نمونه اقدام پژوهی معلم پایه دوم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل دیر آمدن به کلاس دانش آموزم لیلی را از بین ببرم ؟

نمونه اقدام پژوهی معلم پایه دوم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل دیر آمدن به کلاس دانش آموزم لیلی را از بین ببرم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۵ صفحه

نمونه اقدام پژوهی معلم پایه دوم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل دیر آمدن به کلاس دانش آموزم لیلی را از بین ببرم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی معلم پایه دوم دبستان می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی معلم پایه دوم دبستان را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی معلم پایه دوم دبستان موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله از بین بردن مشکل دیر آمدن لیلی به کلاس

دیباچه مطالب پیرامون مقوله از بین بردن مشکل دیر آمدن لیلی به کلاس

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله از بین بردن مشکل دیر آمدن لیلی به کلاس

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله از بین بردن مشکل دیر آمدن لیلی به کلاس

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله از بین بردن مشکل دیر آمدن لیلی به کلاس

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله از بین بردن مشکل دیر آمدن لیلی به کلاس

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله از بین بردن مشکل دیر آمدن لیلی به کلاس

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با از بین بردن مشکل دیر آمدن لیلی به کلاس

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله از بین بردن مشکل دیر آمدن لیلی به کلاس

تجزیه وتحلیل  و گردآوری اطلاعات

باتوجه به اطلاعات جمع آوری شده در رابطه با علل  عدم علاقه به درس و کلاس و مشاهده رفتار لیلی در کلاس و مصاحبه ای که با مادر لیلی  داشتم متوجه شدم از مهم ترین دلایل بی علاقگی به درس در لیلی و عدم علاقه به ماندن در کلاس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– نحوه تربیت والدین که ماندن هميشگي و جدانشدن حتي چند ساعت از والدين را برای دختر یک حسن تلقی کرده و نشان دهنده حجب و حیای وی می دانند.

-عدم ارتباط صمیمی و دوستانه پدر با فرزندان در منزل و آگاه نبودن از مسایل و مشکلات روزمره آنان.

-عدم ارتباط لیلی با همكلاسي هايش

– عدم انگیزه در لیلی به کلاس درس و مدرسه

ارائه راهکارموقتی

۱-   برای تشویق اوبرای ماندن در کلاس ،جوایزی درقبال پیشرفت تحصیلی( ولوبه مقدارکم )درحضوردانش آموزان به اوداده شود.

۲-   درزنگ های تفریح به اومسولیت( دربان)بدهیم تاخودش مانع رفتن سایردانش آموزان ازمدرسه شود.

۳-   درصورت لزوم ارجاع به مشاور که بنده به دلیل تجربه و علاقه ای که به امر مشاوره داشتم تصمیم گرفتم با او در این امر مشورت و راهنمایی کنم.

۴-   مشاوره و راهنمایی خوددانش آموزونصیحت او

۵-   ارتباط صمیمی ودوستانه آموزگار ان وسایرمعلمان بااو

دلايل انتخاب راه حل

لیلی نيز مانند برخي از كودكان دچار مشكلاتي هم چون ناراحتي، بي قراري ، ترس از مدرسه و حتي بيزاري و تنفر از کلاس و بی علاقگی به درس شده است.ترس غير منطقي لیلی از مدرسه به معني امتناع از مدرسه رفتن و يكي از نشانه هاي اضطراب جدايي از والدين، خانه، خانواده و بخصوص مادر و يا شرايطي است كه به آن وابسته شده است.

دلايل بی علاقگی لیلی به درس و کلاس و ماندن در مدرسه

١-اضطراب جدايي: معمولا مادران بچه هايي كه دچار اضطراب جدايي هستند، شخصيتي افراطي، مضطرب، بيش از حد حمايت كننده، مردد، حساس و عاطفي هستند كه اضطراب خود را با بيان افكار منفي و عمل خود به بچه ها منتقل مي كنند

۲-يادگيري: ترس ويا امتناع از مدرسه بيش از آن كه علت شخصيتي و عاطفي داشته باشد ناشي از يادگيري است مادر يا پدري كه در ارتباط با كودكان خود مفاهيم ويا نكته هاي منفي از مدرسه، تنبيه و توبيخ ها و تجارب ناخوشايند خود را از دوران تحصيل بيان مي كنند و از آن ها مي خواهند كه  مواظب رفتارهايشان باشند خواه ناخواه باعث ترس كودكشان از مدرسه مي شوند.

٣-وابستگي: اضطراب كودك گاهي به دليل وابستگي به مادر محيط خانه،خانواده و يا هر تكيه گاه و پناهگاه ديگر است.معمولا مادران سعي در وابسته كردن كودك به خود دارند و به واكنش هاي عاطفي او نسبت به ترك ،پاسخ مي دهند. بنا بر اين براي پيشگيري از به وجود آمدن اين مشكلات و يا برطرف كردن آن و نيز آماده كردن لیلی براي پذيرش شرايط جديد و مانوس شدن او با محيط دبستان موارد زير را مد نظر قرار مي داديم.

* كم كردن وابستگي لیلی:

بايد مادر لیلی  سعي مي كرد  با استفاده از روش هاي مناسب ( مثل گذاشتن لیلی در خانه اقوام به مدت يكي دو ساعت در روز به صورت پراكنده يا بردن او به پارك و همراه كردن او با كودكان همسن و سال خودش) به تدريج وابستگي لیلی را به خود كم كند.

* ايجاد آمادگي ذهني در لیلی :

بايد سعي مي كردم  با شروع سال تحصيلي ذهن لیلی را نسبت به مدرسه، معلم آماده كنم.به طوري كه با تعريف و تمجيد واقعي و منطبق برواقعيت از مدرسه و معلمان شور و اشتياق مدرسه رفتن را دركودك ايجاد نمايم مادرش نیز بايد سعي مي كرد  به او اطمينان دهد معلمش مهربان است و او را حمايت خواهد كرد.

ايجاد انگيزه:

چند روزی در مشاوره ای که با لیلی داشتم با علاقه و اشتياق زياد در باره آنچه كه او در مدرسه خواهد آموخت مثل خواندن، نوشتن، حساب كردن، شمردن، نقاشي، ورزش كردن حرف زدم. · مادرش نیز بنا بر توصیه من می بایست با كتاب خواندن براي لیلی و هديه دادن كتاب داستان به او علاقه او را به يادگيري خواندن و با سواد شدن افزايش می داد.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله از بین بردن مشکل دیر آمدن لیلی به کلاس نمونه اقدام پژوهی معلم پایه دوم دبستان   

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله از بین بردن مشکل دیر آمدن لیلی به کلاس نمونه اقدام پژوهی معلم پایه دوم دبستان   

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله از بین بردن مشکل دیر آمدن لیلی به کلاس نمونه اقدام پژوهی معلم پایه دوم دبستان   

کسب نتایج  پیرامون مقوله از بین بردن مشکل دیر آمدن لیلی به کلاس نمونه اقدام پژوهی معلم پایه دوم دبستان   

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله از بین بردن مشکل دیر آمدن لیلی به کلاس نمونه اقدام پژوهی معلم پایه دوم دبستان  

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله از بین بردن مشکل دیر آمدن لیلی به کلاس نمونه اقدام پژوهی معلم پایه دوم دبستان

فهرست منابع

۱-پرینگل،میاکلمر(۱۳۸۶)،نیازهای دانش آموزان،ترجمه نیره ایجادی وجوادشافعی مقدم،تهران،رشد

۲-خوش کام،سیمین(۱۳۸۱)،ترس ازمدرسه،مجله تربیت،شماره۲۸۱،صفحه۴۸

۲-طالعی،سهیلا(۱۳۸۷)، مدرسه گریزی در دانش آموزان را جدی بگیریم،

۳-کریمی،رامین(۱۳۸۷)،آنچه هرمعلمی بایدبداند،تهران،نشربهارسبز

۴-گنج جو،بهروز(۱۳۶۸)،«فوبیای مدرسه»ترس ومدرسه گریزی دانش آموزان،نشریه

اطلاعات،شماره۱۲۴،صفحه

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی معلم پایه دوم دبستان و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

+ 79 = 87