اقدام پژوهی مشاور پیرامون مقوله چگونه توانستم نقش مدرسه را در بالا بردن سطح سلامت روان در دانش آموزان پر رنگ تر و پر بار تر نمایم ؟

اقدام پژوهی مشاور پیرامون مقوله چگونه توانستم نقش مدرسه را در بالا بردن سطح سلامت روان در دانش آموزان پر رنگ تر و پر بار تر نمایم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۱ صفحه

اقدام پژوهی مشاور پیرامون مقوله چگونه توانستم نقش مدرسه را در بالا بردن سطح سلامت روان در دانش آموزان پر رنگ تر و پر بار تر نمایم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی مشاور می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی مشاور را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی مشاور موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله نقش مدرسه در بالا بردن سطح سلامت روان در دانش آموزان

دیباچه مطالب پیرامون مقوله نقش مدرسه در بالا بردن سطح سلامت روان در دانش آموزان

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله نقش مدرسه در بالا بردن سطح سلامت روان در دانش آموزان

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله نقش مدرسه در بالا بردن سطح سلامت روان در دانش آموزان

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله نقش مدرسه در بالا بردن سطح سلامت روان در دانش آموزان

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله نقش مدرسه در بالا بردن سطح سلامت روان در دانش آموزان

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله نقش مدرسه در بالا بردن سطح سلامت روان در دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با نقش مدرسه در بالا بردن سطح سلامت روان در دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله نقش مدرسه در بالا بردن سطح سلامت روان در دانش آموزان

تجزیه و تحلیل اطلاعات

استفاده ازکتب ومجلات علمی

مقالات علمی وپایان نامه های مختلف

سایت ها

سالهاي کودکی و نوجواني مرحله مهم و برجسته رشد و تكامل اجتماعي و رواني فرد به شمار مي رود در اين دوره نياز به تعادل هيجاني و عاطفي بخصوص تعادل بين عواطف و عقل، درك ارزش وجودي خويشتن، خودآگاهي (شناخت استعدادها، توانايي ها و رغبت ها، انتخاب هدف هاي واقعي در زندگي، استقلال عاطفي از خانواده، حفظ تعادل رواني و عاطفي خويش در مقابل عوامل فشارزاي محيطي، برقراري روابط سالم با ديگران كسب مهارتهاي اجتماعي لازم در دست يابي، شناخت زندگي سالم و موثر و چگونگي برخورداري از آن از مهم ترين نيازهاي نوجوانان مي باشد. بنابراين كمك به نوجوان در رشد و گسترش مهارت هاي مورد نياز براي زندگي موثر، ايجاد يا افزايش اعتماد به نفس در برخورد با مشكلات و حل آن و همچنين كمك به آنان در رشد و تكامل عواطف و مهارت هاي اجتماعي و ايجاد ارتباط موثر با ديگران جهت سازگاري موفق با محيط اجتماعي و زندگي موثر و سازنده در جامعه ضروري به نظر مي رسد. (شعاري نژاد، ۱۳۷۷)

اويس، تگارت، برستو ۲۰۰۱) در مطالعات پژوهشي خود پيرامون «مهارت آموزي براي موفقيت هاي زندگي» به نتايج مهمي دست يافتند. بدين نحو كه جهت برخورداري از موفقيت و پيشگيري از شكست هاي رواني شخص بايد داراي منابع، فرصت ها ، و قابليت تاثير بر شرايط زندگي خويش باشد. هنگامي كه فرد در زندگي خود از چنين صفاتي برخوردار باشد احساس خواهد كرد كه مي تواند هر كاري را كه با توجه به سن و وضعش لازم است، يا خودش تصميم مي گيرد انجام دهد. در مورد مسئوليت احساس راحتي خواهد كرد، همچنين احساس مي كند كه قادر به تصميم گيري و نيز حل بيشتر مشكلاتش بوده و با وجود تنش ها يا فشارهاي رواني مي تواند كنترل خود را حفظ كند از سوي ديگر او قادر خواهد بود از مهارت هايش در موقعيت هاي لازم استفاده كند و در نهايت تصور خواهد كرد كه مي تواند مسئوليت هاي زندگي خويش را با افق هاي روشن به عهده گيرد. (يزدي و بني اسدي، ۱۳۸۴)

واقعيت كنار آمدن با فشارهاي زندگي و كسب مهارتهاي فردي و اجتماعي و ايجاد ارتباط موثر بر ديگران همواره بخشي از زندگي انسان بوده و در دوره هاي مختلف رشد به اشكال گوناگون تجلي يافته است. با افزايش سن و هنگام مواجه با دشواري هاي ويژه سنين نوجواني و جواني، كشمكش هاي دروني و محيطي تظاهر پيدا مي كند.

مهارت هاي زندگي مجموعه اي از توانايي ها هستند كه زمينه ي سازگاري و رفتار مثبت و مفيد را فراهم مي آورند كه اين توانايي ها فرد را قادر مي سازد كه مسئوليت اجتماعي را بپذير و بدون لطمه زدن به خود و ديگران، با خواست ها و انتظارات و مشكلات روزانه به ويژه روابط بين فردي به شكل موثر روبرو شود. آموزش مهارت هاي زندگي و ارتباط موثر متقابل با ديگران داراي اهدافي چون استفاده از ظرفيت ها و كنش هاي هوش، پيشگيري از رفتارهاي خشونت آميز، تقويت اتكاء به نفس و تقويت خودپنداره مي باشد. (طارميان و همكاران، ۱۳۸۰)

پس از خانواده، مدرسه مهم‌ترين مکان تاثیر گذار بر سلامت روان دانش‌آموزان است. بهداشت روان در محيط آموزشگاهي، مثل مدرسه طيف متنوعي از فعاليت‌ها را از پيشگيري اختلالات رواني گرفته تا اختللات یادگیری و رفتاری و زمينه‌هاي تشخيصي و درماني اين اختلالات را در بر مي‌گيرد. به طورکلي مي‌توان موضوع بهداشت روان در مدارس را به سه حوزه بهداشت راون نوع ، بهداشت روان نوع دوم و بهداشت روان سوم تقسيم کرد.

بهداشت روان نوع اول

در تمامي‌اختلالات رواني، پيشگيري مهم‌تر از درمان است. محيط مدرسه نيز از اين قاعده مستثنا نيست و پيشگيري از بروز اختلالات رفتاري دانش‌آموزان ازجمله مهم‌ترين وظايف آن است. پيشگيري طيف وسيعي از رفتارها و باورهاي دانش‌آموزان را در بر می گیرید و تلاش مي‌کند، برخي از زمينه‌هاي مثبت رفتاري، مانند اعتماد به نفس ،مهارتهای ارتباطی و خودکارآمدي را در دانش‌آموزان تقويت کند و بسياري از زمينه‌هاي منفي از قبيل: اضطراب، افسردگي،پرخاشگري را در آنان ازبين ببرد. به همین دلیل ، بيشتر تاکيد روي برنامه ريزي درسي مناسب،افزايش مشارکت دانش‌آموزان، بالا بردن روحيه مسووليت پذيري آنها و انطباق مواد آموزشي با نيازهاي دانش‌آموزان است. اين امور سطح سلامت روان دانش‌آموزان را افرایش می دهد. بنابراين بهداشت روان اوليه،جلو گيري از بروز هر گونه اختلال رواني را در دستور کار خود قرار مي‌دهد و تلاش مي‌کند در زمينه‌هاي آموزشي و حتي محيط خانوادگي، هيچ‌گونه روزنه‌اي براي شکل گيري اختلالات رفتاري باز نشود. اين وضعيت را مي‌توان به صورت نظامي جامع و فراگير بهداشتي در نظر گرفت که از طريق برنامه ريزي‌هاي کلان و آموزش‌هاي منظم و مستمر عمل مي‌کند.

بهداشت روان نوع دوم

در حيطه بهداشت روان ثانويه، با دو مفهوم کلي (غربال‌گري) و (خدمات حمايتي فوري) سرو کار داريم که هر کدام از آنها فعاليت‌ها و اقدامات متنوعي را شامل مي‌شود. در فرآيند غربال‌گري، بر تشکيل پرونده‌هاي روان شناختي براي دانش‌آموزان و شناسايي ويژگي‌هاي روان‌شناختي آنان تاکيد مي‌شود. در مواقعي که امکان بررسي فرد فرد دانش‌آموزان وجود ندارد، مسوولان مدارس بايد تلاش کنند،علايم هشدار دهنده اختلالات رواني را دريافت کنند. اين گونه علايم اگر مورد درمان قرار نگيرند و به سرعت بر طرف نشوند،به اختلالات رفتاري پايدار تبديل مي‌شوند. هنگامي‌که گوشه گيري فزآينده‌ دانش‌آموزي مشاهده مي‌شود، يا وقتي مي‌بينيم دانش‌آموزي هيچ گونه توجهي به صحبت‌هاي دوستان خود ندارد يا نسبت به تعامل اجتماعي با ديگران عکس‌العمل نشان نمي‌دهد و يا دچار اضطراب مفرط است ، تمامي‌ اين شاخص‌ها ي رفتاري را مي‌توان به عنوان علايم هشدار دهنده در نظر گرفت. بنابراين، اگر اينگونه علايم بررسي نشوند و زمينه بروز آنها از بين نرود،عارضه‌ها شديدتر مي‌شوند و در سال‌هاي بعد سلامت روان دانش‌آموز را مختل خواهد کرد. مي‌توان بالا رفتن سطح بهداشت روان ثانويه را که با افزايش آگاهي‌هاي معلمان، مديران و معاونان مدرسه‌ها همراه است،روندي رو به تکامل درنظر گرفت که بر آموزش نيروي انساني به عنوان ابزار ارتقاي بهداشت رواني دانش‌آموزان تاکيد دارد. شناسايي علايم هشدار دهنده و ارايه راهکارهاي روان شناختي، مي‌تواند در پيشگيري از بروز اختلالات شديد رفتاري تاثير زیادی بگذارد.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله نقش مدرسه در بالا بردن سطح سلامت روان در دانش آموزان  اقدام پژوهی مشاور

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله نقش مدرسه در بالا بردن سطح سلامت روان در دانش آموزان  اقدام پژوهی مشاور

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله نقش مدرسه در بالا بردن سطح سلامت روان در دانش آموزان  اقدام پژوهی مشاور

کسب نتایج  پیرامون مقوله نقش مدرسه در بالا بردن سطح سلامت روان در دانش آموزان  اقدام پژوهی مشاور

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله نقش مدرسه در بالا بردن سطح سلامت روان در دانش آموزان اقدام پژوهی مشاور

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله نقش مدرسه در بالا بردن سطح سلامت روان در دانش آموزان  اقدام پژوهی مشاور

منابع و مآخذ :

۱-    آزاد. حسين ، روانشناسي مرضي كودك ، انتشارات پارنگ ۱۳۷۱

۲-    دكتر خسروي. زهره ، خانواده و سلامت رواني فرزندان ، چاپ اول ۱۳۸۰

۳- دكتر ساعتچي . محمود ،  روانشناسي كاربردي براي مديران ، انتشارات فهيم ، چاپ اول ارديبهشت ۱۳۷۴

۴- سايت پزشكان بدون مرز

۵-سايت رسمي آفتاب

۶-    سايت سازمان عقيدتي – سياسي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح

۷-    شاهسوند .اسماعيل ، بهداشت روان ،  انتشارات سالمي ، چاپ اول ارديبهشت ۸۳

۸-    شعاري نژاد . علي اكبر ، روانشناسي رشد ،  انتشارات اطلاعات ، ۱۳۶۸

۹-    دكتر گنجي. حمزه ، بهداشت رواني ، نشر ارسباران ، چاپ سوم پائيز ۷۹

۱۰-دكتر مرادي. عليرضا ، روانشناسي تربيتي ، چاپ افست ، ۱۳۷۳

برای دانلود اقدام پژوهی مشاور و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

18 − = 10