دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان پایه دهم انسانی را به درس نگارش و انشا علاقمند نمایم؟

دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان پایه دهم انسانی را به درس نگارش و انشا علاقمند نمایم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۳ صفحه

دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان پایه دهم انسانی را به درس نگارش و انشا علاقمند نمایم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس نگارش و انشا

دیباچه مطالب پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس نگارش و انشا

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس نگارش و انشا

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس نگارش و انشا

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس نگارش و انشا

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس نگارش و انشا

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس نگارش و انشا

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با علاقه مند کردن دانش آموزان به درس نگارش و انشا

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس نگارش و انشا

تجديدنظر در روش هاي انجام گرفته

پس از بحث و بررسي , نقد روش هاي انجام شده بدين نتيجه رسيديم كه دانش آموزان موضوعات داستاني , داستان هايي را مي توانند بهتر بنويسند كه خود قهرمان شوند مانند اين نمونه (( اگر من پادشاه تمام جهان بودم … . )) با اين شيوه مي توان از منظر روان شناسي و روانكاوي نيز نگريست و به علايق و زمينه هاي رواني آنها پي برد , در جهت تنوع بخشي ساعت انشا مقرر شد از كارت تصويري نيز استفاده گردد, تصوير خواني و از تصاوير عنواني براي نوشته ها استفاده گردد به كيفيت ها بيشتر از كميت ها مورد توجه قرار گيرد و در خصوص موضوع فهرستي از واژه ها قبلاً تهيه كرده و در اختيار آنان قرار داد كه بر گنجينه ي لغات آنها افزود. با اين روش ها با پيگيري و تدوين برنامه هاي جديد , مهارت هاي گوش دادن و نوشتن تقويت خواهد شد.

گردآوری شواهد (۲)

اجرای شیوه های پیش بینی شده به طور محسوس از بهبودی وضع موجود حکایت داشت. از تحولی که در دانش آموزان به وجود آمده بود با توجه به رضایت اولیا و اظهار نظر مثبت همکاران اکنون دانش آموزان به راحتی می نوشتند، درباره ی مسائل روز اظهار نظر می نمودند و در سر صف انشاهای زیبای خود را به مناسبت های مختلف می خواندند. شواهد نشان می داد که کارهای گروهی بسیار موثر واقع شده بود و کلاس انشا جذابیت زیادی برای دانش آموزان داشت.

نتايج

با توجه به موارد ذكر شده مي توان به نتايج زير اشاره كرد با اجراي اين روش ها :

– دانش آموزان خود قادر به نوشتن انشا شدند هر چند در حد چند سطر

– اكثريت دانش آموزان به خاطر تخيلي بودن داستان ها علاقمند به نوشتن شده بودند.

– دانش آموزان اعتماد به نفس لازم را در نوشتن پيدا كرده بودند.

– با اين روش ها بهتر مي توانيم از زمينه هاي رواني و علايق آنها پي ببريم.

– دانش آموزان مستعد در نگارش شناسايي و هدايت مي شدند.

– مهارت هاي گـوش دادن و صحبت كـردن آنها در كنار مهارت نوشتن تقويت مي شود.

– با توجه به روند صعودي پيشرفت , در مقايسه انشاها – توالي مطالب , گنجينه لغات و تنوع مطلب بهتر مي شود.

– دانش آموزان با قرار دادن خود به جاي قهرمان علاقمند مي شوند و روحيه شادابي در اين رنگ دارند.

– چون خود را قهرمان داستان مي دانند در مواجه شدن با مشكلات خلاقانه تصميم مي گيرند و از مواجه با شكست هراس نداشته و آثار مطلوبي در زندگي آينده آنها خواهد داشت.

پیشنهادات

۱-    باید کوشید تا کلاس انشا که مادر تمام دروس است دارای برنامه و طرحی مناسب در ابعاد گوناگون آموزشی باشد

۲-  مشکلات و تنگناها و علل افت و نارسایی کلاس انشا به درستی بررسی و تحلیل گردد و راه حل های مناسب و علمی برای رهایی از این شرایط نامناسب مطرح شود. (ره یافت های آموزشی و تربیتی در درس انشا سید حسین خسینی نژاد)

۳-    شیوه های مناسب نگارش و انشا به دانش آموزان شناخته شود.

۴-  مجموعه ی تجربه های موفق، روش های مطلوب و شیوه هایی که دبیران موفق در این زمینه داشته اند جمع آوری، بازیابی و بررسی شود.

۵-    فرهنگ مطالعه رواج یابد و در ساعت انشا از مطالعه و کتابخوانی و فرهنگ انتقاد استفاده شود.

۶-    تشویق اولیا و مربیان در ارتباط با نوشته های دانش آموزان

۷-    برگزاری المپیاد های انشا نویسی

۸-    بحث و تبادل نظر، پرسش و پاسخ در درس انشا

۹-    بهترین انشاها در سر صف خوانده شود و مورد تشویق مناسب قرار گیرد فراست سبحاني.

دانش آموزان متوسطه دوم بايد تناسب , اندازه و كيفيت استفاده از لغات مطابق گنجينه لغات و ساير مسايل رعايت و مدنظر قرار گيرد و حتي چند جلسه آغاز سال با روند نگارش مخصوصاً با توجه به گروه سني شان آموزش داده شوند , حتي چندين مورد از انشاهاي سوم متوسطه دوم هاي سال قبل خوانده شود اين آموزش ها با توجه به توانايي و ذوق و سليقه هـر دبیر و ديـدگاه وي مي تـواند گوناگون باشد اما از نظر ما مي تواند بدين گونه باشد:

۱- موضوعي براي انشا انتخاب مي شود بايد كاملاً واضح و محدود و توضيحات را در خصوص آن موضوع را ارائه داد.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس نگارش و انشا  دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس نگارش و انشا  دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس نگارش و انشا  دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

کسب نتایج  پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس نگارش و انشا دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس نگارش و انشا دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس نگارش و انشا دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

فهرست منابع

۱- صفوی،امان الله.(۱۳۷۵). کلیات روشها و فنون تدریس،تهران، انتشارات معاصر،چاپ ششم.

۲- پارسا،محمد.(۱۳۵۷).نظریه های یادگیری و آموزشی،دانشگاه تربیت دبیر ،چاپ اول.

۳قانمی،علی.(۱۳۷۸).خانواده و مسانل مدرسه ای دانش آموزان،نشر آرین، چاپ سوم.

۴-   قاسمی پویا،اقبال.(۱۳۸۲). راهنمای پژوهش در عمل،پژوهشکده تعلیم و تربیت،چاپ چهارم.

۵-سیف ،علی اکبر.(۱۳۸۰).روشهای اندازه گیری وارزشیابی آموزشی،نشر دوران،چاپ چهارم.

۶-نصیریان،،شهناز.(۱۳۸۲). ارانه ی راهکارهای مناسب جهت کاهش افت تحصیلی دانش آموزان، انتشارات آموزش وپرورش.

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

+ 43 = 50