اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم پیرامون مقوله چگونه توانستم با استفاده از هوشمند سازی کلاس درس و برد هوشمند سرعت یادگیری دانش آموزان را بالا ببرم؟
اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم پیرامون مقوله چگونه توانستم با استفاده از هوشمند سازی کلاس درس و برد هوشمند سرعت یادگیری دانش آموزان را بالا ببرم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۶ صفحه
اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم پیرامون مقوله چگونه توانستم با استفاده از هوشمند سازی کلاس درس و برد هوشمند سرعت یادگیری دانش آموزان را بالا ببرم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر
تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.
مطالبی که در اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم موجوداست عبارت است از :
اقدام پژوهی پیرامون مقوله بالا بردن سرعت یادگیری دانش آموزان با استفاده از هوشمند سازی کلاس درس
دیباچه مطالب پیرامون مقوله بالا بردن سرعت یادگیری دانش آموزان با استفاده از هوشمند سازی کلاس درس
چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله بالا بردن سرعت یادگیری دانش آموزان با استفاده از هوشمند سازی کلاس درس
بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله بالا بردن سرعت یادگیری دانش آموزان با استفاده از هوشمند سازی کلاس درس
شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله بالا بردن سرعت یادگیری دانش آموزان با استفاده از هوشمند سازی کلاس درس
جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله بالا بردن سرعت یادگیری دانش آموزان با استفاده از هوشمند سازی کلاس درس
تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله بالا بردن سرعت یادگیری دانش آموزان با استفاده از هوشمند سازی کلاس درس
ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با بالا بردن سرعت یادگیری دانش آموزان با استفاده از هوشمند سازی کلاس درس
ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله بالا بردن سرعت یادگیری دانش آموزان با استفاده از هوشمند سازی کلاس درس
بیان مساله :
ازآنجا که درحال حاضر معلم محوری پایه آموزش و پرورش درکشور میباشد، به روزكردن مدارس، استفاده از فناوری های روز، برخورداری از خلاقيتهای جدید درآموزش وپرورش و اهميت دادن به توانايی های دانشآموزان، لازمة این تحوّل میباشد. واژهی مدارس هوشمند چندی است در ادبيات آموزش و پرورش کشور وارد شده است و فعاليتهای ارزشمندی نيز به صورت پراكنده در اين حوزه انجام شده است. وزارت آموزش و پرورش با الهام از آموزههای دينی و مقتضيات زمانی و دستيابی به اهداف عاليه نظام تعليم و تربيت و گسترش عدالت آموزشی، اقدام به تعریف ساختار، جایگاه، ساماندهی، شرایط و ضوابط توسعهی مدارس هوشمند بر اساس معیارهای علمی، بین المللی و شرایط بومی در سطح كشور نموده است. از این رو برای نیل به این هدف، نیاز به همّتی مضاعف داشته که ازجمله عوامل اصلی آن می توان به تغییرنگرش درشیوهی آموزش و مدیریت مراکز آموزشی و پرورشی و نیز تأمین زیرساخت ها نمود. هوشمندسازی مدارس يك اقدام مدبّرانه در راستای سند چشم انداز نظام، تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش و ضرورتی انکار ناپذیر با هدف اجرای پيشرفتهترين روشهای مدیریتی و آموزشی و نگاه علمی و فناورانه به وضعيت كنونی نظام آموزشی كشور است که اعمال تغييرساختار و معماری اجرایی درآنها باعث افزایش بهره وری و مدیریت زمان برای مدیران، کارکنان، معلمان، دانشآموزان و همچنین اولیای دانشآموزان خواهد بود.
راه حل های پیشنهادی:
روش تدریس مشارکتی (فراگیر- مدار)
تشکیل گروههای درسی
استفاده از روش خود ابرازی برای همه دانش آموزان
تغییر شرایط فیزیکی کلاس
تشویق دانش آموزان با روشهای مختلف
استفاده از وسایل کمک آموزشی ، تکنولوژی آموزشی،برد هوشمند
دادن تکالیف متنوع درسی
ایجاد اعتماد به نفس در دانش آموزان
تولید محتوا ی درسی برای دانش آموزان
در مدارس هوشمند كامپيوتر در نحوه تدريس و ارزشيابي تأثير ميگذارد و برنامههاي درسي را تا حدودي تغيير ميدهد. همچنین كامپيوتر جايگزين تخته سياه و CD جاي دفتر مشق را ميگيرد. دانشآموزان ميتوانند از طريق اينترنت اطلاعات بسياري را درباره هر موضوع كه بخواهند بدست آورند. در اين سيستم معلم و شاگرد هر دو توليد محتواي الكترونيكي و درس را به صورت CD ارائه ميكنند. در اين مدارس آموزش منحصر به معلم نيست و دانشآموز نقش اساسي در آموختن مباحث علمي دارد. دبيران با استفاده از محتواي درسي الكترونيكي موجب تفهيم بهتر مطالب درس و صرفهجويي در وقت ميشوند و دانشآموزان هم اين فرصت را دارند كه توانايي و قابليت هاي خود را آشكار و به توليد محتوا بپردازند.كسب موفقيت دستيافتني است و ميزان آن به تلاش و پيگيري دانشآموزان و هدايت صحيح و جهت دار بستگي دارد. در اين روش روح پژوهش و جستوجوگري، جايگزين روحيه بيهدف دانشآموز خواهد شد و ركن اصلي براي هرگونه تغيير، تغيير در فكر است و ابزار و امكانات تنها وسيلهاي براي جامه عمل پوشاندن به افكار هستند. دانشآموزان ميآموزند انبوهي از اطلاعات را پردازش كنند و از اين اطلاعات در جهت يادگيري بيشتر استفاده كنند. دانشآموزان حتي ميتوانند با منابع علمي جهان و معلمان و بچههاي مدارس ديگر ارتباط برقرار كنند. هفت اصل كليدي در مدارس هوشمند عبارتند از: ۱)دانش خلاق ۲)استعداد يادگيري ۳)توجه به فهم مطالب ۴) آموختن با هدف تسلط و انتقال آن ۵) ارزيابي آموختهها به شكل متمركز ۶) غلبه بر مشكلات ۷) مدرسه به عنوان يك سازمان آموزشي.
گرد آوری شواهد دو:
پس از انجام راه حل های انتخابی شاخص کیفی موفقیت طرح عبارتند از: فعالیت فردی و گروهی هنگام تدریس و تمرین ، علاقه دانش آموزان به فعالیت کلاسی و فوق برنامه داشتن برنامه در منزل ، به حداقل رسیدن غیبت ها منظم و مرتب در مدرسه و منزل و … و شاخص کمّی موفقیت طرح که شامل انجام آزمونهای منظم و مستمر از کلیه دروس بسیار چشمگیر بود و محقق را متعجّب ساخت.
عادلانه بودن ارزیابی (اعتبار بخشی)
چندین بار به طور تصادفی از دانش آموزان ارزشیابی بعمل آوردم و وقتی تعداد شرکت کنندگان علاقه مند به فعالیت های مدرسه ای و با نشاط را بررسی میکردم مشاهده میکرد که تعداد شان روز به روز افزایش می یابد بطوری که بعد از اجرای روش های متنوع و جذاب این تعداد به صد در صد رسیده بود که اولیای محترم و سایر همکاران چندین بار درباره این موضوع تقدیر و تشکر کردند.و با نوشتن نامه یا بصورت شفاهی احساس رضایت خود را اعلام می کردند و تشکر و قدر دانی می کردند.
جمع آوری شواهد دو پیرامون مقوله بالا بردن سرعت یادگیری دانش آموزان با استفاده از هوشمند سازی کلاس درس اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم
اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله بالا بردن سرعت یادگیری دانش آموزان با استفاده از هوشمند سازی کلاس درس اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم
اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله بالا بردن سرعت یادگیری دانش آموزان با استفاده از هوشمند سازی کلاس درس اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم
کسب نتایج پیرامون مقوله بالا بردن سرعت یادگیری دانش آموزان با استفاده از هوشمند سازی کلاس درس اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم
راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله بالا بردن سرعت یادگیری دانش آموزان با استفاده از هوشمند سازی کلاس درس اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم
فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله بالا بردن سرعت یادگیری دانش آموزان با استفاده از هوشمند سازی کلاس درس اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم
۱- باهنر، ناصر: آموزش مفاهیم مدرسه شاد همگام با روان شناسی رشد، تهران، شرکت چاپ و نشر بین الملل سازمان تبلیغات اسلامی، (۱۳۸۷)
۲- بهزادی چینجانی، زهرا: تعلیم و تربیت فرزندان و خانواده، ماهنامه تربیت، سال شانزدهم، ص ص ۶۵-۶۳، (ویژه نامه تابستان ۱۳۸۰)
۳- جمشیدی، نرگس: نقش والدین و معلمان در ایجاد محیط شاد و پویا ، مجموعه مقالات هشتمین اجلاس سراسری نماز (ص ص ۸۴-۶۷)، تهران، ستاد اقامه نماز، (۱۳۷۷)
۴- خزائی، علیرضا: نقش معلمان در فضای شاد دانش آموزان، مجموعه مقالات برگزیده ی همایش معلم، فرهنگ، توسعه، اداره کل آموزش و پرورش استان، (اردیبهشت ۱۳۸۰)
برای دانلود اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.
توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004
دیدگاهی بنویسید