اقدام پژوهی آموزگار پایه ششم دبستان پیرامون مقوله چگونه دانش آموزان را به کارگروهی یا همیاری در کلاس علاقه مند کنم ؟

اقدام پژوهی آموزگار پایه ششم دبستان پیرامون مقوله چگونه دانش آموزان را به کارگروهی یا همیاری در کلاس علاقه مند کنم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۰ صفحه

اقدام پژوهی آموزگار پایه ششم دبستان پیرامون مقوله چگونه دانش آموزان را به کارگروهی یا همیاری در کلاس علاقه مند کنم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی آموزگار پایه ششم دبستان می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی آموزگار پایه ششم دبستان را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی آموزگار پایه ششم دبستان موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله علاقه مند سازی دانش آموزان به کارگروهی در کلاس

دیباچه مطالب پیرامون مقوله علاقه مند سازی دانش آموزان به کارگروهی در کلاس

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله علاقه مند سازی دانش آموزان به کارگروهی در کلاس

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله علاقه مند سازی دانش آموزان به کارگروهی در کلاس

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله علاقه مند سازی دانش آموزان به کارگروهی در کلاس

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله علاقه مند سازی دانش آموزان به کارگروهی در کلاس

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله علاقه مند سازی دانش آموزان به کارگروهی در کلاس

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با علاقه مند سازی دانش آموزان به کارگروهی در کلاس

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله علاقه مند سازی دانش آموزان به کارگروهی در کلاس

چگونه به کار گروهی عادت کنیم؟
دنیای امروز دنیای تشکیل تیم های کاری است و اگر در هر موسسه یا سازمان افراد موفق به کار گروهی نشوند، شرکت و سازمان، یکی از کلید های مهم موفقیت را از دست داده است.
دوران کنونی، دوران تخصص های متفاوت است. امروز دیگریک نفر تنها به صرف این که در یک رشته تخصص یا حتی فوق تخصص دارد نمی تواند در فعالیت های مختلف آموزشی، تجاری، اقتصادی، درمانی و… موفق باشد.
به عبارت دیگر، دنیای امروز دنیای تشکیل تیم های کاری است و اگر در هرموسسه یا سازمان افراد موفق به کار گروهی نشوند، شرکت و سازمان، یکی از کلید های مهم موفقیت را از دست داده است.
کارگروهی
یکی‌ از معیارهایی‌ که‌ کشورهای‌ توسعه‌ یافته‌ را از کشورهای‌ در حال توسعه‌ مجزا می‌کند، فرهنگ‌ گروهی‌ کار کردن‌ است‌، در کشورهای‌ توسعه‌ نیافته‌، افراد علاقه‌یی‌ به‌ فعالیت‌های‌ گروهی‌ ندارند و همین‌ امر سبب‌ می‌ شود علاوه‌ بر صرف‌ انرژی‌ بیشتر، کارها با کیفیت‌ پایین‌ترین‌ انجام‌ پذیرد.
اصولا جهت‌ رسیدن‌ به‌ یک‌ جامعه‌ کارآفرین‌، رشد فعالیت‌های‌ گروهی‌ نیز ضروری‌ است‌ و بدون‌ چنین‌ ویژگی‌، کارآفرینی‌ در جامعه‌ فراگیر نخواهد شد.
شرکت‌ مایکروسافت‌ جهت‌ تهیه‌ متن‌ برنامه‌ ویندوز ۲۰۰۳ از پنج‌ هزار برنامه‌ نویس‌ کمک‌ گرفت‌ به‌ گونه‌یی‌ که‌ این‌ تعداد افراد در یک‌ کار گروهی‌، موفق‌ به‌ طراحی‌ این‌ برنامه‌ شدند. مهمتر از طراحی‌ و تولید این‌ برنامه‌، باید از هماهنگی‌ و همبستگی‌های‌ گروهی‌ لازم‌ برای‌ رسیدن‌ به‌ این‌ هدف‌ نام‌ برد. حال‌ ما با این‌ سوال‌ روبرو خواهیم‌ بود که‌ چگونه‌ باید یک‌ گروه‌ کاری‌ موفق‌ را سازماندهی‌ کنیم‌ و چه‌ شرایط‌ فرهنگی‌ باید بر این‌ گروه‌ حاکم‌ شود تا بتواند به‌ اهداف‌ مورد نظر خود دست‌ یابد.
برای‌ رسیدن‌ به‌ این‌ هدف‌ باید از قدم‌های‌ کوچک‌ آغاز کرد تا در نهایت‌ با کسب‌ تجربیات‌ لازم‌ بتوان‌ به‌ تشکیل‌ گروه‌های‌ بزرگتر اقدام‌ نمود.
گروه‌های‌ بزرگتری‌ که‌ بتوانند زمینه‌ساز تحول‌ در جامعه‌ باشند. در این‌ مقاله‌ تلاش‌ می‌شود فرصتی‌ برای‌ اندیشیدن‌ در این‌ خصوص‌ پدید آید. رشد و بسط‌ فرهنگ‌ گروهی‌ کار کردن‌ نیازمند انجام‌ پژوهش‌های‌ لازم‌ در این‌ زمینه‌ است‌ زیرا فرهنگ‌ جامعه‌ ما با دیگر کشورها متفاوت‌ است‌ و لذا
بعضی‌ از دستورالعمل‌های‌ ارایه‌ شده‌ در مقالات‌ نویسندگان‌ کشورهای‌ دیگربرای‌ ما کارساز نخواهد بود. امید است‌ مطالعه‌ این‌ مقاله‌ بتواند توجه‌ شما خواننده‌ محترم‌ را برای‌ مدتی‌ هر چند کوتاه‌ به‌ این‌ موضوع‌ هدایت‌ کند و زمینه‌یی‌ برای‌ شروع‌ یک‌ کار گروهی‌ باشد. همچنین‌ شما می‌توانید
جهت‌ آشنایی‌ با موانع‌ بر سر راه‌ فعالیت‌های‌ گروهی‌، در جامعه‌ خویش‌ به‌ جست‌وجو پرداخته‌ و به‌ یافتن‌ پاسخ‌ این‌ سوال‌ بپردازید که‌ چه‌ عواملی‌ سبب‌ می‌ شود که‌ فعالیت‌ های‌ گروهی‌ در نیمه‌ راه‌ تداوم‌ نیابد؟
برای‌ تشکیل‌ یک‌ گروه‌ کاری‌ توجه‌ به‌ عوامل‌ زیر می‌تواند مفید واقع‌ شود.
۱٫ ابتدا یک‌ موضوع‌ مورد علاقه‌ بیابید که‌ ممکن‌ است‌ مرتبط‌ با کار و یا امور زندگی‌ شما باشد و از اینکه‌ در این‌ زمینه‌ فعالیت‌ می‌کنید لذت‌ ببرید و حتی‌ بتوانید چندین‌ سال‌ در این‌ زمینه‌ مطالعه‌ و بررسی‌ کرده‌ و نتایج‌ آن‌ بتواند در شغل‌ و یا زندگی‌ شما اثرگذار باشد. فرض‌ کنید تصمیم‌ گرفته‌اید در زمینه‌ «حفظ‌ محیط‌ زیست‌» به‌ بررسی‌ بپردازید، لذا این‌ موضوع‌ می‌تواند شروعی‌ برای‌ تشکیل‌ یک‌ گروه‌ کاری‌ در زمینه‌ حفظ‌ محیط‌ زیست‌ باشد. به‌ خاطر داشته‌ باشید، موضوعی‌ را انتخاب‌ کنید که‌ سبب‌ ایجاد یک‌ انگیزه‌ قوی‌ در شما شود. به‌ گونه‌یی‌ که‌ مشکلات‌ نتواند به‌ راحتی‌ شما را از ادامه‌ این‌ راه‌ بازدارد

۲ -اکنون‌ شما باید به‌ جست‌وجوی‌ افراد علاقه‌مندی‌ بپردازید که‌ دوست‌ دارند در رابطه‌ با موضوع‌
مورد نظر با شما همکاری‌ کنند حتی‌ اگر انتخاب‌ این‌ افراد مدت‌ زمان‌ زیادی‌ طول‌ بکشد و به‌ خاطر داشته‌ باشید اولین‌ پایه‌ تشکیل‌ یک‌ گروه‌ کاری‌ موفق‌، وجود افراد با انگیزه‌ها و علاقه‌مند به‌ موضوع‌ مورد بحث‌ است

۳ -هنگامی‌ که‌ گروه‌ کاری‌ خود را تشکیل‌ دادید برای‌ آن‌ هدف‌ و وظایفی‌ را تعریف‌ کنید. برای‌ مثال‌ ممکن‌ است‌ یک‌ گروه‌ تشکیل‌ دهید که‌ هدف‌ از آن‌ «دستیابی‌ به‌ دانش‌ IT‌» است‌. ابتدا هدفهای‌ مورد نظر را تعریف‌ کنید و آن‌ موقع‌ وظایف‌ هر کسی‌ را در گروه‌ برای‌ رسیدن‌ به‌ آن‌
هدف‌ تعیین‌ کنید ،به‌ گونه‌یی‌ که‌ هر کس‌ بتواند در یک‌ مدت‌ زمان‌ مشخص‌ وظایف‌ خویش‌ را به‌ انجام‌ رساند و ارایه‌ گزارش‌ کند

۴ -تلاش‌ کنید یکی‌از اعضای‌ گروه‌ شما اهل‌ نوشتن‌ و نویسندگی‌ باشد تا بتواند نتایجی‌ را که‌ در گروه‌ به‌ دست‌ می‌آید به‌ خوبی‌ ثبت‌ کند. این‌ مستندات‌ سبب‌ می‌شود اندیشه‌ گروه‌ آرام‌ آرام‌ به‌ دیگران‌ منتقل‌ شده‌ و مورد نقد و بررسی‌ قرار گیرد و گهگاه‌ لازم‌ است‌ اعضای‌ گروه‌ نتایج‌ فعالیت‌های‌ خویش‌ را به‌ صورت‌ یک‌ مقاله‌ در اختیار دیگران‌ قرار داده‌ و زمینه‌ برای‌ تبادل‌ اندیشه‌ و افکار میان‌ علاقه‌مندان‌ به‌ موضوع‌ فراهم‌ شود

۵ – مسوولیت‌ گروه‌، کاری‌ مشکل‌ است‌ لذا فردی‌ که‌ مسوولیت‌ گروه‌ را می‌پذیرد باید در برقراری‌ ارتباط‌ با دیگران‌،فردی‌ موفق‌ باشد. او باید دانسته‌های‌ خویش‌ را در خصوص‌ برقراری‌ ارتباط‌ موثر با دیگران‌ افزایش‌ دهد، به‌ گونه‌یی‌ که‌ بتواند در قلب‌ دیگران‌ نفوذ کند. انسانها زمانی‌ علاقه‌مندند با دیگران‌ ارتباط‌ صادقانه‌ و خوبی‌ برقرار کنند که‌ این‌ ارتباط‌ از قلب‌ها آغاز شود و اصولا هیچ‌ کس‌ قادر نیست‌ در قلب‌ دیگران‌ نفوذ کند، مگر آنکه‌ از خصایل‌ اخلاقی‌ ارزشمندی‌ برخوردار باشد. مسوول‌ گروه‌ باید سختکوش‌تر، ثابت‌ قدم‌ تر و چه‌ بسا مطلع‌تر از دیگران‌ باشد و او باید گوی‌ سبقت‌ را از بابت‌ مطالعه‌ و جست‌وجوگری‌ از دیگر اعضای‌ گروه‌ برباید تا از این‌ طریق‌ زمینه‌ برای‌ همبستگی‌ بیشتر در گروه‌ پدید آید

۶ -حفظ‌ احترام‌ میان‌ اعضای‌ گروه‌ از اصول‌ اساسی‌ حاکم‌ بر گروه‌ است‌. انسانها همه‌ به‌ دنبال‌ تکامل‌ و رشد شخصیت‌ هستند و هنگامی‌ که‌ افراد در گروه‌، کسب‌ شخصیت‌ کرده‌ و مورد احترام‌ واقع‌ می‌شوند، زمینه‌ برای‌ ارتقای‌ بهداشت‌ روانی‌ در بین‌ اعضا، مهیا می‌شود. به‌ همین‌ خاطر
همبستگی‌ میان‌ اعضا بیشتر شده‌ که‌ این‌ خود سبب‌ پایداری‌ گروه‌ می‌شود.
۷٫آموزش‌ مستمر باید در گروه‌ تداوم‌ یابد و هر کسی‌ باید بکوشد دانسته‌ها و علم‌ و دانش‌ خویش‌ را در خصوص‌ موضوعات‌ مرتبط‌ با گروه‌ افزایش‌ دهد و نتایج‌ آن‌ را به‌ دیگران‌ منتقل‌ کند و هر کسی‌ باید تنها در فکر رشد دیگری‌ در گروه‌ باشد در غیر این‌ صورت‌ گروه‌ در آینده‌ از هم‌ خواهد
پاشید. باید این‌ نکته‌ به‌ خاطر سپرده‌ شود که‌ اگر در جامعه‌ یی‌ هر کسی‌ سعی‌ کند جلوی‌ رشد دیگری‌ را مسدودکند تا از این‌ طریق‌ رشد یابد، فرصت‌های‌ لازم‌ برای‌ خلاقیت‌ و رشد چنین‌ جامعه‌یی‌ بر باد خواهد رفت۸

عوامل مؤثر بر یادگیری

داشتن انگیزه و هدف: یادگیری، معلول انگیزه‌های متفاوتی است. یکی از این انگیزه‌ها، که نقش مهمی در جریان یادگیری دارد، میل و رغبت شاگرد به آموختن است. رغبت، محرکی است که نیروی فعالیت را افزایش می‌دهد. یکی دیگر از عوامل ایجاد انگیزه، هدف است. هدف، به فعالیت انسان جهت و نیرو می‌دهد. بنابراین، در مدارس هدف‌های تربیتی باید انعکاسی از احتیاجات و تمایلات شاگردان باشد و به‌طور مشخص و واضح بیان شود. (شعبانی، حسن؛ چاپ هجدهم، ص ۱۶٫)

آمادگی یادگیرنده: فراگرفتن معلومات، عادات، مهارت‌ها و افکار و عقاید، مستلزم این است که فرد یادگیرنده از لحاظ بدنی، عاطفی، اجتماعی و عقلانی رشد کافی داشته باشد. وقتی فرد یادگیرنده واقعا از جریان یادگیری استفاده می‌کند که، آمادگی لازم و کافی را داشته باشد

  • تجربیات گذشته: تجربیات قبلی یادگیرنده، پایه و ادراکات او را تشکیل می‌دهد و به همین طریق آنچه را که شاگرد(یادگیرنده)، امروز یاد می‌گیرد، در رفتار آینده او مؤثر است که جان دیویی آن را “اصل ادامه” می‌نامد.
  • فعالیت یادگیرنده: یادگیری، هنگامی صورت می‌پذیرد که یادگیرنده، خود در آن فعالیت داشته باشد. روی این اصل، نقش اساسی بر عهده شاگرد یا یادگیرنده می‌باشد و یاددهنده، نقش هدایت‌کننده و راهنما را باید داشته باشد.
  • تشویق و تنبیه: یکی از روش‌های متداول در تعلیم و تربیت، استفاده از پاداش و تنبیه است. انسان طبیعتا از پاداش لذت می‌برد و از تنبیه، روی‌گردان است. همین گرایش، سبب ترغیب انسان به انجام کارهای خوب و خودداری از انجام کارهای ناپسند می‌شود.(هاشمیان، احمد ، ۱۳۸۴، چاپ اول، صص ۷۱ تا ۶۷)
  • موقعیت و محیط یادگیری: موقعیت یادگیری و محیط آن از عوامل بسیار مؤثر در یادگیری است. محیط، ممکن است فیزیکی باشد مانند نور، ‌هوا، تجهیزات و امکانات آموزشی و ممکن است عاطفی باشد مانند رابطه‌ی معلم و شاگرد، رابطه‌ی شاگردان با یکدیگر، رابطه والدین با یکدیگر و نگرش مربیان در زمینه‌ی تربیت شاگردان.
  • روش تدریس معلم: معلم، از مهم‌ترین عوامل تشکیل‌دهنده‌ی محیط‌های آموزشی است. اگر معلم، خود را راهنما و ایجادکننده‌ی شرایط مطلوب یادگیری بداند و به جای انتقال اطلاعات، روش کسب تجربه را به شاگردان بیاموزد، آنان در برخورد با مسائل فعال‌تر خواهند شد. با چنین روشی، شاگرد نه فقط حقایق علمی را فرامی‌گیرد، ‌بلکه با روش‌های علمی کسب معرفت نیز، آشنا خواهد شد.
  • تمرین و تکرار: تأثیر تمرین و تکرار در کل فرایند یادگیری و حیطه‌های مختلف آن و به‌ویژه در حیطه روانی – حرکتی، انکارناپذیر است. اجرای تمرین در زمان غیرمتمرکز، اثر یادگیری بیشتری نسبت به اجرای تمرین در زمان متمرکز دارد. مثلا شاگرد، موضوع مورد یادگیری را در دو تمرین بیست دقیقه‌ای، زودتر از یک تمرین چهل دقیقه‌ای یاد می‌گیرد.( مهارت‌های آموزشی و پرورشی، پیشین، صص ۲۱ تا ۱۸)
  • انواع بازده‌های یادگیری

گانیه، علاوه بر طبقه‌بندی هشتگانه‌ی انواع یادگیری، بازده‌های یادگیری را نیز به پنج طبقه به شرح زیر تقسیم کرده است:

  1. مهارت‌های ذهنی: در این مهارت‌ها، که چگونگی برخورد فرد با امور را مشخص می‌کند، نمادها یا سمبل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. ما از طریق نمادها به‌طور مستقیم با محیط به تعامل می‌پردازیم. گانیه، در این باره می‌گوید: «توانایی‌هایی که استفاده از نمادها را ممکن می‌سازند، همان چیزی است که ما آن را مهارت‌های ذهنی می‌نامیم». مهارت‌های ذهنی به عنوان یکی از طبقات اصلی انواع بازده‌های یادگیری، دارای چند طبقه فرعی نیز می‌باشد که به صورت سلسله‌مراتبی از ساده به پیچیده به قرار زیر است:
  • تمییز دادن: یعنی متمایز ساختن نمادها یا محرک‌ها از یکدیگر. تمییز دادن، پنجمین نوع یادگیری از انواع هشتگانه گانیه است.
  • مفهوم آموزشی: در حالی که تمییز دادن، یادگیری شناسایی تفاوت بین رویدادهاست؛ مفهوم آموزشی، یادگیری درک شباهت بین رویدادهاست.
  • یادگیری قانون: یعنی ارتباط دادن چند مفهوم و ایجاد یک معنی وسیع‌تر.
  • یادگیری قاعده‌های سطح بالاتر: از ترکیب قاعده‌های ساده، ‌قواعد سطح بالاتر درست می‌شوند. این همان چیزی است که گانیه در نوشته‌های قبلی خود، از اصطلاح حل مساله استفاده می‌کرد. در نظریه گانیه مساله، یک اصل سطح بالاتر است که از اجتماع چند اصل سطح پایین تشکیل می‌شود و یادگیرنده، برای حل کردن مساله باید ابتدا قواعد سطح پایین را بیاموزد تا بعد از ترکیب آنها، ‌مساله را حل کند.
  1. راهبردهای شناختی: تدابیری هستند که آدمیان، از طریق آنها در جهت فعال کردن و منظم کردن مطالب یاد گرفته‌شده و استفاده از مهارت‌های آموخته‌ی خود، استفاده می‌کنند. به عبارت دیگر، این راهبردها همان مهارت‌های مربوط به پردازش هستند.

۲٫اطلاعات کلامی: اطلاعات کلامی، بخش مهمی از یادگیری آموزشگاهی است مانند وقایع، نام‌ها، توصیف‌ها، تاریخ‌ها و ویژگی‌ها.

۳٫مهارت‌های حرکتی: یادگیری مهارت‌های حرکتی به یادگیرنده امکان می‌دهد تا حرکت‌های خود را هماهنگ سازد.

  1. نگرش‌ها: نگرش، عبارت است از یک حالت درونی که بر انتخاب‌های شخصی که توسط فرد انجام می‌شود، ‌تأثیر می‌گذارد. نگرش، دارای سه جنبه مهم عاطفی یا هیجانی، شناختی و رفتاری می‌باشد.(سیف، علی‌اکبر؛، چاپ هشتم، صص ۸۰ تا ۷۸)

نقش معلم درایجاد تحول درکلاس :

اگرچه تحول درآموزش نیازمندتغییر درسطوح عالی نظام آموزش وپرورش می باشد.اما معلمان ومدیران آموزشی می توانند بااستفاده ازروش های جدید ومبتکرانه اشتیاق دانش آموزان رادریادگیری افزایش دهندو زمینه های تحول فکری وعملی درآنها ایجاد کنند. (نشریه نگاه –گدازچیان)

مشاهده واقعیت های زندگی درعصردانایی وتغییروتحول درمشاغل وشیوه های تعامل وارتباطات وتوسعه ی خدمات ومهارتهای حرفه ای ایجاب میکند که دانش آموزان ضمن کسب دانش دامنه ی ارتباط خودبادیگران راتوسعه دهند درفعالیتهای گروهی به طور موثرشرکت کنند تفکرانتقادی وخلاق داشته باشند وبرای تصمیم گیری وانتخاب راه حل های مناسب از دانش وتوانایی لازم برخوردارباشند .بنابراین معلم بایددرکلاس محیط یادگیری فعال به وجود آورد. به بیان دیگرمعلم بایددرکلاس به جای ارائه مستقیم اطلاعات درباره هدفها ومفاهیم جدیددرس توسعه محتوا وارتباط این مفاهیم باسایردرس ها واطلاعات قبلی دانش آموزان سوال هایی مطرح کند که دانش آموزان رابه تفکر بحث تعامل ومطالعه بیشتروادارد.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله علاقه مند سازی دانش آموزان به کارگروهی در کلاس اقدام پژوهی آموزگار پایه ششم دبستان 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله علاقه مند سازی دانش آموزان به کارگروهی در کلاس اقدام پژوهی آموزگار پایه ششم دبستان 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله علاقه مند سازی دانش آموزان به کارگروهی در کلاس اقدام پژوهی آموزگار پایه ششم دبستان 

کسب نتایج  پیرامون مقوله علاقه مند سازی دانش آموزان به کارگروهی در کلاس  اقدام پژوهی آموزگار پایه ششم دبستان

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله علاقه مند سازی دانش آموزان به کارگروهی در کلاس اقدام پژوهی آموزگار پایه ششم دبستان

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  علاقه مند سازی دانش آموزان به کارگروهی در کلاس اقدام پژوهی آموزگار پایه ششم دبستان

منابع:
کتاب یادگیری مشارکتی  مترجمان: دکترمحمدامینی .دکترمنصورمرعشی مولف:جوانا اسکات وهمکاران   چاب اول تابستان ۱۳۷۷
کتاب کارگروهی درمدرسه  نوشته:آ.ژ.گال ترجمه:رضا غلامی –محسن حاجیلو
?- Cooper , Jim (1990). Cooperative Learning College Teaching: Tips From The Trenches, The Teaching Professor , 4 (5). ?-

King. Allison (1993), From Sage on The Stage to Guide on The Side, College Teaching. 41 (1). ?-

 Millis, Barbara (1993). Cooperative Learning, a Workshop Presented at Dalhousie University
برای دانلود اقدام پژوهی آموزگار پایه ششم دبستان و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

6 + 3 =