دانلود اقدام پژوهی معاون آموزشی پیرامون مقوله چگونه توانستم از دروغگویی دانش آموزم حنا جلوگیری کرده و راهکارهایی جهت افزایش صداقت در او ایجاد کنم؟

دانلود اقدام پژوهی معاون آموزشی پیرامون مقوله چگونه توانستم از دروغگویی دانش آموزم حنا جلوگیری کرده و راهکارهایی جهت افزایش صداقت در او ایجاد کنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۶ صفحه

دانلود اقدام پژوهی معاون آموزشی پیرامون مقوله چگونه توانستم از دروغگویی دانش آموزم حنا جلوگیری کرده و راهکارهایی جهت افزایش صداقت در او ایجاد کنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند دانلود اقدام پژوهی معاون آموزشی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم دانلود اقدام پژوهی معاون آموزشی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در دانلود اقدام پژوهی معاون آموزشی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله جلوگیری از دروغگویی حنا و افزایش صداقت در او

دیباچه مطالب پیرامون مقوله جلوگیری از دروغگویی حنا و افزایش صداقت در او

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله جلوگیری از دروغگویی حنا و افزایش صداقت در او

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله جلوگیری از دروغگویی حنا و افزایش صداقت در او

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله جلوگیری از دروغگویی حنا و افزایش صداقت در او

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله جلوگیری از دروغگویی حنا و افزایش صداقت در او

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله جلوگیری از دروغگویی حنا و افزایش صداقت در او

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با جلوگیری از دروغگویی حنا و افزایش صداقت در او

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله جلوگیری از دروغگویی حنا و افزایش صداقت در او

علل دروغگویی

دروغ گفتن از هر نوع كه باشد داراي علت هايي است از اين رو براي درمان آن لازم است ابتدا علت هاي به وجود آورنده اين عادت زشت شناخته و سپس درمان شود .

۱-آمیختگی واقعیت و خیال در ذهن کودک

۲-وجود فشارها و تهدید در زندگی

۳- وجود الگوهای دروغگویی در زندگی کودک

۴-عدم اعتماد به نفس

۵-نیازهای ارتباطی

۶-رهایی از رنج

۷- جلب توجه

نشانه های رفتار دروغگویی دانش آموز در مدرسه:

۱-در مورد همه ی موضوع ها و حتی کوچکترین  جزییات ،اغراق می نماید.

۲-درباره آنچه  انجام داده و انجام نداده،دروغ می گوید.

۳-تلاش می کند از راه دروغ گفتن  درباره ی خود و سایرین ، تصویر خود را در نظر دیگران بهبود بخشد.

۴- احتمالاً فرد تنهایی است.

۵- انتقاد سایرین  را نسبت به خود نمی پذیرد و تلاش می کند  تا از راه سر هم نمودن داستانهایی معایب  خود را پوشش دهد.

۶- تلاش می کند  که حمایت سایرین اعم از والدین ، همکلاسان ،معلمان ،مشاوران  و مدیران را نسبت به دروغ های خود جلب نماید.

آثار و پیامدهای  دروغگویی درمدرسه

۱-یک جو منفی در کلاس ایجاد می شود بطوری که معلم و دانش آموزان باید مراقب رفتارهای دانش آموز دروغگو باشند.

۲-این دانش آموز از سوی معلم  و همکلاسان خود طرد می شود.

۳-معلم و همکلاسان دانش آموز در مقابل او حالت تدافعی به خود می گیرد.

۴-  ممکن است معلم به این نتیجه برسد که وضعیت نا امید کننده بوده و این دانش آموز تغییر ناپذیر است.

۵-هیچ کس یک دروغگو را دوست ندارد و این امر مسأله را تشدید می کند و باعث رنجش و افسردگی دانش آموز دروغگو می شود.

اینگونه با کودک  یا نوجوانی که دروغ می گوید رفتار کنید

۱-کسی که همواره  دروغ می گوید،در جستجوی فرصتی برای موفقیت است و یک فرد آگاه می تواند به او در رسیدن به این اهداف از راه مثبت کمک نمایند.

۲-دروغگویی را نادیده نگیرید. تجربه نشان داده که اگر به آن توجه نشود دروغ های بزرگتری خواهد گفت.

۳-سعی کنید که به دلیل اصلی پی ببرید این دانش آموز معمولاً از عزت نفس پایین برخوردار است. دلایل مختلفی در مورد دروغگویی ذکر شد. همه ی عوامل که باعث دروغگویی می شود بعنوان ابزار برای صیانت از خود می باشد.

۴-به کودک اعتماد به نفس بدهید،”تو مجبور نیستی واقعه را شرح دهی من می دانم تو راست میگویی.”

۵- نوعی خود کنترلی را جهت افزایش آگاهی از رفتار به کار ببرد و آنان را تقویت کنید.

۶-بجای توجه به دروغ های کوچک به رفتارهای مثبت کودک توجه کنید.او بتدریج دروغگویی را قطع خواهد کرد.

۷-می توانید از تکنیک “منصرف نمودن” استفاده کنید. بدین صورت در هنگامی که احساس می کنید دانش آموز یا کودک شروع به دروغگویی کرده است به نوعی مسیر بحث را عوض نمایید.برای مثال با قطع کردن حرف او بگویید”ممکنه این کتاب را برایم بیاورید.”

۸-بجای طرد نمودن این چنین افرادی با وی ارتباط مناسب برقرار نمایید.

۹-قبول کنید که دروغ به مثابه “گریه کردن ” برای درخواست کمک است.

۱۰- اگر پی ببرید که علت دروغگویی خانواده است ،به مشاوره با والدین بپردازید. در چنین شرایطی به اصلاح خانواده توجه کنید و در نیت و اخلاق و رفتارشان  تغییر اساسی  ایجاد نمایید.

۱۱-آموزش های اخلاقی و دینی: این آموزش ها، به ویژه همزمان با شروع  دوره دبستانی می تواند در جلوگیری از دروغگویی مؤثر باشد. کودکان دبستانی و آمادگی پذیرش قواعد  و دستورهای اجتماعی  و اخلاقی را دارند و آنها را دررفتارها و ارزیابی های خود از وقایع محیط اطراف،بعنوان ملاک و معیار مورد استفاده قرار می دهند.

اشتباههای متداول در رویارویی با دانش آموزان یا کودکان دروغگو

۱-این دانش آموزان را دروغگو خطاب کنید.

۲-او را نادیده بگیرید.

۳-بخاطر یک صفت –دروغگویی- این دانش آموز را به کلی تحریم نمایید و او را در حاشیه و انزوا قرار دهید.

۴-وقتی  او حقایقی را بازگو می کند،بلافاصله وی را مورد انتقاد قرار دهید.

۵-بخاطر ترس از اینکه نخواهید به کودک یا دانش آموزکمک کنید از کمک کردن به او دریغ نمایید.

۶-کوتاهی در برقراری ارتباط با والدین او، مدیران مدرسه، مشاوران به منظور کمک به این دانش آموز.

۷-تصور نمایید که هر آنچه این دانش آموز می گوید دروغ است.

۸-تنبیه ها و تهدیدهایی را برای تکرار دروغگویی در آینده در نظر بگیرید.

تجزیه و تحلیل داده ها

باید بچه ها به اهمیت راستگویی و تأثیرات آن پی ببرند .

– تا جایی که امکان دارد به خانواده دانش آموزان کمک شود .

– باید از مجموعه رفتارهای به هنجار و نابهنجار افراد حداقل شناخت را حاصل کرد .

– همکاری والدین و معلم در این زمینه باید فعالانه و مستمر باشد .

– میزان پذیرش فرد دروغگو در مدرسه از طرف معلم و همسالان مورد بررسی قرار گیرد .

– رفتار اجتماعی فرد ارزیابی شد ه و جهت اصلاح آن اقدام جدی صورت گیرد .

– مصاحبه ی فرد دروغگو به صورت انفرادی صورت گیرد .

– خانواده ی فرد دروغگو  را به طرف تفریحات سالم و ورزش سوق داد .

– امیدوار کردن دانش آموز به آینده و تشویق و ترغیب او در رابطه با انجام کارهای خوب .

– مقایسه نکردن دانش آموز با بقیه ی دوستان و همسالان

– آرامش دادن به دانش آموز و استفاده کردن از او جهت سرگروه کلاس و دادن مسئولت به او

اجرای راهکار های پیشنهادی و نظارت بر آنها:

راهکارهای پیشنهادی را می توان از درون داده ها چنین بدست آورد و نتیجه گرفت:

۱- گرفتن کمک از خود دانش آموزان در حل معضل خودشان با ایجاد ارتباط و دوستی

۲- مشورت و جلسه با اولیای مدرسه و همکاران و گرفتن ایده های ایشان برای حل معضل

۳- مشورت با اولیای دانش آموزان برای حل معضل

۴- ایجاد انگیزه با ترتیب دادن برنامه های متنوع، اردو و برنامه های شاد

۵- تقویت اعتماد به نفس و تشویق و ترغیب ایشان به بهود اوضاع

۶- توجه به محاسن و ندیدن و اغماض عیوب ایشان تا حدی که به مسئله تربیتشان لطمه نزند و به آنها کمک کند.

۷- تغییر روش تربیتی و آموزشی از سنتی به نوین

گرفتن کمک از خود دانش آموزان در حل معضل خودشان با ایجاد ارتباط و دوستی. در این مورد چنانچه به خاطر دارم، در اوایل امر به دلیل کم تجربگی خودم و عدم شناختم از دانش آموزان سعی کردم خودم هم کمی خشک برخورد کنم و فکر می کردم اگر با بچه ها راحت تر باشم ممکن است مورد سوء استفاده قرار بگیریم و این را یکی از عواملی دیدم که در خراب شدن اوضاع این کلاسها و ایجاد فاصله بین من و دانش آموزانم و سخت شدن کار مؤثر بود. به طور مثال زمانی که حتی دانش آموزان  ابراز علاقه به اینجانب می نمودند حال یا به زبان می آوردند یا به هر نحو دیگری، من نیمه ی خالی لیوان را می دیدم و فکر می کردم همه ی این رفتارهای آنها چاپلوسی است و همین امور باعث ایجاد شکاف و مشکل شد. تا اینکه در طی این مدتی که روی این اقدام پژوهی انجام می دادم به این نتیجه رسیدم.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله جلوگیری از دروغگویی حنا و افزایش صداقت در او دانلود اقدام پژوهی معاون آموزشی 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله جلوگیری از دروغگویی حنا و افزایش صداقت در او دانلود اقدام پژوهی معاون آموزشی 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله جلوگیری از دروغگویی حنا و افزایش صداقت در او دانلود اقدام پژوهی معاون آموزشی 

کسب نتایج  پیرامون مقوله جلوگیری از دروغگویی حنا و افزایش صداقت در او دانلود اقدام پژوهی معاون آموزشی 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله  جلوگیری از دروغگویی حنا و افزایش صداقت در او دانلود اقدام پژوهی معاون آموزشی 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  جلوگیری از دروغگویی حنا و افزایش صداقت در او دانلود اقدام پژوهی معاون آموزشی

منابع ومآخذ:

۱-میرزابیگی،علی،(۱۳۸۲)،نقش هنردرآموزش وپرورش وبهداشت روانی کودکان،تهران، انتشارات مدرسه،چاپ چهارم.

۲-هاجری،ضیاءالدین،(۱۳۷۲)،آنچه یک معلم بایدبداند،تهران،انتشارات راد،چاپ اول.

(کتاب مذکورترجمه می باشد ،امانام مؤلف درآن نوشته نشده است.)

برای دانلود اقدام پژوهی معاون آموزشی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

41 − 31 =