اقدام پژوهی مدیر پیرامون مقوله چگونه می توانم تعامل خوبی با دانش آموزان و همکاران در مدرسه داشته باشم؟

اقدام پژوهی مدیر پیرامون مقوله چگونه می توانم تعامل خوبی با دانش آموزان و همکاران در مدرسه داشته باشم؟بانگارش برنامه قابل ویرایش ورد وبه صورت کامل و دقیق در صفحه.

اقدام پژوهی مدیر پیرامون مقوله چگونه می توانم تعامل خوبی با دانش آموزان و همکاران در مدرسه داشته باشم؟ ؟نمونه ای کامل و بی نظیر درسایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان براین باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی مدیر می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.دراین رابطه هم اقدام پژوهی مدیر  را تایید ومبتنی برآخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی مدیر موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقاله تعامل مثبت بادانش آموزان

دیباچه مطالب پیرامون مقوله  تعامل مثبت بادانش آموزان

چکیده ومقدمه موضوع پیرامون مقوله  تعامل مثبت بادانش آموزان

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله  تعامل مثبت بادانش آموزان

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله  تعامل مثبت بادانش آموزان

جمع آوری داده ها وشواهد یک پیرامون مقوله  تعامل مثبت بادانش آموزان

تفسیر وتجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله  تعامل مثبت بادانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با  تعامل مثبت بادانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید ونظارت بر آن پیرامون مقوله تعامل مثبت بادانش آموزان

راه حل های پیشنهادی:

مدير آموزشگاه براي ايجاد رابطه اي اثر بخش با همكاران و دانش آموزان ضمن تحصيل دانش و كسب مهارت هاي مربوط به ايجاد روابط گروهي و ميان فردي بايد به چند وجه توجه كافي نمايد و بر پايه آنها نسبت به ايجاد ارتباط اقدام كند  از جمله توجه به عواملي نيز گشودگي عاطفي و فكري ، برد باري و شكيبايي در برخورد با آرا ها و تفكرات ديگران  گوش دادن فعال و موثر  به منظور دريافت نقطه نظرهاي طرف مقابل ،به كار گيري رفتار حمايت گرانه و ايجاد جوّ مبتني وبر صداقت و صميميت ، نشان دادن همدلي و همدردي و داشتن نگرش مثبت به افراد و اعتقادات آنها و طرز بر خورد بي طرفانه . منصفانه ، روشهايي است كه مي تواند غناي جو تفاهم و اعتماد و افزايش اثر بخشي ارطباتاط مديران بار افراد و اعضاي سازمان به صورتي مؤثر كمك كند . بنابراين آنچه باعث تقويت ارتباط فردي و مديريتي خواهد شد عبارت است از :

۱-كسب هر چه بيشتر دانسته ها ، اطلاعات و مهارت هاي مربوط به ايجاد روابط انساني اثر بخش

۲-مدير بايد بيشتر گوش شنوا داشته باشد تا زبان گويا . به طوري كه ظرافت هاي لازم در زمينه صميمانه گوش كردن  را كسب نمايد .

۳-تلاش در جهت درك دلايل صريح و ضمني رفتار ديگران در بر خورد با آنها

۴-علاوه بر دريافت محتوا ي اصلي پيام ها ، بايد سعي نمايد كه نكات عاطفي و احساسي و ضمني پيام ها را نيز  دريافت نمايد .

۵-مدير بايد از نقش اساسي خودش در مدرسه و تأثير آن بر رفتار و عمل كرد ديگران آگاه باشد .

۶-مدير بايد سعي نمايد با اختيارات خود در جهت تحقق هدفهاي مدرسه استفاده نمايد .

۷- از الگو هاي مناسب ارتباطي در موقعيت هاي مقتضي استفاده نمايد

۸-مدير بايد از ارتباطات غير كلامي براي بهبود ارتباطات كلامي در موقعيت هاي مناسب استفاده نمايد .

۹- مدير بايد موانع ارتباطات مناسب  را بشناسد و براي رفع يا تقليل موانع اقدام كند .

۱۰- مدير بايد تلاش نمايد كه با كاركنان ارتباطي دو جانبه مبتني بر روابط انساني ايجاد نمايد .

۱۱- مدير در محيط آموزشي بايد زمينه هاي شور و تبادل نظر را براي دانش آموزان  و كاركنان ايجاد نمايد

۱۲- مدير بايد از به وجود آمدن محيط خشك و سرد در سازمانهای آموزشی جلوگيري نمايد  تا با آرامش خاطر به انجام كار و وظيفه و رسالتي كه به عهده دارند مشغول شوند .

انتخاب راه حل یا راه حلهای موقتي

پس از بررسی های مختلفی که به عمل آوردم راهکار های زیر را به صورت عملی در آموزشگاه به اجرا در آوردم:

  1. احترام گذاشتن به همکاران هنگام صحبت کردن و اظهار نظر آنان
  2. احوال پرسی هر روزه از آنان در لحظه ای که وارد مدرسه می شوند و نیز سپاسگزاری از زحماتشان در پایان روز و گفتن خالصانه
  3. برگزاری جلسات هدفمند شورای معلمان
  4. فراهم ساختن شرایط حضور همکاران در دوره ها ، کارگاه های آموزشی و نشست های خارج از مدرسه ۵٫ آوردن نشریات ، کتاب ها و منابع مناسب خواندنی به محیط آموزشگاه و در اختیار قرار دادن آن ها
  5. فرستادن کارت تبریک یا تشکر به نشانی منزل یا همکاران و یا ارسال پیامک در مناسبت های گوناگون .
  6. توجه به پیشنهادهای همکاران در ارتباط با مسائل مدرسه و به کار بستن آن ها.

۸٫٫ تقدیر و تشکر در جمع ، اولیاء و دانش آموزان از همکاران .

۹٫استفاده از تخصص همکاران در فعالیت های پرورشی و مراسم آغازین.

  1. اطلاع رسانی به موقع بخشنامه ها و مواردی که نفعی برای همکار دارد مانند دوره های ضمن خدمت .

۱۱٫درک و کمک در مواقعی که مشکلی برای همکار به وجود می آید .

  1. اولویت قرار دادن خواسته های معلمان نسبت به خواسته های خود .
  2. کمک رسانی به روند فعالیت های آموزشی و پرورشی معلم ، مانند تایپ سوالات ،اماده کردن برگه های امتحانی و….
  3. داشتن صداقت در عمل وگفتار و رفتار .

اعتبار بخشي به راه حل ها:

راه حل های انتخاب شده باید دارای اعتبار و عملیاتی باشد برای پی بردن به این موضوع با  مدیران و مدیران با تجربه و معلمان مدارس مختلف صحبت شد. و همه با اتفاق نظر موارد فوق را مورد تایید قرار دادند . همچنین با مطالعه مطالب مرتبط با موضوع  به جمع بندی فوق دست پیدا کردم .

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله تعامل مثبت بادانش آموزان اقدام پژوهی مدیر

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله  تعامل مثبت بادانش آموزان اقدام پژوهی مدیر

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله  تعامل مثبت بادانش آموزان اقدام پژوهی مدیر

کسب نتایج  پیرامون مقوله تعامل مثبت بادانش آموزان اقدام پژوهی مدیر

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله  تعامل مثبت بادانش آموزان اقدام پژوهی مدیر

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  تعامل مثبت بادانش آموزان اقدام پژوهی مدیر

منابع :

۱- كريمى، يوسف، روان شناسى اجتماعى، انتشارات آگاه، ۱۳۸۰

۲- جمعى از مولفان، روان شناسى اجتماعى، انتشارات موسسه پژوهشى حوزه دانشگاه قم ، ۱۳۸۲

۳- سون ویندال و دیگران؛ كاربرد نظريه‌هاي ارتباطات(نظريه‌ها و مكاتب ارتباطات)، عليرضا دهقان و ناصر ضرونچي، تهران، مركز تحقيقات رسانه‌ها، ۱۳۷۶،  چاپ اول، ص۳۷۵٫ و همان، مشهد، کنکاش دانش، ۱۳۸۴، چاپ اول، ص۵۹٫

۴- معتمدنژاد، کاظم؛ وسایل ارتباط جمعی، تهران، انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی، ۱۳۸۵، چاپ پنجم، ص ۲۸٫

۵-  دادگران، محمد؛ مباني ارتباطات جمعي، تهران، مرواريد، ۱۳۸۵، چاپ نهم، ص۱۲-۱۱٫

۶- محسنيان راد مهدي؛ ارتباط‌شناسي، تهران، سروش، ۱۳۸۵، چاپ هفتم، ص ۳۷۵٫

۷- دادگران، محمد؛ مباني ارتباطات جمعي، تهران، مرواريد، ۱۳۸۵، چاپ نهم، ص۳۲-۲۹٫

۸- دادگران، محمد؛ مباني ارتباطات جمعي، تهران، مرواريد، ۱۳۸۵، چاپ نهم، ص۳۹-۳۸٫

۹-  سورين ورنر و تانكارد جيمز،۱۳۸۶، چاپ سوم، ص ۸۷ – ۸۰

برای دانلود اقدام پژوهی مدیر و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

54 − 48 =