اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم پیرامون مقوله چگونه توانستم کاربرد آموخته های درس علوم را در زندگی روزمره تقویت کنم ؟

اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم پیرامون مقوله چگونه توانستم کاربرد آموخته های درس علوم را در زندگی روزمره تقویت کنم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۲ صفحه

اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم پیرامون مقوله چگونه توانستم کاربرد آموخته های درس علوم را در زندگی روزمره تقویت کنم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله کاربرد آموخته های درس علوم در زندگی روزمره

دیباچه مطالب پیرامون مقوله کاربرد آموخته های درس علوم در زندگی روزمره

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله کاربرد آموخته های درس علوم در زندگی روزمره

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله کاربرد آموخته های درس علوم در زندگی روزمره

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله کاربرد آموخته های درس علوم در زندگی روزمره

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله کاربرد آموخته های درس علوم در زندگی روزمره

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله کاربرد آموخته های درس علوم در زندگی روزمره

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با کاربرد آموخته های درس علوم در زندگی روزمره

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله کاربرد آموخته های درس علوم در زندگی روزمره

تجزیه و تحلیل و تغییر داده ها :

برای تجزیه تحلیل داده ها از روش شش پرسش استفاده می کنم

۱-چرا :علت استفاده این تحقیق داشتن کلاس با نشاط و با انگیزه و دارای مهارت های زندگی

۲-چگونه: استفاده از نظرات مدیر ومعاونین و پرسش از دانش اموزان و کتاب و غیره ….

۳-چه کسی: من به عنوان معلم این کلاس

۴- چه چیزی: برقراری آموزش مهارت های زندگی  در کلاس

۵-چه موقع: از الان تا پایان تدریسم در  کلاس

۶- چه مکانی: در سر کلاس سوم به عنوان نمونه و ارجاع به سایر کلاسها

انتخاب راه حل یا راه حل های موقت:

۱-پخش فیلم یا اسلاید در سر کلاس

۲-کنفرانس دادن دانش آموزان

۳- استفاده از کارگاه به جای درس تئوری

۴- برای هر فصل بازدید بردن دانش آموزان

۵- استفاده از مطالب و بروشورهایی در رابطه با مهارت های زندگی

۶- متنوع صحبت کردن معلم در حین تدریس در رابطه با نقش علوم در زندگی

شیوه های اجراء:

علاوه بر راهکار های بالا مسائل زیر را توسط پاورپوینت به دانش آموزان آموزش دادم:

۱- توانایی تصمیم گیری: این توانایی به فرد کمک می کند تا به نحوی موثر در مورد مسائل زندگی خود تصمیم گیری کند چنانچه کودکان یا نوجوانان بتوانند فعالانه در مورد اعمال خود تصمیم بگیرند، جوانب مختلف راه حل هایی که می توانند انتخاب کنند را بررسی و پیامد هر انتخاب را ارزیابی نمایند، آنگاه خواهند توانست از سطح بیشتری از سلامت روانی برخوردار شوند.

۲- توانایی حل مسئله: این توانمندی فرد را قادر می سازد تا به طور موثرتری مسائل زندگی را حل نماید. مسائل مهم زندگی اگر حل نشده بمانند تنش روانی و به دنبال آن مشکلاتی برای جسم در پی خواهند داشت.

۳- توانایی تفکر خلاق: این نوع تفکر، هم به حل مسئله و هم به تصمیم گیری های مناسب کمک می کند. با استفاده از این نوع تفکر، راه حل های مختلف مسائل و پیامدهای هریک از آنها بررسی می شود تا در اختیار روند تصمیم گیری قرار بگیرد. این امر فرد را قادر می سازد تا مسائل را از ورای تجارب مستقیم خود دریابد و حتی زمانی که مشکلی وجود ندارد و تصمیم گیری خاصی لازم نیست، به سازگاری و انعطاف بیشتری به زندگی روزمره خود بپردازد.

۴- توانایی تفکر نقادانه: تفکر نقادانه، توانایی تحلیل اطلاعات و تجارب است. آموزش این مهارت نوجوان را قادر می سازد تا در برخورد با ارزش ها، فشار گروه همسالان و رسانه های جمعی مقاومت نماید و از آسیب های ناشی از این موارد در امان بماند.

۵- توانایی برقراری رابطه موثر: این مهارت به فرد کمک می کند تا از طریق کلام یا رفتار خود و به شیوه ای که متناسب با فرهنگ، جامعه و موقعیت، خود و ارزش ها و باورهای خویش را مطرح سازد. بدین ترتیب فرد خواهد توانست نظرات، عقاید، خواسته ها، نیازها و عواطف خود را ابراز کند و در صورت نیاز بتواند از دیگران درخواست کمک و راهنمایی نماید. مهارت تقاضای کمک و راهنمایی از دیگران در هنگام ضرورت از مشخصات مهم یک رابطه سالم است.

۶- توانایی برقراری روابط بین فردی سازگارانه: این توانایی به ایجاد روابط بین فردی مثبت و موثر انسان با دیگران کمک می کند. یکی از این موارد توانایی ایجاد و ابقای روابط دوستانه است که در سلامت روانی و اجتماعی، روابط گرم خانوادگی و قطع روابط اجتماعی ناسالم نقش بسیار مهمی ایفا می کند.

۷- توانایی آگاهی از خود: خودآگاهی توانایی شناخت خود و آگاهی از خصوصیات، نقاط ضعف و قدرت، خواسته ها و ترس ها و انزجارها است. رشد خودآگاهی به فرد کمک می کند تا دریابد تحت استرس قرار دارد یا نه و این امر معمولاپیش شرط و شرط ضروری روابط اجتماعی و روابط بین فردی مناسب و همدلانه است.

۸- توانایی همدلی با دیگران: همدلی یعنی اینکه فرد بتواند زندگی دیگران را حتی زمانی که در آن شرایط قرار ندارد درک کند. این مهارت به انسان کمک می کند تا بتواند دیگران را حتی وقتی با آنها بسیار متفاوت است بپذیرد و به آنها احترام بگذارد. همدلی، روابط اجتماعی را بهتر می کند و به ایجاد رفتارهای حمایت کننده و پذیرنده نسبت به انسان های دیگر منجر می شود.

۹- توانایی مقابله با هیجان ها: این توانایی فرد را قادر می سازد تا هیجانها را در خود و دیگران تشخیص دهد، نحوه تاثیر هیجانات بر رفتار را بداند و بتواند واکنش مناسبی به هیجان های مختلف نشان دهد. اگر با حالت های هیجانی مثل غم، خشم یا اضطراب درست برخورد نشود این موارد تاثیر منفی بر سلامت روانی و جسمی یا اجتماعی خواهند گذاشت.

۱۰- توانایی مقابله با تنش ها: این توانمندی شامل شناخت تنش های مختلف زندگی و تاثیرات آنها بر فرد است. شناسایی منابع تنشی و نحوه تاثیر آن بر انسان فرد را قادر می سازد تا با اعمال و موضع گیری های خود فشار را کاهش دهد. مسلم است که عوامل فرهنگی و اجتماعی تعیین کننده ماهیت زندگی است. مثلادر بعضی جوامع، پسران برقراری تماس جنسی با ممنوعیت عرفی مواجه نیستند، حال آنکه در مورد دختران کاملابرعکس است بنابراین برای استفاده از مهارت های زندگی با هدف افزایش توانایی های روانی، اجتماعی، جنسیت نقش مهمی دارد. به این ترتیب محتوای آموزش مهارت های زندگی باید دقیقا بر اساس نیازمندی ها و ویژگی های هر کشور یا منطقه تعیین شوند.

گرد آوری  شواهد ۲:

پس از بررسی رفتار دانش آموزان پس از آموزش مهارت های زندگی تغییرات چشمگیری را در رفتار و کردار آنان مشاهده نمودم .

  1. ۱٫ قدرت تحمل در برابر عقايد گوناگون و احساس امنيت در برابر گفتار ديگران : آنان چنين مهارتي را کلاس به دست آورده و با تعامل با بنده و دانش آموزان دیگر ، به توانايي و مهارت برخورد با آنها دست يافتند.
  2. ۲٫ انجام دادن به موقع كارها با توجه به شرايط زماني و مكاني: دانش آموزان من اين نظم و هشياري را نيز در کلاس به دست آوردند.

۳٫برنامه ريزي و كوشش در انجام دادن كارهاي مفيد و دوري از هركار بي فايده : دانش آموزان من  در امتحانات توصیفی پايان سال مديريت زمان و استفاده از فرصت هاي محدود را براي پيروزي در امور آموخته بودند..

  1. ۴٫ راز داري و مهار كردن گفتار: آنان در مدرسه با افراد گوناگون در تعامل بوده، رفتارهاي شايسته را در اجتماع مدرسه آموختند.
  2. ۵٫ برداشت واقع بينانه از جهان و عبرت آموزي از وقايع گذشته : دانش آموزان از آثار مفيد تجربه و نقش آن در پيشرفت، به خوبي آگاه شدند..

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله کاربرد آموخته های درس علوم در زندگی روزمره اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله کاربرد آموخته های درس علوم در زندگی روزمره اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله کاربرد آموخته های درس علوم در زندگی روزمره اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم

کسب نتایج  پیرامون مقوله کاربرد آموخته های درس علوم در زندگی روزمره اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله کاربرد آموخته های درس علوم در زندگی روزمره اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله کاربرد آموخته های درس علوم در زندگی روزمره اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم

منابع :

۱- جان جي- گايزل، ترجمه حجازي،محمد، ۱۳۵۲ ، شادكامي تهران، انتشارات ابن سينا، ص ۱

۲ – سرشار، مرضيه، ۱۳۸۸ ، بهار، شادي و نشاط در فرهنگ ايراني، رشد آموزشي علوم اجتماعي، شماره ۳ ، ص ۶۰

۳ – سرشار، مرضيه، ۱۳۸۸ ، بهار، شادي و نشاط در فرهنگ ايراني، رشد آموزشي علوم اجتماعي، شماره ۳ ، ص ۶۰

۴ – سرشار، مرضيه، ۱۳۸۸ ، بهار، شادي و نشاط در فرهنگ ايراني، رشد آموزشي علوم اجتماعي، شماره ۳ ، ص ۶۰

۵ – سرشار، مرضيه، ۱۳۸۸ ، بهار، شادي و نشاط در فرهنگ ايراني، رشد آموزشي علوم اجتماعي، شماره ۳ ، ص ۶۰

۶ – مراد حاصل، مهدي، ۱۳۸۵ ارديبهشت، رمز و راز شاد زيستن، ماهنامه پيوند، شماره ۳۱۹ ، ص ۱۸

۷ – صباغيان، زهرا، ۱۳۸۴ تابستان، مدرسه و تقويت نشاط و اميد به زندگي، ماهنامه پيوند، شماره هاي ۳۰۹- ۳۱۰- ۳۱۱ ، ص ۲۸

برای دانلود اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

4 + = 10