نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش پیرامون مقوله چگونه توانستم ضعف جسمانی دانش آموزانم رابا ورزش کردن رفع کنم؟

نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش پیرامون مقوله چگونه توانستم ضعف جسمانی دانش آموزانم رابا ورزش کردن رفع کنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۶ صفحه

نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش پیرامون مقوله چگونه توانستم ضعف جسمانی دانش آموزانم رابا ورزش کردن رفع کنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله رفع ضعف جسمانی دانش آموزانم با ورزش

دیباچه مطالب پیرامون مقوله رفع ضعف جسمانی دانش آموزانم با ورزش

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله رفع ضعف جسمانی دانش آموزانم با ورزش

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله رفع ضعف جسمانی دانش آموزانم با ورزش

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله رفع ضعف جسمانی دانش آموزانم با ورزش

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله رفع ضعف جسمانی دانش آموزانم با ورزش

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله رفع ضعف جسمانی دانش آموزانم با ورزش

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با رفع ضعف جسمانی دانش آموزانم با ورزش

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله رفع ضعف جسمانی دانش آموزانم با ورزش

شاخص های کیفی وضعیت موجود

بعد از متوجه شدن نسبت به ضعف جسمانی تعدادی از دانش آموزان در ساعت ورزش به کمک مدیر آموزشگاه و جمعی از همکاران  سعی کردیم با دادن نمره‌ي تشویقي و کارت امتیاز دانش آموزان را به شرکت در فعاليت هاي تربيت بدني علاقه مند کنیم اما با گذشت ۳ ماه از سال تحصیلی همچنان تعداد کمی از دانش آموزان در فعاليت هاي ورزشي شرکت میکردند و علاقه ی چندانی به شرکت در فعاليت هاي ورزشي نداشتند و در بیشتر مواقع انتظامات مدرسه مجبور میشد با توسل به اجبار همچون نوشتن نام و کم کردن نمره انضباطشان و یا دادن اسامی به دفتر مدرسه ، مجبور میکردند که آنها در فعاليت هاي ورزشي شرکت کنند. تعدادی از بچه ها نیز دارای ضعف جسمانی بودند و برایشان شرکت در فعالیت های بدنی سخت بود  .بعضی از بچه ها در حیاط یا زیر میز کلاس‌ها قایم میشدند تا خودشان را از چشم انتظامات مدرسه و یا معلمان و کادر مدرسه مخفی کنند و بدین ترتیب در فعاليت هاي ورزشي شرکت نکنند

شاخص های کمی وضعیت موجود

میزان علاقه مندان و شرکت

کنندگان در فعاليت تربيت بدني

مهر وآبان آذر دی
۲۰% ۳۰% ۵۰%

جدول میزان علاقه‌مندان و شرکت‌کنندگان در فعاليت هاي ورزشي در ۴ ماه اول سالتحصيلي (جدول شماره۱)

با مشاهده وضعیت کیفی و کمی شواهد موجود و همچنین با توجه به تجربیاتی که کسب کرده بودم متوجه شدم که این اقداماتی که تا حالا خودم وسایر همکاران در مورد جذب دانش آموزان به فعاليت هاي ورزشي انجام داده‌ایم کافی نیست و باید دلایل این مشکل و عدم علاقه ی دانش آموزان به فعاليت هاي ورزشي  و بررسی راهکار های نقش ورزش در برطرف نمودن ضعف جسمانی را باکمک خود دانش آموزان و اولیا وهمکاران محترم پیدا کنم و تا حد توان این مشکل را حل کنم .

جمع آوری اطلاعات برای ارائه ی راه حل ها

۱-        مصاحبه:

ابتدا درمورد اهمیت فعاليت هاي ورزشي و همچنین در مورد اینکه چرا بعضی ها دوست ندارند در فعاليت هاي ورزشي شرکت کنند؟  به نظر شان چه کار هایی باید انجام شود تا همه در فعاليت هاي ورزشي شرکت کنند؟ میزان همکاری پدر و مادرشان با آن ها جهت شرکت در فعاليت هاي ورزشي چگونه میباشد؟   ؟ سوالاتی از این قبیل از دانش آموزان پرسیده شد و دانش آموزان پاسخ های گوناگونی ارائه دادند که این پاسخ ها را به طور خلاصه یاد داشت کردم. وبا اساتید و مشاورین و همکاران محترم مصاحبه کرده و اطلاعاتی در این زمینه به دست آوردم.

۲-        برگزاری جلسه همکاران

جلسه ای با همکاران هم پایه برگزار کردیم و در مورد عدم علاقه ی بعضی از دانش آموزان به فعاليت هاي ورزشي با همکاران بحث و گفتگو کردیم آنها نیز متوجه این موضوع شده بودند و عقیده داشتند که دبير ورزش بدون همکاری معلمان هر کلاس به تنهایی نمی تواند در این امر مهم موفق شود و در پایان نتیجه گرفتیم که برای موفق شدن در این کار باید جلسه ای با اولیا ی دانش آموزان داشته باشیم و آگاهی های لازم را  در مورد چگونگی همکاری آنها با دانش آموزان و اهمیت فعاليت هاي ورزشي به آنها بدهیم.

۳-        پرسش نامه

با توجه به پاسخ هایی که دانش آموزان در پاسخ به سوالات مصاحبه داده بودند لازم دانستم که پرسش نامه ای تهیّه  کنم و اطلاعاتی را در این زمینه از اولیا بدست آوردم.

۴-        مطالعه

مطالعه ی کتابها، مجلات و تحقیقاتی که در این زمینه کار شده بود،که عنوان بعضی از آنها در منابع و مأخذ ذکر شده است نیز، راه حل هایی یافت شد.

۵-        مشاهده

یکسری از اطلاعات را با مشاهده مکرری  داشتم به دست آوردم و از این طریق صحت نظر های ایشان در رابطه با پاسخ سوالات تأیید گردید.

پس از بررسی اطلاعاتی که از طریق مصاحبه و پرسش نامه و مطالعه  و مشاهده و نظریه های همکاران سایر مدارس و معاونان و مدیریت آموزشگاه و مشاوران امر به دست امد اطلاعات حاصل از این فرایند مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و مواردی که باید در این زمینه تغییر و اصلاح یابد معین شد، خلاصه ی یافته های تجزیه وتحلیل به شرح زیر میباشد:

تجزیه‌وتحلیل اطلاعات :

ترس از شکست و تمسخر از جانب همکلاسی‌ها/برنامه‌ریزی هاي اشتباه در امر ورزش/عدم وجود امکانات ورزشی لازم براي دانش‌آموزان و کمبود فضاهاي ورزشی مناسب/معلولیت‌ها و محدودیت هاي جسمی دانش‌آموزان.

برخي از داده‌های حاصل از ابزار و فنون ديگر:

ناتوانی در یادگیري مهارت هاي ورزشی و عدم اعتمادبه‌نفس/سستی و تنبلی دانش‌آموز/نبود فرهنگ‌سازی در حیطه مسائل ورزشی و نهادینه نشدن امر ورزش در خانواده/رفتار نامناسب مربی تربیت‌بدنی و نداشتن رابطه‌ی گرم بادانش‌آموزان.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله رفع ضعف جسمانی دانش آموزانم با ورزش نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله رفع ضعف جسمانی دانش آموزانم با ورزش نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله رفع ضعف جسمانی دانش آموزانم با ورزش  نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش

کسب نتایج  پیرامون مقوله رفع ضعف جسمانی دانش آموزانم با ورزش نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله رفع ضعف جسمانی دانش آموزانم با ورزش نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله رفع ضعف جسمانی دانش آموزانم با ورزش نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش

«منابع و مآخذ»

۱ – مهريار، امير هوشنگ و يوسفي، فريده،(۱۳۶۹)، تشخيص و درمان بيماري‌هاي رواني در كودكان ، شيراز: انتشارات علامه طباطبايي.

۲ – اف. فيت، هاليس (۱۳۶۹)، تربيت بدني و باز پروري براي رشد، سازگاري و بهبود معلولان ، ترجمه‌ي تقي منشي طوسي، مشهد: انتشارات آستان قدس رضوي.

۳ – دلاكاتو، كارل، تشخيص و درمان دشواري هاي گفتار و خواندن، ترجمه‌ي نيمتاج زرين قلم، چاپخانه‌ي دفتر نشر فرهنگ اسلامي – چاپ اول ، ۱۳۷۱٫

۴ – ملكي (قاسم) حسن (۱۳۸۲)، مباني و اصول تربيت، زنجان، انتشارات نيكان كتاب.

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

+ 63 = 73