اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه دوم پیرامون مقوله چگونه توانستم اضطراب شدید دانش آموزم روناک را برطرف کنم ؟

اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه دوم پیرامون مقوله چگونه توانستم اضطراب شدید دانش آموزم روناک را برطرف کنم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۹ صفحه

اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه دوم پیرامون مقوله چگونه توانستم اضطراب شدید دانش آموزم روناک را برطرف کنم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه دوم می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه دوم را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه دوم موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله برطرف کردن اضطراب شدید روناک

دیباچه مطالب پیرامون مقوله برطرف کردن اضطراب شدید روناک

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله برطرف کردن اضطراب شدید روناک

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله برطرف کردن اضطراب شدید روناک

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله برطرف کردن اضطراب شدید روناک

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله برطرف کردن اضطراب شدید روناک

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله برطرف کردن اضطراب شدید روناک

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با برطرف کردن اضطراب شدید روناک

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله برطرف کردن اضطراب شدید روناک

  • نشانه های اضطراب

اضطراب می تواند بعضی از نشانه های زیر را به وجود آورد و نوع علا یم آن در افراد متفاوت است. (گرفتگی یا اضطراب، احساس درد، تپش قلب، تعرق بدن، مشکلا ت خواب و…)

▪ نشانه های روحی و روانی: (بی حوصلگی، خلق ناپایدار، بی قراری و…)

▪ نشانه های رفتاری: (پرخاشگری، بازی با موی سر یا کندن پوست سر، نداشتن تمرکز و…)

▪ نشانه های فکری: (گیجی یا شلوغی ذهن، بهانه جویی، اشتباهات مکرر و…)

  • نظریه های روانشناختی

▪ نظریه های روانکاوی:

تکامل تدریجی نظریه های زیگموند فروید را در مورد اضطراب از مقاله وسواس ها وفوبی ها می توان این گونه دریافت که فروید اضطراب را هشداری برای ایگو معرفی می کند که از فشار سائق نامقبول برای تظاهر آگاهانه و تخلیه خبر می دهد. اگر سطح اضطراب بالا تر از آنچه به عنوان هشدار لا زم است برود، ممکن است با شدت حمله هراس خودنمایی کند.

▪ نظریه های رفتاری:

با یادگیری اضطراب بعضی از موثرترین درمان های اختلا لا ت اضطرابی را به وجود آورده است. طبق نظریه های رفتاری، اضطراب یک واکنش شرطی در مقابل محیطی خاص است و درمان معمولا با نوعی حساسیت زدایی از طریق رویارویی مکرر با محرک اضطراب انگیز، همراه با روش های روان درمانی شناختی به عمل میآید.

▪ نظریه وجودی:

نظریه های وجودی اضطراب مدل هایی برای اختلا ل اضطراب منتشر به وجود آورده است که در آنها محرک قابل شناسایی خاصی برای احساس اضطراب مزمن وجود ندارد و شخص از پوچی عمیق در زندگی خود آگاه می گردد که ممکن است حتی از پذیرش مرگ غیرقابل اجتناب خود نیز برای او دردناکتر باشد. آنچه از مطالعات برمی آید سنین نوجوانی و جوانی از نظر انواع اختلا لا ت اضطرابی و در یک شیوع قرار دارند.

تعریف و تبیین واژه های کلیدی:

تعاریف «اضطراب»

بر اساس موضع گیری های گوناگون متخصصان، تعریف های گوناگونی برای «اضطراب» ارائه شده است. برای اجتناب از هرگونه سوء تفاهم، مهم ترین آن ها ذکر می شوند:

الف. «اضطراب» عموما یک انتظار به ستوه آورنده است و ممکن است در تنشی گسترده و موحش و اغلب بی نام، اتفاق افتد. این حالت، که به شکل احساس و تجربه کنونی، مانند هر اغتشاش هیجانی در دو سطح همبسته روانی و بدنی در فرد پدید می آید، ممکن است به یک تهدید عینی «اضطراب آور» (تهدید مستقیم یا غیرمستقیم مرگ، حادثه شوم شخصی یا مجازات) نیز وابسته باشد. (لافون Lafon، ۱۹۷۳)(۴)

ب. «اضطراب» عبارت است از: واکنش فرد در مقابل یک موقعیت ضربه آمیز؛ یعنی موقعیتی که تحت تأثیر بالا گرفتن تحریکات، اعم از بیرونی یا درونی، واقع شده و فرد در مهار کردن آن ها ناتوان است. (چاپلین، Chaplin، ۱۹۷۵)(۵)

ج. ناراحتی در عین حال روانی و بدنی که بر اثر ترسی مبهم و احساس ناایمنی و تیره روزی قریب الوقوع در فرد آدمی به وجود می آید. (پیه رون Pireron، ۱۹۸۵)(۶)

د. اضطراب به منزله حالت هیجانی توأم با هشیاری مستقیم نسبت به بی معنایی، نقص و نابسامانی جهانی است که در آن زندگی می کنیم. (ربر Reber، ۱۹۸۵)(۷)

ه . اضطراب پیشاپیش نسبت به خطرها یا بدبختی های آینده، همراه با احساس بی لذتی(۸) یا نشانه های بدنی تنش، که البته منبع خطر پیش بینی شده می تواند درونی یا بیرونی باشد. (DSMIV,1994)(9)

و. ترسی که در اثر به خطر افتادن یکی از ارزش های اصولی زندگی شخص ایجاد می شود. (رولومی Rolomy)(10)

در یک جمع بندی کلی از چند تعریفی که ذکر شد، می توان «اضطراب» را به عنوان احساس رنج آوری که با یک موقعیت ضربه آمیز کنونی یا با انتظار خطری که به شیئی غیرمعین وابسته است، تعریف کرد. به عبارت دیگر، اضطراب مستلزم مفهوم ناایمنی یا تهدیدی است که فرد منبع آن را به وضوح درک نمی کند.

اضطراب امتحان:

اضطراب امتحان، حالت هیجانی ناخوشایندی است که قبل از آغاز امتحانات اغلب دانش آموزان (یا دانش جویبان) در وجود خود حس می کنند، این اضطراب نیز می تواند همچون سایر اضطراب های گوناگون همراه با سردرد، سرگیجه، دل درد، حالت تهوع، تپش قلب و تنگی نفس می باشد.  در مواردی نیز اضطراب امتحان می تواند به مشکل اساسی و جدّی برای دانش آموزان تبدیل شود و هنگام شروع امتحانات آنها را شدیداً عصبی و ناتوان کند تا حدّی که هیچ تمرکز و توجهی به افکار و اندیشه هایشان نداشته باشند.

سلامت روانی:

گروهی از والدین و آموزگاران چنان نگران موفقیت بچّه ها در طول سال تحصیلی اند که ناخوداگاه اضطراب را در بین خانواده و محیط مدرسه رواج می دهند و موجب کاهش سلامت روانی خود و دانش آموزان می شوند. توضیح این نکته لازم است که اندکی هشدار دادن و ایجاد انگیزه در وجود بچّه ها، موجب برنامه ریزی منظّم، افزایش حس مسئولیت پذیری، کار و تلاش آنها می شود، ولی باید توجّه داشت اگر این مقدار بیشتر از حدّ معمول باشد، مشکلات گوناگونی از جمله: افت تحصیلی و کاهش یادگیری و عدم علاقه بچّه ها را به دنبال خواهد داشت.

اعتماد به نفس:

بسیاری از دانش آموزان قبول دارند زمانی که دقیق تر و عمیق تر مطالعه می کنند اضطراب امتحان در آنان به حداقل کاهش می یابد. این امر نیز بدان دلیل است که هرچه درباره ی موضوعی بیشتر بدانند، مهارت و اعتماد بیشتری نسبت به داشته های خود پیدا می کنند.

روش گرداوری اطلاعات:

پس از گذشت چند هفته از سال تحصیلی و برگزاری آزمون های سنجش آزمایشی متوجه شدم که دانش آموزم به نام روناک ترس و دلهره و اضطرابش از امتحان بیشتر از دیگر دانش آموزان می باشد، و اضطراب زیادی دارد به طوری که باعث شده این اضطراب و اضطراب روی کلیه مسائل آموزشی اش تاثیر بگذارد.

تجزیه و تحلیل اطلاعات:

برای رهایی از اضطراب پس از مصاحبه و مشاهده به راهکار های زیر دست یافتم:

  1. حساسیت زدایی منظم
  2. ایمن سازی در مقابل اضطراب
  3. آموزش مهارت های مطالعه

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله برطرف کردن اضطراب شدید روناک اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه دوم 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله برطرف کردن اضطراب شدید روناک اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه دوم 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله برطرف کردن اضطراب شدید روناک اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه دوم 

کسب نتایج  پیرامون مقوله برطرف کردن اضطراب شدید روناک اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه دوم

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله برطرف کردن اضطراب شدید روناک اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه دوم

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله برطرف کردن اضطراب شدید روناک اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه دوم

منابع و مآخذ

۱- خسرو اميرحسيني (۱۳۸۴) مهارت پژوهشگري در آموزش(اقدام پژوهي)،تهران، عارف‌كامل ،چاپ دوم

۲-  ابوالفضل بختیاری و یوسف ایرانی (۱۳۸۴) ، روش تحقیق عملی(اقدام پژوهی)،تهران ، انتشارات لوح زرین ، چاپ دوم

۳-  علي رؤوف (۱۳۸۶)پژوهش در كلاس درس و مدرسه ، تهران ، مدرسه ، چاپ دوم

۴-  رضا ساکي و ديگران(۱۳۸۳) اقدام‌پژوهي: راهبردي‌براي آموزش و‌تدريس،تهران، وزارت آموزش و پرورش ،پژوهشکده تعليم و تربيت،چاپ اول

۵-  وجه الله سيف الهي (۱۳۸۴)اقدام پژوهي : آموزش يک دوره کامل روش تحقيق اقدام پژوهي،تهران، عابد،چاپ اول

۶-  وجه الله سيف الهي (۱۳۸۲) راهنمايي اقدام پژوهي (طرح معلم پژوهنده ) در آموزش و پرورش ، رشت ، انتشارات گيلان ، چاپ دوم

برای دانلود اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه دوم و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

77 − = 70