اقدام پژوهی هنر آموز کودکیاری پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکلات اخلاقی رفتاری پریسا دانش آموز کلاس دوم را بر طرف کنم؟

اقدام پژوهی هنر آموز کودکیاری پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکلات اخلاقی رفتاری پریسا دانش آموز کلاس دوم را بر طرف کنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۰ صفحه

اقدام پژوهی هنر آموز کودکیاری پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکلات اخلاقی رفتاری پریسا دانش آموز کلاس دوم را بر طرف کنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی هنر آموز کودکیاری می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی هنر آموز کودکیاری را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی هنر آموز کودکیاری موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله حل مشکلات اخلاقی پریسا

دیباچه مطالب پیرامون مقوله حل مشکلات اخلاقی پریسا

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله حل مشکلات اخلاقی پریسا

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله حل مشکلات اخلاقی پریسا

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله حل مشکلات اخلاقی پریسا

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله حل مشکلات اخلاقی پریسا

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله حل مشکلات اخلاقی پریسا

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با حل مشکلات اخلاقی پریسا

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله حل مشکلات اخلاقی پریسا

انتخاب راه جدید به صورت موقّت

برای رفع اختلالات رفتاری ، ابتدا بهتر است علل اختلالات مشخص شود تا راه حلهایی  جهت بهبود اختلالات رفتاری تعیین گردد.

با توجّه به سوابق خانوادگی (پریسا )، به خاطرتولد فرزند دوم ، او مورد بی مهری و کم توجهّی والدین قرار گرفته است . و از این کار والدین دچار نارضایتی شده و نسبت به آنان احساس خصومت کرده است . و به همین علت دچار پرخاشگری شده و برای جلب توجه والدین ، رفتار های نابهنجاری را از خود نشان داده است . پرخاشگری و نابهنجاری باعث شده ، والدین علاوه از بی مهری ، وی را تنبیه و تحقیر کرده و برچسب های منفی بزنند ؛ به این خاطر رفتارهای منفی در ایشان درونی شده است . بنابر این فشارهای روحی و روانی شدیدی بر او تحمیل شده و ایشان دچار سر درد عصبی گردیده است . به نظر می رسد مشکل تا حدّی شناسایی شده است .  بعد از شناسایی مشکل باید به دنبال راه حل رفت . برای این کار به سراغ محققان و مشاوران و کتابهای روانشناسی و تحقیقات و مقالات مراجعه کردیم. وازسردرداواستفاده کردم وباصحبت باپدرش اورابه روانشناس ومشاوربالینی ارجاع دادم وایشان نیزبرنامه هایی رابرای بهبودوضعیت اوارائه کردندکه واقعا موثربود

  آموزش درمانی

« آ موزش درمانی عبارت است ازمجموعه ی  اصول وروش های  آ موزشی و روا نشناسی که می تواند افراد معلول جسمانی ، روانی ، ذهنی و عاطفی را  تا حد امکان به عضو مفید و کارآمد جامعه تبدیل کند .در آموزش درمانی تطابق با محیط خانه ومدرسه و تغییر نگرش کودک  نسبت به یادگیری مسئله اساسی است .  » ( میلانی فر، ۱۳۷۰ ص  ۱۸۴)

روشهای درمان حسادت :

آگاه كردن نوجوان ازاينكه مورد توجه ومحبت والدين قرار دارد، رعايت عدالت وانصاف در روابط ، محبت به نوجوان وقتی كه تنهاست، ايجاد زمينه اعتماد وتوجه ، سپردن نوجوان كوچكتر به نوجوان  حسود برای مراقبت ونگهداري ، جرأت دادن ، جايگزين كردن احساسات خشم آلود نوجوان ، كمك به نوجوان برای برون ريزی احساسات حسادت ، مطلع ساختن نوجوان از مدتي قبل ، قصه گفتن مادر به نوجوان وتسلی دادن به او ، تبديل حسادت به مساعدت وصميميت بحث درباره ضررها وخسارات حسد ، استفاده از نقاشی وبازی درمانی به آموزش دادن به نوجوانان مبنی براينكه اشيا ووسايل خود را به رخ ديگران نكشند، آموختن انجام اعمال نيك به نوجوان ، افزايش اعتماد به نفس ، عدم دخالت والدين در دعواهای نوجوانان ، ايجاد روابط خانوادگي مطلوب وتقويت روح همكاری ومساعدت در نوجوانان در خانه ومدرسه .(شفيع آبادي ،۱۳۷۲ص۸۷)

  تکنیک هایی لازم برای کنترل پرخاشگری در محیط خانواده ومدرسه

۱- صمیمت، صمیمیت در خانواده امری لازم و ضروری است زیرا هم مهمی در کاهش خشونت در خانواده دارد بسیاری از رفتارهای خشونت آمیز به این دلیل است که صمیمیت بین طرفین وجود ندارد. صمیمیت هنگامی افزایش می یابد که افراد خانواده درامور زندگی با یکدیگر مشارکت داشته باشند. همچنین اعتماد و اطمینان در مشارکت بین افراد خانواده باعث صمیمیت می شود.

۲- تامل و سکوت، یکی از بهترین راههای کنترل خشونت در خانواده کنترل رفتار خویشتن در مواقعی است که یکی از اعضای خانواده به تحریک دیگری بپردازد. بهترین شگرد در این هنگام آن است که دیگران سکوت اختیار کنند تا آن فرد هم آرامش پیدا کند سپس در یک فرصت مناسب با هم به بحث و بررسی بپردازند.

۳- تخلیه یعنی اینکه به طور مستقیم جواب خشونت را ندهیم. تحقیقات جدید نشان میدهد که پرخاشگری حلاکی و حتی فیزیکی علاوه بر اینکه خشم را کاهش نمی دهد بلکه باعث افزایش آن نیز می شود.

۴- مدل پرخاشگری غیر پرخاشگرانه (قدم زدن و…) تحقیقات نشان داده که افرادی عادی که پرخاشگری خود بدون رفتار پرخاشگرانه بروز دادند بعد از این کار سطح کمتری از پرخاشگری را داشته اند ولی به طور کل این روش هم زیاد موثر نیست.

۵- تنبیه، درطول تاریخ یکی از وسایل اجتماعی برای کم کردن میزان خشونت تنیه بوده است کهتوسط آن جلوی تجاوز خشونت و دیگر رفتارهای پرخاشگرانه را می گرفتند ولی در حال حاضر علما معتقدند که تنبیه به طور موقت جلوی خشونت حاضر را می گیرد و برعکس در طولانی مدت به طور مستقیم باعث تقویت آن می شود درحال حاضر تنبیه بدنی از طرف سازمان بهداشت جهانی ممنوع شده است.

۶- صحبت کردن در مورد مشکل، بهترین روش برای کاهش پرخاشگری صحبت کردن در مورد آن است این تکنیک به طور عملی به دو صورت عملی است ولی اینکه در لحظه ای که پرخاشگری به حد اعلای خود می رسد یکی از طرفین سکوت اختیار کند و سعی کند قائله را ختم کند ولی بعد از اینکه طرفین آرام شدند و مدتی نیز گذشت با خونسردی مطالب را با یکدیگر در میان می گذارند و آن را حل و فصل می کنند.

    درمان پرخاشگری:

برای درمان پرخاشگری گام اول شناخت و ریشه یابی علت یا علل پرخاشگری است با شناخت این عوامل می توان همکاری های لازم را برای کاستن از میزان و شدت پرخاشگری ارائه نمود مانند سرگرم نمودن فرد مهر و محبت و دلجویی آموزش تنهایی فکرکردن صبرو متانت نشان دادن در مواقع پرخاشگری تشویق جهت استحمام وروش گرفتن اجرای عدالت در منزل برآورده کردن نیازهای کودکان و نوجوانان مساعد ساختن جو آزادی های کنترل شده جلوگیری از توهین و ناسزا گفتن به آنها ویا مقابله به مثل نکردن با آنها جلوگیری از تهدید و ترساندن الگوهای خوب را به آنها نشان دادن رهنمودهایی در مورد سازش و جوشش با دیگران تشویق به بازیهای گروهی و رعایت بتراکت و قوانین در زندگی با دیگران عادت دادن به آنا به گذشت یاد دادن انتقاد صحیح به آنها جهت تخلیه و سبک شدن و آرامش یافتن و درپایان چنانچه رعایت عوامل فوق تاثیری نداشت می توان از عوامل دیگری مانند توبیخ اخطار تحکم علامت مقابله به مثل تنبیه و قهرو… استفاده نمود. ( ویکی پدیا ، ۲۰۰۷ )

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله حل مشکلات اخلاقی پریسا اقدام پژوهی هنر آموز کودکیاری

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله حل مشکلات اخلاقی پریسا اقدام پژوهی هنر آموز کودکیاری

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله حل مشکلات اخلاقی پریسا اقدام پژوهی هنر آموز کودکیاری

کسب نتایج  پیرامون مقوله حل مشکلات اخلاقی پریسا اقدام پژوهی هنر آموز کودکیاری

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله حل مشکلات اخلاقی پریسا اقدام پژوهی هنر آموز کودکیاری

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله حل مشکلات اخلاقی پریسا اقدام پژوهی هنر آموز کودکیاری

منابع :

۱-    لورابرک .(۱۳۸۹). روانشناسی رشد . (مترجم: یحیی سیدمحمدی )(تهران :نشر ارسباران .

۲- کریمی،دکتریوسف.(۱۳۸۹).اختلالات رفتاری .  تهران : نشرساوالان.

۳- شعاری نژاد، علی اكبر.(۱۳۸۲). روانشناسی يادگيری . تهران: انتشارات توس

۴-  شفيع آبادی، عبداله.(۱۳۷۴).راهنمايی ومشاوره کودکان. تهران: انتشارات سمت.

۵-  قاسمی پويا، اقبال. (۱۳۸۱). راهنمای عملی پژوهش در عمل. تهران: چاپ افست.

۶- مير كمالی.سيد محمد.(۱۳۸۹). روابط انسانی در آموزشگاه. تهران: یسطرون.

۷-  ميلانی فر، بهروز.(۱۳۸۸). روانشناسی نوجوانان ونوجوانان استثتايی.  تهران: قوس.

۸- نلسون ، ریتاولکس ، الن سی ، ایزارائل. (  ۱۳۷۹). اختلالات رفتاری.( مترجم: محمد تقی منشی طوسی). مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی  .

۹- سیف ، دکترعلی اکبر .( ۱۳۹۰) . تغییررفتارورفتاردرمانی نظریه هاوروشها .تهران : نشردوران

۱۰- چرا کودکان حسادت می کنند . ( ۱-۱۲-۹۰ ) .

۱۱- اختلال بیش فعالی ( ۱۸-۲-۹۱ ).

۱۲- لجاجت و کج خلقی در کودکان . ( ۲۸-۱-۱۳۹۱) .

برای دانلود اقدام پژوهی هنر آموز کودکیاری و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

محصولات مرتبط

دیدگاهی بنویسید

32 − 26 =