نمونه اقدام پژوهی دبیر جغرافیا پیرامون مقوله چگونه توانستم با تغییر روش تدریس ساعت درس را برای خود و دانش آموزانم جذاب کنم ؟

نمونه اقدام پژوهی دبیر جغرافیا پیرامون مقوله چگونه توانستم با تغییر روش تدریس ساعت درس را برای خود و دانش آموزانم جذاب کنم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۱ صفحه

نمونه اقدام پژوهی دبیر جغرافیا پیرامون مقوله چگونه توانستم با تغییر روش تدریس ساعت درس را برای خود و دانش آموزانم جذاب کنم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی دبیر جغرافیا می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی دبیر جغرافیا را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی دبیر جغرافیا موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله جذاب کردن درس جغرافیا با تغییر روش تدریس

دیباچه مطالب پیرامون مقوله جذاب کردن درس جغرافیا با تغییر روش تدریس

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله جذاب کردن درس جغرافیا با تغییر روش تدریس

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله جذاب کردن درس جغرافیا با تغییر روش تدریس

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله جذاب کردن درس جغرافیا با تغییر روش تدریس

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله جذاب کردن درس جغرافیا با تغییر روش تدریس

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله جذاب کردن درس جغرافیا با تغییر روش تدریس

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با جذاب کردن درس جغرافیا با تغییر روش تدریس

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله جذاب کردن درس جغرافیا با تغییر روش تدریس

اجرای راه حل جدید :

غالبا درسهایی مانند فیزیک ،شیمی وزیست شناسی و… دارای آزمایشگاهی  بوده ودانش آموزان در این کلاس ها می توانند از وسایل آزمایشگاهی استفاده نموده وتنوعی در کلاس ایجاد شود در صورتی که کلاس جغرافیا  محدود به همان کلاس بوده ومعمولا کلاس خشک وبی روح است به همین  جهت باید کاری می کردم که کلاس  جغرافیا را به کلاس شاد ودلپذیر تبدیل کنم که دانش آموزان از این کلاس  نه تنها خسته نشوند بلکه لذت هم ببرند.

بنابر این جهت تنوع اکثر اوقات با دانش آموزان به  کارگاه رایانه می رفتیم

روش اجرا :

قبل از ارزشیابی باید درس را تدریس نمود. هرچند موضوع روش  ارزشیابی ونحوه علاقه نمودن دانش آموزان به درس جغرافیا می باشد ولی ابتدا اشاره ای کوتاه به روش  تدریس اینجانب در کلاس درس نموده وبعدا به روش ارزشیابی می پردازم. بنده حدود ۱۷ سال است که در شهرستان علی آبادکتول به تدریس جغرافیا مشغول هستم در طول این سال ها تمام سعی وتلاش بنده این بوده  که حداکثر توان علمی وتجربی خویش را  جهت بالا بردن كيفيت  تدریس با استفاده از روشهای مختلف تدریس  به کار گیرم تا بیشترین نتیجه را در یادگیری وشکوفایی استعدادهای دانش آموزان داشته باشم .در طول این  سالها با روش های مختلفی آشنا شده و اغلب دارای نتایج خوبی بوده اندهر چند که بعضی از آنها وقت زیادی  را نیاز داشته اند. در این راستا با دانش آموزان متفاوتی سرو کار داشته ام از تیز هوشان ونمونه تا کارودانش  ومدارس عادی و …  سعی نموده ام در هر کلاس با توجه به سطح فکر دانش آموزان از روش های  متفاوتی برای تدریس وارزشیابی استفاده نمایم. همچنین در طول این سال ها به این نتیجه رسیده ام که  تدریس زمانی می تواند بیشترین راندمان را داشته باشد که :

– معلم به موضوع مورد تدریس علاقه واقعی  داشته باشد وبرای آن ارزش قائل شود.

– برای دانش آموزان ارزش قائل شود که این درس در هر رشته ای که  باشدمورد استفاده قرار گیرد.

– آشنایی با انواع روش های نوین تدریس در امر یادگیری واستفاده از وسایل  کمک آموزشی نظیر نرم افزار جغرافیا وتدوین آن ،فیلم آموزشی ونقشه و….

روش تدریس :

معمولا  جلسه اول ورود به هر کلاس را با نام جلسه معارفه و آشنایی آنان با روش تدریس وانتظارات دبیر از آنان  وآگاه  نمودن آنان به خصوص دانش آموزان سال دوم که تدریس  جغرافیا در مقطع متوسطه از سال دوم شروع  می  شود به اینکه چرا این رشته (ریاضی – تجربی – انسانی ) را انتخاب نموده اند ودادن اطلاعاتی راجع به رشته  انتخابی واینکه با انتخاب رشته مورد نظر آینده خودرا رقم زده اند حال برای رسیدن به هدف مورد نظر در رشته  انتخاب شده چگونه برنامه ریزی نمایند اطلاعاتی را در اختیار دانش آموزان قرار می دهم.

در جلسه دوم که  تدریس شروع می شود برای اینکه به عمق مطالب درسی پی ببرند در جلسه اول مطالبی راجع به نحوه  مطالعه این درس در اختیار دانش آموزان قرار می دهم اینکه محیطی را برای مطالعه انتخاب نمایند فضای آرام  وساکت ، از لحاظ نور دهی مکان مطالعه ،اختصاص چه زمانی برای مطالعه هر درس ،پیش مطالعه دروس قبل  از تدریس دبیر با وجود توضیحاتی که در جلسه معارفه حاصل تجربیات بنده در مورد شیوه مطالعه بوده در اختیار دانش آموزان قرارداده تا آنان را به مطالعه وکتابخوانی نه تنها به درس جغرافیا بلکه به سایر دروس ومطالعات

غیر درسی علاقه نشان دهند. قبل از تدریس در جلسه اول از دانش آموزان می خواهم به مدت ۱۵ الی ۲۰   دقیقه سر کلاس به مطالعه درسی که معمولا بر اساس بودجه بندی خودم هر جلسه ۶ صفحه بیشتر تدریس  نمی کنم بپردازند تا بنده رئوس مطالب واهداف رفتاری را یا  روی تابلو برای آنها می نویسم یا نرم افزار جغرافیا را که خودم برای اکثر دروس به صورت پاورپوینت آماده  نموده ام در سایت راه اندازی نمایم.

در حین پيش  مطالعه در کلاس به نحوه مطالعه دانش آموزان  توجه می کنم که یکی از مشکلات آنان مطالعه با صداي بلند بود . براي دانش آموزان توضيح دادم که هنگام  مطالعه سعی نمایید با تمرکز حواس بیشتر وبا چشم مطالعه نمایید یا اگر فرصت شد قبل از تدریس مبحث  اصلی حداقل ۵ دقیقه در مورد اهمیت موضوع تدریس بحث نمایم یا گوشه ای از فیلم آموزشی راجع به تدریس  رابرای آنان نمایش دهم وآنقدر موضوع را مهم وجذاب جلوه می دهم که دانش آموز دوست داشته باشد  موضوع رابداند. به عنوان مثال اهمیت علم جغرافیا ، نظر جغرافیدانان وعلمای سیاست را در این ارتباط توضیح  می دهم . هدف علم جغرافیا – جغرافیای کاربردی واینکه هیچ فعالیت عمرانی در دنیا بدون جغرافیا امکان پذیر نیست،مثلا درس موقعیت ایران در جغرافیای سال دوم : بر انگیختن حس ناسیونالیستی – هویت ملی ایرانی بودن وایران را ساختن در گرو شناخت درست از ایران

– تدریس به کمک وسایل کمک آموزشی نقشه ایران  وجهان – نقشه های توپوگرافی – فیلم –عکس –روزنامه کتاب های کمکی علمی – اینترنت با توجه به موضوع  تدریس

– روش تدریس تنها یک روش نیست بلكه  از روش سخنرانی – گروهی- پرسش وپاسخ – الگوی کاوشگری  با استفاده از فیلم آموزشی ونرم افزار جغرافیا با توجه به موضوع درس ووضعیت کلاس استفاده می شود.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله  جذاب کردن درس جغرافیا با تغییر روش تدریس نمونه اقدام پژوهی دبیر جغرافیا

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله جذاب کردن درس جغرافیا با تغییر روش تدریس نمونه اقدام پژوهی دبیر جغرافیا

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله جذاب کردن درس جغرافیا با تغییر روش تدریس نمونه اقدام پژوهی دبیر جغرافیا

کسب نتایج  پیرامون مقوله جذاب کردن درس جغرافیا با تغییر روش تدریس نمونه اقدام پژوهی دبیر جغرافیا

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله جذاب کردن درس جغرافیا با تغییر روش تدریس نمونه اقدام پژوهی دبیر جغرافیا

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله جذاب کردن درس جغرافیا با تغییر روش تدریس نمونه اقدام پژوهی دبیر جغرافیا

 منابع قابل استفاده :

– الیس ، سوزان ووالن . آشنایی با یادگیری از طریق همیاری ،ترجمه طاهر رستگار ومجید ملکان،نشرنی ، تهران ،چاپ هفتم ،۱۳۸۲

– بروس ، چویس،ویل ،مارشال ،الگوهای تدریس ۲۰۰۰ ، ترجمه محمد رضا بهرنگی ، نشر کمال تربیت تهران ،چاپ اول ،۱۳۸۰ .

– شعبانی ، حسن ، مهارت های آموزشی ، روش ها وفنون تدریس ، انتشارات سمت ، تهران ،۱۳۸۴ .

– حایری زاده ، قاسم خان ، سودابه ، محمد حسین ، یادگیری از طریق همیاری ، نشرنی ،تهران ، چاپ چهارم ، ۱۳۸۴ .

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی دبیر جغرافیا و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

25 + = 31