اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه دوم پیرامون مقوله چگونه توانستم با استفاده از فناوری اطلاعات در کلاس درس اختلال یادگیری دانش آموزم را بهبود بخشم؟

اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه دوم پیرامون مقوله چگونه توانستم با استفاده از فناوری اطلاعات در کلاس درس اختلال یادگیری دانش آموزم را بهبود بخشم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۸ صفحه

اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه دوم پیرامون مقوله چگونه توانستم با استفاده از فناوری اطلاعات در کلاس درس اختلال یادگیری دانش آموزم را بهبود بخشم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه دوم می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه دوم را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه دوم موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله بهبود اختلال یادگیری دانش آموزم با استفاده از فناوری اطلاعات در کلاس

دیباچه مطالب پیرامون مقوله بهبود اختلال یادگیری دانش آموزم با استفاده از فناوری اطلاعات در کلاس

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله  بهبود اختلال یادگیری دانش آموزم با استفاده از فناوری اطلاعات در کلاس

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله بهبود اختلال یادگیری دانش آموزم با استفاده از فناوری اطلاعات در کلاس

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله بهبود اختلال یادگیری دانش آموزم با استفاده از فناوری اطلاعات در کلاس

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله بهبود اختلال یادگیری دانش آموزم با استفاده از فناوری اطلاعات در کلاس

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله بهبود اختلال یادگیری دانش آموزم با استفاده از فناوری اطلاعات در کلاس

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با بهبود اختلال یادگیری دانش آموزم با استفاده از فناوری اطلاعات در کلاس

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله بهبود اختلال یادگیری دانش آموزم با استفاده از فناوری اطلاعات در کلاس

راه هاي درمان اختلالات يادگيري

هر چند اختلالات يادگيري، اصولاً مسئله‌اي آموزشي است. اما از چندين جنبه مختلف مورد بررسي قرار گرفته است. بسياري از محققان در اين زمينه، آشكارا از فرضيه نقص جزئي در مغز سود مي‌جويند و به اين ترتيب مي‌كوشند با ارزيابي مسائل فرض شده مربوط به اين نقص زيستي، مشكل را برطرف كنند. از جمله شيوه‌هاي درماني رايج بر اين اساس، مي‌توان به نگرش‌هاي ادراكي- حركتي اشاره كرد. در اين شيوه تلاش مي‌شود موقعيت‌هايي براي كودك فراهم شود تا بتواند اطلاعاتي را از محيط دريافت كند به يكديگرارتباط دهد و آنها را دريابد. استفاده از رورووك، بازي‌هايي براي آموزش حركت، تمرينات روي تخته‌سياه براي رشد هماهنگي حركت و ادراك ديداري و حل معما در اين شيوه كاربرد دارند. از روش‌هاي درماني ديگر مي‌توان به روش ديداري- حركتي و شيوه‌هاي رفتاري اشاره كرد. برخي از متخصصان حرفه پزشكي نيز معتقدند بايد به اين دسته از كودكان دست‌كم به‌طور آزمايشي دارو تجويز كرد. با اين حال درباره تاثيرات دارودرماني روي دانش‌آموزان مبتلا به اختلالات يادگيري، مطالعات انجام شده بسيار اندك است. «مگاويتامين- درماني» اولين بار توسط (كوت) براي درمان اين اختلالات پيشنهاد شد كه به استفاده از ويتامين‌ها تا حداكثر يك‌هزار برابر ميزان مورد نياز بدن گفته مي‌شود. از سوي ديگر در نظر گرفتن امكانات آموزشي ويژه كودكان، مورد توجه قرار گرفته است. مثلاً استفاده از اتاق مرجع يا كلاس‌هاي ويژه. با اين حال مسئله جاي دهي مبتلايان به اختلالات يادگيري در كلاس‌هاي مختلف هنوز مورد بحث بسياري از متخصصان آموزش و پرورش است.

نقش تلويزيون در آموزش و يادگيري كودكان

يك كودك از نظر بدني در حال رشد است. از نظر اجتماعي او درگير فرآيند آمادگي يا در حال آماده شدن براي پذيرش سهمي به عنوان يك بزرگسال در جامعه يا به قول معروف اجتماعي شدن، است. بدين معني كه او مهارت هايي نظير خواندن، شمردن و رفتار با مردم را مي آموزد، مهارت هايي كه براي زندگي خود در بزرگسالي بدان ها نياز دارد. هنجارها، ارزش ها و رسوم جامعه خود را فرا مي گيرد و در آن ها مهارت پيدا مي كند. او خود را با قوانين مهم تر و تاريخ فرهنگي و شعائري كه از وي انتظار مي رود آن ها را دنبال كند، آشنا مي كند. او در حال رسيدن به نقطه اي است كه مي توان در آن جا وي را بدون نظارت پدرانه در جامعه اي كه متشكل از بزرگترها و همقطاران وي است، رها كرد. در همان حال از نظر روانشناختي وي درگير فرآيند كشف و هدف يابي است. او در تلاش شكل دادن به تصويري از محيط خويش است و مي كوشد تا خود را از اين محيط جدا كند به طوري كه بتواند تصويري از هويت خويش شكل دهد. او در جستجوي اهدافي است،از قبيل: در اين جهان وي به كجا تعلق دارد؟ چه كاري بايد انجام دهد؟ در مورد مذهب، سياست و اخلاق موضع او چيست؟چه دوستاني را بايد پيدا كند؟ چه نوع شريك زندگي را بايد ومي تواند به دست آورد؟

براي يك كودك اين ها تجربه هاي مشكلي هستند كه اغلب مولد ضربه هاي شديد، ترس ها و سرخوردگي ها هستند. كودك مي تواند به تلويزيون رو كند تا از برخوردها و سرخوردگي هاي جهان واقعي بگريزد، شايد از تلويزيون براي حل مشكلات خود كمك بگيرد و براي آن ها توضيحي بيابد.

شرام و همكارانش طي تحقيقات بسيار زيادي كه در باره تأثير تلويزيون بر روي كودكان انجام داده اند به اين نتيجه رسيده اند كه كودكان از راه تلويزيون به مقدار قابل ملاحظه اي كسب اطلاعات و معلومات مي كنند و جالب اين جاست كه اين كار بدون كوشش و زحمت آن ها حاصل مي شود. به عبارت ديگر در حالي كه كودكان در كودكستان و مدرسه براي فراگيري اطلاعات نو و جديد بايد كوشش فعالانه از خود نشان بدهند، در پاي تلويزيون در حالي كه به ظاهر تفريح مي كنند و سرگرم هستند، مطالب و نكات چندي را مي آموزند.

پدران و مادران نيز بر اين حقيقت دست يافته اند كه بچه ها جزئيات بسياري در مورد آداب و طرز رفتار در اجتماع، از راه تلويزيون به آساني فرا مي گيرند.

كودكان، بسيار زودتر از آن چه برايشان به طور طبيعي امكان دارد از راه تلويزيون با بسياري از آداب و رسوم و خصوصيات زندگي بزرگسالان آشنا مي شوند.

بنابراين تلويزيون است كه بيش از هر رسانه ديگري يك مجموعه عمومي از اطلاعات را براي دوران نخست اجتماعي شدن كودك مهيا مي كند.

شواهد بسيار زيادي در دست است كه نشان مي دهد يك معلم خوب مي تواند از راه تلويزيون به نحو مؤثر و مطلوبي تدريس كند. بيش از ۴۰۰ تحقيق در ممالك متحده آمريكا، تدريس از طريق تلويزيون را با تدريس متداول كلاسي مورد مقايسه قرار داد و هنگامي كه روش تدريس، سخنراني و نمايش عملي بود، در اكثر موارد، آزمايش نهايي دانش آموزان، كوچكترين اختلافي بين آن ها آشكار نساخت و در مواردي نيز كه اختلاف مشاهده مي شد، بيشتر به نفع دانش آموزاني بود كه آموزش خود را از طريق تلويزيون گرفته بودند.

مجموعه اي از شواهد نشان مي دهد كه نمونه هايي از رفتارهاي مطلوب پخش شده از تلويزيون مي تواند كودكان را به رفتارهاي مناسب سوق دهد. بعضي از پژوهش ها نشان داده اند كه بينندگان جوان مي توانند ياد بگيرند كه چگونه از طريق تماشاي تلويزيون از نظر اجتماعي به شيوه مطلوب رفتار كنند.

بعضي از پژوهشگران نشان داده اند كه محتواي برخي از برنامه ها مي تواند اثر در بر داشته باشد. براي مثال، ترس كودكان را مي توان از طريق آموزش تلويزيوني از بين برد. مواردي از فيلم هاي آموزشي در از بين بردن ترس كودكان از دندانپزشكي موفق بوده اند. همچنين برنامه هاي تلويزيوني مي توانند به كودكان در غلبه بر تنهايي خويش كمك كنند. مثلاً، مي توان كودكاني را كه از نظر پيوندجويي و ارتباط با ديگران مشكل دارند، به تماشاي برنامه هايي تشويق كرد كه در آن ها چگونگي برخورد با ديگران در شرايط و موقعيت هاي اجتماعي به نمايش گذاشته مي شود. پژوهش گران در مطالعه اي دريافتند كه چنانچه كودكان از طريق تلويزيون نمونه هايي از قوانين بيان شده در بازي ها را تماشا كنند، در مقايسه با كودكاني كه اين قوانين را از تلويزيون نديده اند، احتمال كمتري وجود دارد كه از آن سرپيچي كنند.

نقش فناوري اطلاعات و ارتباطات در فرايند ياددهي و يادگيري

فناوری اطلاعات و ارتباطات درمدت زمان کوتاهی که ازپیدایش آن می گذرد توانسته است تغییرات فراوانی را درنحوه زندگی بشر به وجود آورد. یکی از زمینه هایی که سهم عمده ای ازاین تغییرات را به خود اختصاص داده است، یادگیری است . نقش فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی درچرخه یادگیری بسیاراهمیت دارد.

دریادگیری به شیوه سنتی، فرد مجبور بود که به طورمداوم بخواند و بنویسد و ارتباط ، تقریباً یک طرفه بود. اما با به کارگیری فناوری اطلاعاتی و ارتباطی دریادگیری ، فرد علاوه براین مهارت های پایه ، نیازمند داشتن مهارت دراستفاده ازفناوری های اطلاعاتی و ارتباطی می باشد . یادگیری های مبتنی برفناوری های نوین اطلاعاتی، با ایجاد تغییرات بنیادین درمفاهیم آموزش سنتی، توانسته است بسیاری ازناکارامدیهای نظامهای آموزشی را رفع کرده و دگرگونی های اساسی را درآموزش به وجود آورد . با استفاده ازدنیای مجازی دریادگیری، می توان به روشهای نوین و کارامدی ازیادگیری دست یافت .

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله بهبود اختلال یادگیری دانش آموزم با استفاده از فناوری اطلاعات در کلاس اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه دوم  

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله بهبود اختلال یادگیری دانش آموزم با استفاده از فناوری اطلاعات در کلاس اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه دوم  

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله بهبود اختلال یادگیری دانش آموزم با استفاده از فناوری اطلاعات در کلاس اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه دوم  

کسب نتایج  پیرامون مقوله بهبود اختلال یادگیری دانش آموزم با استفاده از فناوری اطلاعات در کلاس اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه دوم  

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله بهبود اختلال یادگیری دانش آموزم با استفاده از فناوری اطلاعات در کلاس اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه دوم 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله بهبود اختلال یادگیری دانش آموزم با استفاده از فناوری اطلاعات در کلاس اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه دوم  

منابع مورد استفاده:

  1. آهنچيان، محمدرضا و ديگران.(۱۳۸۳)، اقدام پژوهي:راهبردي براي بهبود آموزش و تدريس، تهران، انتشارات رشد.
  2. اسپارك، برنارد. (۱۳۷۲)، آموزش در دوران كودكي، ترجمه محمد حسن نظري نژاد، مشهد، انتشارات آستان قدس رضوي، چاپ چهارم.
  3. ايراني، يوسف. بختياري، ابوالفضل. (۱۳۸۲)، روش تحقيق عملي(اقدام پژوهي)، تهران،
    نشر لوح زرين.
  4. پژوهش در حيطه كودكان استثنايي، فصلنامه پژوهشكده كودكان استثنايي، سال هفتم، شماره۴، شماره پياپي ۲۶٫
  5. چكيده مقالات ششمين همايش انجمن مطالعات برنامه درسي ايران، (۱۳۸۵)، نشر سروش هدايت، چاپ اول.
  6. سيف نراقي، مريم. نادري، عزت الله. (۱۳۷۹)، نارسايي هاي ويژه در يادگيري (چگونگي تشخيص و روش هاي بازپروري)، تهران، انتشارات مكيال، چاپ اول.
  7. شرام، ويلبر….. (۱۳۷۲)، تلويزيون در زندگي كودكان ما، ترجمه محمود حقيقت كاشاني، تهران، انتشارات مركز تحقيقات مطالعات و سنجش برنامه صدا و سيما، چاپ اول.
  8. فصلنامه تعليم و تربيت، سال هيجدهم، شماره۳، پاييز ۱۳۸۱٫
  9. فصلنامه تعليم و تربيت، سال بيست و سوم، شماره۱، بهار ۱۳۸۶٫

برای دانلود اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه دوم و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

3 + 2 =