون اجرایی مدرسه را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی معاون اجرایی مدرسه موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله نهادینه ساختن وظایف خودم به صورت بهینه

دیباچه مطالب پیرامون مقوله نهادینه ساختن وظایف خودم به صورت بهینه

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله نهادینه ساختن وظایف خودم به صورت بهینه

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله نهادینه ساختن وظایف خودم به صورت بهینه

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله نهادینه ساختن وظایف خودم به صورت بهینه

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله نهادینه ساختن وظایف خودم به صورت بهینه

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله نهادینه ساختن وظایف خودم به صورت بهینه

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با نهادینه ساختن وظایف خودم به صورت بهینه

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله نهادینه ساختن وظایف خودم به صورت بهینه

راه حل های پیشنهادی

با مشاهده و انجام پرسش نامه از معاونان اجرایی و سایر همکاران شرح دقیق وظایف خودم را اینچنین جمع آوری نمودم:

۱) همکاری و تعامل با مدیر و سایر معاونین در فراهم سازی زمینه لازم جهت تحقق بخشیدن به اهداف و مصوبات دوره یا دوره های تحصیلی با همکاری و مشارکت کارکنان ، دانش اموزان و اولیای انها و بهره گیری از امکانات و ظرفیت های داخل و خارج از مدرسه .

۲) ایجاد محیطی آموزنده و پرورش دهنده برای شکوفا شدن استعدادهای مختلف دانش آموزان مدارس  متناسب با تفاوت های فردی آنها .

۳) همکاری در برنامه ریزی سالانه آموزشی معاونان مدارس  با رعایت ضوابط و از طریق مشارکت اولیاء ، کارکنان ، دانش اموزان .

۴) همکاری در برنامه ریزی به منظور جلب مشارکت معلمان و سایر کارکنان مدارس  برای ایفای نقش تربیتی .

۵) همکاری در ایجاد هماهنگی بین عوامل انسانی مدرسه جهت اجرای صحیح و به موقع برنامه ها و فعالیت های آموزشی بر اساس ضوابط و مقررات

۶) همکاری در جهت حسن انجام فعالیت ها و وظایف کارکنان مدرسه و ارزشیابی مستمر از عملکرد آنها بر اساس ضوابط ، همچنین شناسایی کارکنان کوشا ، ساعی ، فعال و شایسته با همکاری سایر کارکنان و معرفی به مدیر  به منظور تقدیر و تشکر .

۷) همکاری در برنامه ریزی ، نظارت و اجرای فعالیت های عمومی و فراگیر مدارس  نظیر مراسم آغازین ، مناسبت ها ، ایام ا… ، نماز جماعت  فعالیت های قرآنی و گروهی و مسابقات فرهنگی ، هنری و ورزشی ، بازدید ها و اردوها .

۸) توسعه مهارت های حرفه ای خود و شرکت در دوره های مربوط ، گردهمایی ها ، جشنواره ها و جلسات مرتبط و همکاری در جهت شرکت کارکنان  مطابق ضوابط و مقررات .

۹) همکاری در تهیه ، تنظیم و اجرای برنامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و امتحانات و استخراج نتایج آن و اطلاع رسانی به موقع به اولیاء و دانش آموزان و مدیر  .

۱۰) تجزیه و تحلیل نتایج ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ، تربیتی و انضباطی و نیز حضور و غیاب دانش آموزان با همکاری سایر کارکنان و معلمان و اطلاع رسانی به موقع به اولیا ء و دانش آموزان .

۱۱) مراقبت و رسیدگی به حضور و غیاب کارکنان اداری و آموزشی مدارس  و اتخاذ تدابیر لازم برای انجام وظایف آنها در غیاب ایشان با همکاری سایر کارکنان .

۱۲) همکاری در برنامه ریزی جهت تشکیل جلسات مرتبط ( گروههای آموزشی و شورای مدرسه ، انجمن اولیاء و مربیان ، شورای معلمان و شورای دانش اموزی و …) و زمینه سازی برای حضور فعال اعضاء و نیز نگهداری سوابق و صورتجلسات مربوط.

۱۳) همکاری با مدیر  در آماده سازی فضا و تجهیزات قبل از آغاز سال تحصیلی و همچنین برنامه ریزی و نظارت بر تجهیز و توسعه مدارس  و حفظ و نگهداری اموال ، فضاها و تجهیزات

۱۴) برنامه ریزی ، ثبت نام و سازماندهی دانش آموزان  مطابق ضوابط و مقررات مربوط .

۱۵) اطلاع رسانی و اجرای بخشنامه ها ، دستورالعمل ها  ، آیین نامه ها ، شیوه نامه ها ، و … ارجاعی از سوی مدیر  در چارچوب وظایف محوله .

۱۶) تهیه و تنظیم گزارش های لازم در خصوص فعالیت های مدارس  با همکاری و مشارکت عوامل مربوط جهت ارائه به مدیر .

۱۷) بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات در فعالیت های مدارس  .

۱۸) تهیه و تنظیم دفاتر رسمی مدرسه و مدارک پرسنلی کارکنان مدارس  برابر مقررات و در زمان مقرر.

۱۹) تحویل اسناد و دفاتر امتحانات و صورت اموال و وسایل مدرسه در صورت تغییر سمت به مسئول مربوط طبق مقررات .

۲۰) پاسخگویی و اطلاع رسانی به موقع به والدین ، دانش آموزان ، کارکنان و سایر مراجعین برابر ضوابط و مقررات .

۲۱) انجام کلیه امور مربوط به کار با سامانه های الکترونیکی ( بکفای تحت وب ، دانش اموزی و .. )

۲۲)  انجام سایر امور ارجاعی مربوط در صورت لزوم .

اجرای راه حل ها و نظارت بر آن

شناسنامه سلامت یکی از اصلی ترین مدارک ثبت نام دانش آموز ، شناسنامه سلامت است. طبق قرارداد منعقده بین وزارت بهداشت و آموزش و پرورش، اطلاعات دانش آموزان مشکل دار می بایست دقیقا ثبت شود و مدیران مدارس موظف هستند شناسنامه سلامت تکمیل شده را بررسی و نسبت به ثبت نام دانش آموز اقدام نمایند.پیشنهاد می گردد مدیران مدارس حتما حتما بررسی شناسنامه ها را جدی بگیرند. چنانچه دانش آموزی به علت بیماری خاصی ، فعالیتی در مدرسه نماید که نباید انجام دهد، شخص مدیر از نظر داداگاه اداری موظف به پاسخگویی است.به این ترتیب شروع به ثبت اطلاعات در این مقوله و اجرایی شدن آن پرداختم.

در آغاز سال در جهت تنظیمات پوشه تحصیلی دانش آموزان که در هر پوشه دانش آموز می بایست اطلاعات تحصیلی ایشان باشد. را جمع آوری کرده و به این ترتیب شروع به ثبت اطلاعات در این مقوله و اجرایی شدن آن پرداختم.که عبارت بودند از :

پرونده سلامت دانش آموز که شامل دفترچه سلامت ایشان می گردد.

یک برگ کپی شناسنامه از خودش .

تعدادی عکس که می توان برای هرمقطع به روز شوند.

فعالیت های  اداری ، دفتری و مالی که انجام گرفت :

۱ – چینش پرونده‌ها بر اساس حروف الفبا یا سال تحصیلی .

۲- جدا نمودن ترک تحصیل‌ها ، فارغ تحصیلان …. بر اساس محل سکونت .

۳- اختصاص یک کمد به امور بانکی پرونده‌های دانش آموزان ، پرونده همکاران ، بخشنامه‌ها و …

۴- کنترل پرونده‌های جدید .

۵- به روز بودن امور مالی مدرسه ورعایت ضوابط وقوانین مربوط به این امر.

۶- حضور دفتردار حداقل درهفته دوروز در آموزشگاه .

۷- تکریم ارباب رجوع جهت پاسخگویی سریع.

۸-بررسی پرونده‌ها و رفع معایب.

۹- جداسازی اطاق مخصوص بایگانی.

در برخی اوقات بی انضباطی دانش آموزان از نبود ثبات در اجرای مقررات است. بدین معنی که مسئولان مدرسه و والدین مقرراتی را ایجاد می کنند ولی خودشان از آن پیروی نمی کنند. این عمل باعث می شود که اعتبار قوانین و مقررات انضباطی در نزد دانش آموزان سست و بی ارزش شود. دیگر اینکه گاهی هم اولیای خانه و مدرسه دانش آموزان را ملزم به اجرای قوانین و مقررات می کنند ولی اصلاً توجهی به اجرا و یا اجرا نشدن آن ندارند. در مقابل این بی تفاوتی و بی توجهی والدین و اولیای مدرسه، دانش آموز نمی داند وظیفه اش در مقابل قوانیت و مقررات چیست و در واقع مدرسه از او چه انتظاری دارد و چه رفتاری را باید انجام دهد. این ناآگاهی و سردرگمی نسبت به قوانین و مقررات باعث می شود زمینه بی انضباطی و نافرمانی در دانش آموزان فراهم شود.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله نهادینه ساختن وظایف خودم به صورت بهینه اقدام پژوهی معاون اجرایی مدرسه  

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله نهادینه ساختن وظایف خودم به صورت بهینه اقدام پژوهی معاون اجرایی مدرسه  

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله نهادینه ساختن وظایف خودم به صورت بهینه اقدام پژوهی معاون اجرایی مدرسه  

کسب نتایج  پیرامون مقوله نهادینه ساختن وظایف خودم به صورت بهینه اقدام پژوهی معاون اجرایی مدرسه  

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله  نهادینه ساختن وظایف خودم به صورت بهینه اقدام پژوهی معاون اجرایی مدرسه

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  نهادینه ساختن وظایف خودم به صورت بهینه  اقدام پژوهی معاون اجرایی مدرسه

نتیجه گیری پیشنهادات

در سمت معاونت اجرایی می بایست راهکار های زیر را به کار برد:

۱-دقت در وضعیت آموزشی دانش آموزان در زمان ثبت نام

۲-توضیح موارد آموزشی نتایج توجه به قوانین آموزشی .

۳-ارائه بحث های آموزشی در جلسات شورای معلمان

۴-ارائه بحث آموزشی با موضوع خلاقیت .

۵-ارائه روشهای نوین

۶-تشکیل کتابخانه آموزشی معلمان در دفتر

۷-کوشش درجهت غنی ساختن کتابخانه آموزشی معلمان

۸-نصب چارت های آموزشی در زمینه های شیوه مطالعه

۹-معرفی دانش آموزان مشکل دار به مربی پرورشی ودر مراحل بعدی به کارشناسی مشاوره

۱۰-جمع آوری بحث های موضوعی معلمان و ارائه در شورای معلمان

۱۱-دعوت سخنران در زمینه مسائل آموزشی روز در شورای معلمان

۱۲-جمع آوری میانگین های قبولی کلاسها که توسط خود معلمان تهیه میگردد .

۱۳-تشویق دانش آموزان با اهداء جوایز متنوع

۱۴-جمع آوری تجربه های موفق همکاران در زمینه ارتقاء رشد فردی و اجتماعی دانش آموزان و ارسال آنها به اداره متبوع.

برای دانلود اقدام پژوهی معاون اجرایی مدرسه و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

− 5 = 3